Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. maj 2018, 12:57

dgd2007 skrev:
Ado skrev:Disclaimer: Ikke rettet mod Juki.

Folk, der ser ned på homoseksuelle, transkønnede og lign., synes jeg, er meget lidt kløgtige.

Jeg må lige minde om at den diskussion startede med at én citerede en artikel om en kvinde der ville ses om mand og havde fået ulige personnr. osv. Derefter var hun så blevet gravid - og havde givet anledning til sensationsoverskiften "Første gravide mand" eller noget i den stil.

Uanset hvor åbenmajndet man er mht. kønsskifter, er det da unægteligt at blande æbler og pærer helt sammen. ;)

Det er heller ikke pointen i det jeg skrev. Det var en meta af kommentarene.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 21. maj 2018, 13:10

Ellin skrev:
Juki skrev:
Ellin skrev:
Juki skrev:
abcd skrev:En kvinde har skiftet køn, identificerer sig som mand og har fået nyt CPR-nummer. Fint nok. Nu er hun/han så blevet gravid, og Politiken kan bringe en artikel om Danmarks første gravide mand. Hold nu kæft, mænd kan ikke blive gravide, det er en gravid kvinde som klæder sig som en mand, og omtales han. Der må være grænser for hvad vi skal nikke begejstret til i rummelighedens navn.

Det lyder som et freakshow man tidligere forbandt med et omrejsende cirkus.

"Seee!! De er anderledes! :panik:" ..


Jeg har dog ikke læst artiklen, men nogle gange bliver der bare gjort et stort nummer ud af noget der enten er set før eller efterlader mig med en "nå og?" følelse. Sådan en overforstående opførsel overfor noget ellers tabubelagt.


Har I hørt om transfobi?

Ej, seriøst? Vi lever i 2018 og så findes der mennesker, som sammenligner transpersoner med et freakshow?

Læser du det som om at det er mig der synes transpersoner er et freakshow? Eller er din kommentar bare sådan overordnet ment?

For hvis du er i tvivl om det er min mening var det så ikke mere passende at spørge mig ad, i stedet for bare at konkludere og udråbe mig til idiot?


Jeg skriver intet om idiot, så det må stå for egen regning.

Hvis ikke du har den mening, så forstår jeg slet ikke, hvor du vil hen med dit indlæg og hvorfor du har behov for at nævne noget om et freakshow i sammenhæng med transpersoner.

Jeg har uddybet mit indlæg, men fair nok hvis ikke du forstår det jeg har skrevet eller er af en anden mening end det jeg skrev.

Jeg synes bare dit indlæg sindssygt upassende og ubehageligt, når jeg på ingen måde giver udtryk for at lide af transfobi eller at det er mig der synes transpersoner er et freakshow.

Efter dit indlæg kom jeg i tvivl om mit indlæg kunne misforståes, så jeg er glad for at flere har tilkendegivet at de ikke har opfattet mit indlæg på anden måde end det var ment.
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Raenil » 21. maj 2018, 13:41

Jeg er ciskønnet!

(Jeg følger mig selv ud, det var måske over stregen...)
1
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 21. maj 2018, 14:05

AstaPasta skrev:Hvis man er født kvinde, skifter køn til mand, og så bliver gravid, tænker jeg, at kønsskiftet var unødvendigt.
Mænd bliver ikke gravide. Hvis du føler dig som 100 pct. mand, må graviditet være det mest unaturlige i verden for dig.
Så var du måske alligevel "bare" kvinde med nogle typiske mandlige træk/interesser/tendenser.



Jeg tror mange vil gå rigtig langt, for at få et biologisk barn.
Og tror virkelig ikke at man går igennem hele møllen med kønsidentiteten, fordi man er en kvinde med mandlige træk.
6
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 21. maj 2018, 14:12

Sangius skrev:Jeg tror mange vil gå rigtig langt, for at få et biologisk barn.
Og tror virkelig ikke at man går igennem hele møllen med kønsidentiteten, fordi man er en kvinde med mandlige træk.


Enig.
Dertil kommer, at det er forskelligt, hvilken betydning den enkelte tillægger evnen til at være gravid og føde.
Der er nok nogen i samme situation, som ville have valgt anderledes.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2018, 15:21

AstaPasta skrev:Hvis man er født kvinde, skifter køn til mand, og så bliver gravid, tænker jeg, at kønsskiftet var unødvendigt.
Mænd bliver ikke gravide. Hvis du føler dig som 100 pct. mand, må graviditet være det mest unaturlige i verden for dig.


Noget andet er at han er blevet fyldt med mandligt kønshormon, og ingen ved hvordan det påvirker barnet. Det var måske en idé at få barnet først og skifte køn bagefter.
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 21. maj 2018, 15:25

abcd skrev:
AstaPasta skrev:Hvis man er født kvinde, skifter køn til mand, og så bliver gravid, tænker jeg, at kønsskiftet var unødvendigt.
Mænd bliver ikke gravide. Hvis du føler dig som 100 pct. mand, må graviditet være det mest unaturlige i verden for dig.


Noget andet er at han er blevet fyldt med mandligt kønshormon, og ingen ved hvordan det påvirker barnet. Det var måske en idé at få barnet først og skifte køn bagefter.

Gud, det havde jeg slet ikke tænkt over.
Gør det mon slet ikke forskel for en graviditet?
-jeg ved ikke rigtig noget om hormoner, sorry hvis det er et tåbeligt spørgsmål.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 21. maj 2018, 15:49

kidkomb skrev:
abcd skrev:
AstaPasta skrev:Hvis man er født kvinde, skifter køn til mand, og så bliver gravid, tænker jeg, at kønsskiftet var unødvendigt.
Mænd bliver ikke gravide. Hvis du føler dig som 100 pct. mand, må graviditet være det mest unaturlige i verden for dig.


Noget andet er at han er blevet fyldt med mandligt kønshormon, og ingen ved hvordan det påvirker barnet. Det var måske en idé at få barnet først og skifte køn bagefter.

Gud, det havde jeg slet ikke tænkt over.
Gør det mon slet ikke forskel for en graviditet?
-jeg ved ikke rigtig noget om hormoner, sorry hvis det er et tåbeligt spørgsmål.


Hormonbehandlingen stopper før og under graviditeten.

Det er slet ikke første baby der er kommet til verden på denne måde, tror egentlig de har medicinsk ret godt styr på det :)
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 21. maj 2018, 19:49

Sangius skrev:
kidkomb skrev:
abcd skrev:
AstaPasta skrev:Hvis man er født kvinde, skifter køn til mand, og så bliver gravid, tænker jeg, at kønsskiftet var unødvendigt.
Mænd bliver ikke gravide. Hvis du føler dig som 100 pct. mand, må graviditet være det mest unaturlige i verden for dig.


Noget andet er at han er blevet fyldt med mandligt kønshormon, og ingen ved hvordan det påvirker barnet. Det var måske en idé at få barnet først og skifte køn bagefter.

Gud, det havde jeg slet ikke tænkt over.
Gør det mon slet ikke forskel for en graviditet?
-jeg ved ikke rigtig noget om hormoner, sorry hvis det er et tåbeligt spørgsmål.


Hormonbehandlingen stopper før og under graviditeten.

Det er slet ikke første baby der er kommet til verden på denne måde, tror egentlig de har medicinsk ret godt styr på det :)


Artiklen i Politiken og Google mener ikke at der er nogen der har styr på om det er forsvarligt. Der er ikke ret mange der har gjort det.

Men da jeg googlede, lærte jeg at der nok ikke går så længe inden mænd der skifter til at være kvinder, kan få en livmodertransplantation og bære børn. Til den tid kan man tale om gravide mænd. Men det synes jeg også lyder som en temmelig dårlig idé.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 22. maj 2018, 08:41

Lemonella skrev:
Dmitra skrev:
Confucius skrev:
Confucius skrev:En ting er at få lavet en tatovering med:

Brøndby i. f
The double
2018

FØR de er matematisk sikre på at vinde nogen af delene. En anden ting at få lavet den med grammatiske fejl! Det hedder "Brøndby IF" - ikke "Brøndby i. f". Og hvis det endelig gjorde, så skulle der også punktum efter "f".

Det undrer mig på ingen måde, at det netop er en brøndby-fan, der har fået lavet den type tatovering med grammatiske fejl.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/7148029



LOOOOOOOL!!!!!

Brøndby vandt IKKE mesterskabet, så de har IKKE vundet the double i 2018!


Karma.

Men sølv er også en fin placering.


Det skal man ikke sige til en vaskeægte, inkarneret Brøndby-tilhænger. Har jeg konstateret. :lol:


Det fandt Martin Brygmann vist også ud af på Instagram :lol:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16076
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29895

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TinaW » 22. maj 2018, 08:55

Jeg havde håbet Brøndby vandt mesterskabet, mest nok for at irritere min mand. Og fordi jeg har holdt med dem, siden jeg var ung og rent faktisk fulgte en smule med.
Men når man ikke får de fornødne point i de sidste kampe, så har man kun sig selv at takke.
Dog har jeg aldrig helt forstået, hvorfor man som fodbold fan af én klub, skal bruge så meget tid og energi på at svine andre klubber til.
6
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 22. maj 2018, 10:58

Dmitra skrev:
Confucius skrev:
Confucius skrev:En ting er at få lavet en tatovering med:

Brøndby i. f
The double
2018

FØR de er matematisk sikre på at vinde nogen af delene. En anden ting at få lavet den med grammatiske fejl! Det hedder "Brøndby IF" - ikke "Brøndby i. f". Og hvis det endelig gjorde, så skulle der også punktum efter "f".

Det undrer mig på ingen måde, at det netop er en brøndby-fan, der har fået lavet den type tatovering med grammatiske fejl.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... ng/7148029



LOOOOOOOL!!!!!

Brøndby vandt IKKE mesterskabet, så de har IKKE vundet the double i 2018!


Karma.

Men sølv er også en fin placering.

I forhold til deres historie de sidste mangae år er det faktisk rigtig godt for bif.. Det er der dog mange fra Brøndby der ikke anerkender, fordi deres selvopfattelse sidder fast i fortiden..
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. maj 2018, 17:27

Skru nu neeed, for helvede!!!
(Til varmen)
6
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2018, 20:12

abcd skrev:En kvinde har skiftet køn, identificerer sig som mand og har fået nyt CPR-nummer. Fint nok. Nu er hun/han så blevet gravid, og Politiken kan bringe en artikel om Danmarks første gravide mand. Hold nu kæft, mænd kan ikke blive gravide, det er en gravid kvinde som klæder sig som en mand, og omtales han. Der må være grænser for hvad vi skal nikke begejstret til i rummelighedens navn.


Hvad der faktisk ER ekseptionelt i den sag er der stort set ikke nogen medier, der går i dybden med.
Indtil nu har man kun kunnet skifte køn juridisk hvis man gennemgik en kønsskifteoperation, hvor man i DANMARK modsat andre lande også fjernede æggestokke og livmoder.

Der er derfor mange "mænd", der er blevet gravide i udlandet.

Men faktum er at der nu er en kvinde der er gravid - uanset om kønsindentitet er maskulin.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 22. maj 2018, 20:19

ARGHHHHHH...

Altså nu både under og efter alt OK og forhandlingshalløjet, så er der nogle enkelte personer, der bare får mig til at se rødt.

"Hvad stiger pensionisterne???" ...efterfulgt af ...brok..brok-brok og "vi har opbygget samfundet og vi har FORTJENT"..osv osv

OK, nu ER I jo ikke på arbejdsmarkedet længere, og hov... de efterfølgende generationer er sgu også igang med at RYDDE OP efter alt det l...som I har efterladt.
2

Tilbage til "Generelt"