Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 21:13

Wizzze skrev:
paint skrev:"En kirurg i Mexico, som viste sig at være tandlæge" - står der i artiklen :nerve:


Men det var jo kun en af mange, hun burde være stoppet af nogle kompetente og etiske læger tidligere.


Ja. Men plastickiruger (og tandlæger) i USA, Canada og Mexico, er sikkert ikke voldsomt belastet af etiske skrupler.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 20. jun 2018, 21:19

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:"En kirurg i Mexico, som viste sig at være tandlæge" - står der i artiklen :nerve:


Hader bare, når det sker :rulle:


Når tandlæger leger kirurg?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 21. jun 2018, 00:32

Wizzze skrev:Jeg ved godt man ikke må kommentere på andres udseende, men fuck hun er grim :tie:

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... er/7206639

Hvordan kan en læge have samvittighed til at medvirke til sådan noget :rulle:


Hun ligner - ærligt - en bolledukke. Læberne især, men også de ekstreme former.
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 21. jun 2018, 03:18

FormerlyKnownAs skrev:Jeg har en på fb som er DF, ansat i/for partiet og sidder i byråd i sin kommune. Kender hende fra da vi begge boede i udlandet. Har ofte overvejet at slette hende fordi jeg ikke magter hendes opslag i DF regi. Jeg har gjort så jeg ikke ser hendes opslag, men jeg får stadig opslag vist hvor hun kommenterer noget. Forleden den famøse Eid kage. Jeg magter det ikke. Det er så hjernedødt de der ting der kommer fra hendes tastatur. Jeg er egentlig all for at vi kan have forskelligt politisk ståsted og kunne diskutere. De der ting hun skriver er bare, i min optik, dumme, virkelig dumme.

Grundlovskage...mmm... elsker den kage. Hvert eneste år. Min favorit.

Men sikke da et ramaskrig det kunne skabe hvis man ikke som dansker kan/kunne tage sydpå og deltage i danske arrangementer og grisefester..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 21. jun 2018, 04:10

abcd skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Man er enten dummere end politiet tillader eller absurd blåøjet hvis man nogensinde har været i tvivl om, om der er farlig kemi i det der squishie-ting børn elsker. Bare lugten af dem er en god indikator :puke:


Der er meget legetøj der lugter kemisk når man åbner det. Jeg har tit været i konflikt imellem min intuition og min tro på at der er styr på det i danske legetøjsbutikker. F.eks. modellervoks-produkter lugter tit som parfumeafdelingen i Magasin - er det virkelig helt harmløst?

Det bedste man kan gøre er vel at foretrække produkter der har eksisteret på hylderne længe, så er sandsynligheden for at problemer ville være opdaget højere - gætter jeg på...

Det er vist hurtigere bare at tjekke indholdet for det produkt man har købt.

Ellers går det vel bare ligesom med ftalater hvor der først reageres når skaden er sket.


Ja, hvis man ved hvad man kigger efter, det gør jeg ikke. Jeg synes det et vanskeligt at gennemskue hvad der er op og ned i sundhedsdiskussioner.

Jeg har f.eks. hørt om ftalater, men jeg aner ikke hvad en ftalat er, eller hvad den gør, jeg ved kun at mange ser den som fjenden.

Det er nu hurtigt lige at google sig til ellers kan du tjekke Miljøstyrelsens hjemmeside. Der kan du også se hvad du bør kigge efter af mærkninger for at undgå farlig/skadelig kemi. Der findes også apps, hvis man har en smartphone. Kemiluppen og Tjek Kemien(mener jeg den hedder) fx. Der er garanteret også andre apps :)

Det står fx ret lige til og overskueligt her:
http://mst.dk/kemi/kemikalier/saerligt- ... /ftalater/

https://da.m.wikipedia.org/wiki/Ftalater


Ja, det kunne godt være at jeg skulle læse mere op på det.

Det første hit på Google gør det dog allerede lidt sværere. Det er fra Tænk og fortæller at nogle af producenterne er fulde af løgn, og meget legetøj indeholder ulovlife ftalater som ingen steder er opgivet.

Jeg snitter nogle klodser af træ til børnene i julegave.

Jeg har ikke kigget på Tænks hjemmeside, men jeg tror godt du kan regne med vejledningen fra Miljøstyrelsen. Linket fra Wikipedia er bare en beskrivelse af hvad ftalater er, hvad ved det der er det skadelige og hvorfor :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. jun 2018, 05:03

Meget muligt at det her kommer til at fremstå småligt og bittert. Men den risiko vil jeg nu løbe.
Men tanken om hvor presset min leder bliver når jeg siger op i næste uge fryder mig.
Hun har med sin diktatoriske og kontrollerende ledelsesstil fortjent at mærke hvordan det er at stå med det hele selv.
Da jeg bad om ferie i august fik jeg et nej, fordi det faldt sammen med oplæring af to nyansatte. Hvilket er et tåbeligt argument da det ikke kræver alverden og ydermere kun drejede sig om 2 dages overlap.
Nu viser det sig så at hun har flyttet sin egen ferie til de uger som jeg bad om. God stil, chef.
Nu kan hun så mærke det på den hårde måde når jeg er væk fra d. 5. juli og hun kommer til at stå med det hele selv + to nyansatte. Udover det er jeg den der styrer langt det meste når hun holder ferie. Held og lykke med at finde en ny der kan nå det inden din ferie i august.

Muligt at karma en dag rammer mig i røven når nu jeg fryder mig så meget over det her. Men det er jeg villig til at tage med.
52
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ExCoastal » 21. jun 2018, 06:07

Wizzze skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Jeg har en på fb som er DF, ansat i/for partiet og sidder i byråd i sin kommune. Kender hende fra da vi begge boede i udlandet. Har ofte overvejet at slette hende fordi jeg ikke magter hendes opslag i DF regi. Jeg har gjort så jeg ikke ser hendes opslag, men jeg får stadig opslag vist hvor hun kommenterer noget. Forleden den famøse Eid kage. Jeg magter det ikke. Det er så hjernedødt de der ting der kommer fra hendes tastatur. Jeg er egentlig all for at vi kan have forskelligt politisk ståsted og kunne diskutere. De der ting hun skriver er bare, i min optik, dumme, virkelig dumme.

Grundlovskage...mmm... elsker den kage. Hvert eneste år. Min favorit.


Gad vide hvordan hun ville reagere på Danskere i USA og flæskestegssandwich :shock:
https://www.instagram.com/p/Bjq5POEDWGL ... rsteinmetz

De burde vel så kun fejre 4th july og spise corn on the cob, hotdogs og hamburgers? :gruble:


Vi fejrede i mange år grundlovsdag herovre i en dansk gruppe. Typisk BBQ men altid masser af dansk kringle :lol: Eller julearrangementer med alle de typiske danske retter.

Alle etniske minoriteter vil altid fejre deres traditioner, og mad er en meget integreret del af del. Vi har så mange herovre, mange ting glider bare ind i vores hverdag. Vi fejrer mexikansk cinque de mayo og dia de los muertos og irsk St. Patrick's Day. Det er der ingen, der bekymrer sig over. Eid bliver også fejret i Fremont, hvor jeg arbejder, men jeg har dog ikke set nogle kager. Men hvis der var nogle kager i den lokale Safeway eller Lucky, så var der nok ikke nogen, der brokkede dig over det.

Edit: Tyrkfjel.
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40586

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 21. jun 2018, 09:34

NejJegErIkkeAsiat skrev:Meget muligt at det her kommer til at fremstå småligt og bittert. Men den risiko vil jeg nu løbe.
Men tanken om hvor presset min leder bliver når jeg siger op i næste uge fryder mig.
Hun har med sin diktatoriske og kontrollerende ledelsesstil fortjent at mærke hvordan det er at stå med det hele selv.
Da jeg bad om ferie i august fik jeg et nej, fordi det faldt sammen med oplæring af to nyansatte. Hvilket er et tåbeligt argument da det ikke kræver alverden og ydermere kun drejede sig om 2 dages overlap.
Nu viser det sig så at hun har flyttet sin egen ferie til de uger som jeg bad om. God stil, chef.
Nu kan hun så mærke det på den hårde måde når jeg er væk fra d. 5. juli og hun kommer til at stå med det hele selv + to nyansatte. Udover det er jeg den der styrer langt det meste når hun holder ferie. Held og lykke med at finde en ny der kan nå det inden din ferie i august.

Muligt at karma en dag rammer mig i røven når nu jeg fryder mig så meget over det her. Men det er jeg villig til at tage med.


Hæ - jeg har oplevet præcis det samme. En ufattelig dårlig chef, der i den grad var grunden til at jeg søgte væk, som så oveni pludselig ændrede de ferieaftaler, der ellers havde været gældende de sidste fem år, så jeg skulle sidde og passet et tomt kontor hele juli. Jeg fik beskred om nyt job den 1. juli, benyttede lejligheden til at rydde totalt kontoret totalt nu jeg alligevel sad der og gloede, sagde op den sidste dag i måneden og kom kun tilbage et par dage i slutningen af august før jeg skred uden at overdrage det mindste til hende og uden at se mig tilbage. Det føles stadig fantastisk at tænke tilbage på her fem år efter :-D
15
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 21. jun 2018, 10:19

Akehurst2 skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:Meget muligt at det her kommer til at fremstå småligt og bittert. Men den risiko vil jeg nu løbe.
Men tanken om hvor presset min leder bliver når jeg siger op i næste uge fryder mig.
Hun har med sin diktatoriske og kontrollerende ledelsesstil fortjent at mærke hvordan det er at stå med det hele selv.
Da jeg bad om ferie i august fik jeg et nej, fordi det faldt sammen med oplæring af to nyansatte. Hvilket er et tåbeligt argument da det ikke kræver alverden og ydermere kun drejede sig om 2 dages overlap.
Nu viser det sig så at hun har flyttet sin egen ferie til de uger som jeg bad om. God stil, chef.
Nu kan hun så mærke det på den hårde måde når jeg er væk fra d. 5. juli og hun kommer til at stå med det hele selv + to nyansatte. Udover det er jeg den der styrer langt det meste når hun holder ferie. Held og lykke med at finde en ny der kan nå det inden din ferie i august.

Muligt at karma en dag rammer mig i røven når nu jeg fryder mig så meget over det her. Men det er jeg villig til at tage med.


Hæ - jeg har oplevet præcis det samme. En ufattelig dårlig chef, der i den grad var grunden til at jeg søgte væk, som så oveni pludselig ændrede de ferieaftaler, der ellers havde været gældende de sidste fem år, så jeg skulle sidde og passet et tomt kontor hele juli. Jeg fik beskred om nyt job den 1. juli, benyttede lejligheden til at rydde totalt kontoret totalt nu jeg alligevel sad der og gloede, sagde op den sidste dag i måneden og kom kun tilbage et par dage i slutningen af august før jeg skred uden at overdrage det mindste til hende og uden at se mig tilbage. Det føles stadig fantastisk at tænke tilbage på her fem år efter :-D


Det var lidt min plan :genert: Egentlig skulle hun have haft ferie i starten af juli, så jeg kunne ha' sagt op den sidste dag i juni og kun have 2 dage sammen med min chef før jeg vinkede farvel. Jeg holder nemlig ferie fra d. 6. juli og 3 uger frem. Derefter holder jeg to fridage inden jeg starter på nyt job.
Nu har hun så ændret ferieplanen, så hun er der den første uge i juli. Så får hun trods alt en hel uge til at lægge en plan for når jeg er væk. Men det ændrer ikke på at det rammer hendes ferie i august sindssygt dårligt.
3
Petrix
Indlæg: 3746
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3635

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Petrix » 21. jun 2018, 11:23

Jeg havde desværre en anelse om gerningsmændenes herkomst vedr. Gruppevoldtægterne af den 14 årige pige.
1
27102021
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tibbler » 21. jun 2018, 12:32

Jeg følger ikke med i fodboldkampen lige nu -Har mulighed for det, men gider ikke.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 21. jun 2018, 15:20

NejJegErIkkeAsiat skrev:Meget muligt at det her kommer til at fremstå småligt og bittert. Men den risiko vil jeg nu løbe.
Men tanken om hvor presset min leder bliver når jeg siger op i næste uge fryder mig.
Hun har med sin diktatoriske og kontrollerende ledelsesstil fortjent at mærke hvordan det er at stå med det hele selv.
Da jeg bad om ferie i august fik jeg et nej, fordi det faldt sammen med oplæring af to nyansatte. Hvilket er et tåbeligt argument da det ikke kræver alverden og ydermere kun drejede sig om 2 dages overlap.
Nu viser det sig så at hun har flyttet sin egen ferie til de uger som jeg bad om. God stil, chef.
Nu kan hun så mærke det på den hårde måde når jeg er væk fra d. 5. juli og hun kommer til at stå med det hele selv + to nyansatte. Udover det er jeg den der styrer langt det meste når hun holder ferie. Held og lykke med at finde en ny der kan nå det inden din ferie i august.

Muligt at karma en dag rammer mig i røven når nu jeg fryder mig så meget over det her. Men det er jeg villig til at tage med.


Husk at kommentere at hun selv holder ferie de uger du gerne ville have :devil:
Og tillykke med det nye job :)
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sorenspige » 22. jun 2018, 19:47

Jeg kan ikke lide at besøge min far og hans kone. Hele min krop og hjerne er i total alarmberedskab, og jeg slapper overhovedet ikke af, mens vi er der.

Til gengæld kan jeg godt lide at besøge mine svigerforældre.

Egentlig burde det jo være omvendt.
1
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 22. jun 2018, 22:20

At hvis folk ikke har det på tilnærmelsvis måde som denne sang beskriver når de går i byen for at score, Så et det ml derfor det går galt!

https://open.spotify.com/track/02Msss3k ... MwSydxEtyg
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9020
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1013
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21848

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 22. jun 2018, 22:24

Purple Haze skrev:At hvis folk ikke har det på tilnærmelsvis måde som denne sang beskriver når de går i byen for at score, Så er det nok derfor det går galt!

https://open.spotify.com/track/02Msss3k ... MwSydxEtyg


Og hvis det altid går galt så kunne de med starte med at se der, hvis de ville gøre det bedre!
Senest rettet af Purple Haze 23. jun 2018, 06:15, rettet i alt 2 gange.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.

Tilbage til "Generelt"