Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dykkersild » 12. jul 2019, 13:49

kidkomb skrev:En af min kærestes venner driver sådan en vin/specialbiks og det er fremragende, men de går lige nu helt i spåner over hvor gode bolcherne fra Bolcheriet på Bornholm er.
Jeg forstår ikke sådan noget snob. De bolcher smager af lige nøjagtig ingenting. Det er de mest røvsyge bolcher man kan få. (Karamelleriet er ikke meget bedre).
Jeg kan forstå deres lovprisning af Holm chokolade, der kan man godt nok smage kvaliteten, men Bolcheriet kan vitterlig kun overleve fordi de er fra solskinsøen.


Så har du ikke smagt chokolade/salt karamellerne - to f...… die for!
2
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 12. jul 2019, 15:26

kidkomb skrev:En af min kærestes venner driver sådan en vin/specialbiks og det er fremragende, men de går lige nu helt i spåner over hvor gode bolcherne fra Bolcheriet på Bornholm er.
Jeg forstår ikke sådan noget snob. De bolcher smager af lige nøjagtig ingenting. Det er de mest røvsyge bolcher man kan få. (Karamelleriet er ikke meget bedre).
Jeg kan forstå deres lovprisning af Holm chokolade, der kan man godt nok smage kvaliteten, men Bolcheriet kan vitterlig kun overleve fordi de er fra solskinsøen.


I disse år er birkesaft noget af det mest chikke blandt øko og havefolk, vi har en stor birk og skulle selvfølgelig smage, men på trods af at Benjamin syntes det var det mest spændende han havde drukket i sit liv, jeg måtte jo ud med boremaskinen og så satte vi en slange og en flaske på, og det var altså store sager for en lille dreng der var vild med værktøj så kunne han ikke svinge sig op til at synes det var noget særligt, det smager af vand og en lille bitte bitte smule sukker. Der går 100 liter saft til en liter sirup, og det smager bare af sukkervand, vi har smagt det på et marked en gang.

Det ærgrer mig lidt, det ville da være fedt at have fri adgang til en eller anden vildt god læskedrik og vores træ kan sagtens få en stak huller, det skal i forvejen holdes lidt nede.
Men det er simpelthen så ligegyldigt at det ikke er besværet værd men de bliver ved med at skrive det smager himmelsk og bla bla bla.

Kejserens nye klæder, det er hvad det er.
2
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 12. jul 2019, 15:54

^ Men handler det ikke om smag? Nogle kan da godt synes at det netop smager fantastisk.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 12. jul 2019, 16:09

Stitch skrev:^ Men handler det ikke om smag? Nogle kan da godt synes at det netop smager fantastisk.

Jo, ofte handler det om smag, men lige præcis Bolcheriet smager af næsten ingenting. Det er simpelthen noget makværk.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 12. jul 2019, 16:51

Stitch skrev:^ Men handler det ikke om smag? Nogle kan da godt synes at det netop smager fantastisk.


Ikke når der ikke er noget smag at mene noget om.
1
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 13. jul 2019, 05:04

Både for hendes egen og andres skyld burde Fie Lauersen banlyses fra alle medier og internettet for tid og evighed.
21
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tobywan » 13. jul 2019, 05:34

Tux skrev:Både for hendes egen og andres skyld burde Fie Lauersen banlyses fra alle medier og internettet for tid og evighed.


Primært for andres skyld
1
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 13. jul 2019, 11:21

Borrelia er det nye piskesmæld.
1
Hvis hesten er død, så stå af.
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2019, 12:00

Kakadu skrev:Borrelia er det nye piskesmæld.


Det tror jeg ikke jeg forstår hvad du mener med.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Kakadu
Indlæg: 3478
Tilmeldt: 7. jul 2019, 20:27
Kort karma: 572
Likede indlæg: 10263

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Kakadu » 13. jul 2019, 18:36

fisken80 skrev:
Kakadu skrev:Borrelia er det nye piskesmæld.


Det tror jeg ikke jeg forstår hvad du mener med.

Jeg hører en del historier om folk, der er eller har været meget syge pga borrelia. For 10 år siden var det de samme historier, bare med piskesmæld.
0
Hvis hesten er død, så stå af.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 13. jul 2019, 19:01

Tobywan skrev:
Tux skrev:Både for hendes egen og andres skyld burde Fie Lauersen banlyses fra alle medier og internettet for tid og evighed.


Primært for andres skyld


Fordi det er en brøkdel så slemt at falde over hende i medierne en gang imellem end det er at være en ung dame der er helt ude og svømme og ikke er i stand til at stoppe med at vise det til hele verden?
Eller hvordan skal det forstås?

Jeg forstår ikke det der influencerhalløj men et eller andet sted så synes jeg egentlig også de der følger med og dermed har et ansvar for hvad det er de støtter når de klikker på det og når der er tale om folk der åbenlyst ikke har styr på sig selv så bliver det ansvar meget større.
3
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 14. jul 2019, 14:49

hotlips skrev:
Tobywan skrev:
Tux skrev:Både for hendes egen og andres skyld burde Fie Lauersen banlyses fra alle medier og internettet for tid og evighed.


Primært for andres skyld


Fordi det er en brøkdel så slemt at falde over hende i medierne en gang imellem end det er at være en ung dame der er helt ude og svømme og ikke er i stand til at stoppe med at vise det til hele verden?
Eller hvordan skal det forstås?

Jeg forstår ikke det der influencerhalløj men et eller andet sted så synes jeg egentlig også de der følger med og dermed har et ansvar for hvad det er de støtter når de klikker på det og når der er tale om folk der åbenlyst ikke har styr på sig selv så bliver det ansvar meget større.

Problemet med fx Fie Laursen er jo bare at en stor del af hendes følgere kun er 10~13 år. Kan man også pålægge børn det ansvar?

Og ja jeg ved godt at der så er nogle forældre der burde skærme dem, men desværre er der mange børn der får lov at følge uhindret med i hendes liv.
3
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7461
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24394

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Moxy-lady » 14. jul 2019, 17:43

Tilly skrev:
hotlips skrev:
Tobywan skrev:
Tux skrev:Både for hendes egen og andres skyld burde Fie Lauersen banlyses fra alle medier og internettet for tid og evighed.


Primært for andres skyld


Fordi det er en brøkdel så slemt at falde over hende i medierne en gang imellem end det er at være en ung dame der er helt ude og svømme og ikke er i stand til at stoppe med at vise det til hele verden?
Eller hvordan skal det forstås?

Jeg forstår ikke det der influencerhalløj men et eller andet sted så synes jeg egentlig også de der følger med og dermed har et ansvar for hvad det er de støtter når de klikker på det og når der er tale om folk der åbenlyst ikke har styr på sig selv så bliver det ansvar meget større.

Problemet med fx Fie Laursen er jo bare at en stor del af hendes følgere kun er 10~13 år. Kan man også pålægge børn det ansvar?

Og ja jeg ved godt at der så er nogle forældre der burde skærme dem, men desværre er der mange børn der får lov at følge uhindret med i hendes liv.


Jeg synes at FLs forældre har fejlet. Det ved jeg ikke om man må sige, men jeg gør det alligevel. Ved ikke om hun stadig bor hjemme, men der har været problemer før, og jeg synes virkelig at de burde være trådt ind, ikke bare sidde i godmorgen/godaften dk og snakke om at de sociale medier fejler deres ansvar.
14
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 14. jul 2019, 18:04

Moxy-lady skrev:
Tilly skrev:
hotlips skrev:
Tobywan skrev:
Tux skrev:Både for hendes egen og andres skyld burde Fie Lauersen banlyses fra alle medier og internettet for tid og evighed.


Primært for andres skyld


Fordi det er en brøkdel så slemt at falde over hende i medierne en gang imellem end det er at være en ung dame der er helt ude og svømme og ikke er i stand til at stoppe med at vise det til hele verden?
Eller hvordan skal det forstås?

Jeg forstår ikke det der influencerhalløj men et eller andet sted så synes jeg egentlig også de der følger med og dermed har et ansvar for hvad det er de støtter når de klikker på det og når der er tale om folk der åbenlyst ikke har styr på sig selv så bliver det ansvar meget større.

Problemet med fx Fie Laursen er jo bare at en stor del af hendes følgere kun er 10~13 år. Kan man også pålægge børn det ansvar?

Og ja jeg ved godt at der så er nogle forældre der burde skærme dem, men desværre er der mange børn der får lov at følge uhindret med i hendes liv.


Jeg synes at FLs forældre har fejlet. Det ved jeg ikke om man må sige, men jeg gør det alligevel. Ved ikke om hun stadig bor hjemme, men der har været problemer før, og jeg synes virkelig at de burde være trådt ind, ikke bare sidde i godmorgen/godaften dk og snakke om at de sociale medier fejler deres ansvar.

Jeg er fuldstændig enig. De har svigtet hende groft lige siden hun først blev kendt da hun var 14-15 år (kan ikke huske hvor gammel hun præcist var). I stedet for at hjælpe og støtte hende til at tage ansvarlige valg i livet, så har de, ifølge Fie selv, fx været vidende om at hun i en årrække fortalte en masse løgnehistorier på youtube. Hvordan man som forældre kan være ok med at ens unge datter, som har tusindvis af følgere, fortæller vanvittige løgnehistorier til børn og unge, det er uden for min fatteevne.
14
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bøtte » 14. jul 2019, 19:35

Kakadu skrev:Borrelia er det nye piskesmæld.



Har du haft borrelia eller piskesmæld?

Hvis ikke, så er du ganske givet i den rigtige tråd, men på en særdeles usympatisk måde!
11

Tilbage til "Generelt"