Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 1. dec 2018, 21:50

Hvis kvinder vil have ligestilling, hvorfor vil de i sport så ikke konkurrere direkte med mænd.

Er der ikke på tide at droppe kønsopdelingen og bare kalde det f.eks håndbold i stedet for at dele det op i herrelandshold og damelandshold
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. dec 2018, 22:05

landsbytossen skrev:Hvis kvinder vil have ligestilling, hvorfor vil de i sport så ikke konkurrere direkte med mænd.

Er der ikke på tide at droppe kønsopdelingen og bare kalde det f.eks håndbold i stedet for at dele det op i herrelandshold og damelandshold


Fordi der ikke ville være noget ligestilling over det? I langt de fleste tilfælde vil mændende være kvinderne fysisk overlegne. Hvis det skal være equal terms, så skal man da ikke starte med at give visse deltagere et handikap.
2
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. dec 2018, 22:18

Falstria skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
landsbytossen skrev:Hvis kvinder vil have ligestilling, hvorfor vil de i sport så ikke konkurrere direkte med mænd.

Er der ikke på tide at droppe kønsopdelingen og bare kalde det f.eks håndbold i stedet for at dele det op i herrelandshold og damelandshold


Fordi der ikke ville være noget ligestilling over det? I langt de fleste tilfælde vil mændende være kvinderne fysisk overlegne. Hvis det skal være equal terms, så skal man da ikke starte med at give visse deltagere et handikap.


Hvad så med skakmesterskaber?


Er skak ikke en smule irrelevant når der i eksemplet er brugt en klart fysisk sport?
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf landsbytossen » 1. dec 2018, 22:27

TakeAChanceOnMe skrev:
Falstria skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
landsbytossen skrev:Hvis kvinder vil have ligestilling, hvorfor vil de i sport så ikke konkurrere direkte med mænd.

Er der ikke på tide at droppe kønsopdelingen og bare kalde det f.eks håndbold i stedet for at dele det op i herrelandshold og damelandshold


Fordi der ikke ville være noget ligestilling over det? I langt de fleste tilfælde vil mændende være kvinderne fysisk overlegne. Hvis det skal være equal terms, så skal man da ikke starte med at give visse deltagere et handikap.


Hvad så med skakmesterskaber?


Er skak ikke en smule irrelevant når der i eksemplet er brugt en klart fysisk sport?

Jeg kunne også have nævnt Formel 1. Kvinderne får deres egen serie i 2019.

Lars Hjulspins datter klarer sig fint i motorsport, bl.a. Le Mans.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 1. dec 2018, 22:41

abcd skrev:Jeg gider overhovedet ikke julegaver, jeg synes det er helt latterligt at sidde og udveksle ligegyldige ting. Hvis der er noget jeg ønsker mig, køber jeg det selv. Det giver mening til børn der ikke bare selv kan købe, men til voksne mennesker er det skørt.


Det lyder som verdens mest triste jul :(
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. dec 2018, 22:49

SurSødSovs skrev:Kunstskøjteløb. Parløb. Dans. Der er sport, hvor mænd og kvinder udnytter hinandens styrker. Som alle undersøgelser også viser, virksomheder burde gøre, hvis de ønsker højest mulig profit


Det er heller ikke kontaktsport.

Som kvinde der har spillet fodbold med mænd, så kan jeg garantere for at man ikke får en fordel ved at blande køn. Når jeg blev tacklet, skulderskubbet eller kom i en fysisk duel med en modspiller, fløj jeg og landede med et brag. Når samme skete men med en kvindelig modspiller, blev jeg stående på benene og kunne spille videre.

Nu er jeg ikke særlig stor, men mandlige modspillere på min størrelse er voldsommere overfor mig end kvinder der er større end mig. Det er ikke fair i kontaktsport - det er også farligere for den fysisk underlegne deltager i forbindelse med skader.
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 1. dec 2018, 23:02

SurSødSovs skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
SurSødSovs skrev:Kunstskøjteløb. Parløb. Dans. Der er sport, hvor mænd og kvinder udnytter hinandens styrker. Som alle undersøgelser også viser, virksomheder burde gøre, hvis de ønsker højest mulig profit


Det er heller ikke kontaktsport.

Som kvinde der har spillet fodbold med mænd, så kan jeg garantere for at man ikke får en fordel ved at blande køn. Når jeg blev tacklet, skulderskubbet eller kom i en fysisk duel med en modspiller, fløj jeg og landede med et brag. Når samme skete men med en kvindelig modspiller, blev jeg stående på benene og kunne spille videre.

Nu er jeg ikke særlig stor, men mandlige modspillere på min størrelse er voldsommere overfor mig end kvinder der er større end mig. Det er ikke fair i kontaktsport - det er også farligere for den fysisk underlegne deltager i forbindelse med skader.


Nej. Men det viser, at ligestilling ikke handler om ens. Hvis det gjorde det, ville det jo heller ikke kunne måles, når man øger ligestillingen i virksomheder.

Men det lyder fint, når man siger det.


Ligestilling er vel lige muligheder for mænd og kvinder, ikke at de part out skal konkurrere med hinanden under ligestillingens navn, når de tydeligvis ikke er lige til at starte med.
9
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 1. dec 2018, 23:10

bluetof1 skrev:
SurSødSovs skrev:
bluetof1 skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg synes simpelthen, det er så træls, at min far er begyndt at brokke sig over, at vi fortsat giver julegaver til hinanden i familien. "Det stresser mig," "hvorfor er det også nødvendigt," "kan vi ikke bare nyde julen uden alt det gavehalløj" og så videre. Og nej, det synes jeg virkelig ikke, vi kan. Det handler ikke om materialisme eller at jeg absolut vil have i hoved og røv, men for mig hænger gaver lige så uløseligt sammen med jul som grantræ i stuen, duften af and, smagen af risalamande, julemusik og den dér helt særlige stemning. Hvis der ikke var gaver under træet, ville det føles som et kæmpe tomrum. Så skulle vi ikke længere nyde det farvestrålende papir, kigge på og beundre, når hver eneste gave bliver pakket ud og grine over de mere fjollede pakker? Det ville slet ikke føles som en ordentlig jul, hvis vi bare sprang den del over.

Vi er i forvejen en lille familie på kun omkring 5-6 mennesker, der udveksler gaver med hinanden. Samtidig slår vi os ofte sammen, så det i virkeligheden er max 3-4 gaver, vi ender med at skulle stå for hver. Vi giver heller ikke hinanden specielt dyre gaver, så jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det skulle være så fantastisk stressende at gå på nettet og klikke noget hjem fra en ønskeseddel, hvis det endelig er fordi, man ikke har overskud til at finde på selv. Det er én gang om året, kom nu ind i kampen.

Det er så øv og anti-julet og grinchet ikke at ville give julegaver, synes jeg, men det må man ikke sige, for så er man bare en stor, fed konsumerist, der kun holder jul for at få skinnende, nye ting. For mig er det simpelthen bare en del af juleaften at sidde mæt og glad i sofaen med et glas portvin og konfektskålen inden for rækkevidde, imens man glæder sig over sin nye regnfrakke, et par øreringe eller et sjovt kaffekrus.


Jeg er ikke på gave med nogen og det føles ærlig talt noget... b-holdsagtigt, at sidde der og smile krampagtigt mens alle andre pakker den ene gave op efter den anden.
Hvis det kun er børnene, der får gaver så er det fint med mig, men som det var sidste år, så vil jeg hellere holde jul for mig selv med en frysepizza og en lunken cola. Jeg fik EN gave (et par plasticklipklapper fra Føtex til 70 kr.) og de andre fik gaver hver især for omkring 3000 kr.
Jeg ved godt at man ikke kan forlange noget af andre bare fordi det er jul, men det var godt nok flat.


Ej. Det er da heller ikke rart. Min ekskæreste var SÅ ligeglad med gaver. Der måtte jeg skære ud i pap, at det var han bare. Men fødselsdag og jul giver man mig en gave. Ellers bliver jeg ked


Det blev endnu grimmere af min mand, for at være sød, havde skrevet mig på alle gaverne fra ham til børn, forældre og søskende. I stedet blevet det bare virkelig udstillet hvordan jeg ikke var en del af familien på nogen måde.
Jeg havde dog også bedt ham lade være med at skrive mig på når jeg nu ikke havde økonomi til at være med i gaverne, men han havde så gjort det alligevel. Det var SÅ grimt at sidde der mens det så ud som om jeg havde givet gaver til alle og ingen havde noget til mig.
Min svigermor sagde, med vanlig elegance, "ja, jeg har altså ikke købt noget til dig :rulle: ".
Hun er en charmetrold og jeg tror ikke engang hun er klar hvordan hun virker på andre.


Det med at skrive begge navne på gaverne, er der mange par der gør, så spring op og fald ned på det. Jeg er virkelig målløs over, at svigerfamilien ikke engang køber noget til dig, når I holder jul sammen. Det ville jeg sgu også være ked af. Det behøver jo ikke være dyre gaver til 500 kr stykket, mindre kan også gøre det
15
14 11 14
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf zembra1986 » 2. dec 2018, 00:47

fisken80 skrev:
abcd skrev:Jeg gider overhovedet ikke julegaver, jeg synes det er helt latterligt at sidde og udveksle ligegyldige ting. Hvis der er noget jeg ønsker mig, køber jeg det selv. Det giver mening til børn der ikke bare selv kan købe, men til voksne mennesker er det skørt.


Det lyder som verdens mest triste jul :(


Jeg synes det lyder som en trist jul, hvis man tillægger gaver så høj værdi, som en del af julen. For mig er hyggen, samværet og den gode mad langt vigtigere og faktisk alt jeg behøver for at have en dejlig juleaften.
6
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 2. dec 2018, 04:43

Falstria skrev:Hvad så med skakmesterskaber?

Kvinder kan godt stille til op til åbne mesterskaber. Der er en enkelt kvinde (Judit Polgar) der har været nr. 8 i verden.
1
Brugeravatar
NilleQ
Indlæg: 207
Tilmeldt: 18. aug 2015, 20:57
Kort karma: 6
Likede indlæg: 91

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf NilleQ » 2. dec 2018, 05:33

bluetof1 skrev:
Det blev endnu grimmere af min mand, for at være sød, havde skrevet mig på alle gaverne fra ham til børn, forældre og søskende. I stedet blevet det bare virkelig udstillet hvordan jeg ikke var en del af familien på nogen måde.
Jeg havde dog også bedt ham lade være med at skrive mig på når jeg nu ikke havde økonomi til at være med i gaverne, men han havde så gjort det alligevel. Det var SÅ grimt at sidde der mens det så ud som om jeg havde givet gaver til alle og ingen havde noget til mig.
Min svigermor sagde, med vanlig elegance, "ja, jeg har altså ikke købt noget til dig :rulle: ".
Hun er en charmetrold og jeg tror ikke engang hun er klar hvordan hun virker på andre.


Lige siden vi blev kærester har vi givet gaver sammen. I starten betalte vi ikke til dem, men skrev hinanden på. Vi som par ser os som en enhed og derfor gjorde vi det sådan. Jeg kender ingen som ikke gør det samme, så tænker ikke at at du skal lægge noget i det.

Synes godt nok din svigerfamilie opfører sig mærkeligt. Hvorfor har de ikke lyst til at give dig en lille ting. Ser det lidt som en anerkendelse af ens partner, at de giver en gave.
Fra jeg holdt jul med svigerfamilien har jeg fået gaver og min mand også fra min. I starten mindre gaver, hvilket gav fin mening.
Jeg ville også have det som dig, hvis ingen havde købt noget til mig.
5
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Slettet bruger » 2. dec 2018, 06:08

fisken80 skrev:
abcd skrev:Jeg gider overhovedet ikke julegaver, jeg synes det er helt latterligt at sidde og udveksle ligegyldige ting. Hvis der er noget jeg ønsker mig, køber jeg det selv. Det giver mening til børn der ikke bare selv kan købe, men til voksne mennesker er det skørt.


Det lyder som verdens mest triste jul :(


Tjo. Jeg synes magien ved gaverne kommer tilbage med børn og deres overstadige begejstring, det kan jeg godt lide.

Det er ikke fordi jeg er hævet over materialisme, der er masser af ting jeg gerne vil have. Jeg kunne f.eks. godt tænke mig et ur. Problemet er at de ure der interesserer mig, starter fra 25.000,-, og det er nok ikke lige i nogens gavebudget.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 2. dec 2018, 06:09

landsbytossen skrev:Hvis kvinder vil have ligestilling, hvorfor vil de i sport så ikke konkurrere direkte med mænd.

Er der ikke på tide at droppe kønsopdelingen og bare kalde det f.eks håndbold i stedet for at dele det op i herrelandshold og damelandshold

I ridesport - som er en sport, hvor rytterens fysik har en betydning! - konkurrerer kvinder og mænd på lige fod.
2
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Nacaw
Indlæg: 209
Tilmeldt: 30. apr 2016, 08:56
Kort karma: 14
Likede indlæg: 357

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Nacaw » 2. dec 2018, 06:58

dgd2007 skrev:
Falstria skrev:Hvad så med skakmesterskaber?

Kvinder kan godt stille til op til åbne mesterskaber. Der er en enkelt kvinde (Judit Polgar) der har været nr. 8 i verden.

Polgar-søstrene er en overordentlig usædvanlig historie, og bør nok ikke sidestilles med kvinders evne til skak generelt. Det er vel egentlig meget sigende at ingen andre kvinder overhovedet har været tæt på verdens eliten. Jeg vil mene deres fars eksperiment beviser at der både er biologisk og sociale grunde til at mænd er bedre til skak.


https://documentaryheaven.com/my-brilli ... -a-genius/
1
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf bluetof1 » 2. dec 2018, 06:59

Delfin skrev:
bluetof1 skrev:
SurSødSovs skrev:
bluetof1 skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg synes simpelthen, det er så træls, at min far er begyndt at brokke sig over, at vi fortsat giver julegaver til hinanden i familien. "Det stresser mig," "hvorfor er det også nødvendigt," "kan vi ikke bare nyde julen uden alt det gavehalløj" og så videre. Og nej, det synes jeg virkelig ikke, vi kan. Det handler ikke om materialisme eller at jeg absolut vil have i hoved og røv, men for mig hænger gaver lige så uløseligt sammen med jul som grantræ i stuen, duften af and, smagen af risalamande, julemusik og den dér helt særlige stemning. Hvis der ikke var gaver under træet, ville det føles som et kæmpe tomrum. Så skulle vi ikke længere nyde det farvestrålende papir, kigge på og beundre, når hver eneste gave bliver pakket ud og grine over de mere fjollede pakker? Det ville slet ikke føles som en ordentlig jul, hvis vi bare sprang den del over.

Vi er i forvejen en lille familie på kun omkring 5-6 mennesker, der udveksler gaver med hinanden. Samtidig slår vi os ofte sammen, så det i virkeligheden er max 3-4 gaver, vi ender med at skulle stå for hver. Vi giver heller ikke hinanden specielt dyre gaver, så jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor det skulle være så fantastisk stressende at gå på nettet og klikke noget hjem fra en ønskeseddel, hvis det endelig er fordi, man ikke har overskud til at finde på selv. Det er én gang om året, kom nu ind i kampen.

Det er så øv og anti-julet og grinchet ikke at ville give julegaver, synes jeg, men det må man ikke sige, for så er man bare en stor, fed konsumerist, der kun holder jul for at få skinnende, nye ting. For mig er det simpelthen bare en del af juleaften at sidde mæt og glad i sofaen med et glas portvin og konfektskålen inden for rækkevidde, imens man glæder sig over sin nye regnfrakke, et par øreringe eller et sjovt kaffekrus.


Jeg er ikke på gave med nogen og det føles ærlig talt noget... b-holdsagtigt, at sidde der og smile krampagtigt mens alle andre pakker den ene gave op efter den anden.
Hvis det kun er børnene, der får gaver så er det fint med mig, men som det var sidste år, så vil jeg hellere holde jul for mig selv med en frysepizza og en lunken cola. Jeg fik EN gave (et par plasticklipklapper fra Føtex til 70 kr.) og de andre fik gaver hver især for omkring 3000 kr.
Jeg ved godt at man ikke kan forlange noget af andre bare fordi det er jul, men det var godt nok flat.


Ej. Det er da heller ikke rart. Min ekskæreste var SÅ ligeglad med gaver. Der måtte jeg skære ud i pap, at det var han bare. Men fødselsdag og jul giver man mig en gave. Ellers bliver jeg ked


Det blev endnu grimmere af min mand, for at være sød, havde skrevet mig på alle gaverne fra ham til børn, forældre og søskende. I stedet blevet det bare virkelig udstillet hvordan jeg ikke var en del af familien på nogen måde.
Jeg havde dog også bedt ham lade være med at skrive mig på når jeg nu ikke havde økonomi til at være med i gaverne, men han havde så gjort det alligevel. Det var SÅ grimt at sidde der mens det så ud som om jeg havde givet gaver til alle og ingen havde noget til mig.
Min svigermor sagde, med vanlig elegance, "ja, jeg har altså ikke købt noget til dig :rulle: ".
Hun er en charmetrold og jeg tror ikke engang hun er klar hvordan hun virker på andre.


Det med at skrive begge navne på gaverne, er der mange par der gør, så spring op og fald ned på det. Jeg er virkelig målløs over, at svigerfamilien ikke engang køber noget til dig, når I holder jul sammen. Det ville jeg sgu også være ked af. Det behøver jo ikke være dyre gaver til 500 kr stykket, mindre kan også gøre det


Vores situation er lidt speciel i og med at vi ikke bor sammen og heller ikke skal det og forbi jeg sjældent ser min svigerfamilie.
Jeg lagde heller ikke noget ondt i at han skrev mig på. Det var helt sikkert for at gøre mig en tjeneste. Jeg havde bare bedt ham lade være, bl.a. fordi jeg vidste at der ikke var nogen aftale om at give gaver.
Derudover så blev det bestemt kun en uges tid før jul at jeg skulle med og det gav en del vrøvl fordi der så skulle købes mere ind osv.
Det mærkelige er, at året før hvor vi ikke holdt jul sammen, fik jeg en ret stor gave. Min svigermor er temmelig speciel. Jeg kan egentlig godt lide hende, men hun er speciel og ikke på den gode måde.
I år er jeg med i gaverne på lige fod med min mand. Enten fordi jeg betalt til dem eller fordi jeg har købt dem. Så i år det fint at stå på kortet. Det er lige så fint ikke at få noget fra dem for vi skal ikke holde jul sammen. Det bliver dog lidt trist at være den eneste, der ikke er gaver til. Der er jo selvsagt gaver til børnene, min mor og moster giver hinanden og min mand har alle gaverne fra sin familie med.
Lidt flad fornemmelse.

Og nu føler jeg mig grådig :rulle:
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Generelt"