Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 17. jan 2018, 21:02

Det er ét af de små stød, man kan få på sin vej gennem livet.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Ndss
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. maj 2017, 16:15
Kort karma: 3
Likede indlæg: 81

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ndss » 17. jan 2018, 21:40

Falstria skrev:
Nomine skrev:
Falstria skrev:
Nomine skrev:
Falstria skrev:
Nomine skrev:
Og så tror jeg også at jeg reagerer på det fis med København mod alle andre.


København har altid nydt særstatus. Det er også derfor det er blevet vanvittigt populært at bo der, det hænger lidt sammen.

Der er en omfordeling i københavnsområdet isoleret, der går forud for at der omfordeles til resten af landet.

Men på hvilken måde har en københavnsk familie med 2 børn i en andelslejlighed bidraget mere til en Hørsholm families rigdom, end en tilsvarende familie med 2 børn i et rækkehus i Rødby eller i Brovst?
De må da alle være lige og lige vigtige i forhold til den rige familie i Hørsholm, så hvorfor gør man forskel?

Dertil kommer hele spørgsmålet om centralisering, det handler ikke kun om økonomi, det handler også om indflydelse, altså decideret og direkte om magt. Magt til at påvirke ens egne omgivelser og egen livsføring.



Dit indlæg giver ingen mening i forhold til mit. Jeg siger jo netop at der ikke er forskel.


Der ER forskel, nu. Der GØRES forskel, nu. -Og sådan har det været længe. FOR længe.

Det er dét der skal rettes op på.



Er du ikke sød at lade være med at tage mit indlæg totalt ud af sammenhæng på den måde? Det du skriver har INTET med mit indlæg at gøre.


Tjo, altså du skrev om ikke man kunne se at det var trist for dem der blev ramt.

Men kan du ikke se at det er en glædens dag for andre? Må vi ikke fejre det eller hvad?


Men man kan jo sagtens glæde sig samtidig med, at man kan sætte sig ind i andres sted og anerkende deres frustration :)
Jeg hverken bor eller arbejder forresten i København og jeg ville mene det samme, havde det været ansatte andre steder i landet.
2
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 18. jan 2018, 06:16

Krisepsykologerne er nok glade for den nye udflytning med tanke på alle de nye klienter de får ind i biksen i denne omgang. :lol2:

https://www.dr.dk/nyheder/statsansatte- ... udflytning :rulle:
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 18. jan 2018, 11:14

Falstria skrev:
Nomine skrev:
Falstria skrev:
Nomine skrev:
Falstria skrev:
Nomine skrev:
Og så tror jeg også at jeg reagerer på det fis med København mod alle andre.


København har altid nydt særstatus. Det er også derfor det er blevet vanvittigt populært at bo der, det hænger lidt sammen.

Der er en omfordeling i københavnsområdet isoleret, der går forud for at der omfordeles til resten af landet.

Men på hvilken måde har en københavnsk familie med 2 børn i en andelslejlighed bidraget mere til en Hørsholm families rigdom, end en tilsvarende familie med 2 børn i et rækkehus i Rødby eller i Brovst?
De må da alle være lige og lige vigtige i forhold til den rige familie i Hørsholm, så hvorfor gør man forskel?

Dertil kommer hele spørgsmålet om centralisering, det handler ikke kun om økonomi, det handler også om indflydelse, altså decideret og direkte om magt. Magt til at påvirke ens egne omgivelser og egen livsføring.



Dit indlæg giver ingen mening i forhold til mit. Jeg siger jo netop at der ikke er forskel.


Der ER forskel, nu. Der GØRES forskel, nu. -Og sådan har det været længe. FOR længe.

Det er dét der skal rettes op på.



Er du ikke sød at lade være med at tage mit indlæg totalt ud af sammenhæng på den måde? Det du skriver har INTET med mit indlæg at gøre.


Tjo, altså du skrev om ikke man kunne se at det var trist for dem der blev ramt.

Men kan du ikke se at det er en glædens dag for andre? Må vi ikke fejre det eller hvad?


Jeg tror ikke der er noget, der opponerer mod, at de byer, der får arbejdspladser tilført glæder sig over det. Men jeg ville ærlig talt blive noget stødt, hvis Odenses borgmester bad de berørte medarbejdere i Miljøstyrelsen om at tørre øjnene og tage sig sammen og stoppe med at tude...
Det er tonen i Twinkles indlæg der reageres mod.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 18. jan 2018, 11:18

I øvrigt, da Danish Crown meldte ud, at de lukkede deres slagteri i Fåborg var der da masser af sympatitilkendegivelser fra alle mulige forskellige mennesker. Jeg oplevede ikke én kommentar dengang, der bad medarbejderne tørre øjnene og stoppe med at tude. Jeg oplevede ikke én kommentar, der handlede om, at det var forkælet, at medarbejderne holdt møde og trøstede hinanden og derefter gik hjem resten af dagen. Jeg oplevede ikke én kommentar, der synes det var forkælet, at medarbejderne fik hjælp og penge til at finde et nyt arbejde eller til at blive omskolet.

Så hvorfor er det lige, at slagterimedarbejderne gerne måtte være kede af det, mens udflytningsramte medarbejdere ikke må?
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 18. jan 2018, 12:17

Pølsemix skrev:Krisepsykologerne er nok glade for den nye udflytning med tanke på alle de nye klienter de får ind i biksen i denne omgang. :lol2:

https://www.dr.dk/nyheder/statsansatte- ... udflytning :rulle:

Det lyder vildt at det skulle være nødvendigt.

Men er det nødvendigt så er det da meget godt at der bliver taget hånd om folk hurtigst muligt.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 18. jan 2018, 12:28

fisken80 skrev:I øvrigt, da Danish Crown meldte ud, at de lukkede deres slagteri i Fåborg var der da masser af sympatitilkendegivelser fra alle mulige forskellige mennesker. Jeg oplevede ikke én kommentar dengang, der bad medarbejderne tørre øjnene og stoppe med at tude. Jeg oplevede ikke én kommentar, der handlede om, at det var forkælet, at medarbejderne holdt møde og trøstede hinanden og derefter gik hjem resten af dagen. Jeg oplevede ikke én kommentar, der synes det var forkælet, at medarbejderne fik hjælp og penge til at finde et nyt arbejde eller til at blive omskolet.

Så hvorfor er det lige, at slagterimedarbejderne gerne måtte være kede af det, mens udflytningsramte medarbejdere ikke må?


Spørgsmålet er om slagterimedarbejderne havde fået den samme sympati hvis deres slagteri var flyttet til Næstved i stedet for at lukke?
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Æble » 18. jan 2018, 12:47

fisken80 skrev:I øvrigt, da Danish Crown meldte ud, at de lukkede deres slagteri i Fåborg var der da masser af sympatitilkendegivelser fra alle mulige forskellige mennesker. Jeg oplevede ikke én kommentar dengang, der bad medarbejderne tørre øjnene og stoppe med at tude. Jeg oplevede ikke én kommentar, der handlede om, at det var forkælet, at medarbejderne holdt møde og trøstede hinanden og derefter gik hjem resten af dagen. Jeg oplevede ikke én kommentar, der synes det var forkælet, at medarbejderne fik hjælp og penge til at finde et nyt arbejde eller til at blive omskolet.

Så hvorfor er det lige, at slagterimedarbejderne gerne måtte være kede af det, mens udflytningsramte medarbejdere ikke må?


Fordi de ikke var københavnere...?
1
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 18. jan 2018, 13:30

abcd skrev:
fisken80 skrev:I øvrigt, da Danish Crown meldte ud, at de lukkede deres slagteri i Fåborg var der da masser af sympatitilkendegivelser fra alle mulige forskellige mennesker. Jeg oplevede ikke én kommentar dengang, der bad medarbejderne tørre øjnene og stoppe med at tude. Jeg oplevede ikke én kommentar, der handlede om, at det var forkælet, at medarbejderne holdt møde og trøstede hinanden og derefter gik hjem resten af dagen. Jeg oplevede ikke én kommentar, der synes det var forkælet, at medarbejderne fik hjælp og penge til at finde et nyt arbejde eller til at blive omskolet.

Så hvorfor er det lige, at slagterimedarbejderne gerne måtte være kede af det, mens udflytningsramte medarbejdere ikke må?


Spørgsmålet er om slagterimedarbejderne havde fået den samme sympati hvis deres slagteri var flyttet til Næstved i stedet for at lukke?


Det tror jeg roligt du kan regne med de havde. For sandheden er jo, at 9 ud af 10 af slagteriarbejderne er kommet i job igen, og det var ikke engang særlig vanskeligt for dem viste det sig. Og det var det heller ikke da det skete nogle år forinden i Jylland. Men sympatien er der alligevel hver eneste gang en større produktionsvirksomhed lukker (eller flytter arbejdspladser).
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 18. jan 2018, 14:15

fisken80 skrev:
abcd skrev:
fisken80 skrev:I øvrigt, da Danish Crown meldte ud, at de lukkede deres slagteri i Fåborg var der da masser af sympatitilkendegivelser fra alle mulige forskellige mennesker. Jeg oplevede ikke én kommentar dengang, der bad medarbejderne tørre øjnene og stoppe med at tude. Jeg oplevede ikke én kommentar, der handlede om, at det var forkælet, at medarbejderne holdt møde og trøstede hinanden og derefter gik hjem resten af dagen. Jeg oplevede ikke én kommentar, der synes det var forkælet, at medarbejderne fik hjælp og penge til at finde et nyt arbejde eller til at blive omskolet.

Så hvorfor er det lige, at slagterimedarbejderne gerne måtte være kede af det, mens udflytningsramte medarbejdere ikke må?


Spørgsmålet er om slagterimedarbejderne havde fået den samme sympati hvis deres slagteri var flyttet til Næstved i stedet for at lukke?


Det tror jeg roligt du kan regne med de havde. For sandheden er jo, at 9 ud af 10 af slagteriarbejderne er kommet i job igen, og det var ikke engang særlig vanskeligt for dem viste det sig. Og det var det heller ikke da det skete nogle år forinden i Jylland. Men sympatien er der alligevel hver eneste gang en større produktionsvirksomhed lukker (eller flytter arbejdspladser).


Når slagteriarbejdernes arbejdspladser flyttes, er det som regel til Polen, og ikke med tilbud om at man kan beholde sin løn og flytte med, så det er lidt noget andet.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 18. jan 2018, 19:04

Jeg kan sagtens sætte mig ind i, at det må være en rigtig svær situation at stå i, hvis ens arbejde pludselig flytter og man ikke kan eller vil flytte med. Det er store beslutninger, man skal tage på egne vegne eller sammen med familien. Men når det nu skulle ske, så tænker jeg alligevel, at det trods alt er en fordel at være i København. Der er formentlig mange flere jobs at søge her end der ville være mange andre steder i landet. Og så synes jeg faktisk, at det giver god mening at fordele de statslige arbejdspladser.
9
:lun: Be brave
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 20. jan 2018, 23:12

Jeg ser "Ung, nøgen og udstillet" på DR's hjemmeside.

Det er godt nok halvandet år gammelt ca., men hold da magle nogle personer der er med :8: Det handler om private nøgenbilleder af unge mennesker, der bliver delt på nettet mod deres vilje.

En af de unge fyre der havde delt billeder sagde at de piger han delte billeder af jo selv var ude om det. De kunne jo bare lade være med at udstille sig selv på den måde. WTF :nerve: Men som han sagde, havde det været en af hans gode veninder der var billeder af ville han ikke dele dem.... :stoned:

Hvis han er en af dem der er blevet taget i den her sag der kører for tiden, så håber jeg godt nok ikke han slipper let fra det..
7
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 25. jan 2018, 22:51

Hvordan rave parties ville se ud, hvis man fjernede stofferne..

3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 26. jan 2018, 10:09

At påpege at visse former for adfærd er uhensigtsmæssige og medfører en større risici fx ifm. voldtægt og deling af nøgenbilleder er ikke lig med en tildeling af skyld eller ansvar til offeret.
3
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 26. jan 2018, 10:21

Nomine skrev:Det kan det være.

Nej, så handler det om at modtageren opfatter det forkert.
0

Tilbage til "Generelt"