Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Raenil » 13. dec 2018, 15:06

Jeg nyder faktisk alt det juleri med ungerne. De elsker det, og det gør mig glad.
4
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sorenspige » 13. dec 2018, 15:08

DetSorteCirkus skrev:
Bergen skrev:Jeg hader de her "overskudagtige julesammenkomster" i skoleregi.
Børnene er totalt overtrætte og forældrene styrtet fra arbejde for at se glade ud over et glas alkoholfri gløck og brunkager der er rationeret.
Jeg holder opsyn på en efterhånden kold legeplads så læreren kan mingle. Ingen andre gad.
Oh joy.


Jeg er lærer. Jeg gider heller ikke sådan noget. Så det lader jeg helt være med at tage initiativ til.


Det sammen her.

I min klasse havde forældrerådet lavet et arrangement i klassen fra kl. 14-16, men det var kun for børnene.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. dec 2018, 15:15

abcd skrev:Der er godt nok også meget af den slags.

Og drillenisserne der skal med hjem hvor forældre og børn i fællesskab skal skrive en historie om hvilke drillerier den har lavet, som kan blive læst op i klassen dagen efter. Den er træls at få d. 17. december hvor forældrene de foregående dage har eskaleret hvem der kan virke mest overskudsagtig i sine fortællinger. 3-4 sider pr. barn med billeder med masser af smil og grin, julestemning og fancy layout. Det kunne være fedt hvis nissen kom et sted hen hvor det viste sig at være lidt en lortedag, og historien var en halv sides kragetæer og kaffepletter.


Jeg priser mig ofte lykkelig for at arbejde i en lille enklave, hvor man tilsyneladende ikke går særlig meget op i at være (undskyld, fremstå!) overskudsagtig og som havende et Disneyfamilieliv.
Det minder på mange måder om min barndoms Amager, og jeg føler mig meget hjemme.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 13. dec 2018, 17:40

Jeg så en ret lækker mand i Aabenraa i dag. Det hører godt nok til sjældenhederne.
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Muspel » 14. dec 2018, 16:23

abcd skrev:
Bergen skrev:Jeg hader de her "overskudagtige julesammenkomster" i skoleregi.
Børnene er totalt overtrætte og forældrene styrtet fra arbejde for at se glade ud over et glas alkoholfri gløck og brunkager der er rationeret.
Jeg holder opsyn på en efterhånden kold legeplads så læreren kan mingle. Ingen andre gad.
Oh joy.


Der er godt nok også meget af den slags.

Og drillenisserne der skal med hjem hvor forældre og børn i fællesskab skal skrive en historie om hvilke drillerier den har lavet, som kan blive læst op i klassen dagen efter. Den er træls at få d. 17. december hvor forældrene de foregående dage har eskaleret hvem der kan virke mest overskudsagtig i sine fortællinger. 3-4 sider pr. barn med billeder med masser af smil og grin, julestemning og fancy layout. Det kunne være fedt hvis nissen kom et sted hen hvor det viste sig at være lidt en lortedag, og historien var en halv sides kragetæer og kaffepletter.



Jeg var engang spejderleder. Der havde vi også sådan en bamse, der gik på omgang.

En dag læste en af pigerne op fra hendes tur;
Jeg (altså bamsen) har ligget i Amalies taske i to uger, fordi hun glemte mig. Jeg var også ret træt.
Med venlig hilsen bamsen

Det grinte vi meget af. Og pigerne begyndte at overgå hinanden i rædsomme oplevelser hjemme hos dem. Som i ‘jeg lå ude i cykelkurven hele ugen’ ‘der blev spildt makrel på mig’ osv. Fantastisk.
30
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf HappyPaww » 15. dec 2018, 13:03

Jeg elsker Last Christmas :jule:
21
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 15. dec 2018, 15:05

HappyPaww skrev:Jeg elsker Last Christmas :jule:

Jeg kan osse godt lide den og skråler lystigt med i bilen.
Og så er det jo fedt at man kan teksten 100% fordi man har sunget den siden '84!
9
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 15. dec 2018, 16:33

Dmitra skrev:Synes i øvrigt Last Christmas kun skulle være blevet spillet i 1984, Last Christmas må jo referere til den forgående jul, altså julen 1983, den er derfor totalt outdated. Jeg ved godt det ikke er en vindbar kamp, men darn jeg hader den sang. Den og den med skrigeskinken er perfekt til at ødelægge alt der minder om julestemning og godt humør. For en stund i hvert fald.


I og med, at de ikke synger årstallet, kan man vel argumentere for, at sangen er total tidsløs :-D
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 15. dec 2018, 16:46

Dmitra skrev:
Animi skrev:
Dmitra skrev:Synes i øvrigt Last Christmas kun skulle være blevet spillet i 1984, Last Christmas må jo referere til den forgående jul, altså julen 1983, den er derfor totalt outdated. Jeg ved godt det ikke er en vindbar kamp, men darn jeg hader den sang. Den og den med skrigeskinken er perfekt til at ødelægge alt der minder om julestemning og godt humør. For en stund i hvert fald.


I og med, at de ikke synger årstallet, kan man vel argumentere for, at sangen er total tidsløs :-D


Det ved jeg godt man kan. Jeg kan bare godt lide at bruge udgivelsesåret i min uvindelige kamp for sangen :-D.


Jeg tror desværre, det er en tabt kamp :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tibbler » 15. dec 2018, 21:33

På tv2 nyhedernes facebookside, har de lagt en historie op, om en kvinde, der fik en arm i klemme i en kagefabrik i Odense.

En af kommentarerne under er; "Ingen arme, ingen småkager"

Jeg synes, den var sjov :genert: :D
25
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 16. dec 2018, 12:10

Alkaia skrev:Jeg kan ikke lide Kronprinsesse Mary. Eller Lise Rønne.


:8: :panik:

Uddyb?? :D
0
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Selma156 » 16. dec 2018, 12:14

Alkaia skrev:Jeg kan ikke lide Kronprinsesse Mary. Eller Lise Rønne.


Jeg har intet imod Mary, men er ikke royalist. Til gengæld har jeg en gang interviewet Lise Rønne, og hun var altså lidt af en strigle.
2
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 16. dec 2018, 15:43

Alkaia skrev:
zembra1986 skrev:
Alkaia skrev:Jeg kan ikke lide Kronprinsesse Mary. Eller Lise Rønne.


:8: :panik:

Uddyb?? :D


Der er bare nogle mennesker man ikke kan lide. Jeg elsker f.eks. Jim Carrey, men der er også mange der ikke kan fordrage ham, måske uden at kunne sige præcist hvorfor.
Jeg ved godt at det ikke er et tilfredsstillende svar. Måske er det genetisk ligesom med koriander, min kæreste elsker koriander, mens jeg synes at det smager af sæbe. Måske er det fordi de blev gift på min fødselsdag. Who knows. Jeg kan heller ikke lide kommenfrø i min mad.


Fair nok :gogo: sådan har jeg det også med nogle mennesker hvor jeg ikke rigtig kan sætte en præcis finger på hvorfor jeg ikke kan lide ham/hende.

Og Jim Carrey er fed! :klap: BASTA!
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf PerXX » 16. dec 2018, 15:57

zembra1986 skrev:
Alkaia skrev:
zembra1986 skrev:
Alkaia skrev:Jeg kan ikke lide Kronprinsesse Mary. Eller Lise Rønne.


:8: :panik:

Uddyb?? :D


Der er bare nogle mennesker man ikke kan lide. Jeg elsker f.eks. Jim Carrey, men der er også mange der ikke kan fordrage ham, måske uden at kunne sige præcist hvorfor.
Jeg ved godt at det ikke er et tilfredsstillende svar. Måske er det genetisk ligesom med koriander, min kæreste elsker koriander, mens jeg synes at det smager af sæbe. Måske er det fordi de blev gift på min fødselsdag. Who knows. Jeg kan heller ikke lide kommenfrø i min mad.


Fair nok :gogo: sådan har jeg det også med nogle mennesker hvor jeg ikke rigtig kan sætte en præcis finger på hvorfor jeg ikke kan lide ham/hende.

Og Jim Carrey er fed! :klap: BASTA!


Komikeren Jim Carrey er fed! Privatpersonen Jim Carrey er et ignorant røvhul, der sammen med tidligere partner Jenny McCarthy er en af de primære årsager til udspredelsen af antivaxxere.
6
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2911
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 275
Likede indlæg: 8237

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Himmelblå » 16. dec 2018, 16:25

Nogle mennesker er bare dårlige værter. Og jeg vil egentlig hellere spise hjemme i de tilfælde.

Det hele sejler og lige nu vil værten hellere se fodbold end at lave mad til os gæster...
Senest rettet af Fru Himmelblå 16. dec 2018, 16:29, rettet i alt 1 gang.
0
Vir prudens non contra ventum mingit

Tilbage til "Generelt"