Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 26. jan 2018, 17:57

Nomine skrev:
LadyFox skrev:
Nomine skrev:
LadyFox skrev:
Nomine skrev:
LadyFox skrev:
Nomine skrev:
LadyFox skrev:
Nomine skrev:
LadyFox skrev:
Nomine skrev:LadyFox: Men det du erklære dig enig i at det at give gode råd ikke er lig med at pålægge skyld - og det er forkert. Det kan det sagtens være.

Ja, det KAN det være. Det er det bare ikke nødvendigvis.
Der er ingen der har sagt at der ALDRIG er nogen der pålægger ofret skyld. Der bliver bare sagt at det at påpege at risikoadfærd findes, er ikke det samme som at give skylden til ofrene. Det kan det være, det kan det også ikke være.



Jo det bekræfter Pølsen jo sådan set at Pølsen mener. Jeg svarer jo at det kan det være - og til det svarer Pølsen nej.

Ikke i det indlæg JEG erklærer mig enig i.


Altså det er fair nok du ikke mener det Pølsen skriver - men så er det vel også fair nok at jeg spørger ind til dine holdninger, når du erklære dig enig. Og jo det er jo faktisk både det Pølsen skriver og det Pølsen mener.

Det er stadig ikke PølseMix skriver i det ene indlæg jeg har erklæret mig enig i. Hvad PølseMix ELLERS skriver, mener eller synes om enten dette emne eller nogen andre emner har intet med mig at gøre. Jeg har erklæret mig enig i et indlæg, på meget få sætninger. Intet andet.

Hvis du er interesseret i hvad jeg ellers måtte mene om dette emne, så er du da velkommen til at spørge løs. Jeg synes dog ikke rigtig du har spurgt mig om andet end super retoriske spørgsmål du allerede selv har lavet en konklusion på om ting jeg aldrig nogensinde har sagt, og det gør det syg ærlig talt lidt svært at kommunikerer. Det er jo vigtigere for dig at tage afstand fra hvad du nu end selv har fantaserer sig frem til at jeg mener, end at forholde dig til hvad jeg rent faktisk mener.

Så jo, selvfølgelig skal du da være velkommen til at spørge ind til hvad jeg mener.




Altså helt ærligt ik - X skriver A - jeg spørger ind til om A virkelig mener det A skriver og A beskræfter - Y erklærer sig enig med A. Det er hvad der er sket. Og i stedet for at du bare skriver at du sådan set ikke er enig i A - fordi du er enig med mig i at det ikke er enten eller. Det er selvsagt irriterende at du skal "forsvare" As holdning, når du jo ikke er enig med A, og det er det du har forklaret senere hen. Men det er ret underligt at dit problem er med mig, når det ikke er mig der har taget fejl. Og ja det her er totalt usexet ordkløveri, så lad os bare stoppe her :)


A'Hva?
1. Jeg har erklæret mig enig i et indlæg fra PølseMix. Hverken mere eller mindre. Hvad han har skrevet i andre indlæg har INTET med mig eller mine holdninger at gøre, det er ikke de ting JEG har erklæret mig enig i. Var det de indlæg jeg var enig i havde jeg skrevet det.
2. Jeg forsvare ikke PølseMix, jeg giver udtryk for jeg er enig i ET indlæg han har skrevet. Hverken mere eller mindre.
3. At du synes min adfærd er irriterende kan jeg virkelig ikke tage mig af. Det er dit problem.
4. Ikke er dig der har taget fejl, usexet? Er det en konkurrence? Hop lige ned fra din høje hest.



1: Pølsemix skriver et indlæg som du erklære dig enig i - og det indlæg er et indlæg hvor der står at Pølsemix ikke mener at det er victimblaming. Og det er jeg uenig i - og det er du også.
2: Og det er også det indlæg jeg snakker om, jeg ved ikke hvorfor du får det til at lyde som om det er andre indlæg?
3: Jeg mente nu at du måtte finde det irriterende at du overfor mig skal forsvare Pølsemix, når du nu ikke er enig med Pølsemix.
4: Jeg har ikke taget fejl - det har du. Og det med usexet - det var min egen ordkløveri - altså lige nu har vi brugt et par sider på at debattere om hvorvidt du er enig med Pølsemix eller ej. Og fred være med at du tror du er det - men det er du jo ikke - du er enig med mig.

1-3: Jeg ER enig i det PølseMix skriver, i det indlæg som jeg erklærede mig enig i. Om du synes jeg er det eller ej. Om du kan lide det eller ej.
4: Jeg har ikke sagt du tager fejl. Jeg mener ikke man automatisk tager fejl hvis man ikke er enig med mig.
Og så gider jeg ikke diskuterer om du bedre ved hvem eller hvad jeg er enig i/med end jeg selv gør. Jeg tror ubemærket godt jeg ved hvad jeg selv mener.



Okay - du må gerne være enig med Pølsemix for min skyld - dine indlæg indikerer bare at du er enig med mig. Men ja - det må du helt selv om da - naturligvis :)

Jamen jeg mener at:

At påpege at visse former for adfærd er uhensigtsmæssige og medfører en større risici fx ifm. voldtægt og deling af nøgenbilleder er ikke lig med en tildeling af skyld eller ansvar til offeret.

og så stopper jeg den med dig her.
2
...
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Raenil » 26. jan 2018, 19:29

Moxy-lady skrev:
Mistermor skrev:
fisken80 skrev:
Men hvis du ikke fraråder folk at køre bil, selvom det beviseligt er pissefarligt og kan føre til ulykker, hvorfor fraråder du så folk at have nøgenbilleder på deres telefon?


Fordi det er nærmest umuligt at klare sig uden at køre bil, hvis man bor i udkantsdanmark, hvorimod det ikke påvirker ens liv nævneværdigt at lade være med at have nøgenbilleder på telefonen. - Jeg siger stadig "kør nu forsigtigt", "det bliver glat i morgen tidligt" eller tilbyder folk at sove hos mig, hvis de ser trætte ud, så de ikke skal køre bil i den tilstand.


Jeg er enig i at gode råd *kan* være victimblaming, men ikke altid er det, bare så det er på plads.

Men jeg er ikke helt enig her. Du siger at det er nødvendigt at have bil i Udkantsdanmark, fair nok, men det ville jo så i denne metafor betyde at så burde du faktisk fraråde folk der IKKE bor i UD at køre bil, for det er en unødig risiko. Men det gør du sandsynligvis ikke, og det giver jo god mening, for det er en risiko vi har affundet os med - uanset om det er need to have or nice to have.

Men at fraråde folk at tage nøgenbilleder og - eksempelvis - sende det til en kæreste man har kendt i årevis bør ske med en underforstået bevidsthed om at dette billede *kan* blive delt mod ens vilje. Jeg vil mene at man burde have større tillid til en kæreste end automatisk at mistro/mistænke at han kunne finde på at dele det hvis man bliver uvenner. Her snakker jeg ikke random nøgenbilleder til mennesker man kender mere overfladisk, hvor jeg i højere grad kan acceptere at vi snakker om risikoadfærd hvis man deler billeder hvor man kan genkendes. Men det er sgu da ikke risikoadfærd at sende billeder til en kæreste - og det er da (forhåbentlig) procentvis mindre risikofyldt end at sætte sig ind i en bil og køre på tanken der ligger 2 minutter væk?


I min verden er det komplet unødvendigt at sende nøgenbilleder til kæresten - men det er faktisk ikke derfor jeg vil fraråde mine døtre det.
Deres telefon kan blive hacket. Kærestens telefon kan blive hacket. Telefoner kan blive stjålet, deres backup konti kan blive stjålet, deres backup diske kan blive stjålet. Min telefon kan være meget insisterende med det med billederne, jeg har fire produkter (Google Photos, Onedrive, Lightroom og Dropbox), der kæmper om at få lov at tage backup af mine billeder.
Jeg tager aldrig billeder, jeg ikke vil have andre steder hen - og det har ikke noget med hverken koner eller kærester at gøre - men ved risikoen for at tingene i det hele taget kommer ud af kontrol. For noget der er komplet unødvendigt.
Hvis min datters kæreste bliver meget insisterende omkring behovet for nøgenbilleder, vil jeg faktisk opfatte det som en alarm - for jeg mener at hvem som helst har ret til ikke at få taget billeder af sig selv.
5
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4590
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 26. jan 2018, 19:34

(Her 4-5 sider senere er det måske er det værd at tage nøgenbillede diskussionen i en separat tråd?)

Lars Mikkelsen er en langt bedre skuespiller end sin bror.
16
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2018, 19:54

catnip skrev:(Her 4-5 sider senere er det måske er det værd at tage nøgenbillede diskussionen i en separat tråd?)

Lars Mikkelsen er en langt bedre skuespiller end sin bror.


Ja tak til det første og helt enig i det andet.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 26. jan 2018, 20:15

catnip skrev:
Lars Mikkelsen er en langt bedre skuespiller end sin bror.


Han har bare en tendens til at mumle forfærdeligt.

Men det er der selvfølgelig mange skuespillere, der gør (på TV).
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. jan 2018, 21:14

Jeg hader stadig håndbold
10
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 26. jan 2018, 21:19

Alt sport der vises på tv, er som at se på maling der tørrer...
12
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. jan 2018, 21:22

Animi skrev:Alt sport der vises på tv, er som at se på maling der tørrer...


Hahaha :lol: Min kæreste kigger olmt på mig, hver gang jeg siger ting i den dur under kampe...
1
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8238

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. jan 2018, 21:26

Dét var sørme ærgerligt! Nu behøver jeg jo slet ikke se finalen... Æv altså! :rulle:
2
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2018, 21:28

Jeg elsker sport i tv :D
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 26. jan 2018, 21:34

twinkle skrev:Jeg synes bare det er noget fis. Jeg synes der er en udpræget tendens til, at lige så snart det “går ud over” københavnerne, så er det ih og åh så forfærdeligt. Langt mere forfærdeligt, end når jyske og fynske arbejdspladser bliver flyttet til hovedstaden. Jeg ved godt det ikke er en populær holdning, og at jeg ikke burde sige det.. men det er nu en gang formålet med denne tråd ;)

P.s, jeg mangler en smiley der trækker på skuldrene, hvorfor i alverden har vi ikke det.

Dit indlæg hører ikke til i denne tråd, der du giver udtryk for er der masser af Jyder der siger.. Ikke at det bliver mindre dumt af den grund dog..
0
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3042
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5788

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 26. jan 2018, 21:44

Falstria skrev:
fisken80 skrev:I øvrigt, da Danish Crown meldte ud, at de lukkede deres slagteri i Fåborg var der da masser af sympatitilkendegivelser fra alle mulige forskellige mennesker. Jeg oplevede ikke én kommentar dengang, der bad medarbejderne tørre øjnene og stoppe med at tude. Jeg oplevede ikke én kommentar, der handlede om, at det var forkælet, at medarbejderne holdt møde og trøstede hinanden og derefter gik hjem resten af dagen. Jeg oplevede ikke én kommentar, der synes det var forkælet, at medarbejderne fik hjælp og penge til at finde et nyt arbejde eller til at blive omskolet.

Så hvorfor er det lige, at slagterimedarbejderne gerne måtte være kede af det, mens udflytningsramte medarbejdere ikke må?


Fordi de ikke er blevet fyret?

Selvfølgelig må de gerne være kede af det og andre må ligedan gerne glæde sig over den positive udvikling det er for dem.

Hvis man har en ægtefælle, fast ejendom, små børn og helte sit netværk på Sjælland, er det godt nok retarderet ikke at sidestille der med en fyring, hvis ens arbejdsplads flytter til Nordjylland for eksempel.

Det er i de fleste tilfælde desuden det som kaldes en væsentlig ændring af ansættelsesforhold, og dermed at sidestille med en fyring - hvis man ikke flytter med bliver man jo fyret og dertil hørende frister og rettigheder.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 26. jan 2018, 21:48

Rosa Espinosa skrev:
LaMariposa skrev:Jeg elsker sport i tv :D


Samme her og hvis jeg ikke gad se det, så fandt jeg hurtigt noget andet i stedet for. Det er ret nemt.


Præcis... Der er altid noget godt at streame.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 26. jan 2018, 22:07

Rosa Espinosa skrev:
LaMariposa skrev:Jeg elsker sport i tv :D


Samme her og hvis jeg ikke gad se det, så fandt jeg hurtigt noget andet i stedet for. Det er ret nemt.


Ak ja, ak ja, i dag besluttede jeg spontant at besøge min familie, for så at finde ud af at der var semifinale. Ret surt for mig, at de kun har det ene fjernsyn :P
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 27. jan 2018, 12:01

Jeg er fuldstændig ligeglad med håndbold og Caroline Wozniacki.
Tidsspilde.
13
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Generelt"