Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 25. jan 2019, 23:22

Nogle gange har jeg lyst til at være helt vildt nedladende og sarkastisk overfor én bestemt veninde.
Ikke fordi at hun er en træls person - tværtimod er hun faktisk skide sød.

Hun har bare en tendens til at overdrive hendes helbredsproblemer. Som f.eks. Nu hvor en diskusprolaps er blevet til cauda equina syndrom.
Hun glemmer bare at hun har sendt brevet fra hendes læge til mig samt at jeg arbejder på neurooperationelt afsnit på et af landets førende neurologiske hospitaler. Plus at jeg har en sundhedsfaglig bachelor hvor vi også lærer om Cauda Equina fordi det er så stort et “medical emergency” at vi skal være i stand til at genkende det på meget, meget kort tid.

Jeg har i dag valgt diplomatisk at give hende et reality chek - forklaret hvorfor hun ikke har cauda equina, sendt bevis på de protokoler der er på området og forklaret hvordan hendes faktiske skade kan virke give lignende symptomer og hvor forskellene ligger. Hendes forklaring er stadig at det bare er det sundhedsfaglige personale omkring hende der fejler - hun er udredt på min arbejdsplads, der som sagt er førende på området.

Jeg har lyst til at sende et billede til hende af den der superdumme sæl fra Find Dory og lave en pil med “dig —>”
Men det må man ikke sige, for det er ikke super flinkt og måske lidt ondt om en veninde og man må ikke bagtale folk.. Men for fanen altså! :rulle:
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. jan 2019, 00:18

Rosa Espinosa skrev:Ja og det bliver der ikke snakket nok om!

Jeg snakker om det hver gang jeg får muligheden.
Det lød også længe som om det sagde der, ud over Magnus Gulerod, også var en der hed Magnus Grød :D
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 26. jan 2019, 08:41

Jeg kan godt forstå man brokkede sig over sport på tv dengang der kun fandtes en eller to kanaler at vælge imellem og hvor streaming ikke var opfundet endnu og internet var noget man brugte telefonstikket til. Men i dag, hvor man kan have 50 kanaler, glo gamle DR-programmer og streame en milliard forskellige serier, så synes jeg eddermame det er noget underligt noget at brokke sig over, at der kommer sport på enkelte kanaler... se noget andet, det er faktisk temmelig nemt.
29
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 26. jan 2019, 08:58

fisken80 skrev:Jeg kan godt forstå man brokkede sig over sport på tv dengang der kun fandtes en eller to kanaler at vælge imellem og hvor streaming ikke var opfundet endnu og internet var noget man brugte telefonstikket til. Men i dag, hvor man kan have 50 kanaler, glo gamle DR-programmer og streame en milliard forskellige serier, så synes jeg eddermame det er noget underligt noget at brokke sig over, at der kommer sport på enkelte kanaler... se noget andet, det er faktisk temmelig nemt.


Ja. Indtil i går havde jeg kun perifert hørt om at der foregik noget håndbold, men jeg anede ikke hvad det var, og jeg havde helt uden anstrengelse undgået at forholde mig til det. Jeg var forbi mine forældre hvor min mor så håndbold, og jeg spurgte så for smalltalkens skyld hvad de egentlig spillede. Verdensmesterskabet åbenbart.
4
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2019, 11:25

Rosa Espinosa skrev:
Lemonella skrev:
Spjaerten skrev:Hvad er konsekvensen af at vinde VM i håndbold? Hele landet går i selvsving, møder op på Rådhuspladsen i Kbh osv?

Hvis ja, så håber jeg vi taber finalen :genert:


Hvorfor så negativ? At blive verdensmestre er sgu da flot og virkelig noget at fejre og være glade for. Der er da surhed og negativitet nok rundt omkring.


Enig og hvis vi endelig skal forholde os kritisk til noget i håndbold, så er det at Norge har en på deres hold der hedder gulerod. Hvorfor bliver der ikke snakket mere om det!?


Og ikke nok med, at han hedder gulerod... I en kamp blev fik han rødt kort pga tre udvisninger.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2019, 11:30

Jeg skal i Boksen og se finalen. Og jeg har tænkt mig at skråle med på nationalsangen og juble, hvis vinder. Har endda fundet en rød t-shirt frem til lejligheden. Hvis nogen føler mere for X-Faktor eller DR K så fred være med det. Bare jeg får lov at nyde at være en del af en af årets største danske sportsbegivenheder :-D

Edit: Har tilmed betalt en hel del for billetten.
Senest rettet af LaMariposa 26. jan 2019, 21:36, rettet i alt 1 gang.
23
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 26. jan 2019, 12:43

Frøken Himmelblå skrev:
Lemonella skrev:
Spjaerten skrev:Hvad er konsekvensen af at vinde VM i håndbold? Hele landet går i selvsving, møder op på Rådhuspladsen i Kbh osv?

Hvis ja, så håber jeg vi taber finalen :genert:


Hvorfor så negativ? At blive verdensmestre er sgu da flot og virkelig noget at fejre og være glade for. Der er da surhed og negativitet nok rundt omkring.

Er det virkelig så flot at blive verdensmester når der kun er omkring 10 nationer der for alvor er gode til sporten?
Ikke den største præstation i mine øjne.

Generelt synes jeg også bare det er noget fis at afholde VM når alle ved, at nærmest ingen nationer går op i sporten.

Jeg kan heller ikke rigtig forstå hvorfor det er vildere at vinde VM end EM. Det er meget få ikke-europæiske hold der gik videre fra gruppekampene til mellemrunderne (2-3 hold tror jeg :gruble: ), VM bliver jo i den grad domineret af de europæiske hold. Men fred være med det, men med ovenstående i mente kan jeg i øvrigt ikke forstå at det afholdes hvert 2. år, fremfor hvert 4. år ligesom fodboldslutrunderne.

Anyway, jeg håber alle jer der skal se finalen i morgen får god fornøjelse med det :) Jeg finder noget jeg kan streame i stedet ;) :D
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. jan 2019, 12:51

Tilly skrev:Jeg kan heller ikke rigtig forstå hvorfor det er vildere at vinde VM end EM. [...]

Nej, der er færre "lette kampe" til EM end til VM. :)

Men det er da værre med amerikanerne - jeg mener de kalder deres Football-mesterskab for VM, selvom det kun er dem selv der spiller det :-p
4
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 26. jan 2019, 17:19

dgd2007 skrev:
Tilly skrev:Jeg kan heller ikke rigtig forstå hvorfor det er vildere at vinde VM end EM. [...]

Nej, der er færre "lette kampe" til EM end til VM. :)

Men det er da værre med amerikanerne - jeg mener de kalder deres Football-mesterskab for VM, selvom det kun er dem selv der spiller det :-p


Faktisk var DHF selv ude og sige, at EM er større/sværere at vinde end VM, da de danske herrer vandt EM for år tilbage - af netop den årsag, du nævner: Der er bare flere kvalificerede modstandere i Europa.

Det blev i den sammenhæng brugt som en forklaring på, hvorfor man fejrede herrerne meget mere end, kvinderne var blevet fejret, da de vandt VM. Det var vist også der, formanden for DHF sagde, at kvinderne nok hellere ville have en ny håndtaske end en F16-eskorte af deres fly. :rulle:

Men bortset fra det er det jo altid stort at vinde et mesterskab, og det er da noget særligt at vinde et, man ikke har vundet tidligere.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 26. jan 2019, 20:18

LaMariposa skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Lemonella skrev:
Spjaerten skrev:Hvad er konsekvensen af at vinde VM i håndbold? Hele landet går i selvsving, møder op på Rådhuspladsen i Kbh osv?

Hvis ja, så håber jeg vi taber finalen :genert:


Hvorfor så negativ? At blive verdensmestre er sgu da flot og virkelig noget at fejre og være glade for. Der er da surhed og negativitet nok rundt omkring.


Enig og hvis vi endelig skal forholde os kritisk til noget i håndbold, så er det at Norge har en på deres hold der hedder gulerod. Hvorfor bliver der ikke snakket mere om det!?


Og ikke nok med, at han hedder gulerod... I en kamp blev fik han rødt kort pga tre udvisninger.


Har vi ikke en der hedder Bøssen?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41310

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2019, 21:35

Aragorn skrev:
LaMariposa skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Lemonella skrev:
Spjaerten skrev:Hvad er konsekvensen af at vinde VM i håndbold? Hele landet går i selvsving, møder op på Rådhuspladsen i Kbh osv?

Hvis ja, så håber jeg vi taber finalen :genert:


Hvorfor så negativ? At blive verdensmestre er sgu da flot og virkelig noget at fejre og være glade for. Der er da surhed og negativitet nok rundt omkring.


Enig og hvis vi endelig skal forholde os kritisk til noget i håndbold, så er det at Norge har en på deres hold der hedder gulerod. Hvorfor bliver der ikke snakket mere om det!?


Og ikke nok med, at han hedder gulerod... I en kamp blev fik han rødt kort pga tre udvisninger.


Har vi ikke en der hedder Bøssen?


Vi havde en, der hed Boldsen på et tidspunkt. Men det er ved at være en del år siden.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 26. jan 2019, 23:22

Aragorn skrev:Har vi ikke en der hedder Bøssen?

Jo, i hvert fald når den tyske speaker skulle sige Lasse Boesen :)
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7323
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23135

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 26. jan 2019, 23:24

dgd2007 skrev:
Aragorn skrev:Har vi ikke en der hedder Bøssen?

Jo, i hvert fald når den tyske speaker skulle sige Lasse Boesen :)


Bøssen it is.
1

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 27. jan 2019, 12:25

fisken80 skrev:Jeg kan godt forstå man brokkede sig over sport på tv dengang der kun fandtes en eller to kanaler at vælge imellem og hvor streaming ikke var opfundet endnu og internet var noget man brugte telefonstikket til. Men i dag, hvor man kan have 50 kanaler, glo gamle DR-programmer og streame en milliard forskellige serier, så synes jeg eddermame det er noget underligt noget at brokke sig over, at der kommer sport på enkelte kanaler... se noget andet, det er faktisk temmelig nemt.


Alverdens streamingtjenester med en uendelig strøm af ligegyldige serier hjælper intet, når det er et specifikt program, man vil se. Jeg overlever naturligvis, det er jo ikke verdens undergang, at jeg ikke får set det afsnit, men i dag havde jeg sat mig til rette for at se den programsatte genudsendelse af Årgang 0, og så er der håndboldsnak. Det lader til at de har ryddet hele sendefladen i eftermiddag, selvom kampen først spilles kl 17:30 og det fylder også ret meget i alle nyhedsudsendelser. Det synes jeg er lidt overdrevet, ligesom jeg synes, når de rydder sendefladen i dagevis for andre begivenheder.

Hvis diverse tv-guides så endda var opdateret, så man ikke planlægger at se noget, der ikke kommer. (tv2´s egen guide er dog opdateret).
2
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15288
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 27. jan 2019, 17:37

Nu gav jeg det der håndbold en chance, og jeg keder mig pænt meget, men det ser da ud til at gå meget godt
3
14 11 14

Tilbage til "Generelt"