Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 6. sep 2018, 05:16

fisken80 skrev:De selv samme mennesker som normalt hyler op om, at vi skal passe på Danmark og de danske værdier og beskytte dem mod islam og islamisering synes at være foruroligende begejstrede for principper som man normalt forbinder med sharia-lov og diktaurstater når det kommer til Peter Madsen...


Jeg gad også godt se en liste over hvor mange der er klar til at hugge hovedet af ham på det lokale torv der har sammenfald med kommentarer som "tag hjem til jeres uland her er vi civiliserede mennesker".

Det er i det hele taget rystende hvor mange der skriver at de ikke kan forstå han kan komme for retten med noget igen, og i den ene artikel hvor hans forsvarer forklarede at det er højst usædvanligt med livstid for en første gangs forbryder med et enkelt mord der var der ingen der havde noget at sige til det, der er kun den ene sag og resten af retssystemet er slet ikke med i deres ligninger.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 6. sep 2018, 07:16

Jeg håber at Hareide bliver så pigefornærmet over situationen at han siger op og skrider.
"Jeg vil kun have de hunde der løber i takt"
Hvad h.... er det for noget at sige om mennesker. Det er jo ikke en Nordkoreansk arbejdslejr, det er professionelle sportsfolk.
Fis et andet sted hen, tak.
Han ville passe bedre ind i Sverige.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 6. sep 2018, 22:11

Falstria skrev:
kidkomb skrev:Jeg håber at Hareide bliver så pigefornærmet over situationen at han siger op og skrider.
"Jeg vil kun have de hunde der løber i takt"
Hvad h.... er det for noget at sige om mennesker. Det er jo ikke en Nordkoreansk arbejdslejr, det er professionelle sportsfolk.
Fis et andet sted hen, tak.
Han ville passe bedre ind i Sverige.


:wacko: Hvad skal en leder da ellers sige?

Han skal bruge et hold som følger ham, gør de ikke dét så er de ikke en del af hans hold.
Det kan være hans eget tab såvel som deres, det må de selv vurdere hver især.

De er netop professionelle, så sådan er vilkårene, der er ingen sovepude.

Jeg kan ikke fordrage Hareide (som landstræner, that is, jeg kender ham ikke personligt) og derfor bliver jeg nok ekstra irriteret over den måde at omtale spillerne på. Jeg synes det er en ubehagelig metafor og jeg er ret meget i den anden grøft og mener at vi har brug for folk der sprudler lidt mere på banen end en flok kommunister der marcherer på række.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4383
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10741

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 7. sep 2018, 07:10

P-vagter er ikke særlig rare mennesker privat.

Nogle steder giver p-vagter mening. I onsdags holder jeg ved et større center. Det er formiddag. Mange ledige pladser. Jeg ser p-vagt, p-vagt ser mig. Jeg ved p-vagt er emsig sådan nogle steder så jeg sætter p-skive. Går ind og handler. ca halv time senere kommer jeg ud. P-bøde! Jeg havde sat skiven forkert. Min fejl, det ved jeg godt, men 695,- er vildt mange penge for en fejl.

Jeg spørger p-vagt om han ikke kunne se det var en fejl? han siger at nu er det tastet og kørt gennem systemet, så han kan ikke gøre noget.
Nederen job. Tænker de kun møder mennesker der ikke ligefrem roser dem. Jeg var nu ikke strid over for ham, sukkede bare dybt. Ved jo godt det er hans job.

Tænker bare han er virkelig nederen nærmest at stå klar til at give bøde til dem der laver fejl. Normalt ved man jo godt at fejl sker, og de fleste bærer over med fejl. Men p-vagter - de tværer dem ud i ansigtet på andre. De er ikke særlig rare, og kan umuligt være meget anderledes privat.
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf cola » 7. sep 2018, 07:41

BlueBunny skrev:P-vagter er ikke særlig rare mennesker privat.

Nogle steder giver p-vagter mening. I onsdags holder jeg ved et større center. Det er formiddag. Mange ledige pladser. Jeg ser p-vagt, p-vagt ser mig. Jeg ved p-vagt er emsig sådan nogle steder så jeg sætter p-skive. Går ind og handler. ca halv time senere kommer jeg ud. P-bøde! Jeg havde sat skiven forkert. Min fejl, det ved jeg godt, men 695,- er vildt mange penge for en fejl.

Jeg spørger p-vagt om han ikke kunne se det var en fejl? han siger at nu er det tastet og kørt gennem systemet, så han kan ikke gøre noget.
Nederen job. Tænker de kun møder mennesker der ikke ligefrem roser dem. Jeg var nu ikke strid over for ham, sukkede bare dybt. Ved jo godt det er hans job.

Tænker bare han er virkelig nederen nærmest at stå klar til at give bøde til dem der laver fejl. Normalt ved man jo godt at fejl sker, og de fleste bærer over med fejl. Men p-vagter - de tværer dem ud i ansigtet på andre. De er ikke særlig rare, og kan umuligt være meget anderledes privat.

Hvor skal han vide fra at det var en fejl? Hvis du har sat den til et forkert tidspunkt så kan det jo være du håber at du kan stå der lidt længere, for der skal gå noget tid før de må give en bøde. Så en ½ time forkert kan give dig længere tid end ellers.

Det er træls at få en p-afgift, men vil man undgå dem, bør man anskaffe sig en automatisk, der selv sætter tiden, og så huske at tjekke at den har sat det rigtigt.
4
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4383
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10741

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 7. sep 2018, 07:47

cola skrev:
BlueBunny skrev:P-vagter er ikke særlig rare mennesker privat.

Nogle steder giver p-vagter mening. I onsdags holder jeg ved et større center. Det er formiddag. Mange ledige pladser. Jeg ser p-vagt, p-vagt ser mig. Jeg ved p-vagt er emsig sådan nogle steder så jeg sætter p-skive. Går ind og handler. ca halv time senere kommer jeg ud. P-bøde! Jeg havde sat skiven forkert. Min fejl, det ved jeg godt, men 695,- er vildt mange penge for en fejl.

Jeg spørger p-vagt om han ikke kunne se det var en fejl? han siger at nu er det tastet og kørt gennem systemet, så han kan ikke gøre noget.
Nederen job. Tænker de kun møder mennesker der ikke ligefrem roser dem. Jeg var nu ikke strid over for ham, sukkede bare dybt. Ved jo godt det er hans job.

Tænker bare han er virkelig nederen nærmest at stå klar til at give bøde til dem der laver fejl. Normalt ved man jo godt at fejl sker, og de fleste bærer over med fejl. Men p-vagter - de tværer dem ud i ansigtet på andre. De er ikke særlig rare, og kan umuligt være meget anderledes privat.

Hvor skal han vide fra at det var en fejl? Hvis du har sat den til et forkert tidspunkt så kan det jo være du håber at du kan stå der lidt længere, for der skal gå noget tid før de må give en bøde. Så en ½ time forkert kan give dig længere tid end ellers.

Det er træls at få en p-afgift, men vil man undgå dem, bør man anskaffe sig en automatisk, der selv sætter tiden, og så huske at tjekke at den har sat det rigtigt.


Klokken var kvart i elleve. Og jeg satte den på kvart over et. Altså spejlvendt. Ja, det er dumt af mig, ved det godt.
Han så da jeg parkerede. Jeg så også ham. Han må næsten have set at jeg satte skiven. For han har givet bøden meget kort efter.
Dvs han står nærmest og er klar til at se hvem der enten glemmer at sætte pskive, eller sætter den forkert, og så skynder sig over at give bøde før de når at komme ud. Han har observeret bilen i 4 minutter, og det er ok frist. Når det er privat p-plads, så sætter selskabet selv fristen :/
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf cola » 7. sep 2018, 08:52

BlueBunny skrev:
Klokken var kvart i elleve. Og jeg satte den på kvart over et. Altså spejlvendt. Ja, det er dumt af mig, ved det godt.
Han så da jeg parkerede. Jeg så også ham. Han må næsten have set at jeg satte skiven. For han har givet bøden meget kort efter.
Dvs han står nærmest og er klar til at se hvem der enten glemmer at sætte pskive, eller sætter den forkert, og så skynder sig over at give bøde før de når at komme ud. Han har observeret bilen i 4 minutter, og det er ok frist. Når det er privat p-plads, så sætter selskabet selv fristen :/

Jeg syntes mere det er "ondt" af ham ikke lige råbe op... hey din skive sidder forkert, så kunne du have nået at rette fejlen. Med mindre du løb ind :-)
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 7. sep 2018, 09:21

cola skrev:
BlueBunny skrev:
Klokken var kvart i elleve. Og jeg satte den på kvart over et. Altså spejlvendt. Ja, det er dumt af mig, ved det godt.
Han så da jeg parkerede. Jeg så også ham. Han må næsten have set at jeg satte skiven. For han har givet bøden meget kort efter.
Dvs han står nærmest og er klar til at se hvem der enten glemmer at sætte pskive, eller sætter den forkert, og så skynder sig over at give bøde før de når at komme ud. Han har observeret bilen i 4 minutter, og det er ok frist. Når det er privat p-plads, så sætter selskabet selv fristen :/

Jeg syntes mere det er "ondt" af ham ikke lige råbe op... hey din skive sidder forkert, så kunne du have nået at rette fejlen. Med mindre du løb ind :-)

Haha, det ville så meget være mig det der.
Jeg ville nok ikke kunne modstå fristelsen til at følge efter vedkommende og sige at hun altså var kommet til at stille skiven forkert og jeg ville jo ikke give en bøde, hvis det bare var en fejl.
Jeg har meget svært ved at modstå fristelsen til at hjælpe når jeg kan.
Hence mit job i et servicefag. Sælger kunne jeg aldrig være. Eller p-vagt :lol:
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4383
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10741

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 7. sep 2018, 09:44

cola skrev:
BlueBunny skrev:
Klokken var kvart i elleve. Og jeg satte den på kvart over et. Altså spejlvendt. Ja, det er dumt af mig, ved det godt.
Han så da jeg parkerede. Jeg så også ham. Han må næsten have set at jeg satte skiven. For han har givet bøden meget kort efter.
Dvs han står nærmest og er klar til at se hvem der enten glemmer at sætte pskive, eller sætter den forkert, og så skynder sig over at give bøde før de når at komme ud. Han har observeret bilen i 4 minutter, og det er ok frist. Når det er privat p-plads, så sætter selskabet selv fristen :/

Jeg syntes mere det er "ondt" af ham ikke lige råbe op... hey din skive sidder forkert, så kunne du have nået at rette fejlen. Med mindre du løb ind :-)


Præcis. Det er det jeg mener. Underligt ikke lige at have lidt medmenneskelighed. Men sådan er det nok at være P-vagter på Accord :/
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2975
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6645

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 8. sep 2018, 06:25

Jeg synes simpelthen det er så trættende at være social. Jeg kan let blive indenfor alene i flere dage, uden at synes det er andet end skønt.
19
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 9. sep 2018, 09:41

Hej Sverige.
Hvorfor deler I jer ikke bare på midten? I har et rigtig stort land. Så kan dem der gerne vil have et multikulturelt samfund bo i den ene del og dem som ikke vil kan bo i den anden del?
Eller ved I hvad I kan? I kan allokere alle der stemmer SD til Lapland. Der har I alligevel udryddet det meste af den oprindelige befolkning i et folkemord, som I meget behændigt slet ikke nævner i jeres historie-bøger. Jeres børn ved ingenting om det, men sluger muligvis den den løgn at I skulle være et demokratisk, næstekærligt folk råt?
Og få så styr på det valg. Valgene i Rusland foregår mere demokratisk end jeres. Det er et under at I har formået at opretholde løgnen om det sikre, næstekærlige, demokratiske samfund, der tager imod folk med åbne arme.
Shit, et u-land I er.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17246
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3582
Likede indlæg: 42078

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 9. sep 2018, 12:11

Nu siger jeg det en gang mere: Jeg FATTER ikke, hvordan så mange kan være SÅ langt væk fra vinduet i trafikken. I dag måtte jeg bremse først for en almindelig cyklist og siden for en Christianiacykel med el, som bragede over for rødt uden at føreren overhovedet så op. Altså seriøst, hvad tænker folk på? Det er mest nærliggende at tro, at folk overhovedet ikke tænker sig om, men det er mig en gåde, hvordan "kig op", "hold for rødt", "kig dig for, hvis du har hajtænder" og "orienter dig lige først, hvis du absolut SKAL køre over for rødt" kan være så vanvittigt svært at praktisere? :stoned:
14
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5088
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tilly » 9. sep 2018, 14:34

LaMariposa skrev:Nu siger jeg det en gang mere: Jeg FATTER ikke, hvordan så mange kan være SÅ langt væk fra vinduet i trafikken. I dag måtte jeg bremse først for en almindelig cyklist og siden for en Christianiacykel med el, som bragede over for rødt uden at føreren overhovedet så op. Altså seriøst, hvad tænker folk på? Det er mest nærliggende at tro, at folk overhovedet ikke tænker sig om, men det er mig en gåde, hvordan "kig op", "hold for rødt", "kig dig for, hvis du har hajtænder" og "orienter dig lige først, hvis du absolut SKAL køre over for rødt" kan være så vanvittigt svært at praktisere? :stoned:

Enig.

Jeg fatter det heller ikke altid når cyklister absolut VIL holde på deres ret og klemme sig ind på højre side af lastbiler. Bliv dog bagved, så du ikke bliver næste offer for en højresvingsulykke. Jeg har ofte rigtig ondt af lastbilschauffører, for de er altså til tider chanceløse i mødet med utålmodige cyklister.
Senest rettet af Tilly 9. sep 2018, 15:03, rettet i alt 1 gang.
8
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9667
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29293

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 9. sep 2018, 14:38

Jeg har aldrig forstået det store ståhej med de cyklister. Ja, der findes cyklister der kører med hovedet under armen. Såvel som der virkelig også findes bilister der gør ligeså. Generelt findes der bare ret mange idioter i trafikken, og tror virkelig ikke at cyklister er overrepræsenteret i dumhed på den front.
5
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 9. sep 2018, 14:46

Sangius skrev:Jeg har aldrig forstået det store ståhej med de cyklister. Ja, der findes cyklister der kører med hovedet under armen. Såvel som der virkelig også findes bilister der gør ligeså. Generelt findes der bare ret mange idioter i trafikken, og tror virkelig ikke at cyklister er overrepræsenteret i dumhed på den front.


Jeg overvejer lidt om det et københavner fænomen. Jeg kører jævnligt rundt i Århus og Aalborg, der har jeg aldrig haft nævneværdige problemer med cyklisterne.
1

Tilbage til "Generelt"