Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 29. jan 2019, 21:10

I øvrigt burde det forbydes at advare om fotovogne på de sociale medier. Dem der kører hurtigt er skide ligeglade. De sænker farten ved fotovognsstedet og så får den da bare fuld gas igen. På den anden måde - uden advarsler - ville de måske (?) kunne lære det. Jeg ved i hvert fald at jeg ville.
19
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2019, 21:18

Ado skrev:I øvrigt burde det forbydes at advare om fotovogne på de sociale medier. Dem der kører hurtigt er skide ligeglade. De sænker farten ved fotovognsstedet og så får den da bare fuld gas igen. På den anden måde - uden advarsler - ville de måske (?) kunne lære det. Jeg ved i hvert fald at jeg ville.

I samme boldgade:
Skrid ad helvede til med jeres ynk om "fartfælder" og "det er bare for at kradse ind til statskassen".
Det er jeres helt eget valg at køre for stærkt. Der er ingen der tvinger jer. I vælger helt selv at bidrage til statskassen på den måde.
I skal bare være glade for at det kun er jeres penge det går ud over og ikke at I forårsagede et uheld.
24
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ghattner » 29. jan 2019, 21:24

Dmitra skrev:
Ado skrev:I øvrigt burde det forbydes at advare om fotovogne på de sociale medier. Dem der kører hurtigt er skide ligeglade. De sænker farten ved fotovognsstedet og så får den da bare fuld gas igen. På den anden måde - uden advarsler - ville de måske (?) kunne lære det. Jeg ved i hvert fald at jeg ville.


Det samme gælder Saphe Link og lignende gadgets.
Det er jo for helvede meningen man skal køre ordentligt hele tiden og ikke kun når man ved der er risiko for nogle dyre fotografier.

Det værste er det er blevet så satans populært og så mange virkelig føler de gør en slags samfundstjeneste når de kommer med disse public service announcements. Man er jo nærmest mærkelig hvis man ikke synes det er fedt. Jeg forstår det ikke, men jeg lever med at være mærkelig på det punkt.


Ja, jeg har flere kolleger der nærmest stolt fortæller om de apps de bruger til formålet. Det er helt sort. Tror de kun de gør noget ulovligt hvis det bliver taget?
5
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 29. jan 2019, 21:34

Jeg kan simpelthen ikke forstå at så mange debattører insisterer på at så vidt muligt tolke noget negativt og ondskabsfuldt ind i abcds indlæg.
Jeg forstår det virkelig ikke.
Jeg kan godt se at der bliver trådt skævt hist og her, men oftest er det helt ærligt bare relevante og uddybende spørgsmål han kommer med. Og en meget nøgtern skrivestil.
Nogle gange virker det ærlig talt helt børnehave-agtigt.
14
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. jan 2019, 21:36

Ado skrev:I øvrigt burde det forbydes at advare om fotovogne på de sociale medier. Dem der kører hurtigt er skide ligeglade. De sænker farten ved fotovognsstedet og så får den da bare fuld gas igen. På den anden måde - uden advarsler - ville de måske (?) kunne lære det. Jeg ved i hvert fald at jeg ville.


Jeg lærte det af en fartbøde. For det meste kører jeg pænt og holder fartgrænserne alligevel, men så en torsdag aften efter en 8 timers arbejdsdag hvor der absolut ingen var på vejen og hesten også skulle ordnes inden jeg kunne tage hjem, der klappede fælden.
Valgte at tage på sådan et kørt sikkert kursus (det var dødkedeligt og spild af tid) i stedet for at få klip i kortet.

Nu kører jeg efter fartgrænserne til punkt og prikke, hellere for langsomt end for stærkt. Skal ikke risikere sådan et kursus igen. Nej tak.
Det der er mest frustrerende for mig er at jeg blev taget da vejen var øde. Jeg kørte ikke særlig meget for stærkt, men jeg har tit kørt på den vej i myldretidstrafikken hvor folk har kørt meget for stærkt og hasarderet uden at få en bøde. Dét synes jeg er provokerende.

Men hver gang jeg ser sådan et opslag på facebook føler jeg mig fristet til at kommentere at man også bare kunne køre efter færdselsloven.
1
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2947
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8315

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 29. jan 2019, 21:42

kidkomb skrev:
Ado skrev:I øvrigt burde det forbydes at advare om fotovogne på de sociale medier. Dem der kører hurtigt er skide ligeglade. De sænker farten ved fotovognsstedet og så får den da bare fuld gas igen. På den anden måde - uden advarsler - ville de måske (?) kunne lære det. Jeg ved i hvert fald at jeg ville.

I samme boldgade:
Skrid ad helvede til med jeres ynk om "fartfælder" og "det er bare for at kradse ind til statskassen".
Det er jeres helt eget valg at køre for stærkt. Der er ingen der tvinger jer. I vælger helt selv at bidrage til statskassen på den måde.
I skal bare være glade for at det kun er jeres penge det går ud over og ikke at I forårsagede et uheld.

Det er altid dem der brokker sig mest, der kører værst.
6
Vir prudens non contra ventum mingit
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Muspel » 29. jan 2019, 21:45

Studsgaard skrev:Nogle gange kan jeg godt tage mig selv i at tænke at en eller anden billist burde have et solouheld. Eks. Ham der kom drønenende forbi mig på motorvejen med nok 150-160 km/t og en mobil i hånden - han sad og kikkede på :shock:


Jeg datede engang en fyr, der flittigt skrev til mig på vej hjem. Af motorvejen. Han kørte. Jeg bad ham stoppe med at skrive mens han kørte. Det fandt han dybt latterligt. Så jeg droppede at se ham igen. Det skulle fandme ikke ske, at han slog en forsvarsløs familie ihjel med hans telefon åben i en samtale med mig.

Men jeg tolkede også en masse om hans personlighed ind i det.
7
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 30. jan 2019, 06:51

Dmitra skrev:Det samme gælder Saphe Link og lignende gadgets.
Det er jo for helvede meningen man skal køre ordentligt hele tiden og ikke kun når man ved der er risiko for nogle dyre fotografier.

Det værste er det er blevet så satans populært og så mange virkelig føler de gør en slags samfundstjeneste når de kommer med disse public service announcements. Man er jo nærmest mærkelig hvis man ikke synes det er fedt. Jeg forstår det ikke, men jeg lever med at være mærkelig på det punkt.

Som pendler synes jeg at Saphe er en rar ting at have fordi den advarer om ulykker og biler i nødsporet, der hvor jeg kører er der så meget trafik at man ikke kan køre stærkt :D (obligatorisk disclaimer, selvom man kunne ville jeg selvfølgelig ikke køre for stærkt )
Derudover er systemet heller ikke bedre end de tilbagemeldinger som brugerne giver, det er ikke altid at alle fartkontroller bliver meldt ind.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Studsgaard » 30. jan 2019, 07:13

Pølsemix skrev:
Dmitra skrev:Det samme gælder Saphe Link og lignende gadgets.
Det er jo for helvede meningen man skal køre ordentligt hele tiden og ikke kun når man ved der er risiko for nogle dyre fotografier.

Det værste er det er blevet så satans populært og så mange virkelig føler de gør en slags samfundstjeneste når de kommer med disse public service announcements. Man er jo nærmest mærkelig hvis man ikke synes det er fedt. Jeg forstår det ikke, men jeg lever med at være mærkelig på det punkt.

Som pendler synes jeg at Saphe er en rar ting at have fordi den advarer om ulykker og biler i nødsporet, der hvor jeg kører er der så meget trafik at man ikke kan køre stærkt :D (obligatorisk disclaimer, selvom man kunne ville jeg selvfølgelig ikke køre for stærkt )
Derudover er systemet heller ikke bedre end de tilbagemeldinger som brugerne giver, det er ikke altid at alle fartkontroller bliver meldt ind.

Jeg ved min mand også er rigtig glad for hans. Imellem han arbejde og hjemme er der en strækning hvor der tit er kø eller uheld, der siger den så han kan nå at tage en anden vej. Han har på den måde sluppet for virkelig lang tid i kø.
Og det kan godt være det lyder helligt. Men han kører virkelig sjældent for stærkt, han bruger så meget tid på vejen (han er lastbils chauffør) så han har set rigeligt grimme ulykker.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 30. jan 2019, 07:58

Min mand fik sådan en Ooono i julegave. Jeg er stadig sur over det, for jeg synes, at de skulle forbydes.
Det der med kø rundt omkring, kan en opdateret gps altså også klare.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 30. jan 2019, 08:19

Ado skrev:
Studsgaard skrev:Nogle gange kan jeg godt tage mig selv i at tænke at en eller anden billist burde have et solouheld. Eks. Ham der kom drønenende forbi mig på motorvejen med nok 150-160 km/t og en mobil i hånden - han sad og kikkede på :shock:

Det kan virkelig pisse mig af, at der kører sådanne tomhjernede idioter rundt i trafikken. :sur: Det er simpelthen topmålet af stupid egoisme og storhedsvanvid. "Ej, men jeg har styr på min bil!" - plejer at være en undskyldning.
De burde have taget kørekortet i mindst 10 år.


Det er den samme type, der "har styr på" sin 60 kilo store muskelhund uden snor (og som ikke samler lorte op) :rulle: Der er et særligt sted i helvede til de idioter.
9
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 30. jan 2019, 09:36

Lemonella skrev:Det pisser i hvert fald mig RET meget af at vores lokalradio, beder folk om at sende en sms til radioen, hvis de ser en fartkontrol.
Specielt når jeg så hører at der bliver advaret om fartkontrol på vejen, hvor jeg bor. Det er en skolevej og bilisterne kører konsekvent med deres hoved under armen.
Jeg har tit set skolepatruljerne, forgæves forsøge at få bilerne til at stoppe, men det mener bilisterne åbenbart ikke gælder dem.
Der er lavet vejchikaner, men det forhindre ikke bilisterne i at køre råddent. Idioter! :sur:

Det der har jeg også et kæmpe problem med. En af mine venner arbejdede som radiovært og ham og kollegaen kom med samme opfordring. Nøj, hvor blev han fornærmet, da jeg kommenterede på det. "Jamen, politiet vil gerne at vi deler. Og så kører folk jo ordentligt". Mrm ja - de kører ordentligt på den strækning. Men så bliver der for nogle typer også trykket på speederen igen, når de har passeret omtalte sted.

Jeg elsker fart. Ikke hasarderet kørsel. Men der er virkelig nogle strækninger, hvor hastighedsgrænsen er latterlig lav og hvor vejen er lang og ligeud uden sideveje. Det er et rent held, at jeg endnu ikke har fået en fartbøde. Men hvis/når det sker, kunne jeg så heller ikke drømme om at hvisle "pengemaskine!". Jeg ville være virkelig irriteret og ærgerlig, men man kan kun takke sig selv. Og jeg kender også mig godt nok til at vide, at en fartbøde ville få mig til at blive endnu mere trafik-nazi.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 30. jan 2019, 10:37

Jeg tror egentlig godt at man må sige det, men det er lidt kontroversielt, selvom det er for sjov, så derfor ligger det her.

Overvej med hvor stor succes man politisk kan bruge folks terrorfrygt til at standse affolkningen af øde områder i Dk? :devil:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MissHindenburg » 30. jan 2019, 16:02

Hvis man har inviteret gæster til mad og samvær, kunne man måske godt lige gøre de her gæster obs på at man har et totalt snottet og sygt barn hjemme.
Så gæsterne fik en mulighed for at sige "Vi finder bare en anden dato at ses".
11
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 30. jan 2019, 17:43

Der er nye sexuelle anklager mod Michael Jackson....

Men jeg har ikke tænkt mig at stoppe med, eller bare høre mindre af Michael Jacksons' musik, selvom det måtte vise sig han var pædofil.
2

Tilbage til "Generelt"