Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 17. jan 2019, 10:36

JoyNips skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Dér fik du lige maltrakteret mit indlæg. Jeg har ingen steder skrevet at kærlighed skal bindes op på præstationer. Jeg har tværtimod netop skrevet, at børn skal have masser af kærlighed. Jeg mener heller ikke at børn "skal ses, men ikke høres". Men jeg mener fortsat at nogle forældre sat lighedstegn mellem kærlighed og ligestilling og manglende grænser. Og det synes jeg ikke man kan putte i samme kasse. Børn kan sagtens overøses med kærlighed - hvilket de bør blive - og samtidig lære, at der er hierakier og at al opførsel ikke accepteres af resten af verden.

Som jeg også har skrevet før, mener jeg ikke at forældre nødvendigvis skal føre kæft, trit og ret pædagogik gennem alle aspekter af barnets liv. Men i øjeblikket er der altså nogle forældre der formår at skabe små forkælede diktatorer fordi barnet aldrig møder modstand og får et nej. Det er jo ikke et nyt fænomen desværre. Det mener jeg, at man kan se, når man ser hvordan forældre blander sig hver gang afkommet møder modgang. Hvad enten det er i forhold til arbejde, fritid, skole, universitetet eller hvad det nu kan være. Man får opdraget nogle skvat af nogle børn der ikke lærer at tackle at hele verden drejer om dem.

Det må være enormt hårdt at lære det når man først er blevet ældre. For som mig, er der heldigvis andre der også formår at sige fra overfor den divaopførsel der bliver lagt for dagen.


Meget apropos det med nej: https://www.kristeligt-dagblad.dk/famil ... odt-de-kan



Så vidt jeg ved, er børneopdragelse ikke en entydig videnskab, så at du henviser til en enkelt person der har en holdning, betyder jo ikke, at hans metode er den eneste korrekte.
Der findes adskillige der mener, at børn sagtens kan opdrages til at velfungerende samfundsborgere gennem en mere fast opdragelse.
Og dermed ikke sagt, at han tager fejl, ham du linker til :)
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 17. jan 2019, 10:48

Hold nu k... med den børnediskussion i denne tråd. Ej, undskyld - men opret nu en særskilt tråd. Det er fint at der kommer en debat ud af indlæg i denne tråd, men dette er jo snart længere end en samlevejledning til Taj Mahal i Lego.
15
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 17. jan 2019, 10:54

Jeg har altid syntes at børn og alt om børn er enormt kedeligt.
Men diskussionen her er (var) meget underholdende.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf JoyNips » 17. jan 2019, 10:55

Frøken Himmelblå skrev:
JoyNips skrev:
Frøken Himmelblå skrev:Dér fik du lige maltrakteret mit indlæg. Jeg har ingen steder skrevet at kærlighed skal bindes op på præstationer. Jeg har tværtimod netop skrevet, at børn skal have masser af kærlighed. Jeg mener heller ikke at børn "skal ses, men ikke høres". Men jeg mener fortsat at nogle forældre sat lighedstegn mellem kærlighed og ligestilling og manglende grænser. Og det synes jeg ikke man kan putte i samme kasse. Børn kan sagtens overøses med kærlighed - hvilket de bør blive - og samtidig lære, at der er hierakier og at al opførsel ikke accepteres af resten af verden.

Som jeg også har skrevet før, mener jeg ikke at forældre nødvendigvis skal føre kæft, trit og ret pædagogik gennem alle aspekter af barnets liv. Men i øjeblikket er der altså nogle forældre der formår at skabe små forkælede diktatorer fordi barnet aldrig møder modstand og får et nej. Det er jo ikke et nyt fænomen desværre. Det mener jeg, at man kan se, når man ser hvordan forældre blander sig hver gang afkommet møder modgang. Hvad enten det er i forhold til arbejde, fritid, skole, universitetet eller hvad det nu kan være. Man får opdraget nogle skvat af nogle børn der ikke lærer at tackle at hele verden drejer om dem.

Det må være enormt hårdt at lære det når man først er blevet ældre. For som mig, er der heldigvis andre der også formår at sige fra overfor den divaopførsel der bliver lagt for dagen.


Meget apropos det med nej: https://www.kristeligt-dagblad.dk/famil ... odt-de-kan



Så vidt jeg ved, er børneopdragelse ikke en entydig videnskab, så at du henviser til en enkelt person der har en holdning, betyder jo ikke, at hans metode er den eneste korrekte.
Der findes adskillige der mener, at børn sagtens kan opdrages til at velfungerende samfundsborgere gennem en mere fast opdragelse.
Og dermed ikke sagt, at han tager fejl, ham du linker til :)


Jeg skriver heller ikke noget om en entydig videnskab. Jeg postede såmænd bare et link til en artikel, der var relevant i forhold til netop det med at sige nej.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Wizzze » 20. jan 2019, 13:33

Medierne er fyldt af historie om ung mand der tragisk er død, efter at han tidligere sprøjtede olie ind i sine muskler, for at komme til at se større ud.
Det er selvfølgelig dybt ulykkeligt og sørgeligt, men jeg kan ikke lade være med at tænke "I D I O T :rulle: :nej: "
15
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anne Droid » 20. jan 2019, 14:36

Wizzze skrev:Medierne er fyldt af historie om ung mand der tragisk er død, efter at han tidligere sprøjtede olie ind i sine muskler, for at komme til at se større ud.
Det er selvfølgelig dybt ulykkeligt og sørgeligt, men jeg kan ikke lade være med at tænke "I D I O T :rulle: :nej: "


Og det værste er at der er mange flere der har gjort det.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Orchidea » 20. jan 2019, 14:41

Anne Droid skrev:
Wizzze skrev:Medierne er fyldt af historie om ung mand der tragisk er død, efter at han tidligere sprøjtede olie ind i sine muskler, for at komme til at se større ud.
Det er selvfølgelig dybt ulykkeligt og sørgeligt, men jeg kan ikke lade være med at tænke "I D I O T :rulle: :nej: "


Og det værste er at der er mange flere der har gjort det.


Og det allerværste er, at mange af dem fortsat vil gøre det, på trods af den unge mands død.
4
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 20. jan 2019, 15:50

Der var også en kvinde der havde sprøjtet olien ind i brysterne, :shock: Sig mig, hvor dumme kan folk være?!
3
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14370

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mangoness » 20. jan 2019, 16:41

Hang Mioku sprøjtede olie ind i ansigtet :tie:

Billede
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 21. jan 2019, 10:56

Wizzze skrev:Medierne er fyldt af historie om ung mand der tragisk er død, efter at han tidligere sprøjtede olie ind i sine muskler, for at komme til at se større ud.
Det er selvfølgelig dybt ulykkeligt og sørgeligt, men jeg kan ikke lade være med at tænke "I D I O T :rulle: :nej: "


Jeg sad og ventede på min mand et offentligt sted mens jeg læste den artikel. Det var slet ikke akavet på nogen måde, da jeg himmelhøjt udbrød "Darwin award!" mens jeg læste.
Stakkels hans familie og sådan set også stakkels mand. Men for helvede da. Kan man virkelig ikke selv se, at man har et problem hvis man forsøger at skyde den slags genveje?
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 21. jan 2019, 11:39

Mangoness skrev:Hang Mioku sprøjtede olie ind i ansigtet :tie:

Billede


But why??
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FruKuk » 21. jan 2019, 11:51

Så find dog et andet arbejde, hvis du ikke har tænkt dig at udføre det job, du er ansat til. Og nej jeg gider ikke tilpasse arbejdspladsen eller arbejdsopgaverne, så de passer dig bedre.
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 21. jan 2019, 13:36

Selvom du er særligt sensitiv og introvert, og utvivlsomt har en masse unikke evner, kan du godt lære at sige "Godmorgen" til dine kolleger uden at du går i stykker.
28
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Spjaerten » 25. jan 2019, 18:16

Hvad er konsekvensen af at vinde VM i håndbold? Hele landet går i selvsving, møder op på Rådhuspladsen i Kbh osv?

Hvis ja, så håber jeg vi taber finalen :genert:
4
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 25. jan 2019, 18:27

Spjaerten skrev:Hvad er konsekvensen af at vinde VM i håndbold? Hele landet går i selvsving, møder op på Rådhuspladsen i Kbh osv?

Hvis ja, så håber jeg vi taber finalen :genert:

:gammel: :gammel: :gammel:

Billede

:lol: :lol: :lol:
5

Tilbage til "Generelt"