Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 27. nov 2018, 19:08

Jeg kan lide Mickey Mouse juletræer :love:
Bortset fra de røde juletræer, så er jeg vild med træerne i Det Hvide Hus i år. Man skal bare ikke for tæt på pynten. Gider ikke politiske budskaber i julepynt på den måde.
Men hvorfor er der så mange? Det er lidt voldsomt med antallet, synes jeg.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 29. nov 2018, 19:33

På trods af diverse helbredsgener glæder jeg mig til at være sygemeldt i en periode fra lige om lidt
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 30. nov 2018, 09:53

Har fået SMS fra min søns legekammerat som spørger om legeaftale. Jeg er virkelig meget lidt begejstret for den dreng og håber ikke at han Kan nogle af de dage jeg har foreslået. Kan slet ikke holde ham ud og bliver SÅ irriteret på ham På ingen tid :tie:
2
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nicolait » 30. nov 2018, 10:22

Jeg er meget enig med Schall Holberg. Det må også gælde Khader.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... gå-forrest
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 30. nov 2018, 10:29

Nicolait skrev:Jeg er meget enig med Schall Holberg. Det må også gælde Khader.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... gå-forrest

Måske lidt poppet, hvis han kom hertil som barn og har boet her over 40 år. Så kan man vel dårligt sige at Syrien er "hans land". :gruble:
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nicolait » 30. nov 2018, 10:49

dgd2007 skrev:
Nicolait skrev:Jeg er meget enig med Schall Holberg. Det må også gælde Khader.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... gå-forrest

Måske lidt poppet, hvis han kom hertil som barn og har boet her over 40 år. Så kan man vel dårligt sige at Syrien er "hans land". :gruble:


Nu er læserbrevet i mellemtiden røget bag Politikens betalingsmur, men hun fremhæver, at det er konservativ politik, at der skal ske hjemsendelse også selvom personen har boet i Danmark i 5, 10 eller 15 år, så tidsfaktoren er åbenbart ikke så vigtig for dem.

Jeg synes, det princip kan man sagtens også udstrække til at gælde Naser Khader.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 30. nov 2018, 10:57

Nicolait skrev:
dgd2007 skrev:
Nicolait skrev:Jeg er meget enig med Schall Holberg. Det må også gælde Khader.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... gå-forrest

Måske lidt poppet, hvis han kom hertil som barn og har boet her over 40 år. Så kan man vel dårligt sige at Syrien er "hans land". :gruble:


Nu er læserbrevet i mellemtiden røget bag Politikens betalingsmur, men hun fremhæver, at det er konservativ politik, at der skal ske hjemsendelse også selvom personen har boet i Danmark i 5, 10 eller 15 år, så tidsfaktoren er åbenbart ikke så vigtig for dem.

Jeg synes, det princip kan man sagtens også udstrække til at gælde Naser Khader.


Khader er jo så ikke flygtning - han er efterkommer af en indvandrer, der kom hertil efter arbejde.

Men det er da en interessant diskussion sådan principielt, hvad der er den magiske grænse. 15 år er ikke for længe ifølge Khader - men ville 45 år så være det, hvis han nu var flygtning? Eller hænger det sammen med, om man er blevet dansk statsborger i mellemtiden?
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nicolait » 30. nov 2018, 11:09

Akehurst2 skrev:
Nicolait skrev:
dgd2007 skrev:
Nicolait skrev:Jeg er meget enig med Schall Holberg. Det må også gælde Khader.

https://politiken.dk/debat/debatindlaeg ... gå-forrest

Måske lidt poppet, hvis han kom hertil som barn og har boet her over 40 år. Så kan man vel dårligt sige at Syrien er "hans land". :gruble:


Nu er læserbrevet i mellemtiden røget bag Politikens betalingsmur, men hun fremhæver, at det er konservativ politik, at der skal ske hjemsendelse også selvom personen har boet i Danmark i 5, 10 eller 15 år, så tidsfaktoren er åbenbart ikke så vigtig for dem.

Jeg synes, det princip kan man sagtens også udstrække til at gælde Naser Khader.


Khader er jo så ikke flygtning - han er efterkommer af en indvandrer, der kom hertil efter arbejde.

Men det er da en interessant diskussion sådan principielt, hvad der er den magiske grænse. 15 år er ikke for længe ifølge Khader - men ville 45 år så være det, hvis han nu var flygtning? Eller hænger det sammen med, om man er blevet dansk statsborger i mellemtiden?


Det er ikke så seriøst fra min side. Jeg tog det bare op, nu hvor jeg havde læst læserbrevet fra hende. Jeg har ikke gjort mig de store tanker, andet end at det ville være dejligt at slippe af med ham. :-D
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 30. nov 2018, 12:47

Man kan vist ikke rigtig kalde én, der er dansk statsborger - har en uddannelse som cand.polit samt en master i teologi - har siddet i Etisk Råd, samt sidder i Forketinget etc. etc. for en flygtning.
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 30. nov 2018, 13:07

Så min søde veluddannede kollega med sin søde selvstændige mand, der begge kom hertil for 25 år siden som børn og som flygtninge fra eksjugoslavien, de skal ifølge Khader rejse til Balkan?
Hvorfor dog det? De er begge en enorm gevinst for det danske samfund, de taler dansk, arbejder og bidrager til fællesskabet. Okay, de spiser ikke svinekød og de har giftet sig med hinanden i stedet for med hver sin dansker. Men det er stadigvæk en meningsløs tanke, at de ikke hører til i Danmark.
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 30. nov 2018, 13:08

paint skrev:Man kan vist ikke rigtig kalde én, der er dansk statsborger - har en uddannelse som cand.polit samt en master i teologi - har siddet i Etisk Råd, samt sidder i Forketinget etc. etc. for en flygtning.


Hvad man siden opnår ændrer vel ikke på, om man er flygtning?

Det er Khader så ikke, men man kunne jo fx godt kalde Madeleine Albright en flygtning, også selvom hun senere blev amerikansk statsborger, Ph.D, udenrigsminister og meget mere. Freddie Mecury var ret beset også flygtning, uanset at han blev engelsk statsborger og rockstjerne. Albert Einstein var flygtning. Alle mulige er flygtet og blevet til noget stort.

Diskussionen er vel ikke om man er flygtning, men om det med at flygtninge skal 'hjem' uanset tidsrummet, de har opholdt sig i Danamrk.
Senest rettet af Akehurst2 30. nov 2018, 13:10, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2018, 13:09

Hvis man gør sig til dansk statsborger, så er man vel ikke flygtning længere og kan ikke smides ud.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 30. nov 2018, 13:09

paint skrev:Man kan vist ikke rigtig kalde én, der er dansk statsborger - har en uddannelse som cand.polit samt en master i teologi - har siddet i Etisk Råd, samt sidder i Forketinget etc. etc. for en flygtning.


Kadher er bare et eksempel. Der er er masser af andre eksempler på veluddannede mennesker i Danmark, der engang har været flygtninge.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 30. nov 2018, 13:11

kidkomb skrev:Hvis man gør sig til dansk statsborger, så er man vel ikke flygtning længere og kan ikke smides ud.


Men er tanken ikke, at flygtninge aldrig skal blive danske statsborgere? Altså uanset hvor længe de opholder sig her? Og uanset hvor godt de gør det? Sådan har jeg forstået det og jeg finder det SÅ absurd.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 30. nov 2018, 13:12

fisken80 skrev:
paint skrev:Man kan vist ikke rigtig kalde én, der er dansk statsborger - har en uddannelse som cand.polit samt en master i teologi - har siddet i Etisk Råd, samt sidder i Forketinget etc. etc. for en flygtning.


Kadher er bare et eksempel. Der er er masser af andre eksempler på veluddannede mennesker i Danmark, der engang har været flygtninge.

Jamen, det er jeg helt enig i, jeg konstaterer bare at hvis man er dansk statsborger, så kan man ikke bliver smidt ud.
Jeg kender da også mange der bidrager i væsentlig grad til samfundet og som ville være et tab at forvise fra Danmark.
Og flere af dem er ikke danske statsborgere. Det synes jeg at de skal blive. Også for ikke at kunne smides ud.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.

Tilbage til "Generelt"