Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9572
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7864

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 21. mar 2024, 17:19

Ser "Velkommen til 1970".
Må indrømme, at jeg simpelthen er glad for ikke at bevæge mig i de afbillede hippiemiljøer med bong på omgang mænd der ser sådan ud og opfører sig sådan.
Totalt turn off.
Nogle af kvinderne er også ret gyselige. I holdninger.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21959
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2516
Likede indlæg: 59579

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. mar 2024, 09:37

Jeg finder ordet "keeper" mere problematisk end "målmand".

https://www.dr.dk/nyheder/indland/dbu-g ... sat-gang-i
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20520
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 44034

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 23. mar 2024, 09:45

DetSorteCirkus skrev:Jeg finder ordet "keeper" mere problematisk end "målmand".

https://www.dr.dk/nyheder/indland/dbu-g ... sat-gang-i


Hvis det skal holdes til dansk sprogbrug, kunne man jo også bruge ordet/betegnelsen 'målvogter'
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21391

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 28. mar 2024, 10:44

Jeg tror jeg har sagt det før, men det fortjener alligevel en gentagelse - især her op til påske hvor folk ligger vandret i påskefrokoster og andre familieforpligtigelser: en af de bedste ting ved at være expat er, at man ikke bliver inviteret til tusindvis af familiesammenkomster mere. Javist, man kan bare sige nej, men det er fandme najs at være fuldstændig fri for den konstellation og mentale byrde. Især når man har så lidt til fælles med sin familie som jeg har.
13
- Nevertheless she persisted -
Rhododendron
Indlæg: 440
Tilmeldt: 29. jan 2016, 19:54
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1079

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rhododendron » 28. mar 2024, 12:03

catnip skrev:Jeg tror jeg har sagt det før, men det fortjener alligevel en gentagelse - især her op til påske hvor folk ligger vandret i påskefrokoster og andre familieforpligtigelser: en af de bedste ting ved at være expat er, at man ikke bliver inviteret til tusindvis af familiesammenkomster mere. Javist, man kan bare sige nej, men det er fandme najs at være fuldstændig fri for den konstellation og mentale byrde. Især når man har så lidt til fælles med sin familie som jeg har.


Jeg er inviteret til påskefrokost via en facebookbegivenhed, og har været lidt tøvende med at svare.
Følgende samtale udspiller sig mellem mig og min mor:

Mor: “I kommer da til påskefrokosten, ikk’?”
Mig: “Årh jeg ved ikke rigtig om jeg har overskud til al den snak, så jeg har ikke særlig meget lyst”
Mor: “Ej, det KAN du godt. Ihvertfald for børnenes skyld. Du kan jo bare trække dig fra *person som snakker meget.”
Mig: “Det er nogle gange lidt svært at gøre det, når jeg er i det”
Mor: “Så kan du da bare lege med børnene”
Mig: “Det har jeg sgu da heller ikke lyst/overskud til!”
Mor: “Nej, men så kom for børnenes skyld”

Så jeg har tilmeldt mig påskefrokosten :rulle:
1
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4669
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 684
Likede indlæg: 21391

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 28. mar 2024, 12:32

Rhododendron skrev:
catnip skrev:Jeg tror jeg har sagt det før, men det fortjener alligevel en gentagelse - især her op til påske hvor folk ligger vandret i påskefrokoster og andre familieforpligtigelser: en af de bedste ting ved at være expat er, at man ikke bliver inviteret til tusindvis af familiesammenkomster mere. Javist, man kan bare sige nej, men det er fandme najs at være fuldstændig fri for den konstellation og mentale byrde. Især når man har så lidt til fælles med sin familie som jeg har.


Jeg er inviteret til påskefrokost via en facebookbegivenhed, og har været lidt tøvende med at svare.
Følgende samtale udspiller sig mellem mig og min mor:

Mor: “I kommer da til påskefrokosten, ikk’?”
Mig: “Årh jeg ved ikke rigtig om jeg har overskud til al den snak, så jeg har ikke særlig meget lyst”
Mor: “Ej, det KAN du godt. Ihvertfald for børnenes skyld. Du kan jo bare trække dig fra *person som snakker meget.”
Mig: “Det er nogle gange lidt svært at gøre det, når jeg er i det”
Mor: “Så kan du da bare lege med børnene”
Mig: “Det har jeg sgu da heller ikke lyst/overskud til!”
Mor: “Nej, men så kom for børnenes skyld”

Så jeg har tilmeldt mig påskefrokosten :rulle:


Billede
5
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9572
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7864

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 28. mar 2024, 17:46

Isam B burde tie helt og aldeles stille!
Han er så usympatisk. Øv!
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9572
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7864

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 10. apr 2024, 06:45

Beyoncé's "countrysang" Texas Hold 'em er så pivringe :tie::rulle:
Havde ukendte, hvide "John Smith fra Arkansas indspillet den, var han blevet høvlet ned.
Men fordi det er afroamerikanske Beyoncé aka superstjerner stryger den lige ind på charts'ene.
:rulle:
1
Hæklerier på hjernen :cool:
K.toldam
Indlæg: 4124
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1780

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf K.toldam » 10. apr 2024, 08:40

Sophies-mor skrev:Beyoncé's "countrysang" Texas Hold 'em er så pivringe :tie::rulle:
Havde ukendte, hvide "John Smith fra Arkansas indspillet den, var han blevet høvlet ned.
Men fordi det er afroamerikanske Beyoncé aka superstjerner stryger den lige ind på charts'ene.
:rulle:


jeg tror ikke det har noget at gøre med at hun er neger.
mere med at når man har fans er det nemmere at lave en dårlig sang
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9572
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 788
Likede indlæg: 7864

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 10. apr 2024, 08:48

K.toldam skrev:
Sophies-mor skrev:Beyoncé's "countrysang" Texas Hold 'em er så pivringe :tie:
Havde ukendte, hvide "John Smith" fra Arkansas indspillet den, var han blevet høvlet ned.
Men fordi det er afroamerikanske Beyoncé aka superstjerne stryger den lige ind på charts'ene.
:rulle:


jeg tror ikke det har noget at gøre med at hun er neger.
mere med at når man har fans er det nemmere at lave en dårlig sang

Hendes fanskare tilgiver hende nok lidt af hvert.
Men minoritets/racekortet giver også lidt ekstra credit, efter hvad jeg hører fra USA.
Men den er virkelig ringe.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13033
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3544
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 56030
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 10. apr 2024, 09:17

Well, smag er subjektivt. Jeg synes alt Lars Lilholt laver, lyder som lort. Men for andre er det jo glad og god musik.
Jeg synes Beyonces sang er catchy og glad. Og mere kompliceret tror jeg ikke det er, hvis årsagens til dens popularitet skal findes.
6
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16326
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1411
Likede indlæg: 30322

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 10. apr 2024, 09:59

Ado skrev:Well, smag er subjektivt. Jeg synes alt Lars Lilholt laver, lyder som lort. Men for andre er det jo glad og god musik.
Jeg synes Beyonces sang er catchy og glad. Og mere kompliceret tror jeg ikke det er, hvis årsagens til dens popularitet skal findes.


Jeg er ikke lige fan af den.
Men den er heller ikke en, jeg slår væk fra radiokanalen af.
Men alt er jo smag og behag, når det kommer til musik og film osv.
0
Sofakartoflen
Indlæg: 3832
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 430
Likede indlæg: 9102

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sofakartoflen » 10. apr 2024, 10:21

Sophies-mor skrev:Beyoncé's "countrysang" Texas Hold 'em er så pivringe :tie::rulle:
Havde ukendte, hvide "John Smith fra Arkansas indspillet den, var han blevet høvlet ned.
Men fordi det er afroamerikanske Beyoncé aka superstjerner stryger den lige ind på charts'ene.
:rulle:


Du har vist ikke hørt ret meget countrymusik :)

En ukendt eller mindre kendt person ville ikke blive høvlet ned, han ville bare ikke komme ind på listerne. Det gør Beyonce, fordi folk vil høre hendes musik. Det har ikke en skid med hendes farve at gøre! Hitlisterne handler jo enten om køb, aflytning eller afstemning. Der er sgu da ingen, der siger til sig selv, nu vil jeg købe noget musik af en farvet person!!

Holder du øje med listerne, så du er sikker på, at der ikke er hvide, der er på listerne med en dårlig sang? Eller gør det ikke så meget?
9
fisken80
Indlæg: 22414
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1135
Likede indlæg: 52725

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 10. apr 2024, 10:22

TinaW skrev:
Ado skrev:Well, smag er subjektivt. Jeg synes alt Lars Lilholt laver, lyder som lort. Men for andre er det jo glad og god musik.
Jeg synes Beyonces sang er catchy og glad. Og mere kompliceret tror jeg ikke det er, hvis årsagens til dens popularitet skal findes.


Jeg er ikke lige fan af den.
Men den er heller ikke en, jeg slår væk fra radiokanalen af.
Men alt er jo smag og behag, når det kommer til musik og film osv.


Det ved jeg sgu ikke om jeg er enig i. I mine øjne er der simpelthen ingen tvivl om, at der er forskel på kvaliteten i musik. Mozart er objektivt set bare bedre end Kandis. Og Metallica er objektivt set bedre end Lars Lilholt.

At jeg så hellere vil høre Lars Lilholt er noget andet. Jeg har også bøger som jeg objektivt set godt kan se er forrygende godt skrevet på alle de parametre man nu måler litteratur med, men som alligevel ikke siger mig noget. Det ændrer bare ikke på, at de kvalitetsmæssigt er bedre bøger end Barbara Cartland.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Sofakartoflen
Indlæg: 3832
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 430
Likede indlæg: 9102

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sofakartoflen » 10. apr 2024, 10:29

fisken80 skrev:
TinaW skrev:
Ado skrev:Well, smag er subjektivt. Jeg synes alt Lars Lilholt laver, lyder som lort. Men for andre er det jo glad og god musik.
Jeg synes Beyonces sang er catchy og glad. Og mere kompliceret tror jeg ikke det er, hvis årsagens til dens popularitet skal findes.


Jeg er ikke lige fan af den.
Men den er heller ikke en, jeg slår væk fra radiokanalen af.
Men alt er jo smag og behag, når det kommer til musik og film osv.


Det ved jeg sgu ikke om jeg er enig i. I mine øjne er der simpelthen ingen tvivl om, at der er forskel på kvaliteten i musik. Mozart er objektivt set bare bedre end Kandis. Og Metallica er objektivt set bedre end Lars Lilholt.

At jeg så hellere vil høre Lars Lilholt er noget andet. Jeg har også bøger som jeg objektivt set godt kan se er forrygende godt skrevet på alle de parametre man nu måler litteratur med, men som alligevel ikke siger mig noget. Det ændrer bare ikke på, at de kvalitetsmæssigt er bedre bøger end Barbara Cartland.


Ikke for at diskutere - men for at få det at vide; hvorfor er Metallica bedre end Lars Lilholt, og Mozart bedre end Kandis objektivt set? Hvad bygger det på?
5

Tilbage til "Generelt"