Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 5. sep 2019, 03:45

Animi skrev:Pølsestegning skal også forbydes! Det påvirker også menneskers lunger negativt, viste det sig i en undersøgelse man lavede samtidig med stearinlysene :-D


Og grill, det kan også stinke...

Det ville jeg så aldrig overholde, jeg elsker lugten af en grill
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 5. sep 2019, 06:35

Lærere er også bare mennesker.
Må man ikke sige det? Sikkert nok, men man må i hvert fald ikke vise, at man er det.
Jeg bestræber mig på at holde en ordentlig tone, at være det gode eksempel og alt det der, men tryk avler modtryk og det kan altså ske at låget ryger af, og man får ageret uhensigtsmæssigt.
F.eks. når man for syvogtyvende gang må bede om ro i klassen og så får besked på, at det gider de sgu ikke.
Og så bliver forældrene tossede, når man har fået nok.

Loose/Loose.

(Jeg har sjældent haft behov for at råbe eller tale mindre pænt, men jeg har oplevet at måtte hamre en dør i, da jeg lige havde åbnet den, for ikke at blive ramt af flyvende sakse. Da fik jeg skideballe af forældregruppen for at udbryde "Fuck!").

Intet under, at så mange kolleger går ned med stress.

Disclaimer: min tankestrøm her er udledt af snak i en anden tråd, men absolut ikke møntet på nogen af debattørerne. For selvfølgelig eksisterer der også sure lærere, der råber og bander af eleverne, fordi de kan. Og det er ikke i orden.
21
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. sep 2019, 10:33

Jeg er glad for at jeg fik børn inden fænomenet babyshower blev en ting her i DK.
38
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 5. sep 2019, 13:54

Jeg synes ikke at "Seasons in the sun" er en dårlig sang.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 5. sep 2019, 14:24

kidkomb skrev:Jeg synes ikke at "Seasons in the sun" er en dårlig sang.

Enig - den er skrækkelig. Men det skal siges den var meget populær i Østasien i vinteren 1974-75. Enhver butik eller restaurant med respekt for sig selv (dvs. = som havde en kasettebåndoptager) spillede den døgnet rundt. :D
0
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 5. sep 2019, 14:27

kidkomb skrev:Jeg synes ikke at "Seasons in the sun" er en dårlig sang.

x2 Minder mig om min præ-knallerttid :fløjt:
2
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16879
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 5. sep 2019, 21:30

Hold nu jeres kæft med alt det "sådan er mænd/kvinder", status og buhu-femitist-bavl som argument for alt!11!!!!one!!! :cuss:

Find nu en ny plade uden violiner.


Ah :kaffe:
9
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf cola » 6. sep 2019, 08:29

Jeg har et nøgen billede af min torso hængende i min stue.

Ja det må man åbenbart hverken sige eller have. Men jeg er nu ret glad for min krop, så hvorfor ikke ?
4
Brugeravatar
Galoldriel
Indlæg: 939
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:52
Kort karma: 215
Likede indlæg: 3464

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Galoldriel » 6. sep 2019, 11:04

.
Senest rettet af Galoldriel 13. sep 2020, 16:44, rettet i alt 1 gang.
25
It's turtles all the way down.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 6. sep 2019, 11:22

Dirtylittledevil skrev:Jeg er glad for at jeg fik børn inden fænomenet babyshower blev en ting her i DK.



Det er hyggeligt med babyshowers :love:

Man behøver jo ikke gøre det til en amerikaniseret gaveregnsfest - og det gør de færreste nok herhjemme. Mit indtryk er, at dem der hader konceptet aldrig faktisk har været til en, men bare har et billede af et babyshower som var det Kim Kardashian der overdænges med gaver til en fest større end de fleste bryllupper.

Jeg har aldrig oplevet en babyshower, der ikke bare handler om, at en gruppe veninder mødes for at hygge lidt om den kommende mor inden alt overskygges af babygråd, bleer, amning og søvnløse nætter. Lidt ligesom en polterabend. Men dem er der jo også mange sure, der ikke bryder sig om.
7
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lillebjoern » 6. sep 2019, 12:45

HappyPaww skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg er glad for at jeg fik børn inden fænomenet babyshower blev en ting her i DK.



Det er hyggeligt med babyshowers :love:

Man behøver jo ikke gøre det til en amerikaniseret gaveregnsfest - og det gør de færreste nok herhjemme. Mit indtryk er, at dem der hader konceptet aldrig faktisk har været til en, men bare har et billede af et babyshower som var det Kim Kardashian der overdænges med gaver til en fest større end de fleste bryllupper.

Jeg har aldrig oplevet en babyshower, der ikke bare handler om, at en gruppe veninder mødes for at hygge lidt om den kommende mor inden alt overskygges af babygråd, bleer, amning og søvnløse nætter. Lidt ligesom en polterabend. Men dem er der jo også mange sure, der ikke bryder sig om.


Polterabender kan være hyggelige og polterabender kan være frygtelige - det samme med babyshowers, og i øvrigt også en lang række andre arrangementer. Det kommer jo an på, hvem der har arrangeret det, og hvordan bruden/moderen/etc. er. Nogle elsker gaveregn, kage der ligner babylort, mange gættelege, aktiviteter, m.v., og andre elsker low-key arrangementer. Jeg har primært oplevet det første, så det gør mig åbenbart til "en af de sure" - fred være med det, det er bare ikke min type fest. Jeg er sikker på at flere af mine veninder ønsker et mere afslappet arrangement end dem jeg har været til, men det har jeg bare ikke oplevet endnu. Du bliver nok også en af "de sure" på et tidspunkt - selvfølgelig medmindre du holder af alle måder at holde fest på...
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 6. sep 2019, 13:10

lillebjoern skrev:
HappyPaww skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg er glad for at jeg fik børn inden fænomenet babyshower blev en ting her i DK.



Det er hyggeligt med babyshowers :love:

Man behøver jo ikke gøre det til en amerikaniseret gaveregnsfest - og det gør de færreste nok herhjemme. Mit indtryk er, at dem der hader konceptet aldrig faktisk har været til en, men bare har et billede af et babyshower som var det Kim Kardashian der overdænges med gaver til en fest større end de fleste bryllupper.

Jeg har aldrig oplevet en babyshower, der ikke bare handler om, at en gruppe veninder mødes for at hygge lidt om den kommende mor inden alt overskygges af babygråd, bleer, amning og søvnløse nætter. Lidt ligesom en polterabend. Men dem er der jo også mange sure, der ikke bryder sig om.


Polterabender kan være hyggelige og polterabender kan være frygtelige - det samme med babyshowers, og i øvrigt også en lang række andre arrangementer. Det kommer jo an på, hvem der har arrangeret det, og hvordan bruden/moderen/etc. er. Nogle elsker gaveregn, kage der ligner babylort, mange gættelege, aktiviteter, m.v., og andre elsker low-key arrangementer. Jeg har primært oplevet det første, så det gør mig åbenbart til "en af de sure" - fred være med det, det er bare ikke min type fest. Jeg er sikker på at flere af mine veninder ønsker et mere afslappet arrangement end dem jeg har været til, men det har jeg bare ikke oplevet endnu. Du bliver nok også en af "de sure" på et tidspunkt - selvfølgelig medmindre du holder af alle måder at holde fest på...

Så må man jo lade være med at deltage. Jeg deltager glad og gerne i de fleste arrangementer, hvis jeg ved det vil gøre fx en god veninde glad, og festen holdes i hendes ånd. Så kan jeg rulle øjne af aktiviterne derhjemme, og love mig selv ikke selv at arrangere den slags, og sige til andre, at det ikke er noget jeg ønsker ofr mig selv.
2
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 6. sep 2019, 13:54

HappyPaww skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg er glad for at jeg fik børn inden fænomenet babyshower blev en ting her i DK.



Det er hyggeligt med babyshowers :love:

Man behøver jo ikke gøre det til en amerikaniseret gaveregnsfest - og det gør de færreste nok herhjemme. Mit indtryk er, at dem der hader konceptet aldrig faktisk har været til en, men bare har et billede af et babyshower som var det Kim Kardashian der overdænges med gaver til en fest større end de fleste bryllupper.

Jeg har aldrig oplevet en babyshower, der ikke bare handler om, at en gruppe veninder mødes for at hygge lidt om den kommende mor inden alt overskygges af babygråd, bleer, amning og søvnløse nætter. Lidt ligesom en polterabend. Men dem er der jo også mange sure, der ikke bryder sig om.


Jeg kender et par stykker som har været til babyshowers og som virkelig har været meget lidt positive omkring oplevelsen, men det var var også i begge tilfælde total amerikaniseret med en stor samling af alverdens veninder, bekendte, kollegaer osv, diverse aktiviteter, selskabslege m.m. Jeg bliver træt bare ved tanken :tie:
3
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 6. sep 2019, 16:06

Jeg synes 60 sexpartnere i en alder af 28 år er rigtig meget.
12
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pjeps » 6. sep 2019, 16:52

Nogle (ikke alle) mennesker der synes de er fattige og ikke kan få pengene til at slå til, burde have et spark i røven og kigge på deres prioriteringer.

Min veninde der tjener næsten det samme som mig, mener hun vender hver en 5 øre og alligevel slår de ikke til. Jeg mener hun er en fråserøv der bruger pengene ligeså hurtigt som hun tjener dem, og fred være med det. Men helt ærligt, de ting hun bruger dem på er ofte både unødvendige og ugennemtænkte. Hun mener bl.a at man ikke kan få et par briller til under 10000 kr. Måske hun skulle prøve at finde et billigere stel hos en billigere optiker :D
Hun mener også at hun aldrig får råd til lange rejser, nej detgør du nok ikke, hvis ikke begynder at spare op til dem, ligesom andre mennesker gør.
12
:ninja:

Tilbage til "Generelt"