Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Honningprut » 23. maj 2018, 13:54

Jeg skal til jobsamtale på fredag, og gu' fanden hvor jeg glæder mig til at smide det i hovedet på den skinke af en jobkonsulent, som jeg har tilknyttet.

Jobkonsultent i en mail:" Du er ikke arbejdsparat, hvis du selv tror på, at du kan finde et job der ligger i eftermiddag- og aftentimerne, bare fordi (...)."

Honning:" Nå. Men jeg har altså altid haft arbejde i eftermiddag- og aftentimerne."

Jobkonsulent:" Nå. Men tiderne har ændret sig."

Honning:" Jeg har massive søvnproblemer, og fungerer i det tidsrum. Sådan er jeg indrettet grundet min diagnose."

Jobkonsulent:" Du skal "bare" vende din dagsrytme om!"

Man skal nemlig altid "bare" lige huske på at man ikke er diagnosen, men er et menneske. Uanset om man har sovet 10 timer på 3 dage eller ej...

Jeg hader min jobkonsulent, og jeg synes hun er et uempatisk røvhul. Det må man ikke sige.. Men det gør jeg alligevel.
Senest rettet af Honningprut 24. maj 2018, 05:59, rettet i alt 1 gang.
17
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2018, 14:41

Confucius skrev:At det er utroligt at man kan opføre sig så uartigt og flabet som gymnasieeleverne på Slagelse Gymnasium. Det er fryd at det koster dem sidste skoledag. De skulle også en tur over knæet og i seng uden aftensmad.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-05-23 ... e-skoledag

Jeg synes man går for langt når man også straffer hele klasser der slet ikke var på skolen.
4
...
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Hunkat » 23. maj 2018, 14:48

Hvis man gerne vil tjene pengene ved at skrive sange om niggers og bitches, så må man også leve med at folk man ikke bryder sig om synger med på omtalte tekster.

Så må man jo enten lade være eller bare bekende sig som racist og kun sælge til de "rigtige" folk.
12
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2018, 14:48

Confucius skrev:
LadyFox skrev:
Confucius skrev:At det er utroligt at man kan opføre sig så uartigt og flabet som gymnasieeleverne på Slagelse Gymnasium. Det er fryd at det koster dem sidste skoledag. De skulle også en tur over knæet og i seng uden aftensmad.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-05-23 ... e-skoledag

Jeg synes man går for langt når man også straffer hele klasser der slet ikke var på skolen.


Jeg synes det er helt på sin plads.

    "Lotte Büchert siger til TV 2, at man havde taget forholdsregler efter en lignende situation sidste år, hvor eleverne også tog forskud på glæderne over sidste skoledag.

    Eleverne var derfor advaret om, at sidste skoledag ville blive aflyst, hvis der var elever, der mødte fulde op tirsdag, hvor der var almindelig undervisning."

De valgte ikke at lystre. De valgte ikke at sørge for selvjustits. Så må skolen jo lære dem noget om konsekvenspædagogik, når nu deres forældre har forsømt den del af deres pligt. Den slags forkælede møgunger får mig helt op i det røde felt.


Hvordan kan en hel klasse der slet ikke var på skolen, fordi at det skulle de ikke være den dag, ikke lystre når de ikke er tilstede?
5
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2018, 14:59

Confucius skrev:
LadyFox skrev:
Confucius skrev:
LadyFox skrev:
Confucius skrev:At det er utroligt at man kan opføre sig så uartigt og flabet som gymnasieeleverne på Slagelse Gymnasium. Det er fryd at det koster dem sidste skoledag. De skulle også en tur over knæet og i seng uden aftensmad.

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-05-23 ... e-skoledag

Jeg synes man går for langt når man også straffer hele klasser der slet ikke var på skolen.


Jeg synes det er helt på sin plads.

    "Lotte Büchert siger til TV 2, at man havde taget forholdsregler efter en lignende situation sidste år, hvor eleverne også tog forskud på glæderne over sidste skoledag.

    Eleverne var derfor advaret om, at sidste skoledag ville blive aflyst, hvis der var elever, der mødte fulde op tirsdag, hvor der var almindelig undervisning."

De valgte ikke at lystre. De valgte ikke at sørge for selvjustits. Så må skolen jo lære dem noget om konsekvenspædagogik, når nu deres forældre har forsømt den del af deres pligt. Den slags forkælede møgunger får mig helt op i det røde felt.


Hvordan kan en hel klasse der slet ikke var på skolen, fordi at det skulle de ikke være den dag, ikke lystre når de ikke er tilstede?


At de ikke har mødepligt, betyder ikke at de ikke kan være tilstede på skolen. Det sker faktisk tit i læseferien, at de er det. Bortset fra det, så har de mulighed for at påvirke selvjustitsen - også selvom de ikke er tilstede på selve dagen.

Men der står jo i artiklen som du selv linker til at de ikke var til stede på skolen.

Og hvordan ved du at de har haft mulighed for at ændre selvjustitsen?
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 23. maj 2018, 15:36

Confucius skrev:
LadyFox skrev:Men der står jo i artiklen som du selv linker til at de ikke var til stede på skolen.

Og hvordan ved du at de har haft mulighed for at ændre selvjustitsen?


De havde samme ballade sidste år, så problemet var kendt. De fik flere advarsler om hvad der ville ske, hvis det gentog sig i år. Så de havde alle muligheder for at snakke med /påvirke deres kammerater, både på skolen, på sociale medier, via sms/chat/opkald. At få spredt den holdning, at man på ingen måde synes det er cool eller i orden, at de andre drikker sig i hegnet og skaber sig.

Det var kun nogle få, der ikke var tilstede. Mange var, og blandt dem der var, var der ingen andre end rektor der gjorde mine til at så meget som at bede folk om at lade være med at danse på bordene.

Jeg kan stadig ikke se rimeligheden i at straffe en hel klasse der ikke var der, og ikke brød reglerne.
Men jeg tror så også at belønning er den største ydre motivation der findes, dermed ikke sagt at man bare skal ignorerer den der bryder reglerne ikke, selvfølgelig ikke, det skal have konsekvenser, men jeg tror bestemt på at det har mere effekt at belønne god opførsel, og fra det perspektiv giver det ikke mening at straffe dem der ikke har gjort noget forkert.

Ved du at den HF der ikke var der var homies med bøllerne, eller på nogen måde ville have autoritet til at påvirke andre elever på gymnasiet i den retning de ønsker?
3
...
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Honningprut » 23. maj 2018, 15:58

kartoffelpizza skrev:
Honningprut skrev:Jeg skal til jobsamtale på fredag, og gu' fanden hvor jeg glæder mig til at smide det i hovedet på den skinke af en jobkonsulent, som jeg har tilknyttet.

Jobkonsultent i en mail:" Du er ikke arbejdsparat, hvis du selv tror på, at du kan finde et job der ligger i eftermiddag- og aftentimerne, bare fordi (...)."

Honning:" Nå. Men jeg har altså altid haft arbejde i eftermiddag- og aftentimerne."

Jobkonsulent:" Nå. Men tiderne har ændret sig."

Honning:" Jeg har massive søvnproblemer, og fungerer i det tidsrum. Sådan er jeg indrettet grundet min diagnose."

Jobkonsulent:" Du skal "bare" vende din dagsrytme om!"

Man skal nemlig altid "bare" lige huske på at man ikke er diagnosen, men et menneske. Uanset om man har sovet 10 timer på 3 dage eller ej...

Jeg hader min jobkonsulent, og jeg synes hun er et uempatisk røvhul. Det må man ikke sige.. Men det gør jeg alligevel.

Det er da bullshit? Der er da masser af fag hvor aften/nat-arbejde er højt eftersøgt


Det er bullshit. Hun mener bare at hvis mine søvnproblemer går udover mine muligheder for arbejde i dagtimerne, så kan man diskuterer om jeg i virkeligheden er jobparat. Jeg har en kæmpe BEEF med hende, for hun hverken kan eller vil forstå, at jeg som menneske er indrettet anderledes. Jeg tog fx også størstedelen af min HF via fjernstudie, grundet mine søvnproblemer.
1
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 16:05

Honningprut skrev:Det er bullshit. Hun mener bare at hvis mine søvnproblemer går udover mine muligheder for arbejde i dagtimerne, så kan man diskuterer om jeg i virkeligheden er jobparat. Jeg har en kæmpe BEEF med hende, for hun hverken kan eller vil forstå, at jeg som menneske er indrettet anderledes. Jeg tog fx også størstedelen af min HF via fjernstudie, grundet mine søvnproblemer.


Jeg fornemmer, at hun har en hånlig tilgang til ikke at være jobparat og bruger det som en trussel og et skældsord?
Det er i så fald næsten det værste og mest misforståede af det hele. Hun skulle skamme sig.
3
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. maj 2018, 16:14

Jeg har det efterhånden sådan, at når jeg registrerer ordene "veganer" eller "vegansk", indstiller min hjerne sig automatisk på at skulle læse/se noget dumt og/eller naivt.
Sådan har jeg aldrig haft det før, og jeg sympatiserer fortsat med tanken om ikke at spise animalsk.
9
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. maj 2018, 16:58

Confucius skrev:
LadyFox skrev:Men der står jo i artiklen som du selv linker til at de ikke var til stede på skolen.

Og hvordan ved du at de har haft mulighed for at ændre selvjustitsen?


De havde samme ballade sidste år, så problemet var kendt. De fik flere advarsler om hvad der ville ske, hvis det gentog sig i år. Så de havde alle muligheder for at snakke med /påvirke deres kammerater, både på skolen, på sociale medier, via sms/chat/opkald. At få spredt den holdning, at man på ingen måde synes det er cool eller i orden, at de andre drikker sig i hegnet og skaber sig.

Det var kun nogle få, der ikke var tilstede. Mange var, og blandt dem der var, var der ingen andre end rektor der gjorde mine til at så meget som at bede folk om at lade være med at danse på bordene.


Jeg ved, at det er en gammel tradition på Slagelse, hvilket den nye rektor besluttede sig for at ændre da hun tiltrådte i dette skoleår.
Jeg kan nu godt forstå at der var nogle, der sagde "F...dig" ærlig talt :ninja:
Men den kollektive afstraffelse, herunder af HF'erne er sgu ikke på sin plads.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 23. maj 2018, 17:07

Bimmerdyret skrev:
Confucius skrev:
LadyFox skrev:Men der står jo i artiklen som du selv linker til at de ikke var til stede på skolen.

Og hvordan ved du at de har haft mulighed for at ændre selvjustitsen?


De havde samme ballade sidste år, så problemet var kendt. De fik flere advarsler om hvad der ville ske, hvis det gentog sig i år. Så de havde alle muligheder for at snakke med /påvirke deres kammerater, både på skolen, på sociale medier, via sms/chat/opkald. At få spredt den holdning, at man på ingen måde synes det er cool eller i orden, at de andre drikker sig i hegnet og skaber sig.

Det var kun nogle få, der ikke var tilstede. Mange var, og blandt dem der var, var der ingen andre end rektor der gjorde mine til at så meget som at bede folk om at lade være med at danse på bordene.


Jeg ved, at det er en gammel tradition på Slagelse, hvilket den nye rektor besluttede sig for at ændre da hun tiltrådte i dette skoleår.
Jeg kan nu godt forstå at der var nogle, der sagde "F...dig" ærlig talt :ninja:
Men den kollektive afstraffelse, herunder af HF'erne er sgu ikke på sin plads.


Da jeg gik der var det ikke så vildt som det der med øl og sprut og sidde og drikke der. Men vi var temmelig berusede på dagen, uden tvivl
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 23. maj 2018, 17:38

Jeg synes slet ikke at Prins Nikolai er pæn nok til at være model.
3
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Orchidea » 23. maj 2018, 17:54

Skorstenen skrev:Jeg synes slet ikke at Prins Nikolai er pæn nok til at være model.



En af mine tætteste veninder er (var) model, og endda en af de store. Hun er skam køn, men ikke en man umiddelbart ville vende sig om efter på gaden.

På en catwalk var hun til gengæld fantastisk og på billeder OH-MY-GOD-lækker og vanvittig smuk.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 23. maj 2018, 18:01

Lemonella skrev:
Skorstenen skrev:Jeg synes slet ikke at Prins Nikolai er pæn nok til at være model.


Jeg tror slet ikke modeller behøver være pæne. I dag skal de være spændende og have kant. :D


Og så skal de kunne se eddikesure ud og gerne lidt depressive. Det må endelig ikke se ud som om, at det er rart at bære det tøj, de viser frem :P
1
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 23. maj 2018, 18:12

Dikus skrev:
Bimmerdyret skrev:
Confucius skrev:
LadyFox skrev:Men der står jo i artiklen som du selv linker til at de ikke var til stede på skolen.

Og hvordan ved du at de har haft mulighed for at ændre selvjustitsen?


De havde samme ballade sidste år, så problemet var kendt. De fik flere advarsler om hvad der ville ske, hvis det gentog sig i år. Så de havde alle muligheder for at snakke med /påvirke deres kammerater, både på skolen, på sociale medier, via sms/chat/opkald. At få spredt den holdning, at man på ingen måde synes det er cool eller i orden, at de andre drikker sig i hegnet og skaber sig.

Det var kun nogle få, der ikke var tilstede. Mange var, og blandt dem der var, var der ingen andre end rektor der gjorde mine til at så meget som at bede folk om at lade være med at danse på bordene.


Jeg ved, at det er en gammel tradition på Slagelse, hvilket den nye rektor besluttede sig for at ændre da hun tiltrådte i dette skoleår.
Jeg kan nu godt forstå at der var nogle, der sagde "F...dig" ærlig talt :ninja:
Men den kollektive afstraffelse, herunder af HF'erne er sgu ikke på sin plads.


Nu har man jo ikke krav på at være fuld på en skole eller på sidste skoledag.

Det manglede bare, man gik ud af gymnasiet med en forståelse for at indordne sig udstukne regler. Christ.


Nææ..for det slår retten til at være en sur trunte åbenbart (rektoren bare for god ordens skyld :kram: )
Jeg tror ikke det var blevet så vildt, hvis hun ikke havde fået aktut anfald af "magtliderlighed" da hun tiltrådte.
0

Tilbage til "Generelt"