Deals ?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Deals ?

Indlægaf Wizzze » 3. feb 2016, 06:41

Er luften gået af Deal ballonen ?

For ikke ret lang tid siden var Downtown, Groupon og hvad alle de steder hedder, super hotte, og alle købte deals til det ene og det andet.
Nu er det som om luften helt er gået af ballonen? Kan ikke huske hvornår jeg sidst har set noget jeg ville kalde en deal :gruble:
Synes nu det mest handler om 2. rangs varer der faldbydes som var det mærkevarer, eller halv suspekte spisesteder, til priser hvor det umuligt kan være ordentlige råvarer der indgår :gruble:

Hvad er jeres oplevelse omkring deals?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Deals ?

Indlægaf Tibbler » 3. feb 2016, 06:47

Jeg har aldrig benyttet mig af de sites.

De mest tåbelige jeg har hørt om, er dem, hvor kvinder har købt plastikoperationer gennem sådanne dealsites. Det har vist heller ikke været de bedste tilbud, sådan kvalitetsmæssigt - Hvilket er lidt en selvfølge for mig, og netop derfor jeg ikke forstår, at man vil købe et kirurgisk indgreb på en tilbudsside.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Deals ?

Indlægaf Pjeps » 3. feb 2016, 07:49

Jeg har benyttet mig en del af det, men synes efterhånden at der er langt mellem de interessante deals.
1
:ninja:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Deals ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. feb 2016, 08:44

Jeg kan ikke genkende det, du beskriver, og mit forbrug af deals er ikke faldet. Jeg oplever heller ikke, at kvaliteten af de enkelte tilbud er blevet dårligere, hverken mht. besparelse eller produkt, og jeg kan ikke huske, at jeg er blevet skuffet eller har følt mig snydt.
Dermed ikke sagt at det beviser, at der ikke kan være brodne kar, og jeg støder da også sommetider på nogle tilbud, som virker dubiøse, men jeg har stadig kun haft gode erfaringer med de deals, jeg er endt med at købe.

Jeg er interesseret i mad og drikke og kulturelle oplevelser, hvorimod jeg ikke har meget fidus til de fysiske produkter, man typisk bliver tilbudt.
Især én side sælger konsekvent billige ting fra Ebay til det fire- eller femdobbelte eller dyrere endnu, og det er i mine øjne decideret bondefangeri.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Deals ?

Indlægaf girl_beat » 3. feb 2016, 08:53

Jeg scanner udbuddet af deals ca. en gang om ugen og der dukker stadig nogen gode tilbud op, selvom der er blevet længere i mellem nye udbydere :)

Ligesom Cirkus går jeg også mest efter mad- og kulturelle oplevelser.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Deals ?

Indlægaf Hunkat » 3. feb 2016, 09:05

Problemet med deal er vel mest at der ikke kommer 'nyt blod' til længere (ikke i de mængder man så i opstartsfasen) og det betyder at deals der kører uge efter uge og måned efter måned begynder at falde udenfor folks forståelse af en deal.

F.eks. i forbindelse med Dining week som vel også er en deal af en art, krydstjekker jeg altid med Early Bird og Foodie fordi jeg ikke gider betale 225 kr for et tilbud som jeg kan få alle ugens dage til 215kr.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Deals ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. feb 2016, 09:10

Angelina skrev:Deals var et godt koncept, indtil de begyndte at underbyde hinanden og lave en masse uægte deals ... der er så meget fusk med det.

Som virksomhed er det også en virkelig dårlig forretning, da deals-shoppere meget sjældent køber noget.


Det sidste har også undret mig. Altså hvordan det kan betale sig.
Jeg kan se meningen i, at man som nystartet virksomhed lader det være en del af en reklamekampagne og dermed finansierer et evt. underskud eller minimalt overskud ved at fravælge nogle andre former for annoncering, men når det samme sted med jævne mellemrum er med, opfatter jeg det som en pseudo-cash cow, der vidner om kundemangel, og så kan jeg godt blive usikker på kvaliteten.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: Deals ?

Indlægaf achillaxedprune » 3. feb 2016, 09:15

Jeg bruger mest earlybird.dk, der KLART kan anbefales!

Ellers har jeg købt hotelophold, oplevelser og forskellige madoplevelser via deals. Men ja, jeg benytter mig ikke så meget af det længere... Jeg tror dog mere det hænger sammen med, at jeg er flyttet længere væk fra København.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Deals ?

Indlægaf DetSorteCirkus » 3. feb 2016, 09:29

Angelina skrev:Med et "ægte tilbud" kan det ikke betale sig, du skal give halv pris på din vare - og så omkring 35% af indtægten til deal siderne (her kom priskrigen os til gode, og det røg helt ned på 25% ind i mellem) - så pengemæssigt kan det ikke betale sig, det er dog en god måde at komme ud til rigtigt mange på. Problemet er dog at til forskel fra "fuld pris kunder" - kommer "deal kunderne" ikke igen - de er illoyale kunder der blot prisshopper, så det giver ikke rigtigt noget i det lange løb - de vælger blot det næste sted der har en deal.


Jeg tænker nemlig også, at det mest vil være omtalen, man evt. senere kan tjene noget på.
Fx. hvis du som fotograf blev anbefalet til en mødregruppe, hvor flere alligevel skulle have foreviget deres baby, eller til noget familie, som i forvejen har det som tradition at blive fotograferet igennem livet.
Problemet er jo bare, at du ikke kan styre hvem, der køber din deal; om det er dem med det potentielt givtige netværk eller en som mig, der ikke rigtig ville have nogen at anbefale dig til, uanset hvor god en oplevelse, jeg ville have haft, fordi jeg ikke kender nogen, der bliver fotograferet professionelt.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Deals ?

Indlægaf girl_beat » 3. feb 2016, 09:35

Angelina skrev:Og så bliver man jo opfordret til at lave fusk af dealsidderne - at sætte prisen op på varen inden, sådan så man stadig tjener når den er til halv pris, eller opfinde en vare man slet ikke har, for så at sige "normalpris xxx" - og så sælge den til halv pris.

Jeg har undret mig over 'opfundne' priser sommetider - dét her er så forklaringen. Og egentlig noget svineri fra dealsiderne :sur:

Når det er sagt, så har jeg fundet nogle gode spisesteder, hudplejeklinikker m.m. hvor jeg er blevet hængende som fast kunde efterfølgende. De havde så også forstået at behandle kunderne godt fra første besøg - og ikke give en andenrangs oplevelse, fordi man havde købt en deal :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Deals ?

Indlægaf Pandesteg » 3. feb 2016, 09:38

Angelina skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Angelina skrev:Deals var et godt koncept, indtil de begyndte at underbyde hinanden og lave en masse uægte deals ... der er så meget fusk med det.

Som virksomhed er det også en virkelig dårlig forretning, da deals-shoppere meget sjældent køber noget.


Det sidste har også undret mig. Altså hvordan det kan betale sig.
Jeg kan se meningen i, at man som nystartet virksomhed lader det være en del af en reklamekampagne og dermed finansierer et evt. underskud eller minimalt overskud ved at fravælge nogle andre former for annoncering, men når det samme sted med jævne mellemrum er med, opfatter jeg det som en pseudo-cash cow, der vidner om kundemangel, og så kan jeg godt blive usikker på kvaliteten.


Med et "ægte tilbud" kan det ikke betale sig, du skal give halv pris på din vare - og så omkring 35% af indtægten til deal siderne (her kom priskrigen os til gode, og det røg helt ned på 25% ind i mellem) - så pengemæssigt kan det ikke betale sig, det er dog en god måde at komme ud til rigtigt mange på. Problemet er dog at til forskel fra "fuld pris kunder" - kommer "deal kunderne" ikke igen - de er illoyale kunder der blot prisshopper, så det giver ikke rigtigt noget i det lange løb - de vælger blot det næste sted der har en deal.


Det kommer vel an på om man yder god nok service til at folk vil betale fuld pris en anden gang :wink3: Jeg fandt bl.a. min frisør via dealtilbud og hende gik jeg fast hos i flere år, inden jeg flyttede. Fordi hun var møgdygtig, så havde jeg jo intet mod at betale fuld pris. Hvis jeg benyttede mig af en restaurantdeal, og restauranten ellers var god, så kunne jeg da også finde på at komme igen og betale fuld pris. Jeg ser mere deal-siderne som en måde at prøve forskellige steder af på, som jeg ellers ikke villle have prøvet og så kan det da godt være de tjener flere penge på mig, hvis de gør det godt nok :)
Men som Wizzze også skriver så er det fleste deals efterhånden så middelmådige, at jeg ikke engang til dealpris gider spilde mine penge på det.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21831

Re: Deals ?

Indlægaf Purple Haze » 3. feb 2016, 10:21

Har en enkelt gang benyttet mig af en deal (så er ikke den de har tjent mest på).
Men hvis der dukker noget op med noget god take-out på Østerbro, så er jeg frisk.
Er bare ikke sådan en der aktivt opsøger det - så igen... det er nok ikke mig de kommer til at tjene mest på.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Deals ?

Indlægaf Pjeps » 3. feb 2016, 11:45

For mit vedkommende har det primært været spise eller oplevelser. Nogen steder har mad og service været i top og jeg har både anbefalet stederne og kommet der igen. Andre steder har virkelig været en dårlig "reklame" for dem selv, kommer der ikke igen og fraråder andre at komme der.
0
:ninja:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Deals ?

Indlægaf Æble » 15. feb 2016, 14:41

Gider det ikke mere. Synes ikke man får den samme service. Vi kom ofte på en lokal restaurant, og købte så en deal engang. Så var der restriktioner på, og vi skulle betale ekstra for nogle ting, så vi kom op på samme pris, men kunne ikke selv vælge vores mad og drikke. Derefter har vi ikke været der mere.

Min mand køber stadig sushi deals, succesraten er 50/50. Jeg gider ikke, så hellere betale fuld pris for noget hvor jeg selv bestemmer.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Deals ?

Indlægaf HappyHippo » 15. feb 2016, 18:29

Min lokale sushibiks har sommetider deals. De bliver bare lynhurtigt udsolgt og jeg opdager det ofte for sent.

Min menstruationskop købte jeg også på en deal.

Ellers har jeg ikke benyttet mig af det
0

Tilbage til "Generelt"