Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf cola » 8. sep 2019, 18:17

Nu snakken er om katte så er her en sætning man ikke må sige men jeg gør det alligevel.

Hvis der er en kat i min have, så lukker jeg hunden ud, så forsvinder katten ret hurtigt, og samme kat besøger ikke min have 2 gange. At han så aldrig ville gøre katten noget er en anden sag, den del er testet ved et uheld, hvor han havde "fanget" en kat i et hjørne, og så ellers bare stod og forsøgte at få den til at lege, med røven i vejret og logrer, mens katten hvæsede af ham.

Eller den mindre populære sætning... jeg samler ikke hans lort op, hvis han skider inde mellem træerne, kun hvis han skider på eller ved stien.
2
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52046

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 8. sep 2019, 18:26

hotlips skrev:
fisken80 skrev:
PerXX skrev:
Misantropen skrev:
SurSødSovs skrev:
PerXX skrev:Jeg glæder mig til den nye kattelov er færdiggjort, og det ramaskrig det bliver når katteejere pludselig også skal være ansvarlige dyreejere. De skal chippes, de skal vaccineres, og de skal holdes på egen grund, lige som alle andre dyr!


Mon ikke de bliver lige så ringe til det, som hundeejere er til at holde deres hunde i snor?

Næh, det bliver de nok ikke, men mange fortsætter helt sikkert ufortrødent som før.

Jeg kender ikke til den nye lov, men det vil vel stadig kræve at man indfanger kattene for at tjekke om de har en chip, hvis de overhovedet har en ejer. Hvordan vil det være anderledes fra nu? Det er i forvejen ikke ligefrem nemt at forsøge at indfange en fremmed kat, der ikke er interesseret i menneskekontakt. Selv med fælder kan det være omstændigt.

Det er ikke fordi jeg tror jeg er imod den lov. Jeg kan bare ikke forestille mig hvordan det skal blive nemmere og anderledes end i dag.


Den primære forskel er at lige nu så falder kattene ofte imellem lovgivningen for kæledyr (hunde osv) og husdyr (køer osv).
Dertil kan man lægge til at man i de seneste år har haft større fokus på hvor stor skade det faktum at katte har en af de laveste statusser blandt dyr herhjemme (katte kan skaffes stort set gratis, ejerne holder ikke styr på hvor de er, hvilket betyder vi har på den forkerte side af en million vilde katte i Danmark, som jo ikke er vaccinerede, så de spreder sygdomme til de ansvarlige katteejere, plus det faktum at katte udgør langt størstedelen af dumpede dyr osv osv). Jeg er ikke i tvivl om at mange katteejere er rigtigt ansvarlige ejere, men man kan ikke komme ud over at når man skærer alle over én kam så er katten det dyr vi tager os mindst ansvar for.

Vi har jo utroligt nok for nyligt rent faktisk fået et reelt dyrepoliti, selvom det stadig er i opstartsfasen mange steder. Lige præcis katte vil netop være et fokus i de kommende år, hvor man vil indfange katte, og hvis de ikke er chippede, så vil de højst sandsynligt blive aflivet.

Katte der får lov at løbe rundt frit slår igennemsnit 2-3 dyr ihjel dagligt. Der er mange årsager, og det er ikke kattenes skyld alene, men de sidste 30 år har vi mistet mellem 70 og 80% af småfuglene i Danmark.

Det bliver helt sikkert ikke klaret med det samme, men håbet for loven er at katteejere også begynder at forstå at de også har ansvar for deres dyr.



Egentlig gider jeg ikke diskussionen om udekatte, men at mene at katte skulle være skyld i noget som helst fald i antallet af fugle er for mig at se for dumt.
For 30 år siden var der mindst lige så mange udekatte som nu, og formentlig har der været langt langt langt flere for 50, 60 og 70 år siden eftersom der dengang var langt flere landbrug end i dag, og landbrug havde katte, masser af katte. Der var selvforsørgende i endnu større grad end de fleste katte er i dag...
Så den med, at katte skulle have den mindste andel i faldet af antallet af fugle, den hopper jeg simpelthen ikke på.


Nu er det et ret grundigt undersøgt problem, og at begynde at antage noget om en ting man ved så lidt om at de helt grundlæggende præmisser er lodret forkerte virker nu heller ikke specielt gennemtænkt.

Der er mange, mange flere katte idag, det er blevet anslået vi nu har over en halv million vildt levende katte, for 30 år siden mener man der kan have været så få som 50.000, men uanset hvor meget og hvor lidt de forskellige anslår så er der ingen der er i tvivl om at antallet er eskaleret og det er voldsomt, og jo, det har selvfølgelig også en indvirkning når så mange rovdyr jager på så lidt plads som vi har i Danmark, og de ofte holder sig til nogle rimeligt begrænsede områder, 25 vilde katte i et villa kvarter plus det de der holdes som kæledyr jager det bliver især i nogle områder til et markant problem.

Og det er jo ikke kun byttedyr det går ud over, vores små hjemmehørende rovdyr som brud og lækat har nogle steder tilpasset sig bylivet med stor succes, og de er væsentligt mere effektive til at tage mus og rotter fordi de kan gå ned og rydde reden, men de spiser kun en brøkdel og formerer sig ikke så voldsomt som katte gør, men de er jo også i farezonen når de skal konkurrere med en hær af meget større rovdyr, der for en stor del ikke oplever de problemer vilde dyr gør, de kommer til dyrlægen, de har ikke perioder hvor det kniber med føde, og selv de vilde katte bliver mange steder fodret. Det gør dem umulige at konkurrere imod.

Katte forstyrrer alt fra egern og ræve til fugle og flagermus og de er ikke til nytte på noget plan, det kunne ellers være godt at lade de døde ligge og blive til foder for andre arter men fordi det er katte så får de ikke lov til at give det tilbage til økosystemet som de har brugt. .


Jeg vil meget gerne se dokumentation for, at der skulle være så mange flere katte i dag end for 30-50 år siden.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22069
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52046

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 8. sep 2019, 18:55

SurSødSovs skrev:
fisken80 skrev:
hotlips skrev:
fisken80 skrev:
PerXX skrev:
Misantropen skrev:
SurSødSovs skrev:
PerXX skrev:Jeg glæder mig til den nye kattelov er færdiggjort, og det ramaskrig det bliver når katteejere pludselig også skal være ansvarlige dyreejere. De skal chippes, de skal vaccineres, og de skal holdes på egen grund, lige som alle andre dyr!


Mon ikke de bliver lige så ringe til det, som hundeejere er til at holde deres hunde i snor?

Næh, det bliver de nok ikke, men mange fortsætter helt sikkert ufortrødent som før.

Jeg kender ikke til den nye lov, men det vil vel stadig kræve at man indfanger kattene for at tjekke om de har en chip, hvis de overhovedet har en ejer. Hvordan vil det være anderledes fra nu? Det er i forvejen ikke ligefrem nemt at forsøge at indfange en fremmed kat, der ikke er interesseret i menneskekontakt. Selv med fælder kan det være omstændigt.

Det er ikke fordi jeg tror jeg er imod den lov. Jeg kan bare ikke forestille mig hvordan det skal blive nemmere og anderledes end i dag.


Den primære forskel er at lige nu så falder kattene ofte imellem lovgivningen for kæledyr (hunde osv) og husdyr (køer osv).
Dertil kan man lægge til at man i de seneste år har haft større fokus på hvor stor skade det faktum at katte har en af de laveste statusser blandt dyr herhjemme (katte kan skaffes stort set gratis, ejerne holder ikke styr på hvor de er, hvilket betyder vi har på den forkerte side af en million vilde katte i Danmark, som jo ikke er vaccinerede, så de spreder sygdomme til de ansvarlige katteejere, plus det faktum at katte udgør langt størstedelen af dumpede dyr osv osv). Jeg er ikke i tvivl om at mange katteejere er rigtigt ansvarlige ejere, men man kan ikke komme ud over at når man skærer alle over én kam så er katten det dyr vi tager os mindst ansvar for.

Vi har jo utroligt nok for nyligt rent faktisk fået et reelt dyrepoliti, selvom det stadig er i opstartsfasen mange steder. Lige præcis katte vil netop være et fokus i de kommende år, hvor man vil indfange katte, og hvis de ikke er chippede, så vil de højst sandsynligt blive aflivet.

Katte der får lov at løbe rundt frit slår igennemsnit 2-3 dyr ihjel dagligt. Der er mange årsager, og det er ikke kattenes skyld alene, men de sidste 30 år har vi mistet mellem 70 og 80% af småfuglene i Danmark.

Det bliver helt sikkert ikke klaret med det samme, men håbet for loven er at katteejere også begynder at forstå at de også har ansvar for deres dyr.



Egentlig gider jeg ikke diskussionen om udekatte, men at mene at katte skulle være skyld i noget som helst fald i antallet af fugle er for mig at se for dumt.
For 30 år siden var der mindst lige så mange udekatte som nu, og formentlig har der været langt langt langt flere for 50, 60 og 70 år siden eftersom der dengang var langt flere landbrug end i dag, og landbrug havde katte, masser af katte. Der var selvforsørgende i endnu større grad end de fleste katte er i dag...
Så den med, at katte skulle have den mindste andel i faldet af antallet af fugle, den hopper jeg simpelthen ikke på.


Nu er det et ret grundigt undersøgt problem, og at begynde at antage noget om en ting man ved så lidt om at de helt grundlæggende præmisser er lodret forkerte virker nu heller ikke specielt gennemtænkt.

Der er mange, mange flere katte idag, det er blevet anslået vi nu har over en halv million vildt levende katte, for 30 år siden mener man der kan have været så få som 50.000, men uanset hvor meget og hvor lidt de forskellige anslår så er der ingen der er i tvivl om at antallet er eskaleret og det er voldsomt, og jo, det har selvfølgelig også en indvirkning når så mange rovdyr jager på så lidt plads som vi har i Danmark, og de ofte holder sig til nogle rimeligt begrænsede områder, 25 vilde katte i et villa kvarter plus det de der holdes som kæledyr jager det bliver især i nogle områder til et markant problem.

Og det er jo ikke kun byttedyr det går ud over, vores små hjemmehørende rovdyr som brud og lækat har nogle steder tilpasset sig bylivet med stor succes, og de er væsentligt mere effektive til at tage mus og rotter fordi de kan gå ned og rydde reden, men de spiser kun en brøkdel og formerer sig ikke så voldsomt som katte gør, men de er jo også i farezonen når de skal konkurrere med en hær af meget større rovdyr, der for en stor del ikke oplever de problemer vilde dyr gør, de kommer til dyrlægen, de har ikke perioder hvor det kniber med føde, og selv de vilde katte bliver mange steder fodret. Det gør dem umulige at konkurrere imod.

Katte forstyrrer alt fra egern og ræve til fugle og flagermus og de er ikke til nytte på noget plan, det kunne ellers være godt at lade de døde ligge og blive til foder for andre arter men fordi det er katte så får de ikke lov til at give det tilbage til økosystemet som de har brugt. .


Jeg vil meget gerne se dokumentation for, at der skulle være så mange flere katte i dag end for 30-50 år siden.


https://www.danske-dyreinternater.dk/hv ... -i-danmark

Det tror jeg ikke, du kan finde


Hotlips skriver ellers at det er veldokumenteret at der er mange flere katte i dag.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Summer » 8. sep 2019, 19:33

Delfin skrev:
Summer skrev:Jeg synes det er trættende at høre på, at katteejere ikke tager ansvar/gider at tage ansvar for deres katte, og at vi alle synes det er helt i orden at vores katte render inde ved naboernes grund m.m.

Ikke fordi ovenstående findes, det gør de. Men lad nu være med at skær alle over en kam.


Det kan jeg godt forstå, men de andre fylder bare ret meget i hverdagen, så det er vel også forståeligt, at det er dem, der er mest fokus?

Jeg har hele fire af naboernes katte rendende og er tvunget til at tage mine havehynder ind, bare jeg forlader haven et par timer. Uden katte ville jeg ikke gøre det i længere perioder med tørvejr, men jeg gider ikke alle de kattehår. Det er alt rigeligt at en af dem også strinter på mit græstæppe. Den sidste ved jeg ikke helt, hvor kommer fra, ellers havde jeg nok bedt dem udskifte mit tæppe med jævne mellemrum.
De slås forresten også om pladsen og har revet hul i en madras, jeg havde været så letsindig at lade ligge under halvtaget. Jeg er godt klar over, at min åbne "havestue" er attraktiv for en kat med sine mange læpladser og et dejligt gemmested under solsengen, men det kunne de ejerne jo også lave i deres egne haver. Det kan i hvert fald ikke passe, at jeg skal være nødt til at ændre min have for at undgå deres katte.

Jeg har ikke sagt noget, men en af naboerne spurgte selv og rådede mig til at sprøjte vand på, hvis katten var et problem. Yeah den forsvinder lige præcis de 2 min, jeg er i haven, så snart jeg vender ryggen til er den der igen, så det er en billig omgang.


Jeg kan sagtens forstå det er irriterende at have andres katte rendende inde på ens ejendom, og at der er ting man måske bliver begrænset i at kunne gøre i sit eget hjem fordi de er der. Og jeg synes bestemt heller det kan være rigtigt, at man skal tage hensyn til andre folks dyr i ens eget hjem hvor de ikke har noget at gøre. Selvom vi har to katte, hvoraf den ene også er udekat, så synes vi også det er skide irriterende at få besøg af andres katte. Vi har prøvet ikke at kunne have vores vinduer åbent fordi naboens kat hoppede ind, samt at vi har et problem med en af naboens kat som render i vores have og kommer op at slås med vores = resulterer i, at vi flere har måttet til dyrlæge pga. de skrammer vores kat har fået i sit eget hjem. Det er pisse træls. Og jeg synes også katteejere skal tage ansvar for deres dyr og lære dem ikke at rende inde hos andre, men at de skal holde på deres matrikel. Det har vi heldigvis fået lært vores. Men hvis vi ikke havde kunnet lære ham at blive på egen matrikel, jamen så måtte han komme i snor når han var ude.

Så synes helt bestemt vi også skal sørge for at vores dyr ikke er til gene for andre, ligeså vel som hundeejerne skal. Jeg synes dog hurtigt det kan lyde som om, at det er alle katteejere der er ligeglade og mener at folk bare skal finde sig i det. Og det er dét jeg synes er trættende/irriterende.
5
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. sep 2019, 19:48

Mine katte render også ude. De bruger vores egen have som toilet og de er neutraliserede.

Heldigvis bor vi i et pro-kattekvarter.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. sep 2019, 19:48

Dobbeltpost.
Senest rettet af Fru Sunshine 9. sep 2019, 04:21, rettet i alt 1 gang.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. sep 2019, 04:27

Hvorfor er katte værre end ræve og andre vilde rovdyr?
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 11. sep 2019, 04:42

Fru Sunshine skrev:Hvorfor er katte værre end ræve og andre vilde rovdyr?


Fordi der er et andet menneske der har overtrådt en regel!!! Det kan ikke gå ukommenteret hen!!
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 11. sep 2019, 04:44

Fru Sunshine skrev:Hvorfor er katte værre end ræve og andre vilde rovdyr?


Synes ikke som sådan, at katte er slemme, men jeg synes de er ret irriterende.

De andre kommer så vidt, jeg ved, ikke i min have. Og altså, hvis kattene ikke brugte min have som toilet, så måtte de sådan set gerne være der. Kattelort lugter så ulækkert, særligt, når det er varmt og gerne vil sidde ude og nyde det (det gør hundelort også, det har jeg bare ikke noget af i haven). Der tager lige toppen af nydelsen, når man skal finde og fjerne lorten først.

Er bare ikke kattemenneske, og jeg gider ikke rydde op efter dem eller bruge en masse tid på at styrte rundt og sprede hjortetaksalt ud i mine bede for at prøve at holde dem væk. For et par år siden glemte jeg at dække et højbed til om vinteren, og da det blev forår var der så meget lort i det, at jeg mistede lysten til at have noget spiseligt der.

Har haft med uendeligt mange flere hunde at gøre, og jeg er blevet bidt af en hund en gang. Med katte er jeg blevet både bidt og kradset mange gange, også selvom jeg bare sad helt stille på en stol.

Men som sagt er det ikke noget, jeg har sagt noget om til mine naboer, for de kan jo ikke gøre så meget ved kattens natur og selvfølgelig skal de have lov at have kæledyr.
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. sep 2019, 05:02

Æble skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvorfor er katte værre end ræve og andre vilde rovdyr?


Fordi der er et andet menneske der har overtrådt en regel!!! Det kan ikke gå ukommenteret hen!!

Hvad med vildkatte?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 11. sep 2019, 05:04

LaMariposa skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvorfor er katte værre end ræve og andre vilde rovdyr?


Synes ikke som sådan, at katte er slemme, men jeg synes de er ret irriterende.

De andre kommer så vidt, jeg ved, ikke i min have. Og altså, hvis kattene ikke brugte min have som toilet, så måtte de sådan set gerne være der. Kattelort lugter så ulækkert, særligt, når det er varmt og gerne vil sidde ude og nyde det (det gør hundelort også, det har jeg bare ikke noget af i haven). Der tager lige toppen af nydelsen, når man skal finde og fjerne lorten først.

Er bare ikke kattemenneske, og jeg gider ikke rydde op efter dem eller bruge en masse tid på at styrte rundt og sprede hjortetaksalt ud i mine bede for at prøve at holde dem væk. For et par år siden glemte jeg at dække et højbed til om vinteren, og da det blev forår var der så meget lort i det, at jeg mistede lysten til at have noget spiseligt der.

Har haft med uendeligt mange flere hunde at gøre, og jeg er blevet bidt af en hund en gang. Med katte er jeg blevet både bidt og kradset mange gange, også selvom jeg bare sad helt stille på en stol.

Men som sagt er det ikke noget, jeg har sagt noget om til mine naboer, for de kan jo ikke gøre så meget ved kattens natur og selvfølgelig skal de have lov at have kæledyr.

Vi har set rævelort i haven (for jeg går ikke ud fra, at nogen har ladet deres hund skide i vores lukkede have). Også alt muligt andet vilddyrlort.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40584

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 11. sep 2019, 05:16

Fru Sunshine skrev:Hvorfor er katte værre end ræve og andre vilde rovdyr?


Jeg bor i byen. Min baghave er hegnet ind med et højt hegn, så de eneste dyr, der kommer der, er katte.

Derfor går jeg mest op i katte. Jeg ved ikke, hvor mange af dem, der er vildkatte, men en god del ved jeg positivt hører til hos naboerne.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 11. sep 2019, 05:25

Fru Sunshine skrev:
LaMariposa skrev:
Fru Sunshine skrev:Hvorfor er katte værre end ræve og andre vilde rovdyr?


Synes ikke som sådan, at katte er slemme, men jeg synes de er ret irriterende.

De andre kommer så vidt, jeg ved, ikke i min have. Og altså, hvis kattene ikke brugte min have som toilet, så måtte de sådan set gerne være der. Kattelort lugter så ulækkert, særligt, når det er varmt og gerne vil sidde ude og nyde det (det gør hundelort også, det har jeg bare ikke noget af i haven). Der tager lige toppen af nydelsen, når man skal finde og fjerne lorten først.

Er bare ikke kattemenneske, og jeg gider ikke rydde op efter dem eller bruge en masse tid på at styrte rundt og sprede hjortetaksalt ud i mine bede for at prøve at holde dem væk. For et par år siden glemte jeg at dække et højbed til om vinteren, og da det blev forår var der så meget lort i det, at jeg mistede lysten til at have noget spiseligt der.

Har haft med uendeligt mange flere hunde at gøre, og jeg er blevet bidt af en hund en gang. Med katte er jeg blevet både bidt og kradset mange gange, også selvom jeg bare sad helt stille på en stol.

Men som sagt er det ikke noget, jeg har sagt noget om til mine naboer, for de kan jo ikke gøre så meget ved kattens natur og selvfølgelig skal de have lov at have kæledyr.

Vi har set rævelort i haven (for jeg går ikke ud fra, at nogen har ladet deres hund skide i vores lukkede have). Også alt muligt andet vilddyrlort.


Det er der sikkert også, men jeg tror ikke, de er her. Har set naboens kat skide i mit bed, så jeg ved, at det er den, der gør det.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 11. sep 2019, 05:39

Jeg synes det er lidt mærkeligt at sammenligne hundebid og kattebid. Der er folk der dør efter voldsomme hundebid (og flere der bliver lemlæstet). En huskat kan vist trodsalt ikke bide et menneske ihjel.
1
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3802

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Myresluger » 11. sep 2019, 05:42

Tilly skrev:Jeg synes det er lidt mærkeligt at sammenligne hundebid og kattebid. Der er folk der dør efter voldsomme hundebid (og flere der bliver lemlæstet). En huskat kan vist trodsalt ikke bide et menneske ihjel.

Det er muligt. Jeg kender en der i øjeblikket har en hånd der er bidt/revet op ind til senerne og får voldsomme mængder pinnicillin - det var en kat.
5

Tilbage til "Generelt"