Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23124

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 21. maj 2019, 18:28

abcd skrev:
dykkersild skrev:
Sangius skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg gider f***ing ikke tage to vikartimer i 0. klasse i morgen. Jeg magter ikke snotnæser, tissnørebånd og mit navn nævnt en milliard gange.


Tissnørebånd? :nerve:


Hvis det kommer tis på snørebåndene - så er det altså Tena-tid!


Hvis man går ind på et snusket herretoilet, kan gulvet godt være halvdækket af tis, og man tænker måske "hvis nu jeg sætter venstre fod ovre i det her hjørne, og højre fod i det diagonalt modsatte hjørne af båsen, så kan jeg godt tisse her uden at få noget på skoene", men halvvejs igennem opdager man så at den ene skos svage led, snørebåndet, er gået op og ligger og bader i en pøl af andre menneskers pis. Det er meganederen.

Jeg tjekker altid snørebåndene inden besøg på offentlige herretoiletter, de skal være fri af jorden.


Truth.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 21. maj 2019, 19:04

Falstria skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
Falstria skrev:
icelady skrev:Jeg er træt af klima-debatten.


Der foregår slet ingen klima-debat.

Der er jo konsensus om hvor helt af helvede til det hele er og at det er landbrugets skyld (som belejligt nok ikke er med under kvotesystemet som allerede er reguleret)...

Debatten handler derfor om hvor meget og hvor hårdt man skal slå ned på landbrug i DK (udlandets landbrug kan man jo ikke ramme).
Det erhverv som udleder allermindst.
Det eneste erhverv der faktisk suger CO2 ud af atmosfæren fra alle i andres forurening og svineri med overforbrug af energi og ressourcer.


Det er simpelthen det rene bavl det dér! Landbruget i Danmark estimeres til at udlede mellem 15% og 25% af den samlede mængde udledte drivhusgasser i Danmark. Det er en vandvittig svinene sektor.

At der ikke er kvoter i landbruget, er udelukkende fordi de er rigtig gode til at lobbye og demonstrere imod. Jeg tænker, at det nu nok skal komme. Et eller andet kommer der i hvert fald til at ske.

Landbruget suger overhovedet ikke CO2 ud af atmosfæren. For den bliver udledt igen så snart man høster afgrøderne. Det nytter ikke noget at sige, at marker trækker CO2 ud af luften, for det ville kun have en effekt, hvis man lader markerne være i fred. Og husdyrene. Køer udleder metangas der er 21 gange mere potent end CO2. Derudover bruger vi en stor del af de opdyrkede arealer på foder til husdyrene i stedet for mad produceret direkte til mennesker.


:D beviser bare min pointe...

Hvis landbruget havde indgået i CO2 kvotesystemet, så havde der slet ikke været mere at komme efter og debatten om landbruget havde slet ikke fundet sted. Nu er de ikke omfattet og derfor kan man slå dem i hovedet.
Det vælger du så at gøre.

Så længe der ikke hentes olie og kul i undergrunden, så er der tale om et lukket og neutralt kredsløb.

Det er dig der udleder når du køber mad, ikke landmanden.
Det er dig der spiser maden, trækker vejret og derfor udleder.
Det stopper først hvis du stopper med at trække vejret.

Du spiser iøvrigt ikke alt det der dyrkes.
Planternes rødder, forbliver ofte i jorden.
Planternes stængler, forbliver ofte på marken (medmindre de udnyttes til varme først og derefter spredes på marken som aske).
Der ophobes kulstof i jorden når den dyrkes, hvor meget, afhænger af hvad jorden kan bære, den kan bære mindre hvis man ikke gøder den nok.

Du kan ikke spise græs, som ellers er rigtig god til at ophobe kulstof i jord...
Men det er der nogen dyr som kan, og man kan så spise dyrene.


Ævle-bævle igen. Det lader ikke til, at du har læst mange artikler fra reelle forskere, der ikke er præget af interessekonflikter.

Landbruget kan slås ligeså meget i hovedet som alle andre sektorer. Man taler ligeså meget om vores transportsektor, om byggesektoren og om vores generelle forbrug som f.eks. tøj. Det er en mærkelig paranoid tilgang at have til det her, at tro at landbruget bliver udsat for større kritik end andre områder.

Nej, der er ikke tale om et lukket og neutralt system. Der hentes blandt andet foder fra andre dele af verden. Her kan nævnes soja fra Sydamerika. Dette sviner selvfølgelig, da det skal betragtes halvejs over kloden. Der ud over er der et kæmpe spild i fødevareproduktionen som også tæller i regnskabet. I øjeblikket spiser vi i Danmark også alt for meget kød i forhold til hvad verden kan holde til. Og hvad der på nogen måde giver mening sundhedsmæssigt. Specielt køer er problematiske, da de som skrevet udleder store mængder metan gennem deres fordøjelse. Da de også er meget lidt effektive i deres fordøjelse, bruger de også store mængder plads som i stedet kunne bruges på grøntsager, frugt eller skov.

Ja, det er mig der forbruger. Det ændrer dog ikke på, at klimaregnskabet også er helt galt i landbruget. Forbrugerne skal ændre deres forbrugsmønster men landbruget skal også omlægges. De to ting hænger selvfølgelig sammen. Problemet er at forbrugerne ikke kan stå alene i at ændre vores udledning. Man er nødt til at komme med politiske incitamenter til at få et mere bæredygtigt landbrug.

Vi bliver nok aldrig enige. Men jeg kan ikke lade det stå usagt hen, når du skriver noget plader, der på ingen måde underbygges af forskningen.
7
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 22. maj 2019, 07:28

Guilded_Lily skrev:
dykkersild skrev:
Sangius skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg gider f***ing ikke tage to vikartimer i 0. klasse i morgen. Jeg magter ikke snotnæser, tissnørebånd og mit navn nævnt en milliard gange.


Tissnørebånd? :nerve:


Hvis det kommer tis på snørebåndene - så er det altså Tena-tid!


Man kan blive overrasket over, hvor lidt styr på tissetrolden, små drenge i 0.-2.klasse kan have...


Jamen hvor er det sjovt - jeg var slet ikke der men troede, at din autokorrektur have lavet et ord om. Nu giver det mening - for de der små orme kan slet ikke styres.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 22. maj 2019, 14:58

Jeg er egentlig okay med mænd der finder koner i udlandet, men jeg forarges altså helt vildt når jeg ser en ældre mand komme gående med en kvinde, der ligner en 12-årig! Især asiatiske kvinder kan være utroligt svært at aldersbestemme, og hun kunne da sikkert godt være 25 år, men pågældende pige/kvinde som han havde i hånden, var ikke mere end halvanden meter høj, havde bøjle på tænderne, briller og lignede seriøst et barn :tie:

Så måske ER hun voksen, men jeg dømmer altså manden for at have en umådelig speciel meget meget ung smag i kvinder(piger) :badr:
4
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 22. maj 2019, 14:59

HappyPaww skrev:Jeg er egentlig okay med mænd der finder koner i udlandet, men jeg forarges altså helt vildt når jeg ser en ældre mand komme gående med en kvinde der ligner en 12-årig! Især asiatiske kvinder kn være utroligt svært at aldersbestemme og hun kunne da sikkert godt være 25 år, men pågældende pige/kvinde var ikke mere end halvanden meter høj, havde bøjle på tænderne, briller og lignede vare et barn :tie:

Så måske ER hun voksen, men jeg dømmer altså manden for at have en umådelig speciel meget meget ung smag i kvinder(piger) :badr:

Kunne det ikke være en evt kones barn, altså hans pap-datter han kom gående med?
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 22. maj 2019, 15:01

kidkomb skrev:
HappyPaww skrev:Jeg er egentlig okay med mænd der finder koner i udlandet, men jeg forarges altså helt vildt når jeg ser en ældre mand komme gående med en kvinde der ligner en 12-årig! Især asiatiske kvinder kn være utroligt svært at aldersbestemme og hun kunne da sikkert godt være 25 år, men pågældende pige/kvinde var ikke mere end halvanden meter høj, havde bøjle på tænderne, briller og lignede vare et barn :tie:

Så måske ER hun voksen, men jeg dømmer altså manden for at have en umådelig speciel meget meget ung smag i kvinder(piger) :badr:

Kunne det ikke være en evt kones barn, altså hans pap-datter han kom gående med?

Det så ikke sådan ud på måden de gik sammen :nerve: Og synes faktisk man ser det en del.
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Anne Droid » 22. maj 2019, 16:06

Guilded_Lily skrev:
dykkersild skrev:
Sangius skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg gider f***ing ikke tage to vikartimer i 0. klasse i morgen. Jeg magter ikke snotnæser, tissnørebånd og mit navn nævnt en milliard gange.


Tissnørebånd? :nerve:


Hvis det kommer tis på snørebåndene - så er det altså Tena-tid!


Man kan blive overrasket over, hvor lidt styr på tissetrolden, små drenge i 0.-2.klasse kan have...


Jeg er lærer i en børnehaveklasse i år og en af mine elever har tisset i egne sko. Mens hun havde dem på, så pigerne kan også.
1
Klimatosse
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41301

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 25. maj 2019, 15:17

Nørrebro er altså ikke min ting. Antallet af tågehoveder er simpelthen for højt :genert:
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. maj 2019, 15:55

Jeg orker ikke høre på mere klima og i særdeleshed ikke mere Gretha. Undskyld :genert:
Hvis det ikke var så forbandet ensidigt, så gad jeg nok lidt mere
11
14 11 14
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pityt » 25. maj 2019, 16:37

Anne Droid skrev:
Guilded_Lily skrev:
dykkersild skrev:
Sangius skrev:
Guilded_Lily skrev:Jeg gider f***ing ikke tage to vikartimer i 0. klasse i morgen. Jeg magter ikke snotnæser, tissnørebånd og mit navn nævnt en milliard gange.


Tissnørebånd? :nerve:


Hvis det kommer tis på snørebåndene - så er det altså Tena-tid!


Man kan blive overrasket over, hvor lidt styr på tissetrolden, små drenge i 0.-2.klasse kan have...


Jeg er lærer i en børnehaveklasse i år og en af mine elever har tisset i egne sko. Mens hun havde dem på, så pigerne kan også.

Det har jeg også prøvet...men jeg var 18 :fløjt:
Min undskyldning var kombinationen fransk stå-toilet og en halvheftig brandert :-D
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8234

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 25. maj 2019, 17:26

Delfin skrev:Jeg orker ikke høre på mere klima og i særdeleshed ikke mere Gretha. Undskyld :genert:
Hvis det ikke var så forbandet ensidigt, så gad jeg nok lidt mere


Den er jo ensidig fordi forskere er enige. Hvad mener du, man kunne gøre anderledes?
4
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4586
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 25. maj 2019, 17:28

Frøken Himmelblå skrev:
Delfin skrev:Jeg orker ikke høre på mere klima og i særdeleshed ikke mere Gretha. Undskyld :genert:
Hvis det ikke var så forbandet ensidigt, så gad jeg nok lidt mere


Den er jo ensidig fordi forskere er enige. Hvad mener du, man kunne gøre anderledes?


Det var også min tanke...
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7610

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 25. maj 2019, 17:45

Delfin skrev:Jeg orker ikke høre på mere klima og i særdeleshed ikke mere Gretha. Undskyld :genert:
Hvis det ikke var så forbandet ensidigt, så gad jeg nok lidt mere


:lol: Jeg gik faktisk herind for at skrive det samme.
Jeg er røvtræt af den hysteriske drejning debatten har taget. Jeg har selv haft stor fokus på at tænke klimavenligt og økologisk og alt det der de senere år, men når folk begynder at kamme over så bliver jeg pludselig lidt allergisk overfor hvad den pågældende sag så end drejer sig om.
Men jeg har da tænkt mig at stadig gøre min del. Jeg orker bare ikke at høre på skolebørn der står og prædiker og peger fingre. De kunne jo starte med at kigge på deres eget overforbrug som i høj grad er et af klodens store problemer.
Men i den sidste ende tror jeg ikke det gør en hujende fis til forskel hvad vi gør i lille DK, eller i EU for den sags skyld. Så det handler vel mest om at kunne klappe sig selv på skulderen og ha' det godt med sig selv. Det har selvfølgelig også en værdi...
9
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. maj 2019, 17:46

Frøken Himmelblå skrev:
Delfin skrev:Jeg orker ikke høre på mere klima og i særdeleshed ikke mere Gretha. Undskyld :genert:
Hvis det ikke var så forbandet ensidigt, så gad jeg nok lidt mere


Den er jo ensidig fordi forskere er enige. Hvad mener du, man kunne gøre anderledes?


De er faktisk ikke alle enige. Dels er de ikke enige om fremtidsprognoserne, og dels er de ikke enige om, hvad den bedste strategi er
2
14 11 14
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. maj 2019, 17:48

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Delfin skrev:Jeg orker ikke høre på mere klima og i særdeleshed ikke mere Gretha. Undskyld :genert:
Hvis det ikke var så forbandet ensidigt, så gad jeg nok lidt mere


:lol: Jeg gik faktisk herind for at skrive det samme.
Jeg er røvtræt af den hysteriske drejning debatten har taget. Jeg har selv haft stor fokus på at tænke klimavenligt og økologisk og alt det der de senere år, men når folk begynder at kamme over så bliver jeg pludselig lidt allergisk overfor hvad den pågældende sag så end drejer sig om.
Men jeg har da tænkt mig at stadig gøre min del. Jeg orker bare ikke at høre på skolebørn der står og prædiker og peger fingre. De kunne jo starte med at kigge på deres eget overforbrug som i høj grad er et af klodens store problemer.
Men i den sidste ende tror jeg ikke det gør en hujende fis til forskel hvad vi gør i lille DK, eller i EU for den sags skyld. Så det handler vel mest om at kunne klappe sig selv på skulderen og ha' det godt med sig selv. Det har selvfølgelig også en værdi...


Jeg er helt enig. Selvfølgelig skal vi gøre vores del, men det forslår som en skrædder i helvede, hvis der ikke sker noget på verdensplan
2
14 11 14

Tilbage til "Generelt"