Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2020, 16:41

Jeg synes det er en smule overdrevet at man ikke mener at man kan gå forbi andre mennesker på et fortorv, i hvad der reelt må være et splitsekund, uden man føler behov for at springe to meter til siden eller skifte over på det andet fortorv.
Der skal trods alt mere til Corona-smitte end måske det enkelte lette pust udåndingsluft, der kan komme, mens man passerer hinanden.

Det kan også blive FOR hysterisk.
13
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 3. apr 2020, 18:01

HappyPaww skrev:Jeg synes det er en smule overdrevet at man ikke mener at man kan gå forbi andre mennesker på et fortorv, i hvad der reelt må være et splitsekund, uden man føler behov for at springe to meter til siden eller skifte over på det andet fortorv.
Der skal trods alt mere til Corona-smitte end måske det enkelte lette pust udåndingsluft, der kan komme, mens man passerer hinanden.

Det kan også blive FOR hysterisk.


Jeg troede også det var 2 meter, men nu slog jeg det lige op for at se om Sundhedsstyrelsen har forholdt sig til situationer hvor det er svært at passere hinanden med 2 meters afstand uden f.eks. at gå ud på vejen, og anbefalingen er kun 1-2 meters afstand, og at man gør sig ekstra umage med at holde afstand til ældre. 1-2 meters afstand er en mærkelig anbefaling, for det er vel så bare 1 meter... Men måske det er sådan de prøver at tage højde for situationer hvor man kortvarigt er tættere end 2 meter for at passere hinanden.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16877
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Misantropen » 3. apr 2020, 18:14

Udsigten til sommer i Danmark med resten af danmarks befolkning, der ikke kan tage på ferie i udlandet som de plejer.. :ad!:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 3. apr 2020, 18:15

Søren Huss skal holde sig fra Højskolesangbogen.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 3. apr 2020, 18:20

abcd skrev:
HappyPaww skrev:Jeg synes det er en smule overdrevet at man ikke mener at man kan gå forbi andre mennesker på et fortorv, i hvad der reelt må være et splitsekund, uden man føler behov for at springe to meter til siden eller skifte over på det andet fortorv.
Der skal trods alt mere til Corona-smitte end måske det enkelte lette pust udåndingsluft, der kan komme, mens man passerer hinanden.

Det kan også blive FOR hysterisk.


Jeg troede også det var 2 meter, men nu slog jeg det lige op for at se om Sundhedsstyrelsen har forholdt sig til situationer hvor det er svært at passere hinanden med 2 meters afstand uden f.eks. at gå ud på vejen, og anbefalingen er kun 1-2 meters afstand, og at man gør sig ekstra umage med at holde afstand til ældre. 1-2 meters afstand er en mærkelig anbefaling, for det er vel så bare 1 meter... Men måske det er sådan de prøver at tage højde for situationer hvor man kortvarigt er tættere end 2 meter for at passere hinanden.


Der er jo forskel på netop en yderst kortvarig passering på gaden, og fx at stå stille i et supermarked, sidde på en bænk osv. Det er altså så godt som fysisk umuligt konstant og uden undtagelser ALTID at være så langt fra andre mennesker.
3
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 3. apr 2020, 18:26

Men hvis det er muligt at holde to meters afstand, hvorfor så ikke tage det hensyn?
Det er trods alt en ret lille indsats, ik?
17
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 3. apr 2020, 18:50

Jeg synes at man er lidt et røvhul hvis man handler i de store Salling-butikker, der har fået lov at holde ekstraordinært åben, i påsken. De medarbejdere der vil være på arbejde har ikke fået varslet arbejdstid-ændring i tide og jeg synes det er noget svineri.
Senest rettet af kidkomb 3. apr 2020, 19:04, rettet i alt 2 gange.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 3. apr 2020, 18:54

Tager I det ikke også lidt på vej? Happypaw skriver jo bare hun synes det er overdrevet. Det synes jeg også selv. Men det betyder da ikke, at jeg ikke respekterer folks behov for afstand.
Jeg morer mig bare lidt over folk som springer ud på vejen for ikke at passere forbi mig på fortovet. Jeg vil tro at risikoen for at dø i et biluheld ved den manøvre er større, end risikoen for at dø af Covid19.

Men jeg holder da også selv afstand, og jeg respekterer da de regler der er sat op alle vegne.

Men at føle sig voldsomt generet af folk der passerer en på et fortov - det synes jeg personligt også er overdrevet.
14
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 3. apr 2020, 19:03

Santa skrev:Men hvis det er muligt at holde to meters afstand, hvorfor så ikke tage det hensyn?
Det er trods alt en ret lille indsats, ik?


Det er vel muligt det meste af tiden, men jeg går ikke ud på vejen eller over vejen for at passere nogen på fortovet, det gider jeg ikke. Jeg er ikke bange for sygdommen, jeg tænker det er farligere for mig at at forlade fortovet hver gang jeg skal passere nogen. Hvis andre er bange, tænker jeg det er dem der må krydse vejen, jeg følger ikke efter dem. Men mit indtryk er at de fleste andre heller ikke holder konstant 2 meters afstand - i hvert fald ikke dem der bevæger sig uden for døren. Det ville også gøre det tæt på umuligt at få fat i hakkede tomater eller asparges på dåse i min Bilka. Og det er åbenbart heller ikke nødvendigt med 2 meters afstand for at overholde anbefalingerne, så der er ikke rigtigt noget at have ondt i røven over.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 3. apr 2020, 19:08

abcd skrev:
Santa skrev:Men hvis det er muligt at holde to meters afstand, hvorfor så ikke tage det hensyn?
Det er trods alt en ret lille indsats, ik?


Det er vel muligt det meste af tiden, men jeg går ikke ud på vejen eller over vejen for at passere nogen på fortovet, det gider jeg ikke. Jeg er ikke bange for sygdommen, jeg tænker det er farligere for mig at at forlade fortovet hver gang jeg skal passere nogen. Hvis andre er bange, tænker jeg det er dem der må krydse vejen, jeg følger ikke efter dem. Men mit indtryk er at de fleste andre heller ikke holder konstant 2 meters afstand - i hvert fald ikke dem der bevæger sig uden for døren. Det ville også gøre det tæt på umuligt at få fat i hakkede tomater eller asparges på dåse i min Bilka. Og det er åbenbart heller ikke nødvendigt med 2 meters afstand for at overholde anbefalingerne, så der er ikke rigtigt noget at have ondt i røven over.

Du fremstår virkelig som et empatisk, hensynsfuldt og uselvisk menneske. :rulle:
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 3. apr 2020, 19:17

Santa skrev:
abcd skrev:
Santa skrev:Men hvis det er muligt at holde to meters afstand, hvorfor så ikke tage det hensyn?
Det er trods alt en ret lille indsats, ik?


Det er vel muligt det meste af tiden, men jeg går ikke ud på vejen eller over vejen for at passere nogen på fortovet, det gider jeg ikke. Jeg er ikke bange for sygdommen, jeg tænker det er farligere for mig at at forlade fortovet hver gang jeg skal passere nogen. Hvis andre er bange, tænker jeg det er dem der må krydse vejen, jeg følger ikke efter dem. Men mit indtryk er at de fleste andre heller ikke holder konstant 2 meters afstand - i hvert fald ikke dem der bevæger sig uden for døren. Det ville også gøre det tæt på umuligt at få fat i hakkede tomater eller asparges på dåse i min Bilka. Og det er åbenbart heller ikke nødvendigt med 2 meters afstand for at overholde anbefalingerne, så der er ikke rigtigt noget at have ondt i røven over.

Du fremstår virkelig som et empatisk, hensynsfuldt og uselvisk menneske. :rulle:


Empati er typisk en eufemisme for egoistisk frygt. Tydeliggjort ved at empatien vokser jo tættere faren kommer på ens eget liv.
Men hensynsfuld tror jeg de fleste der kender mig, vil kalde mig uden ret megen tøven. Verden herinde har det bare med at virke som en karikatur. Jeg bevæger mig jævnligt ud, og jeg har ikke en eneste gang set nogen søge ud på vejen, når jeg passerer dem på fortovet. Vi tager hver sin side af fortovet, gør os lidt mere umage for at holde afstand, og alle virker tilfredse selv om der ikke er 2 meters afstand. Men måske det er nogle af dem som går hjem og skriver vrede indlæg om hvor lidt hensyn verden tager.
9
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 3. apr 2020, 19:57

Slap af for fanden. Det er blevet understreget at risikoen for smitte når man passerer hinanden i et splitsekund er ikke-eksisterende.
Jeg ser nærmest ingen, der går to meter uden om dem de passerer. To meter er mere end I lige regner med. Der er f.eks. ikke to meter mellem afstandsmærkerne i butikkerne. Der er cirka 1,5 meter.
8
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 3. apr 2020, 22:18

Jeg går sgu heller ikke i en stor bue udenom folk, jeg går forbi på gaden. Jeg holder afstand så vidt muligt, men ikke altid 2 meter. Hvis det er egoistisk, ja, så må det jo være sådan. Jeg har aldrig påstået at være 100% uselvisk 24/7, og det tvivler jeg stærkt på nogen er.
1
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tibbler » 3. apr 2020, 22:26

Misantropen skrev:Udsigten til sommer i Danmark med resten af danmarks befolkning, der ikke kan tage på ferie i udlandet som de plejer.. :ad!:


Mon ikke det bare opvejer hinanden, med de udlændinge, der så ikke kommer som de plejer.
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Flora » 3. apr 2020, 22:35

Jeg tager som regel cyklen på de strækninger, hvor det kan være svært at holde afstand på gåben. Så kommer jeg hurtigere forbi folk og undgår de der trælse situationer, hvor man skal vælge mellem at gå tæt forbi folk eller gå ud på cykelsti/vej. Men når jeg går sådanne steder, så træder jeg altså ud på cykelstien/vejen, hvis der er fri bane. Jeg går ikke 2 meter ud, men måske 1 meter. Det kræver ingenting af mig, så der er ingen grund til ikke at gøre det, synes jeg. Fortovene er ret smalle, hvor jeg bor, så man går altså ret tæt, hvis man bliver derinde.
1

Tilbage til "Generelt"