Mistermor skrev:Bergen skrev:Overskriften hedder det må man ikke sige. Sagt lige ud? Pt vil jeg sk*de skolen og dens arrangementer og underlige krav om materialer et stykke og fx din "færdige" liste over, hvad lærere kan regne med af opbakning fra hjemmet ligeså. Og gamle gardiner og garnrester findes ikke i vores omgangskreds.
Men bare roligt. Jeg gør det meget sofistikeret i min kritik hverdagen overfor barnet. Det ændrer ikke på, at jeg mener, at skolen har tabt sutten i dens samlede forventninger til forældre.
I øvrigt har samtlige forældremøder her været spild af tid. Der kunne være udleveret 1 A4 ark istedet.
Lektierne er det egentlig også. De er uden mål og samling på stoffet. Det undlader jeg også at kommentere overfor barnet st kommentere, men i 5 kl fx kan det nemt blive et problem at få det lavet. Lige nu er mit barn så lille, at det gør, som der bliver sagt - men på sigt vil lærerne skulle retfærdiggøre det overfor mit barn at give lektier for så random især fra dag til dag, der ikke letter planlægning.
Der er - det må man sikkert hellere ikke sige - meget spildtid i skolen. Men ok jeg læste forleden 30% ansatte ikke er uddannede lærere og så vil det vel være som det ksn være. Og bestemt ikke alle med en læreruddannelse gør det særlig imponerende. Afviklingen af specialklasser gør det sandelig hellere ikke nemmere for forældre til almindelige børn og næppe hellere skolen.
Og det såmænd en af de bedre skoler, som vi har barn på. Det er efterhånden mest tankevækkende. Fulgte pengene barnet og man kunne finde et børnefællesskab til at dække det sociale ville jeg uden at blinke hjemmeskole.
Jeg har da ikke lavet nogen liste. Jeg har uddybet min holdning om, at forældre må prioritere, at børn får lavet lektier. Jeg nævner at tale med børnene om deres skoledag og hjælpe dem med at lave lektier. Det eneste der tilnærmelsesvis ligner, hvad du åbenbart skyder mig i skoene, er, at jeg har skrevet, at man skal møde op til forældremøder, samtaler og
arrangementer. Jeg gik ud fra, at det sagde sig selv, at det var i skoelregi, når det var det, jeg ellers skrev om.
Hvis ens barn har en lærer, der ikke lægger lektierne på i ordentlig tid, så fortæl dog vedkommende, at det ikke er i orden. Hvis det ikke hjælper, så gå til ledelsen. Jeg synes, det er en virkelig umoden opførsel på det nærmeste at sige, skolen/læreren er dårlig, så derfor behøver jeg heller ikke bakke op om den; det bliver skolegangen sørme da ikke bedre af.
Beklag jer, hvis underviserne ikke er uddannede! Det er den eneste måde at ændre systemet på.
Jeg synes ikke, man skal ringe og skrive til læreren om at få særhensyn af forskellig art; men det er da helt rimeligt at forvente, at der er planlægning indover undervisning og lektier (så vidt jeg forstod på min søn og svigerdatter, må man slet ikke give lektier for fra den ene dag til den anden) og der er da også grænser for, i hvilke sammenhænge jeg ville finde mig i uudannede lærere - som vikarer: ja, fast: under ingen omstændigheder.