Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Allmost_Famous » 25. jul 2019, 13:17

Nogle mennesker opfører sig som om, de har udskiftet hjernen med havregrød, når de får en ny kæreste.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 25. jul 2019, 18:31

Rimelig klamt at udelukke Paludan fra Langelandsfestival.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 26. jul 2019, 05:38

abcd skrev:Rimelig klamt at udelukke Paludan fra Langelandsfestival.


Hvorfor det egentlig?
Hvis det var hvemsomhelst andre der med stor sandsynlighed kun kom for at genere folk og skabe dårlig stemning ville de (forhåbentlig) også blive frist.

Folk betaler ko penge for at komme til festival og hygge sig, ikke for at være spillebrikker i RP-showet.
16
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 26. jul 2019, 05:47

abcd skrev:Rimelig klamt at udelukke Paludan fra Langelandsfestival.


Jeg er faktisk enig.
Hvis manden er der som privat person og ikke Stram Kurs leder, så synes jeg også det er en ubehagelig tendens.
Der er jo forskel på at være glad for musik og øl end at brænde koraner af.

Voksenmobning.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 26. jul 2019, 05:55

Purple Haze skrev:
abcd skrev:Rimelig klamt at udelukke Paludan fra Langelandsfestival.


Hvorfor det egentlig?
Hvis det var hvemsomhelst andre der med stor sandsynlighed kun kom for at genere folk og skabe dårlig stemning ville de (forhåbentlig) også blive frist.

Folk betaler ko penge for at komme til festival og hygge sig, ikke for at være spillebrikker i RP-showet.


Han siger at han har købt billet som privatperson og bare ville sidde med nogle venner ved teltet og drikke øl som alle andre. Normalt annoncerer han jo også sine demonstrationer på forhånd.

Hvis man havde forbudt en gruppe, f.eks. alle i Stram Kurs-t-shirt, ville det formentlig være ulovligt. Men man rammer specifikt Paludan og forsøger at dække det ind under noget med sikkerhed hvilket gør det lovligt, men det virker også søgt fordi Paludan ikke er en voldelig mand, og det kommer til at fremstå som et statement imod det politiske parti.
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 26. jul 2019, 06:06

Jeg synes Allan K. Pedersen er awesome.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 26. jul 2019, 09:02

Mistermor skrev:
abcd skrev:
Purple Haze skrev:
abcd skrev:Rimelig klamt at udelukke Paludan fra Langelandsfestival.


Hvorfor det egentlig?
Hvis det var hvemsomhelst andre der med stor sandsynlighed kun kom for at genere folk og skabe dårlig stemning ville de (forhåbentlig) også blive frist.

Folk betaler ko penge for at komme til festival og hygge sig, ikke for at være spillebrikker i RP-showet.


Han siger at han har købt billet som privatperson og bare ville sidde med nogle venner ved teltet og drikke øl som alle andre. Normalt annoncerer han jo også sine demonstrationer på forhånd.

Hvis man havde forbudt en gruppe, f.eks. alle i Stram Kurs-t-shirt, ville det formentlig være ulovligt. Men man rammer specifikt Paludan og forsøger at dække det ind under noget med sikkerhed hvilket gør det lovligt, men det virker også søgt fordi Paludan ikke er en voldelig mand, og det kommer til at fremstå som et statement imod det politiske parti.


Men færdes han nogen steder uden politibeskyttelse? Og kan han opføre sig normalt og uprovokerende?

Nu er han sigtet for forsøg på vold uden for festivalen - er det ikke bevis nok på, at han heller ikke ville kunne klare " modgang" inde til festivalen uden, at der blev problemer. Han kan jo ikke tåle at blive sagt imod.

Jeg ville i alt fald være træt af, hvis jeg var afsted med mindre børn, og vi blev påtvunget det cirkus, når vi havde betalt for at komme ind til noget, der annonceres som en familiefestival.

Og hvem tror på, at han kun kommer for festivalens skyld? Når man læser, hvad han har sagt omkring sit besøg på Vig festival, er det da tydeligt, at det ikke kun er som privatperson, han tager til festival. https://sn.dk/Odsherred/Paludan-melder- ... kel/855137


Jeg forstår ikke hvordan du får det ud af artiklen? Han siger at han er der for musikken og ikke har noget politisk materiale med, men hvis folk henvender sig positivt, svarer han selvfølgelig, og hvis de henvender sig negativt, beder ham dem lade være. Jeg kan ikke finde på et bedre svar han kunne have givet.

Det er selvfølgelig helt fair hvis en festival ikke vil have politisk agiteren, men så er det jo det de skal forbyde - som Vig Festival gør. Hvis Langelandsfestival også nøjedes med at sige nej tak til politisk agiteren og lukkede Paludan ind under de regler som gælder alle, og han så begyndte at stå og brænde koraner af, ville det selvfølgelig være helt i orden at de viste ham udgangen.
0
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf JoyNips » 26. jul 2019, 10:43

Jeg er helt vild med vejret!
8
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 26. jul 2019, 11:23

JoyNips skrev:Jeg er helt vild med vejret!


Det samme her. Men det må man nærmest ikke sige mere uden at være uempatisk, dyrehader og klimabenægter... det her vejr er dejligt dansk sommervejr som vi næsten har det i en kortere eller længere periode hvert år. Der er hverken noget nyt eller noget forfærdeligt i det.
Jeg ved simpelthen ikke, hvor den ide om, at rigtig dansk sommervejr er regn og køligt vejr kommer fra. Jeg kan huske to eller tre somre, hvor det stort set ikke blev godt vejr på noget tidspunkt. Ellers er det sgu da ret almindeligt med en længere periode med vejr som det her.
7
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 26. jul 2019, 14:01

Jeg hader at det er så varmt.
9
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 26. jul 2019, 16:09

Mistermor skrev:
abcd skrev:
Jeg forstår ikke hvordan du får det ud af artiklen? Han siger at han er der for musikken og ikke har noget politisk materiale med, men hvis folk henvender sig positivt, svarer han selvfølgelig, og hvis de henvender sig negativt, beder ham dem lade være. Jeg kan ikke finde på et bedre svar han kunne have givet.

Det er selvfølgelig helt fair hvis en festival ikke vil have politisk agiteren, men så er det jo det de skal forbyde - som Vig Festival gør. Hvis Langelandsfestival også nøjedes med at sige nej tak til politisk agiteren og lukkede Paludan ind under de regler som gælder alle, og han så begyndte at stå og brænde koraner af, ville det selvfølgelig være helt i orden at de viste ham udgangen.


"Rasmus Paludan, har i en begivenhed på Facebook meldt sin ankomst til Vig Festival sammen med partiets ungdomsafdeling. Her vil han »tale med gode danskere og fortælle om vores politik«, annonceres det."

At han så bagefter omformulerer sig for at få lov at komme ind, ændrer ikke på hensigten.

Gør det slet ikke indtryk på dig, at han nu er sigtet for forsøg på vold uden for festivalen?


Jeg synes Paludan, og særligt de reaktioner en enkelt småskør mand kan fremprovokere, er interessante, så jeg har fulgt en del med i hans gøren og laden, og nej, det gør ikke indtryk på mig at han er sigtet for forsøg på vold uden for festivalen. Han har ikke tidligere været voldelig på trods af at folk jævnligt forsøger at overfalde ham, så jeg tvivler meget på at han pludselig er ude i at forsøge at køre folk ned, det er han simpelthen ikke dum nok til. Det der gør mest indtryk på mig omkring Paludan, er den urimelige måde han generelt bliver behandlet på, og hvilken opbakning den urimelighed nyder i befolkningen. Politisk korrekthed er tilsyneladende villig til at give køb på grundlæggende anstændighedsprincipper når den står over for mennesker den ikke bryder sig om.
2
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 26. jul 2019, 16:39

Nåhmen, jeg er alene hjemme og har tænkt mig at spise chips med dip til aftensmad.
19
- Nevertheless she persisted -
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 26. jul 2019, 16:51

Mistermor skrev:
abcd skrev:
Jeg synes Paludan, og særligt de reaktioner en enkelt småskør mand kan fremprovokere, er interessante, så jeg har fulgt en del med i hans gøren og laden, og nej, det gør ikke indtryk på mig at han er sigtet for forsøg på vold uden for festivalen. Han har ikke tidligere været voldelig på trods af at folk jævnligt forsøger at overfalde ham, så jeg tvivler meget på at han pludselig er ude i at forsøge at køre folk ned, det er han simpelthen ikke dum nok til. Det der gør mest indtryk på mig omkring Paludan, er den urimelige måde han generelt bliver behandlet på, og hvilken opbakning den urimelighed nyder i befolkningen. Politisk korrekthed er tilsyneladende villig til at give køb på grundlæggende anstændighedsprincipper når den står over for mennesker den ikke bryder sig om.


Jeg har lagt mærke til, at du har en svaghed for ham. ;)

Jeg har set nogle af de film, han selv har lagt op, og jeg synes, hans opførsel er fuldstændig urimelig. Den måde han taler til unge mennesker på. Jeg synes ikke nogen, skal have lov til at opføre sig sådan uden konsekvenser. Jeg synes nemlig, det er fuldstændigt uanstændigt at stille sig op foran folks bopæl og kalde dem alt muligt grimt.

Det kan godt være, at han ikke har været fysisk voldelig, men han udfører psykisk vold mod folk ustandseligt. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan du kan retfærdiggøre, at han kalde unge mennesker og deres familie for dumme/so/doven osv. Vi taler om unge under 18. Det bør voksne mennesker ikke gøre, og da slet ikke hvis de har planer om at stille op til folketinget. Sådan nogle mennesker ønsker jeg ikke indflydelse til. ( og bemærk det handler ikke om hans holdninger, men hans opførsel)


Jeg har ikke set ham råbe ad nogen som ikke selv har startet det. Men bortset fra det er jeg da helt enig i at det bør man altid holde sig for god til, og jeg synes heller ikke lige Paludan skal være statsminister.

Men det er sådan set ikke relevant. Det relevante er at Paludan købte billet til en festival som han ville deltage i, og han sagde at han var der som privatperson. Det bør man tage for gode varer og lade ham være der indtil noget tyder på at han lyver. At nægte ham adgang med en langt ude forklaring om sikkerhed er helt helt ved siden af, det er ikke sådan vi skal opføre os i Danmark, det er et skråplan, og hvad værre er at den brede befolkning tilsyneladende synes det er alle tiders. Pøbelmentalitet kalder man det vist.
1
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lulu » 26. jul 2019, 16:54

catnip skrev:Nåhmen, jeg er alene hjemme og har tænkt mig at spise chips med dip til aftensmad.


Det lyder som en god plan!
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 26. jul 2019, 17:15

Mistermor skrev:
abcd skrev:Jeg har ikke set ham råbe ad nogen som ikke selv har startet det. Men bortset fra det er jeg da helt enig i at det bør man altid holde sig for god til, og jeg synes heller ikke lige Paludan skal være statsminister.

Men det er sådan set ikke relevant. Det relevante er at Paludan købte billet til en festival som han ville deltage i, og han sagde at han var der som privatperson. Det bør man tage for gode varer og lade ham være der indtil noget tyder på at han lyver. At nægte ham adgang med en langt ude forklaring om sikkerhed er helt helt ved siden af, det er ikke sådan vi skal opføre os i Danmark, det er et skråplan, og hvad værre er at den brede befolkning tilsyneladende synes det er alle tiders. Pøbelmentalitet kalder man det vist.


Jeg vil så påstå, at han jo har løjet. Enten på facebook eller efterfølgende.
"Rasmus Paludan, har i en begivenhed på Facebook meldt sin ankomst til Vig Festival sammen med partiets ungdomsafdeling. Her vil han »tale med gode danskere og fortælle om vores politik«, annonceres det."


Hvis hans deltagelse på Vig Festival skal bruges til at afgøre om han må komme ind på Langelandsfestival, kunne man jo fokusere på at han var på Vig Festival uden at det gav anledning til problemer eller at han blev smidt ud. Vig Festival tillader ikke politisk agiteren, så det må man vel formode han ikke har udøvet.
0

Tilbage til "Generelt"