Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 21. jul 2019, 16:36

zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
Fru Sunshine skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg orker ikke at høre på brok over, at det bliver varmt i næste uge. Vi har normalt ikke specielt meget rigtig varmt sommervejr i Danmark. Indtil videre har vi vel haft en uges tid i år. Det er ikke ret meget.

Så jeg har altså tænkt mig at nyde den næste uge big time. Det bliver koldt igen lige om lidt, og det kommer til at være det i mange måneder, når først det bliver efterår og vinter.

Sorry... Måtte lige ud med det :genert:


Helt enig. Klap nu kaje med det brok over, at det bliver varmt. Det er sommer, det SKAL være varmt. Og det er pissekoldt og regnfuldt i hvad 8 ud af 12 måneder om året, mindst. Jeg tror sgu da lige I overlever en uge med høj varme...


Come on. Vi har altså ikke 8 måneder med pissekoldt vejr. Det er jo bare lodret løgn.

Nej. Det er faktisk sådan det føles for os, der ikke kan med kulde.


Meget muligt. Men det gør det ikke mindre ukorrekt. Sådan en 10-12 grader er altså ikke "pissekoldt".....i så fald hvad vil I så kalde -30 grader :lol:


[b]Øh jo, det er det[/b]. Og det er de temperaturer eller lavere der er fra midten af september og til sidst i april, langt de fleste år.
Hvornår har vi -30 grader i Danmark? Det koldeste jeg kan huske at have oplevet er -17 en enkelt vinter. Og det er forfrysningskoldt.


Wow, nu er jeg sørme overbevist!

Der blev målt -32,2 grader i Thy i januar 1982. Derudover kan jeg tydeligt huske en nat det var under -20 grader i min by.....kan ikke huske det præcise år, men det skete da jeg boede i min forrige lejlighed, så det har været imellem 2009 og 2015


Og det er så forfrysningskoldt. Frostvejr generelt er iskoldt. Temperaturer mellem 0 og 15 grader er, som flere skriver, pissekoldt. Ergo I har perfekt vejr i mindst otte måneder om året jer der hader alt over 22 grader.


Du holder virkelig fast på at de der 10-15 grader er pissekoldt? Det forstår jeg simpelthen ikke du kan mene i ramme alvor. Det kan godt være det føltes pissekoldt for dig, men det er det IKKE. Hvis vi ser på de sådan mest normalt forkommende temperature verden over, så er det vel mellem -20 grader og ca. 35-40 grader, ergo rammer 10-15 grader lige ned i midten og er altså dermed en moderat temperatur.


Ja, det ved gud jeg gør. For det er det for mig og rigtig mange andre. Især når det også blæser, hvilket det gør rimelig ofte i Danmark. Så gør chillfaktoren, at det føles væsentlig koldere - pissekoldt.


Jeg synes det er dybt komisk, men fair nok.


Det er nøjagtig lige så dybt komisk når folk synes det er ih og åh så skrækkeligt, at der kommer fire dage med omkring 30 grader, for så kan de jo ingenting lave. Nej, det er fire dage, det går sgu nok.

Jeg kan godt forstå, at man fik nok sidste år, hvor det var varmt fra april til august. Det kan jeg virkelig. Men fire dage med varme...
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 21. jul 2019, 16:38

Death_By_Chocolate skrev:
zembra1986 skrev:Lige et eksempel:

Jeg synes klart brynene på 2. billede er noget kønnere og mere komplimenterende at se på, end på 1. billede. (jeg synes dog eyelineren på den våde kant på 2. billede er grim) Hvis der nogle af jer der er uenige, må vi alle vist bare snart erkende at vi har helt forskellig smag når det kommer til hvad der pænt/attraktivt.

(Mine bryn ser endnu værre ud naturligt, end det første eksempel)

Brynene på billede 2 er langt fra naturlige at se på. Det er jo tydeligt at de er tegnet op. Der er jo en hel brun kant at se hvor der ingen hår er. Hvordan kan du synes det er naturligt at se på? :-D


Læs nu for fanden hvad jeg skriver. Har ikke sagt de er naturlige, men bare at jeg synes de er pæne.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55901
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 21. jul 2019, 16:38

zembra1986 skrev:Men fisken skriver det ER koldt, ikke at det føltes koldt. I skal lige adskille de 2 ting. Hvad noget føltes som og hvad det faktisk er er to forskellige ting.

Men andre synes jo ikke, at 25 grader er stegende vammelt varmt - det gør du. Hvem har så ret? Altså kroppe reagerer meget forskelligt på temperaturer. Også selv om det er i den anden ende af hvor dine temperaturpræferencer ligger.
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 21. jul 2019, 16:39

zembra1986 skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
Fru Sunshine skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg orker ikke at høre på brok over, at det bliver varmt i næste uge. Vi har normalt ikke specielt meget rigtig varmt sommervejr i Danmark. Indtil videre har vi vel haft en uges tid i år. Det er ikke ret meget.

Så jeg har altså tænkt mig at nyde den næste uge big time. Det bliver koldt igen lige om lidt, og det kommer til at være det i mange måneder, når først det bliver efterår og vinter.

Sorry... Måtte lige ud med det :genert:


Helt enig. Klap nu kaje med det brok over, at det bliver varmt. Det er sommer, det SKAL være varmt. Og det er pissekoldt og regnfuldt i hvad 8 ud af 12 måneder om året, mindst. Jeg tror sgu da lige I overlever en uge med høj varme...


Come on. Vi har altså ikke 8 måneder med pissekoldt vejr. Det er jo bare lodret løgn.

Nej. Det er faktisk sådan det føles for os, der ikke kan med kulde.


Meget muligt. Men det gør det ikke mindre ukorrekt. Sådan en 10-12 grader er altså ikke "pissekoldt".....i så fald hvad vil I så kalde -30 grader :lol:


[b]Øh jo, det er det[/b]. Og det er de temperaturer eller lavere der er fra midten af september og til sidst i april, langt de fleste år.
Hvornår har vi -30 grader i Danmark? Det koldeste jeg kan huske at have oplevet er -17 en enkelt vinter. Og det er forfrysningskoldt.


Wow, nu er jeg sørme overbevist!

Der blev målt -32,2 grader i Thy i januar 1982. Derudover kan jeg tydeligt huske en nat det var under -20 grader i min by.....kan ikke huske det præcise år, men det skete da jeg boede i min forrige lejlighed, så det har været imellem 2009 og 2015


Og det er så forfrysningskoldt. Frostvejr generelt er iskoldt. Temperaturer mellem 0 og 15 grader er, som flere skriver, pissekoldt. Ergo I har perfekt vejr i mindst otte måneder om året jer der hader alt over 22 grader.


Du holder virkelig fast på at de der 10-15 grader er pissekoldt? Det forstår jeg simpelthen ikke du kan mene i ramme alvor. Det kan godt være det føltes pissekoldt for dig, men det er det IKKE. Hvis vi ser på de sådan mest normalt forkommende temperature verden over, så er det vel mellem -20 grader og ca. 35-40 grader, ergo rammer 10-15 grader lige ned i midten og er altså dermed en moderat temperatur.


Jeg har formået at fryse i Spanien ved sol og 26 grader. Temperatur og hvordan det føltes er altså virkelig subjektivt.


Men fisken skriver det ER koldt, ikke at det føltes koldt. I skal lige adskille de 2 ting. Hvad noget føltes som og hvad det faktisk er er to forskellige ting.


Jamen når jeg fryser så ER det koldt for mig. Måske du skulle tænke over hvor kompliceret menneskekroppen er og hvor mange ting man oplever forskelligt. For nogle ER det koldt ved 20 grader, for andre er det virkelig varmt at 10. Du kan ikke definere en temperatur som kold eller varm, det kommer helt an på hvordan lige præcis den enkelte person.

Jeg googlede for sjov definitationen af varm temperatur. Første udklip var:

having or giving out a moderate degree of heat, as perceived by the senses:

Så måske du lige skal genoverveje hvem der skal adskille tingene.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 21. jul 2019, 16:40

fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:
Fru Sunshine skrev:
zembra1986 skrev:
fisken80 skrev:
LaMariposa skrev:Jeg orker ikke at høre på brok over, at det bliver varmt i næste uge. Vi har normalt ikke specielt meget rigtig varmt sommervejr i Danmark. Indtil videre har vi vel haft en uges tid i år. Det er ikke ret meget.

Så jeg har altså tænkt mig at nyde den næste uge big time. Det bliver koldt igen lige om lidt, og det kommer til at være det i mange måneder, når først det bliver efterår og vinter.

Sorry... Måtte lige ud med det :genert:


Helt enig. Klap nu kaje med det brok over, at det bliver varmt. Det er sommer, det SKAL være varmt. Og det er pissekoldt og regnfuldt i hvad 8 ud af 12 måneder om året, mindst. Jeg tror sgu da lige I overlever en uge med høj varme...


Come on. Vi har altså ikke 8 måneder med pissekoldt vejr. Det er jo bare lodret løgn.

Nej. Det er faktisk sådan det føles for os, der ikke kan med kulde.


Meget muligt. Men det gør det ikke mindre ukorrekt. Sådan en 10-12 grader er altså ikke "pissekoldt".....i så fald hvad vil I så kalde -30 grader :lol:


[b]Øh jo, det er det[/b]. Og det er de temperaturer eller lavere der er fra midten af september og til sidst i april, langt de fleste år.
Hvornår har vi -30 grader i Danmark? Det koldeste jeg kan huske at have oplevet er -17 en enkelt vinter. Og det er forfrysningskoldt.


Wow, nu er jeg sørme overbevist!

Der blev målt -32,2 grader i Thy i januar 1982. Derudover kan jeg tydeligt huske en nat det var under -20 grader i min by.....kan ikke huske det præcise år, men det skete da jeg boede i min forrige lejlighed, så det har været imellem 2009 og 2015


Og det er så forfrysningskoldt. Frostvejr generelt er iskoldt. Temperaturer mellem 0 og 15 grader er, som flere skriver, pissekoldt. Ergo I har perfekt vejr i mindst otte måneder om året jer der hader alt over 22 grader.


Du holder virkelig fast på at de der 10-15 grader er pissekoldt? Det forstår jeg simpelthen ikke du kan mene i ramme alvor. Det kan godt være det føltes pissekoldt for dig, men det er det IKKE. Hvis vi ser på de sådan mest normalt forkommende temperature verden over, så er det vel mellem -20 grader og ca. 35-40 grader, ergo rammer 10-15 grader lige ned i midten og er altså dermed en moderat temperatur.


Ja, det ved gud jeg gør. For det er det for mig og rigtig mange andre. Især når det også blæser, hvilket det gør rimelig ofte i Danmark. Så gør chillfaktoren, at det føles væsentlig koldere - pissekoldt.


Jeg synes det er dybt komisk, men fair nok.


Det er nøjagtig lige så dybt komisk når folk synes det er ih og åh så skrækkeligt, at der kommer fire dage med omkring 30 grader, for så kan de jo ingenting lave. Nej, det er fire dage, det går sgu nok.

Jeg kan godt forstå, at man fik nok sidste år, hvor det var varmt fra april til august. Det kan jeg virkelig. Men fire dage med varme...


Det er overhovedet ikke det samme. Jeg ville forvente at blive grint af hvis jeg modsat dig påstod at moderate temperature som 15 grader ER pissevarmt......også selvom det måtte føltes sådan for mig, for 15 grader ER ikke varmt. Hvor mange gange skal jeg forklare det??
0
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 21. jul 2019, 16:43

Ego81 skrev:
Kakadu skrev:
Ego81 skrev:
HappyPaww skrev:Det samme mener jeg med makeup. Det gør bare SÅ meget for kvinders udseende med en naturlig men lækker makeup - også selvom man er meget køn af natur, så bliver det bare fremhævet ekstra meget med makeup.

There, I Said it....


Enig. Jeg kan godt undre mig over, at så mange kvinder i Danmark over de 30 går uden makeup. På min arbejdsplads er der ret mange, der ikke bruger makeup, og selvom ingen af dem er decideret grimme, blev jeg overrasket over, hvor meget det gjorde, når nogle af dem havde makeup på til f.eks. julefrokosten. Det behøver ikke at være fuld krigsmaling; lidt mascara kan sagtens gøre det.

Jeg forstår dog godt, at man ikke altid orker at afsætte tid om morgenen til at tage makeup på eller orker at rense det af om aftenen. Det er klart ulempen ved makeup, synes jeg :D

Der hvor det glipper for jer, er nok der, hvor I antager, at alle kvinder stræber (eller bør stræbe?) efter at ligne flertallets skønhedsideal.


Næ, egentlig ikke. Jeg stræber ikke efter noget ideal, når jeg tager makeup på. Objektivt set er jeg bare pænere med makeup end uden, så hvorfor skulle jeg lade vær'.

Men dit oprindelige indlæg handlede ikke om dig. Det handlede om din undren over, hvorfor andre kvinder ikke gør ligesom dig. Det er dét, jeg adresserer i mit indlæg.
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 21. jul 2019, 16:45

DetSorteCirkus skrev:Jeg går hverken med makeup eller høje sko, og ja, det handler 100% om ugidelighed, komfort (jeg synes, at flade sko er mest behagelige) og begrænset optagethed af udseende.
Så det støder mig ikke, hvis nogen tænker, at det nok hænger sådan sammen.

Jeg er heller ikke stødt. Jeg bruger selv make up dagligt. Jeg vil bare gerne spørge ind til den dér “jeg har det sådan her, så sådan bør andre også have det. Ellers er det synd.”
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Kakadu
Indlæg: 3484
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10294

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 21. jul 2019, 16:46

abcd skrev:
catnip skrev:Nej, det er langt fra altid tilfældet. Og når det er tilfældet, er det fordi det er hunnerne der vælger hannerne og ikke omvendt. Det hedder female choice. Vi kunne jo så vende den om og formulere hypotesen om at kvinder pynter sig for at tiltrække en mage, altså male choice. Måske er det derfor at kvinder går med makeup? Men hvad så med godt gifte kvinder der går med makeup?


Kvinder går med makeup fordi et ungdommeligt udseende har høj seksuel værdi for kvinder. Mænd foretrækker seksuelt 20-årige kvinder, så kvinder forsøger at ligne 20-årige kvinder. Kvinderne vil sige at de går med makeup fordi de godt kan lide det, ikke fordi de leder efter en partner, og det er utvivlsomt rigtigt at det er deres følelse, men naturen har selekteret for det personlighedstræk fordi det gør dem seksuelt attraktive.

Kvinder foretrækker seksuelt noget andet, det er noget med status, og det bliver så det, mænd stræber efter, også selv om de ikke nødvendigvis tænker på sex i deres stræben.

Mennesker er på mange måder latterligt banale.

Hvorfor bruger lesbiske kvinder make up?
4
Hvis hesten er død, så stå af.
Death_By_Chocolate
Indlæg: 56
Tilmeldt: 14. jul 2019, 15:20
Kort karma: 4
Likede indlæg: 137

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Death_By_Chocolate » 21. jul 2019, 16:47

zembra1986 skrev:
Death_By_Chocolate skrev:
zembra1986 skrev:Lige et eksempel:

Jeg synes klart brynene på 2. billede er noget kønnere og mere komplimenterende at se på, end på 1. billede. (jeg synes dog eyelineren på den våde kant på 2. billede er grim) Hvis der nogle af jer der er uenige, må vi alle vist bare snart erkende at vi har helt forskellig smag når det kommer til hvad der pænt/attraktivt.

(Mine bryn ser endnu værre ud naturligt, end det første eksempel)

Brynene på billede 2 er langt fra naturlige at se på. Det er jo tydeligt at de er tegnet op. Der er jo en hel brun kant at se hvor der ingen hår er. Hvordan kan du synes det er naturligt at se på? :-D


Læs nu for fanden hvad jeg skriver. Har ikke sagt de er naturlige, men bare at jeg synes de er pæne.

Jeg læser for fanden hvad du skriver og hvad du har skrevet hele vejen igennem... For fanden.
Du synes makeup skal bruges til at fremhæve det naturlige og i og med du synes de bryn er pæne må de vel være naturlige for dig. Du skriver jo for fanden selv at du ikke kan lide det overdrevet makeuplook. Så for fanden.
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 21. jul 2019, 16:50

Hør nu her......Jeg er helt med på at temperature kan føltes forskelligt på kroppen fra person til person. Men Fisken skrev at det var pissekoldt som den skinbarlige sandhed og det stejler jeg helt over, for OVERORDNET er det en moderat temperatur hvis man ser på det spænd at naturligt forekommende temperature der er verden over, hvilket er mellem ca. -20 - ca. -40 grader

Havde hun skrevet at hun SYNES det er pissekoldt eller at det FØLTES pissekoldt 8 måneder om året, så havde jeg aldrig opponeret, for det er hun i sin gode ret til at SYNES.

Kapische?
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 21. jul 2019, 16:56

TakeAChanceOnMe skrev:
abcd skrev:
catnip skrev:Nej, det er langt fra altid tilfældet. Og når det er tilfældet, er det fordi det er hunnerne der vælger hannerne og ikke omvendt. Det hedder female choice. Vi kunne jo så vende den om og formulere hypotesen om at kvinder pynter sig for at tiltrække en mage, altså male choice. Måske er det derfor at kvinder går med makeup? Men hvad så med godt gifte kvinder der går med makeup?


Kvinder går med makeup fordi et ungdommeligt udseende har høj seksuel værdi for kvinder. Mænd foretrækker seksuelt 20-årige kvinder, så kvinder forsøger at ligne 20-årige kvinder. Kvinderne vil sige at de går med makeup fordi de godt kan lide det, ikke fordi de leder efter en partner, og det er utvivlsomt rigtigt at det er deres følelse, men naturen har selekteret for det personlighedstræk fordi det gør dem seksuelt attraktive.

Kvinder foretrækker seksuelt noget andet, det er noget med status, og det bliver så det, mænd stræber efter, også selv om de ikke nødvendigvis tænker på sex i deres stræben.

Mennesker er på mange måder latterligt banale.


Menneskers instinkter er også baseret på at sikre videreførelse af deres gener, alligevel ser vi en stigende accept af simpelthen ikke at ville have børn. Så det er vel ikke SÅ banalt igen.


Videreførelse af gener har indtil for meget nylig ikke krævet at man havde et ønske om børn, den har krævet at forældrene havde et ønske om sex med hinanden, og at kvinden var ansvarsfuld nok til at holde afkommet i live. De simple regler for hvilke gener kommer videre, gennemsyrer alt hvad vi er, og alle valg vi træffer.

Men det er vældig interessant hvad det kommer til at betyde for genpølen at vi har opnået evnen til at ændre spillereglerne - i.e. at vi kan have sex uden reproduktion, og at vi kan have reproduktion uden sex. Det er en radikal ændring af vores miljø, og evolutionen optimerer generne for miljøet.
Senest rettet af Slettet bruger 21. jul 2019, 16:57, rettet i alt 1 gang.
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 21. jul 2019, 16:57

zembra1986 skrev:Hør nu her......Jeg er helt med på at temperature kan føltes forskelligt på kroppen fra person til person. Men Fisken skrev at det var pissekoldt som den skinbarlige sandhed og det stejler jeg helt over, for OVERORDNET er det en moderat temperatur hvis man ser på det spænd at naturligt forekommende temperature der er verden over, hvilket er mellem ca. -20 - ca. -40 grader

Havde hun skrevet at hun SYNES det er pissekoldt eller at det FØLTES pissekoldt 8 måneder om året, så havde jeg aldrig opponeret, for det er hun i sin gode ret til at SYNES.

Kapische?


Næh egentlig ikke. For du har i adskillige indlæg i andre tråde givet udtryk for, at det er stegende hedt når det er 25 grader. Ikke at du synes det er det, men bare at det ER det.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf lulu-p » 21. jul 2019, 17:01

Jeg glæder mig til varmen i næste uge, og så håber jeg samtidig at efteråret bliver blæsende og vinteren pivkold ( og koldt for mig er under 0, og regulær isvinter isvinter er velkommen. Jeg synes det er fantastisk når man kan mærke at årstiderne skifter istedet for 14 grader, skyet og regn 9 måneder om året.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 21. jul 2019, 17:01

fisken80 skrev:
zembra1986 skrev:Hør nu her......Jeg er helt med på at temperature kan føltes forskelligt på kroppen fra person til person. Men Fisken skrev at det var pissekoldt som den skinbarlige sandhed og det stejler jeg helt over, for OVERORDNET er det en moderat temperatur hvis man ser på det spænd at naturligt forekommende temperature der er verden over, hvilket er mellem ca. -20 - ca. -40 grader

Havde hun skrevet at hun SYNES det er pissekoldt eller at det FØLTES pissekoldt 8 måneder om året, så havde jeg aldrig opponeret, for det er hun i sin gode ret til at SYNES.

Kapische?


Næh egentlig ikke. For du har i adskillige indlæg i andre tråde givet udtryk for, at det er stegende hedt når det er 25 grader. Ikke at du synes det er det, men bare at det ER det.


25 grader er ikke det samme som 15 grader. Havde du sagt det var pissekoldt når der var 5 grader, så havde det allerede været noget helt andet.
0
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1507

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ego81 » 21. jul 2019, 17:05

Kakadu skrev:
Ego81 skrev:
Kakadu skrev:
Ego81 skrev:
HappyPaww skrev:Det samme mener jeg med makeup. Det gør bare SÅ meget for kvinders udseende med en naturlig men lækker makeup - også selvom man er meget køn af natur, så bliver det bare fremhævet ekstra meget med makeup.

There, I Said it....


Enig. Jeg kan godt undre mig over, at så mange kvinder i Danmark over de 30 går uden makeup. På min arbejdsplads er der ret mange, der ikke bruger makeup, og selvom ingen af dem er decideret grimme, blev jeg overrasket over, hvor meget det gjorde, når nogle af dem havde makeup på til f.eks. julefrokosten. Det behøver ikke at være fuld krigsmaling; lidt mascara kan sagtens gøre det.

Jeg forstår dog godt, at man ikke altid orker at afsætte tid om morgenen til at tage makeup på eller orker at rense det af om aftenen. Det er klart ulempen ved makeup, synes jeg :D

Der hvor det glipper for jer, er nok der, hvor I antager, at alle kvinder stræber (eller bør stræbe?) efter at ligne flertallets skønhedsideal.


Næ, egentlig ikke. Jeg stræber ikke efter noget ideal, når jeg tager makeup på. Objektivt set er jeg bare pænere med makeup end uden, så hvorfor skulle jeg lade vær'.

Men dit oprindelige indlæg handlede ikke om dig. Det handlede om din undren over, hvorfor andre kvinder ikke gør ligesom dig. Det er dét, jeg adresserer i mit indlæg.


Du fik det til at lyde som om, at man stræber efter et bestemt skønhedsideal, hvis man går med makeup, og så siger jeg, at jeg ikke stræber efter at f.eks. se ud som modellerne i damebladene, men at jeg kan se, at jeg er pænere med makeup end uden. Ligesom jeg kan se, at mine kolleger er pænere med makeup end uden, og derfor kan jeg godt undre mig over, at de ikke bruger det til daglig. Jeg tror bare, at de fravælger det, fordi de ikke gider at bøvle med det, og ikke fordi, de synes, at de er pænere uden eller vil gøre oprør mod nutidens skønhedsideal eller noget i den stil.
1

Tilbage til "Generelt"