Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 17. okt 2019, 05:01

Bergen skrev:I øvrigt har samtlige forældremøder her været spild af tid. Der kunne være udleveret 1 A4 ark istedet.


Dem har jeg også undret mig over. De varer 3 timer, der er mange som ikke kommer, så man rammer ikke specielt bredt, og informationen er noget som alle har glemt 20 minutter senere. Send et kort dokument og spar de lærer-timer. I det hele taget synes jeg der er lidt vel megen kommunikation fra skole til alle forældre. Jeg synes ikke der burde være brug for ret meget ud over kommunikationen som handler specifikt om det enkle barn - en skole/hjem-samtale om året og derudover ekstra kommunikation hvis der er udfordringer/hensyn/andet med barnet.
4
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 17. okt 2019, 07:41

abcd skrev:
Bergen skrev:I øvrigt har samtlige forældremøder her været spild af tid. Der kunne være udleveret 1 A4 ark istedet.


Dem har jeg også undret mig over. De varer 3 timer, der er mange som ikke kommer, så man rammer ikke specielt bredt, og informationen er noget som alle har glemt 20 minutter senere. Send et kort dokument og spar de lærer-timer. I det hele taget synes jeg der er lidt vel megen kommunikation fra skole til alle forældre. Jeg synes ikke der burde være brug for ret meget ud over kommunikationen som handler specifikt om det enkle barn - en skole/hjem-samtale om året og derudover ekstra kommunikation hvis der er udfordringer/hensyn/andet med barnet.

Ja! Strømmen af ligegyldig info, der hver dag ukritisk hældes ud på forældreintra, er også til at kaste op over. Jeg har skolesekretæren mistænkt for at have for meget tid.
Seneste eksempel er en besked sendt til alle forældre på skolen om, hvad PPR-psykologen barselsvikar hedder. Nederst i teksten står der, at det mest er henvendt til forældre, der er i kontakt med PPR. Så send det dog til dem!!
1
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Queen Molly » 17. okt 2019, 07:48

Fru Sunshine skrev:Nogen gange vil det udløse vild jubel på et lærerværelse, når visse forældre meddeler deres barns skoleskift.

Ikke på grund af børnene, for selv de værste bisser, kommer man til at holde af, men på grund af forældrene.

Sorry to say.

Og sådan kan man også have det som forælder.
Der er virkelig nogle mennesker der vil diskutere de mindste detaljer om deres eget barn eller noget læreren gjorde for to år siden. Derfor kan forældremøder være ret anstrengende.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 17. okt 2019, 09:44

Queen Molly skrev:
Fru Sunshine skrev:Nogen gange vil det udløse vild jubel på et lærerværelse, når visse forældre meddeler deres barns skoleskift.

Ikke på grund af børnene, for selv de værste bisser, kommer man til at holde af, men på grund af forældrene.

Sorry to say.

Og sådan kan man også have det som forælder.
Der er virkelig nogle mennesker der vil diskutere de mindste detaljer om deres eget barn eller noget læreren gjorde for to år siden. Derfor kan forældremøder være ret anstrengende.

Meget!
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2019, 10:06

Jeg tror virkelig på at Brexit er det bedste for både UK, EU og de velstillede lande der er medlem af EU.
Og de har en aftale nu :banan:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bergen » 17. okt 2019, 10:09

kidkomb skrev:Jeg tror virkelig på at Brexit er det bedste for både UK, EU og de velstillede lande der er medlem af EU.
Og de har en aftale nu :banan:


Hvad får de velstillede lande fx Danmark ud af Brexit. Jeg spørger fordi jeg simpelthen ikke kan se det.
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 17. okt 2019, 11:20

Bergen skrev:
kidkomb skrev:Jeg tror virkelig på at Brexit er det bedste for både UK, EU og de velstillede lande der er medlem af EU.
Og de har en aftale nu :banan:


Hvad får de velstillede lande fx Danmark ud af Brexit. Jeg spørger fordi jeg simpelthen ikke kan se det.

Et EU der bliver presset ud i optimeringer vi har hårdt brug for fordi de ikke har råd til at flere lande følger UK når de kan se at det går godt.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 17. okt 2019, 11:38

kidkomb skrev:
Bergen skrev:
kidkomb skrev:Jeg tror virkelig på at Brexit er det bedste for både UK, EU og de velstillede lande der er medlem af EU.
Og de har en aftale nu :banan:


Hvad får de velstillede lande fx Danmark ud af Brexit. Jeg spørger fordi jeg simpelthen ikke kan se det.

Et EU der bliver presset ud i optimeringer vi har hårdt brug for fordi de ikke har råd til at flere lande følger UK når de kan se at det går godt.

Men den er da ikke godkendt af det engelske parlament endnu? Umiddelbart har aftalen heller ikke megen støtte jf oplysninger på TV2.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bergen » 17. okt 2019, 12:16

Mistermor skrev:
Bergen skrev:Overskriften hedder det må man ikke sige. Sagt lige ud? Pt vil jeg sk*de skolen og dens arrangementer og underlige krav om materialer et stykke og fx din "færdige" liste over, hvad lærere kan regne med af opbakning fra hjemmet ligeså. Og gamle gardiner og garnrester findes ikke i vores omgangskreds.

Men bare roligt. Jeg gør det meget sofistikeret i min kritik hverdagen overfor barnet. Det ændrer ikke på, at jeg mener, at skolen har tabt sutten i dens samlede forventninger til forældre.

I øvrigt har samtlige forældremøder her været spild af tid. Der kunne være udleveret 1 A4 ark istedet.

Lektierne er det egentlig også. De er uden mål og samling på stoffet. Det undlader jeg også at kommentere overfor barnet st kommentere, men i 5 kl fx kan det nemt blive et problem at få det lavet. Lige nu er mit barn så lille, at det gør, som der bliver sagt - men på sigt vil lærerne skulle retfærdiggøre det overfor mit barn at give lektier for så random især fra dag til dag, der ikke letter planlægning.

Der er - det må man sikkert hellere ikke sige - meget spildtid i skolen. Men ok jeg læste forleden 30% ansatte ikke er uddannede lærere og så vil det vel være som det ksn være. Og bestemt ikke alle med en læreruddannelse gør det særlig imponerende. Afviklingen af specialklasser gør det sandelig hellere ikke nemmere for forældre til almindelige børn og næppe hellere skolen.

Og det såmænd en af de bedre skoler, som vi har barn på. Det er efterhånden mest tankevækkende. Fulgte pengene barnet og man kunne finde et børnefællesskab til at dække det sociale ville jeg uden at blinke hjemmeskole.


Jeg har da ikke lavet nogen liste. Jeg har uddybet min holdning om, at forældre må prioritere, at børn får lavet lektier. Jeg nævner at tale med børnene om deres skoledag og hjælpe dem med at lave lektier. Det eneste der tilnærmelsesvis ligner, hvad du åbenbart skyder mig i skoene, er, at jeg har skrevet, at man skal møde op til forældremøder, samtaler og arrangementer. Jeg gik ud fra, at det sagde sig selv, at det var i skoelregi, når det var det, jeg ellers skrev om.

Hvis ens barn har en lærer, der ikke lægger lektierne på i ordentlig tid, så fortæl dog vedkommende, at det ikke er i orden. Hvis det ikke hjælper, så gå til ledelsen. Jeg synes, det er en virkelig umoden opførsel på det nærmeste at sige, skolen/læreren er dårlig, så derfor behøver jeg heller ikke bakke op om den; det bliver skolegangen sørme da ikke bedre af.

Beklag jer, hvis underviserne ikke er uddannede! Det er den eneste måde at ændre systemet på.

Jeg synes ikke, man skal ringe og skrive til læreren om at få særhensyn af forskellig art; men det er da helt rimeligt at forvente, at der er planlægning indover undervisning og lektier (så vidt jeg forstod på min søn og svigerdatter, må man slet ikke give lektier for fra den ene dag til den anden) og der er da også grænser for, i hvilke sammenhænge jeg ville finde mig i uudannede lærere - som vikarer: ja, fast: under ingen omstændigheder.


Dét eneste man får ud af at klage over lektier og ufaglærte lærere er at blive stemplet som et brokkehoved.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 17. okt 2019, 16:05

kidkomb skrev:Jeg tror virkelig på at Brexit er det bedste for både UK, EU og de velstillede lande der er medlem af EU.
Og de har en aftale nu :banan:


Den aftale bliver nedstemt i parlamentet på lørdag, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 17. okt 2019, 16:08

kidkomb skrev:
Bergen skrev:
kidkomb skrev:Jeg tror virkelig på at Brexit er det bedste for både UK, EU og de velstillede lande der er medlem af EU.
Og de har en aftale nu :banan:


Hvad får de velstillede lande fx Danmark ud af Brexit. Jeg spørger fordi jeg simpelthen ikke kan se det.

Et EU der bliver presset ud i optimeringer vi har hårdt brug for fordi de ikke har råd til at flere lande følger UK når de kan se at det går godt.


Hvad hvis det går skidt? Så kan de vel læne sig tilbage i sæderne med vished om, at der går lang tid inden nogen er tossede nok til at forsøge sig med det igen.
0
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 18. okt 2019, 02:13

englishchannel skrev:
Lemonella skrev:
englishchannel skrev:Jeg har svært ved at tage det seriøst, når voksne mennesker stadig er forbitrede over at være blevet mobbet af andre børn, da de gik i skole.

Selvfølgelig er mobning aldrig i orden (obligatorisk debatdisclaimer), men efter 20+ år er det altså tid til at komme videre, selvom Bettina kaldte dig grim i 3. klasse.


Måske det handler om lidt mere, end at “Betina kaldte dig grim i 3. klasse”.
I mange tilfælde ligger der virkelig ubehagelig og massiv mobning bag de traumer nogle mennesker bærer rundt på i mange år.
Du skriver jo selv “20+ år” og dengang var der ikke så meget fokus på mobning som i dag.


Jeg har ændret formuleringen i mit startindlæg, da den fik lidt for meget fokus i forhold til indlæggets pointe.

Men jeg har stadig svært ved at tage seriøst, at man kan sidde som voksent menneske og stadig være vred på andre mennesker pga. ting, de gjorde som børn. Jeg er blevet mobbet, men det ligger mig meget fjernt at bebrejde 32-årige Ingrid for de ting, hun gjorde som 8-årig. Selvom hun var mega led dengang, er jeg sikker på at hun er et andet menneske i dag.


Hvis børnemishandling og andre ting der er anerkendt giver traumer skal gradueres efter hvor meget de der gør det kan bebrejdes og hvorvidt de senere ændrer sig så er der mange der bare skal se at komme videre, soldater med traumer efter en krig der er slut, sexmisbrugte børn hvor gerningsmanden stopper med at begå overgreb.. Voldsofre der er rendt på en der var for fuld og for vred en enkelt aften og blev banket ned.

At gerningsmanden er et barn ændrer jo ikke på at offeret også er det med alt hvad der følger med i forhold til at det har betydning for deres generelle udvikling og syn på deres omgivelser livet ud, og hvis de har det bedst med at have et sted at smide deres vrede hen så kan jeg ikke se der er et mere passende sted at vende den hen..


Hvis man bliver udsat for mishandling som barn, eller voksen for den sags skyld, så må man dog have retten til at håndtere det som man selv vil, det synes jeg er det absolut mindste man kan give dem som medmenneske.

Jeg er ikke blevet mobbet men jeg bærer også nag overfor folk der overlagt har opført sig ondsindet, og det er ikke noget jeg anser for værende mit problem om de var børn eller voksne imens. Det må de selv rode med hvis de synes det er anledning til at gøre det bedre for fremtiden.
4
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf JoyNips » 18. okt 2019, 06:00

Kvinder skal stoppe med at give deres hormoner skyld. Uanset om man har pms, menstruation eller er gravid er det simpelthen ikke undskyldning for at smide selvkontrol og rationalitet ud ad vinduet.
10
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 18. okt 2019, 06:28

Dmitra skrev:
JoyNips skrev:Kvinder skal stoppe med at give deres hormoner skyld. Uanset om man har pms, menstruation eller er gravid er det simpelthen ikke undskyldning for at smide selvkontrol og rationalitet ud ad vinduet.


Amen.

Det er jo heller ikke en legal (en vi generelt ser som legal) undskyldning hvis en mand underskylder sin opførsel med testoteronen i sin krop så hvordan i alverden det for nogle kvinder bliver en (for dem) legal undskyldning er mig en gåde og har altid været det.


Jeg er for så vidt enig, men jeg ved bare ikke lige, hvad jeg kan bruge det til, når mine øjne helt af sig selv begynder at udsondre tårer, fordi de spiller Nik & Jay "En dag tilbag'" i radioen. Og det kun sker dagen før, jeg får min menstruation, og ikke alle andre dage i måneden.
Senest rettet af sigge 18. okt 2019, 06:29, rettet i alt 1 gang.
6
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 18. okt 2019, 06:29

JoyNips skrev:Kvinder skal stoppe med at give deres hormoner skyld. Uanset om man har pms, menstruation eller er gravid er det simpelthen ikke undskyldning for at smide selvkontrol og rationalitet ud ad vinduet.


Er det ikke? :fløjt:

Jeg indrømmer blankt, at jeg simpelthen har måtte trække "im preggo" kortet. Har formået at sidde højgravid ude i gangen, ondt i lænden, ondt i hovedet, med halsbrand, ingen sammenhængende søvn i månedsvis, og tude ukontrolleret over, at mine snørebånd ikke ville binde, og at jeg altså skulle ud af døren.

Ligeledes har jeg taget utallige tudeture over, at jeg var bange for om jeg overhovedet kunne holde af to børn, da jeg var gravid med nummer to.

Ingen af delene er særlig rationelt - og jeg skyder altså skylden på hormoner :D
10
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Generelt"