Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 8. nov 2020, 17:08

Det er at sammenligne æbler med pærer. En gennemsnitlig offentlig ansat akademiker bør ikke have de store vanskeligheder ved at finde et nyt job, hvis udgangspunktet er at vedkommende har base i København eller en anden større by.

Det er helt barokt at sammenligne det med en minkavler som skal til at afhænde sin ejendom eller finde noget andet at bruge den til, og derudover også skal finde anden beskæftigelse.
8
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 8. nov 2020, 17:43

Purple Haze skrev:Det handler jo ikke om hvem det er mest synd for.

Men om at “alle” er enige om at det er synd for minkfarmerne.
Men da det var akademikere fra København var de (samme)enige om at de bare skulletørre øjnene og lukke røven.


Og hvad så? Er det for dårligt at “alle” synes det er synd for minkfarmerne? Skal vi holde op med at synes det er synd? Hvordan hjælper det dig?
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 8. nov 2020, 17:48

Æble skrev:
Purple Haze skrev:Det handler jo ikke om hvem det er mest synd for.

Men om at “alle” er enige om at det er synd for minkfarmerne.
Men da det var akademikere fra København var de (samme)enige om at de bare skulletørre øjnene og lukke røven.


Og hvad så? Er det for dårligt at “alle” synes det er synd for minkfarmerne? Skal vi holde op med at synes det er synd? Hvordan hjælper det dig?


Nej.
Men “folk” bør nok se indad hvis de gjorde grin med og udskammede en stor gruppe mennesker der mistede deres jobs -
og ikke har det på samme måde nu.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 8. nov 2020, 17:56

Hvem ændrer trådens navn til "Alt om mink og corona"?
7
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 8. nov 2020, 17:57

Fyrst Eberhard skrev:Prønuliåhørher... kan man nu ikke engang få lov at stuve rovdyr sammen i små kasser og dræbe dem for at lave eksklusive overfrakker i fred!

:lol: :lol: Jeg elsker det indlæg!
0
Donna Martin Graduates!
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MrMister » 8. nov 2020, 18:15

Misantropen skrev:
Aragorn skrev:
Misantropen skrev:
MrMister skrev:
Magic In The Sky skrev:
MrMister skrev:Har selv prøvet at aflive mink. Det ER ubehageligt de første par gange. Mest fordi det er svært. For lidt gas, og de “lider” (og man får dårlig samvittighed - det skal være humant). For meget, jo større risiko for at løbe tør midt i. Ej at forglemme at man skal fange dem skånsomt og undgå stress, så de ikke angriber hinanden i gas-fælden til skade for skindet.

Ret hurtigt vender man sig til det og finder et flow. Lidt som det er sjovt, at fange mink med hjælp af hunde. Mink er sindsygt aggressive og angriber også mennesker. Jeg fik en minikølle til egen beskyttelse udleveret Oo

Når man vælger at have sådan et job så må jeg gå udfra at man selvfølgelig finder et flow i at gøre jobbet.
Og nu bliver jeg lidt interesseret.
Hvordan hjælper hundene med indfangningen? Det har jeg ikke set før.


Mink er vanvittigt hurtigt. Sådan lidt egern agtigt. De er svære at fange med net på en farm, hvor der generelt er få forhindringer for dem. Der jagter hundene minken mod et hjørne / helle, så man kan fange den med net. Det hele går ret hurtigt. De slap ofte ud, fordi de er så forbandet aggressive. Hellere jagte dem end tvinge deres kæbe op, mens de bider i ens hånd/finger...

Det lyder ikke særlig stressfrit at blive jagtet af en hund?


Det er det nok heller ikke, men der er ikke andre mink til stede som ødelægger den undslupne minks skind, så her er stressen ligegyldig.

Angriber de kun hinanden i fælden hvis de er blevet stresset af hinanden og ikke er stressede når de kommer i den? Eller aflives de ikke sammen med andre mink når der er blevet fanget efter at være undsluppet?


Bare for at svare på det faktuelle:
- Det var små hunde. De var faktisk mere bange for mink end omvendt, netop fordi de er aggressive og akrobatiske. De bider fra sig. Der, hvor jeg var (kortvarigt), løb mink altid ind i nogle rør. Når hunden gøede i én ende, løb den i nettet i den anden. Alternativet at blive fanget var døden. De kunne ikke komme ud - af hensyn til fugleliv osv.
- jeg husker det som, at man satte 5 af gangen i hver sit rum med net imellem. Det skulle gå stærkt. Ellers angreb de hinanden. Mink er territoriale og bider lystigt halen af naboen, hvis de får chancen. Det opdagede man hurtigt, for skrige kan de også.

Grundlæggende tror jeg folk har svœrt ved at forstå, at landmænd holder af deres dyr, selvom de slagter dem. Minkavlerne jeg mødte, var enormt stolte af deres dyr. Lidt som folk med stamhunde. Bare uden pelsningen.
2
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6932

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MrMister » 8. nov 2020, 18:19

Iøvrigt er minkpels langtidsholdbart. Op til 40 år. Og kan sys om gentagne gange. Derfor den høje pris. Ift vores kanin herhjemme, har minkene det sammenligneligt.

Hvad man ellers ikke må sige: Dem, der er imod minkavl, tilhører oftest Stampe & Skipper segmentet, der glædes over de mange rige svenske turister, vi har kørende rundt på sightseeing omkring Nørrebroparken...
4
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Yetie
Indlæg: 1431
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:18
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5031

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Yetie » 8. nov 2020, 18:19

Purple Haze skrev:
Æble skrev:
Purple Haze skrev:Det handler jo ikke om hvem det er mest synd for.

Men om at “alle” er enige om at det er synd for minkfarmerne.
Men da det var akademikere fra København var de (samme)enige om at de bare skulletørre øjnene og lukke røven.


Og hvad så? Er det for dårligt at “alle” synes det er synd for minkfarmerne? Skal vi holde op med at synes det er synd? Hvordan hjælper det dig?


Nej.
Men “folk” bør nok se indad hvis de gjorde grin med og udskammede en stor gruppe mennesker der mistede deres jobs -
og ikke har det på samme måde nu.


... Hvis vi altså køber præmissen om at de samme folk, som synes det er synd/trist for minkavlerne, syntes at akademikerne skulle tage sig sammen.

Og så er det stadig ikke det samme at miste sit job med et rimeligt varsel og at miste sin selvstændige virksomhed fra den ene dag til den anden.
6
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 8. nov 2020, 18:21

Fuck hvor er jeg træt af at tråden er blevet til endnu en corona og minktråd
9
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 8. nov 2020, 19:08

Æble skrev:
Purple Haze skrev:Det handler jo ikke om hvem det er mest synd for.

Men om at “alle” er enige om at det er synd for minkfarmerne.
Men da det var akademikere fra København var de (samme)enige om at de bare skulletørre øjnene og lukke røven.


Og hvad så? Er det for dårligt at “alle” synes det er synd for minkfarmerne? Skal vi holde op med at synes det er synd? Hvordan hjælper det dig?


Jeg finder det utroligt underligt at folk ikke spekulerer i, hvorfor det forholder sig som alle egentlig er enige om. Er man bange for at se på, hvilken skyld akademikerne har i deres egne problemer?

Det er mere interessant hvorfor noget er, end at det er.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 8. nov 2020, 19:10

Jeg synes det er virkelig kedeligt at være voksen.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 8. nov 2020, 19:12

2SHY skrev:Fuck hvor er jeg træt af at tråden er blevet til endnu en corona og minktråd


Det er den ikke. Den er blevet til 'hvem er de dårligste men sker, akademikere eller minkavlere', hvilket jeg finder morsomt.

Edith: Fordi det er så tilfældig en diskussion.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7405
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23352

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aragorn » 8. nov 2020, 19:13

fisken80 skrev:Jeg synes det er virkelig kedeligt at være voksen.


Tag flere stoffer.
2

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Viskelæder » 8. nov 2020, 19:22

Hvorfor går folk altid amok over, når en debat kører over længere tid herinde? Hvorfor er det et problem?
14
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 8. nov 2020, 19:27

Viskelæder skrev:Hvorfor går folk altid amok over, når en debat kører over længere tid herinde? Hvorfor er det et problem?

Det er røvkedeligt. Lidt ligesom at være til familiefest og blive placeret mellem to mennesker, der går i selvsving i en diskussion hen over hovedet på en.
Senest rettet af Ado 8. nov 2020, 19:27, rettet i alt 1 gang.
6
Donna Martin Graduates!

Tilbage til "Generelt"