Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 26. mar 2019, 18:51

Jeg tror at vi ved at bombardere forbrugerne med oplysninger om klima og påvirkning deraf, skaber et nyt problem: Mere stress/mindre trivsel.

Jeg kan i hvert fald godt mærke at jeg er blevet mere stresset mentalt pga. al den oplysning om vores forbrug og aftryk af klimaet. Jeg føler mig simpelthen overstimuleret på oplysninger og net nager mig en stor del af tiden, fordi jeg aldrig føler jeg ville kunne gøre det godt nok.
5
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 26. mar 2019, 18:54

Delfin skrev:
fisken80 skrev: Nej, man bliver bestemt ikke nødvendigvis træt af et møbel. Min corona-stol til 25.000 skal følge mig resten af mit liv, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om. Det samme skal mit sofabord, der også er af et dyrt fabrikat, men mega lækkert.
Til gengæld kan jeg med usvigelig sikkerhed sige, at ingen af mine ikeamøbler kommer til at følge mig for livet. Heller ikke selvom de kunne holde.


Jeg har ofte luret på, om den overhovedet er til at sidde ordentligt i? Den ligner noget jeg ville hade at sidde i, og det gælder egentlig også ret mange andre designmøbler


Jeg sidder i hvert fald fantastisk i den, og det samme gør min kæreste. Den bliver brugt hver eneste dag.
Jeg havde ikke købt den, hvis jeg ikke havde været sikker på, at den ville fungere som læsestol, mine møbler skal også være funktionelle.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 26. mar 2019, 18:59

fisken80 skrev:
Delfin skrev:
fisken80 skrev: Nej, man bliver bestemt ikke nødvendigvis træt af et møbel. Min corona-stol til 25.000 skal følge mig resten af mit liv, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om. Det samme skal mit sofabord, der også er af et dyrt fabrikat, men mega lækkert.
Til gengæld kan jeg med usvigelig sikkerhed sige, at ingen af mine ikeamøbler kommer til at følge mig for livet. Heller ikke selvom de kunne holde.


Jeg har ofte luret på, om den overhovedet er til at sidde ordentligt i? Den ligner noget jeg ville hade at sidde i, og det gælder egentlig også ret mange andre designmøbler


Jeg sidder i hvert fald fantastisk i den, og det samme gør min kæreste. Den bliver brugt hver eneste dag.
Jeg havde ikke købt den, hvis jeg ikke havde været sikker på, at den ville fungere som læsestol, mine møbler skal også være funktionelle.


Jeg tror jeg ville savne nogle sider/armlæn i den, men man skal nok have prøvet den for at vide det
0
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 26. mar 2019, 19:09

Delfin skrev:
fisken80 skrev:
Delfin skrev:
fisken80 skrev: Nej, man bliver bestemt ikke nødvendigvis træt af et møbel. Min corona-stol til 25.000 skal følge mig resten af mit liv, det er jeg ikke et øjeblik i tvivl om. Det samme skal mit sofabord, der også er af et dyrt fabrikat, men mega lækkert.
Til gengæld kan jeg med usvigelig sikkerhed sige, at ingen af mine ikeamøbler kommer til at følge mig for livet. Heller ikke selvom de kunne holde.


Jeg har ofte luret på, om den overhovedet er til at sidde ordentligt i? Den ligner noget jeg ville hade at sidde i, og det gælder egentlig også ret mange andre designmøbler


Jeg sidder i hvert fald fantastisk i den, og det samme gør min kæreste. Den bliver brugt hver eneste dag.
Jeg havde ikke købt den, hvis jeg ikke havde været sikker på, at den ville fungere som læsestol, mine møbler skal også være funktionelle.


Jeg tror jeg ville savne nogle sider/armlæn i den, men man skal nok have prøvet den for at vide det


Jeg tror det med armlæn er en smagssag. Vi har nogle lænestol på mit arbejde som jeg af og til har sat mig i, hvis jeg skulle læse en masse. Og armlænene er ved at drive mig til vanvid hved gang.
Men netop derfor prøvesad jeg også min egen stol meget grundigt før jeg købte den, netop fordi jeg ville have en stol jeg vidste jeg kunne sidde i og læse. Så selv om jeg synes den er vildt flot, så havde jeg aldrig købt den, hvis jeg havde synes den var dårlig at sidde i,
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16988
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41302

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 26. mar 2019, 19:40

Myresluger skrev:Og skider alle vegne.. tænk hvor meget det bliver brokket hvis hundeejere ikke samler op. Men kattelort er noget helt andet :stoned: måske skal vi også lade hundene løbe frit? Det er heller ikke deres natur at holde sig i deres egen have. Og køer, grise og heste selvfølgelig..


Jeg drømmer af og til om at aflevere en pose med kattelort hos ejeren, når jeg igen igen igen finder det i min have :genert:
Senest rettet af LaMariposa 26. mar 2019, 19:57, rettet i alt 1 gang.
7
:lun: Be brave
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8235

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 26. mar 2019, 19:45

zembra1986 skrev:Jeg tror at vi ved at bombardere forbrugerne med oplysninger om klima og påvirkning deraf, skaber et nyt problem: Mere stress/mindre trivsel.

Jeg kan i hvert fald godt mærke at jeg er blevet mere stresset mentalt pga. al den oplysning om vores forbrug og aftryk af klimaet. Jeg føler mig simpelthen overstimuleret på oplysninger og net nager mig en stor del af tiden, fordi jeg aldrig føler jeg ville kunne gøre det godt nok.


Hvis vi ikke bliver ved med at tale om det, vil folk ignorere problemet. Det er så stort, at det er svært at forholde sig til. Det er nemmere bare at lave en la-la-la.

Vi er nødt til hele tiden at blive mindet om det.
6
Vir prudens non contra ventum mingit
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 26. mar 2019, 19:49

Frøken Himmelblå skrev:
zembra1986 skrev:Jeg tror at vi ved at bombardere forbrugerne med oplysninger om klima og påvirkning deraf, skaber et nyt problem: Mere stress/mindre trivsel.

Jeg kan i hvert fald godt mærke at jeg er blevet mere stresset mentalt pga. al den oplysning om vores forbrug og aftryk af klimaet. Jeg føler mig simpelthen overstimuleret på oplysninger og net nager mig en stor del af tiden, fordi jeg aldrig føler jeg ville kunne gøre det godt nok.


Hvis vi ikke bliver ved med at tale om det, vil folk ignorere problemet. Det er så stort, at det er svært at forholde sig til. Det er nemmere bare at lave en la-la-la.

Vi er nødt til hele tiden at blive mindet om det.


Jeg ved det godt, men personligt kan jeg mærke at det er alt andet end godt for mig. Det skaber en masse bekymring/angst.
1
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 27. mar 2019, 23:25

Jeg glæder mig ikke til sommer.
6
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 27. mar 2019, 23:52

Delfin skrev:Jeg har ofte luret på, om den overhovedet er til at sidde ordentligt i? Den ligner noget jeg ville hade at sidde i, og det gælder egentlig også ret mange andre designmøbler

Ikke at jeg selv har det, men jeg kender en der har "ægget" - det er i hvert fald godt at sidde i. :)
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 28. mar 2019, 05:47

zembra1986 skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
zembra1986 skrev:Jeg tror at vi ved at bombardere forbrugerne med oplysninger om klima og påvirkning deraf, skaber et nyt problem: Mere stress/mindre trivsel.

Jeg kan i hvert fald godt mærke at jeg er blevet mere stresset mentalt pga. al den oplysning om vores forbrug og aftryk af klimaet. Jeg føler mig simpelthen overstimuleret på oplysninger og net nager mig en stor del af tiden, fordi jeg aldrig føler jeg ville kunne gøre det godt nok.


Hvis vi ikke bliver ved med at tale om det, vil folk ignorere problemet. Det er så stort, at det er svært at forholde sig til. Det er nemmere bare at lave en la-la-la.

Vi er nødt til hele tiden at blive mindet om det.


Jeg ved det godt, men personligt kan jeg mærke at det er alt andet end godt for mig. Det skaber en masse bekymring/angst.


Kan virkelig godt følge dig.
Synes selv jeg nærmest render rundt med en knude af vrede i maven over “tingenes tilstand”, bla klima, og den vil ikke gå væk. Har en kæmpe fustration og hver gang jeg ser eller læser om klima, politik mv så bliver den “tændt”, og det kan virkelig ikke være sundt, men dynes det er svært at undgå.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26584

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 28. mar 2019, 06:10

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Jeg har ofte luret på, om den overhovedet er til at sidde ordentligt i? Den ligner noget jeg ville hade at sidde i, og det gælder egentlig også ret mange andre designmøbler

Ikke at jeg selv har det, men jeg kender en der har "ægget" - det er i hvert fald godt at sidde i. :)

Det kommer an på ens højde. Min kæreste er for høj til at kunne sidde godt i Ægget, hans hoved og nakke bliver skubbet frem i en ubehagelig vinkel.
Men det er vist alment kendt, at Ægget ikke passer til høje mennesker.

Skulle jeg bruge en formue på en designerlænestol, så blev det Eames Lounge chair med fodskammel. Den sidder man skønt i.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Prosperity74 » 28. mar 2019, 08:14

Jeg fryder mig lidt over at min eksmand bliver forladt ( igen ). Hans kone ( snart ekskone, nr 2 ) har fået nok af ham
4
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Prosperity74 » 28. mar 2019, 08:16

zembra1986 skrev:Jeg glæder mig ikke til sommer.


Det glæder jeg mig heller ikke til - og slet ikke hvis sommeren bliver så ulidelig varm som sidste år :panik:
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25606

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 28. mar 2019, 11:54

Santa skrev:
dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Jeg har ofte luret på, om den overhovedet er til at sidde ordentligt i? Den ligner noget jeg ville hade at sidde i, og det gælder egentlig også ret mange andre designmøbler

Ikke at jeg selv har det, men jeg kender en der har "ægget" - det er i hvert fald godt at sidde i. :)

Det kommer an på ens højde. Min kæreste er for høj til at kunne sidde godt i Ægget, hans hoved og nakke bliver skubbet frem i en ubehagelig vinkel.
Men det er vist alment kendt, at Ægget ikke passer til høje mennesker.

Skulle jeg bruge en formue på en designerlænestol, så blev det Eames Lounge chair med fodskammel. Den sidder man skønt i.


Ja det er sjovt, så meget højden betyder. Jeg er for lav til mange stole, så nakkestøtten lander ved baghovedet i stedet for i nakken, og der bliver mit hoved også skubbet frem. Det samme med højryggede stole, der buer indad foroven. Det er ubehageligt, så jeg kan godt følge ham.
0
14 11 14
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 28. mar 2019, 12:12

Delfin skrev:Ja det er sjovt, så meget højden betyder. Jeg er for lav til mange stole, så nakkestøtten lander ved baghovedet i stedet for i nakken, og der bliver mit hoved også skubbet frem. Det samme med højryggede stole, der buer indad foroven. Det er ubehageligt, så jeg kan godt følge ham.

Det er i hvert fald altid riskabelt hvis "konceptstole" ikke kan indstilles.
1

Tilbage til "Generelt"