WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9554
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Santa » 7. dec 2017, 15:10

sigge skrev:
Mi55y skrev:
sigge skrev:Jeg er lidt WTF over, at min arbejdsplads har været udsat for en scam, der var lige ved at lykkes.

Vores chef sidder i møde internt i huset. Vores bogholder modtager en mail, som ser ud til at komme fra ham (sendt fra en telefon godt nok), hvor hun bliver bedt om at overføre £9500 til udlandet, og hvilke oplysninger skal hun bruge til det? Hun svarer, at hun skal bruge IBAN nr. mm. Hun modtager disse oplysninger, men har ikke selv autorisation til at overføre i vores bank, så hun skriver tilbage til "chefen", at hun skal bruge hans godkendelse, før det kan gå igennem. "Han" svarer, om hun ikke lige kan få [fornavn på vores økonomichef] til det. Det kan økonomichefen dog heller ikke.
Da chefen kommer ud fra mødet, undskylder bogholderen meget, at hun ikke har kunnet lave hans overførsel, hvilket min chef er meget uforstående overfor, for han har sandelig ikke bedt om at få noget som helst overført. :shock:

Det mest spooky i det er, at hverken bogholderen eller økonomichefen står angivet med disse titler nogen steder officielt. Vi har godt nok billeder og kontaktoplysninger på vores hjemmeside, men der er bevidst ikke nogen titler på. Så vi kan ikke lige lure, hvordan hacker-typer har fundet frem til, at de skulle skrive til lige præcis den person og henvise til den anden person for godkendelse.


Det har vi også prøvet. Og mailen de sendte fra var identisk med chefens mail bortset fra, at et i var skiftet ud med et l. Vores bogholder fattede mistanke, fordi chefen aldrig plejer at skrive på engelsk til hende på trods af, at det er koncernsproget.


Her blev der skrevet på dansk - og det var godt nok til, at bogholderen ikke fattede mistanke, så det var ikke åbenlyst google translate.

Det er et scam, som har været nævnt i medierne flere gange. Det er ret tjekket, men hvis virksomheden blot oplyser alle om det, og så beslutter at der kun kan overføres store beløb med godkendelse af fx både øverste chef og økonomichef eller lign, skulle det være til at håndtere.
Man kan også aftale en "kode", en bestemt hilsen eller sådan noget.
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4891
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8819

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Skorstenen » 7. dec 2017, 15:36

Santa skrev:
sigge skrev:
Mi55y skrev:
sigge skrev:Jeg er lidt WTF over, at min arbejdsplads har været udsat for en scam, der var lige ved at lykkes.

Vores chef sidder i møde internt i huset. Vores bogholder modtager en mail, som ser ud til at komme fra ham (sendt fra en telefon godt nok), hvor hun bliver bedt om at overføre £9500 til udlandet, og hvilke oplysninger skal hun bruge til det? Hun svarer, at hun skal bruge IBAN nr. mm. Hun modtager disse oplysninger, men har ikke selv autorisation til at overføre i vores bank, så hun skriver tilbage til "chefen", at hun skal bruge hans godkendelse, før det kan gå igennem. "Han" svarer, om hun ikke lige kan få [fornavn på vores økonomichef] til det. Det kan økonomichefen dog heller ikke.
Da chefen kommer ud fra mødet, undskylder bogholderen meget, at hun ikke har kunnet lave hans overførsel, hvilket min chef er meget uforstående overfor, for han har sandelig ikke bedt om at få noget som helst overført. :shock:

Det mest spooky i det er, at hverken bogholderen eller økonomichefen står angivet med disse titler nogen steder officielt. Vi har godt nok billeder og kontaktoplysninger på vores hjemmeside, men der er bevidst ikke nogen titler på. Så vi kan ikke lige lure, hvordan hacker-typer har fundet frem til, at de skulle skrive til lige præcis den person og henvise til den anden person for godkendelse.


Det har vi også prøvet. Og mailen de sendte fra var identisk med chefens mail bortset fra, at et i var skiftet ud med et l. Vores bogholder fattede mistanke, fordi chefen aldrig plejer at skrive på engelsk til hende på trods af, at det er koncernsproget.


Her blev der skrevet på dansk - og det var godt nok til, at bogholderen ikke fattede mistanke, så det var ikke åbenlyst google translate.

Det er et scam, som har været nævnt i medierne flere gange. Det er ret tjekket, men hvis virksomheden blot oplyser alle om det, og så beslutter at der kun kan overføres store beløb med godkendelse af fx både øverste chef og økonomichef eller lign, skulle det være til at håndtere.
Man kan også aftale en "kode", en bestemt hilsen eller sådan noget.


På vores arbejdsplads er processen, at såfremt direktør, økonomichef eller undertegnede som er bogholderen, beder kontorassistenten overføre beløb via mail, så SKAL hun ringe os op.
6
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Juki » 7. dec 2017, 15:53

Ondemand skrev:
Juki skrev:Hvad I alverden er det jeg lige har set? :nerve:



Bubbers ukendte fætter? :gisp:

Måske? Jeg er virkelig overrasket over at det ikke er en parodi, men han har optrådt i indkøbscentre for børn så det kan han vel næppe være.. :tie:

Utroligt at der ikke skal mere til for at få jobs pga. en udgivet CD med dårlige coverversioner og lignende :nerve:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf cola » 7. dec 2017, 18:02

sigge skrev:Jeg er lidt WTF over, at min arbejdsplads har været udsat for en scam, der var lige ved at lykkes.

Vores chef sidder i møde internt i huset. Vores bogholder modtager en mail, som ser ud til at komme fra ham (sendt fra en telefon godt nok), hvor hun bliver bedt om at overføre £9500 til udlandet, og hvilke oplysninger skal hun bruge til det? Hun svarer, at hun skal bruge IBAN nr. mm. Hun modtager disse oplysninger, men har ikke selv autorisation til at overføre i vores bank, så hun skriver tilbage til "chefen", at hun skal bruge hans godkendelse, før det kan gå igennem. "Han" svarer, om hun ikke lige kan få [fornavn på vores økonomichef] til det. Det kan økonomichefen dog heller ikke.
Da chefen kommer ud fra mødet, undskylder bogholderen meget, at hun ikke har kunnet lave hans overførsel, hvilket min chef er meget uforstående overfor, for han har sandelig ikke bedt om at få noget som helst overført. :shock:

Det mest spooky i det er, at hverken bogholderen eller økonomichefen står angivet med disse titler nogen steder officielt. Vi har godt nok billeder og kontaktoplysninger på vores hjemmeside, men der er bevidst ikke nogen titler på. Så vi kan ikke lige lure, hvordan hacker-typer har fundet frem til, at de skulle skrive til lige præcis den person og henvise til den anden person for godkendelse.

De ringer og ber om chefen, og spørger så efter hans navn, de ringer og ber om økonomichefen og hans navn... og sådan fik de begge dele.
Jeg har selv fået sådan en mail... begge gange med chefen siddende lige ved siden af... det er sådan lidt kikset LOL
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Moxy-lady » 7. dec 2017, 18:18

cola skrev:
sigge skrev:Jeg er lidt WTF over, at min arbejdsplads har været udsat for en scam, der var lige ved at lykkes.

Vores chef sidder i møde internt i huset. Vores bogholder modtager en mail, som ser ud til at komme fra ham (sendt fra en telefon godt nok), hvor hun bliver bedt om at overføre £9500 til udlandet, og hvilke oplysninger skal hun bruge til det? Hun svarer, at hun skal bruge IBAN nr. mm. Hun modtager disse oplysninger, men har ikke selv autorisation til at overføre i vores bank, så hun skriver tilbage til "chefen", at hun skal bruge hans godkendelse, før det kan gå igennem. "Han" svarer, om hun ikke lige kan få [fornavn på vores økonomichef] til det. Det kan økonomichefen dog heller ikke.
Da chefen kommer ud fra mødet, undskylder bogholderen meget, at hun ikke har kunnet lave hans overførsel, hvilket min chef er meget uforstående overfor, for han har sandelig ikke bedt om at få noget som helst overført. :shock:

Det mest spooky i det er, at hverken bogholderen eller økonomichefen står angivet med disse titler nogen steder officielt. Vi har godt nok billeder og kontaktoplysninger på vores hjemmeside, men der er bevidst ikke nogen titler på. Så vi kan ikke lige lure, hvordan hacker-typer har fundet frem til, at de skulle skrive til lige præcis den person og henvise til den anden person for godkendelse.

De ringer og ber om chefen, og spørger så efter hans navn, de ringer og ber om økonomichefen og hans navn... og sådan fik de begge dele.
Jeg har selv fået sådan en mail... begge gange med chefen siddende lige ved siden af... det er sådan lidt kikset LOL


Sådan stjal de en masse telefoner fra en mobil-telefoni butik for et års tid siden. De havde udgivet sig for politiet et par dage før og spurgt efter butikschefen, så hans navn havde de. Så dukkede de op og sagde at X havde godkendt at de skulle hente en masse telefoner til en konference-something om ti minutter. De ansatte i butikken prøvede at ringe til chefen, men de andre scammere lå og ringede til ham konstant, så telefonen var optaget. De rendte vist med produkter for 100.000 kr
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf hotlips » 8. dec 2017, 00:22

Denlilleglademy skrev:
hotlips skrev:Der er folk der bruger brusekabinen til at skylle grønklædte.. Og også nogen der bruger vaskemaskinen på skylle program.

Wtf?

Jeg er ikke sart men det er absolut verboten at tage noget spiseligt med ud på badeværelset her og jeg foretrækker man heller ikke tager ting med den anden vej.
Badeværelser er godt nok lavet til at kunne steriliseres og kogevaskes, næsten, men i praksis er det noget nær umuligt at få alle de bakterier der nu er der helt væk fra fuger og sprækker.

Jeg er ikke sikker på jeg ville lade høfligheden vinde hvis jeg blev budt på mad der havde ligget på gulvet i badeværelset.


Altså jeg er enig i at man ikke skal have mad med på badeværelset eller den anden vej. Men jeg forstår vist ikke dit indlæg :blush: Hvad er grønklædte og hvad er det man bruger vaskemaskinen til som er madrelateret?


Ja det var grønkål.... %$&@#%-"king autocorrect.

Det er folk der smider det i brusekabinen eller i vaskemaskinen på skylle program.

Det er godt nok nasty men det lader til at være noget helt normalt for mange.
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Charly » 8. dec 2017, 07:17

Jeg har aldrig før hørt om folk der skyller grøntsager i vaskemaskinen :nerve:
8
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Æble » 8. dec 2017, 07:21

De skyller det ikke. Man bruger centrifugen til at slynge vandet ud af fx grønkål til grønlangkål. Min mor gjorde det også.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3078
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Charly » 8. dec 2017, 10:23

Æble skrev:De skyller det ikke. Man bruger centrifugen til at slynge vandet ud af fx grønkål til grønlangkål. Min mor gjorde det også.

Okay... Ikke at det gjorde det bedre :-D
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf kidkomb » 8. dec 2017, 10:52

Jeg har heller aldrig hørt om folk der bruger vaskemaskinen til fødevarer.
Jeg ville nok spise meget, meget lidt den aften, hvis jeg var til middag hos sådan nogle :shock:
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 8. dec 2017, 11:49

Jeg har heller aldrig hørt om det, men hvis det fx er puttet i et pudebetræk, hvor den åbne side bliver syet til, ville det nok ikke gøre mig noget at centrifugen blev brugt til det, men jeg fornemmer, at det ikke er tilfældet
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Lykke » 8. dec 2017, 11:58

Men laver folk ikke bare en rens på maskinen forinden?
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Delfin » 8. dec 2017, 12:08

Ellin skrev:
Delfin skrev:Jeg har heller aldrig hørt om det, men hvis det fx er puttet i et pudebetræk, hvor den åbne side bliver syet til, ville det nok ikke gøre mig noget at centrifugen blev brugt til det, men jeg fornemmer, at det ikke er tilfældet


Jeg tænker, der kan risikere at komme rester af vaskemiddel i maden. :tie:


Når man centrifugerer, kommer der jo ikke vand ind i maskinen via sæbeskuffe osv, så det kan jeg næppe tro. Jeg ville nu nok alligevel køre en tom vask uden vaskemiddel, inden jeg gik i gang.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Shmartiesh » 8. dec 2017, 13:37

Hvorfor tørrer man ikke bare bladene med køkkenrulle eller viskestykker?
1
Brugeravatar
Miss_no_More
Indlæg: 1804
Tilmeldt: 6. sep 2015, 08:45
Kort karma: 289
Geografisk sted: Nordjylland
Likede indlæg: 6209

Re: WTF?! Moments where you go "what the f*ck"..

Indlægaf Miss_no_More » 8. dec 2017, 14:16

Shmartiesh skrev:Hvorfor tørrer man ikke bare bladene med køkkenrulle eller viskestykker?


Eller en salatslynge til formålet? :gruble:
7

Tilbage til "Generelt"