Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 3. okt 2018, 09:37

Pandesteg skrev:Jeg er såååååååå træt af folk, der har så skidehamrende travlt med, at man først må jule fra 1/12. Så luk dog ører og øjne for eventuelt juleri. Værre er det heller ikke. Skulle man aldrig få større problemer! :træt2:

Altså hvis man lader være med at læse eller se reklamer, ikke tager ind til bymidten og ikke tager i supermarkeder (og sikkert også mange andre butikker), så er dit forslag sikkert muligt
12
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 3. okt 2018, 09:38

PerXX skrev:
Pandesteg skrev:
PerXX skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er såååååååå træt af folk, der har så skidehamrende travlt med, at man først må jule fra 1/12. Så luk dog ører og øjne for eventuelt juleri. Værre er det heller ikke. Skulle man aldrig få større problemer! :træt2:


Er det så svært at sætte sig ind i at vi er mange der elsker Julen, men er utroligt trætte af at blive druknet i juleri nærmest fra efteråret begynder, i en sådan grad at det hænger os ud af halsen allerede før vi når julemåneden?


Ja egentlig. Jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind i, at så mange "drukner" i det. I må komme nogle meget specielle steder hvor der jules helt ekstremt meget, siden det er så overvældende og altoverskyggende.


Nu er vi kun i opstartfasen, men vi snakker altså også kun starten af oktober!
Men et enkelt eksempel: https://www.tv2nord.dk/artikel/vil-vaer ... r-foer-jul

Allerede i slutningen af måneden er det mere reglen end undtagelsen at de fleste butikker er begyndt på jule-tilbud og -pyntning.


Ja jeg er godt klar over at det kommer. Jeg forstår bare ikke hvorfor man irriteres så meget og "drukner i det". Når jeg ser udstillinger eller salg af noget der ikke interesserer mig, så går jeg bare forbi. No biggie. Jeg forstår ikke at man bruger så meget energi på at irritere sig over det.

Og det føler jeg faktisk ikke at man må sige, hvorimod man gerne må gå bersærk over, at at nogle butikker sælger julepynt i september.
3
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 3. okt 2018, 09:39

D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er såååååååå træt af folk, der har så skidehamrende travlt med, at man først må jule fra 1/12. Så luk dog ører og øjne for eventuelt juleri. Værre er det heller ikke. Skulle man aldrig få større problemer! :træt2:

Altså hvis man lader være med at læse eller se reklamer, ikke tager ind til bymidten og ikke tager i supermarkeder (og sikkert også mange andre butikker), så er dit forslag sikkert muligt


Du kan da bare lade være med at kikke på juletingene der er til salg i Fakta eller whatever. Ingen tvinger jo en til at stille sig op og bruge tid på det. Jeg går forbi masser af ting hver eneste dag, som jeg lukker øjnene for, fordi jeg synes det er åndssvagt :lol:
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 3. okt 2018, 10:14

Pandesteg skrev:
PerXX skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er såååååååå træt af folk, der har så skidehamrende travlt med, at man først må jule fra 1/12. Så luk dog ører og øjne for eventuelt juleri. Værre er det heller ikke. Skulle man aldrig få større problemer! :træt2:


Er det så svært at sætte sig ind i at vi er mange der elsker Julen, men er utroligt trætte af at blive druknet i juleri nærmest fra efteråret begynder, i en sådan grad at det hænger os ud af halsen allerede før vi når julemåneden?


Ja egentlig. Jeg kan overhovedet ikke sætte mig ind i, at så mange "drukner" i det. I må komme nogle meget specielle steder hvor der jules helt ekstremt meget, siden det er så overvældende og altoverskyggende.


De fleste supermarkeder fører julevarer ret massivt fra lige efter efterårsferien. Biltema har pyntet op til jul og sat alle deres julevarer frem i sidste uge. Plantorama begynder at bygge deres juleudstilling cirka nu, hvilket betyder, at der er et mindre udvalg eller at det er makket sammen på mindre plads.

Jeg synes helt ærligt det er temmelig svært at undgå at drukne i det længe inden det bliver december. Og hvis jeg bestemte, så indførte jeg ved lov, at butikkerne først må begynde med juleting fra midten af november. Så kunne man nå at gå og glæde sig til det i stedet for at lide af kvalme når det rent faktisk bliver jul.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pjeps » 3. okt 2018, 10:25

Men hvad er lige det fede i at julen varer 3 mdr, det er 1/4 del af et år, så er det jo ikke en speciel tid, det er bare dagligdag. Og det synes jeg ærgerligt og trist.

Jeg elsker julehygge, jeg laver også kreating i god tid ( fordi det tager tid)! Jeg har sågar helårs julepynt hængende. Men jeg ville stadig ønske at den der vi går og gemmer det for hinanden, til julen endelig kommer mentalitet var fremherskende i højere grad.

Kunne jeg blokere tråde om jul , reklamer og opslag på fb indtil 1. Søndag i advent, gjorde jeg det.
12
:ninja:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf icelady » 3. okt 2018, 10:34

Pjeps skrev:Men hvad er lige det fede i at julen varer 3 mdr, det er 1/4 del af et år, så er det jo ikke en speciel tid, det er bare dagligdag. Og det synes jeg ærgerligt og trist.

Jeg elsker julehygge, jeg laver også kreating i god tid ( fordi det tager tid)! Jeg har sågar helårs julepynt hængende. Men jeg ville stadig ønske at den der vi går og gemmer det for hinanden, til julen endelig kommer mentalitet var fremherskende i højere grad.

Kunne jeg blokere tråde om jul , reklamer og opslag på fb indtil 1. Søndag i advent, gjorde jeg det.




https://www.bt.dk/samfund/julepynt-tre-maaneder-foer-juleaften-vi-vil-vaere-foer-de-andre


:afro:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf sigge » 3. okt 2018, 10:59

Jeg har lige snakket om juletræ på kontoret og klippe-klistre-dag med to kolleger. :jule:
0
You can't spell awesome without me.
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf gro71 » 3. okt 2018, 11:22

Jeg har altså ikke spottet noget videre julehalløj endnu... Der var lidt i Bauhaus, i deres haveafdeling, men det var ret afgrænset. Jeg har ikke set noget i nogen dagligvarebutikker endnu.

Til gengæld glæder jeg mig til, at der kommer gang i Halloween-stemningen.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 3. okt 2018, 11:26

gro71 skrev:[...]
Til gengæld glæder jeg mig til, at der kommer gang i Halloween-stemningen.

Ha ha, jeg er jo en præ-halloween-dinosaurus, og jeg var faktisk helt nationalkulturelt forarget første gang jeg så at (Kbh.) Tivoli havde monteret et kæmpe græskar på en af deres høje forlystelser! :lol:
1
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf MilleMercy » 3. okt 2018, 11:27

Jeg er mest ærgerlig over, at butikkerne har afskrevet Halloween efter uge 42 for at få al julehalløj op.
Halloween falder altid 31/10, ikke slut halvanden uge før, Føtex :rulle:

Når det er sagt, så er jeg også klar på juleting i butikkerne fra 1/11, jeg synes det er hyggeligt og november er grå og kold nok i forvejen.

Ovenstående er selvfølgelig ikke noget man ikke må sige, nøjagtig ligesom alle andre udsagn i denne kategori.
4
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 3. okt 2018, 12:14

Jeg anede ikke jeg var så anstrengende :D

Jeg har allerede købt 4 stks julepyjamas, en gammel kælk til pynt, et julefad, 20 lyseholdere og masser glanspapir. Sender min mand links til diverse julemarkeder hver uge, og glæder mig ustyrligt til at vi kan sparke julen i gang for alvor.

Han plejer bare at sige, at jeg er sød. :lun:
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf hotlips » 3. okt 2018, 13:20

MilleMercy skrev:Jeg er mest ærgerlig over, at butikkerne har afskrevet Halloween efter uge 42 for at få al julehalløj op.
Halloween falder altid 31/10, ikke slut halvanden uge før, Føtex :rulle:

Når det er sagt, så er jeg også klar på juleting i butikkerne fra 1/11, jeg synes det er hyggeligt og november er grå og kold nok i forvejen.

Ovenstående er selvfølgelig ikke noget man ikke må sige, nøjagtig ligesom alle andre udsagn i denne kategori.


Det er også irriterende men de gør det samme med jul, der er faktisk juleting der ikke kan opdrives de sidste dage før jul, og på strøget i København der stopper julen lille juleaften om formiddagen.

Det er vildt mærkeligt og jeg er ikke sikker på det er en god forretning.

Sidste år ventede vi faktisk til nogle dage før halloween med at købe græskar og de var allesammen rådne indeni, det er selvfølgelig noget lettere at man bare kan hælde en ildelugtende væske ud men det var sq ikke særligt lækkert
0
D.itsen
Indlæg: 3294
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8896

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf D.itsen » 3. okt 2018, 15:37

Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er såååååååå træt af folk, der har så skidehamrende travlt med, at man først må jule fra 1/12. Så luk dog ører og øjne for eventuelt juleri. Værre er det heller ikke. Skulle man aldrig få større problemer! :træt2:

Altså hvis man lader være med at læse eller se reklamer, ikke tager ind til bymidten og ikke tager i supermarkeder (og sikkert også mange andre butikker), så er dit forslag sikkert muligt


Du kan da bare lade være med at kikke på juletingene der er til salg i Fakta eller whatever. Ingen tvinger jo en til at stille sig op og bruge tid på det. Jeg går forbi masser af ting hver eneste dag, som jeg lukker øjnene for, fordi jeg synes det er åndssvagt :lol:

Øh.. Julepyntet kommer op i mange butikker de næste uger. Det er ikke det der er til salg, jeg snakker om.
0
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pandesteg » 3. okt 2018, 17:55

D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:
D.itsen skrev:
Pandesteg skrev:Jeg er såååååååå træt af folk, der har så skidehamrende travlt med, at man først må jule fra 1/12. Så luk dog ører og øjne for eventuelt juleri. Værre er det heller ikke. Skulle man aldrig få større problemer! :træt2:

Altså hvis man lader være med at læse eller se reklamer, ikke tager ind til bymidten og ikke tager i supermarkeder (og sikkert også mange andre butikker), så er dit forslag sikkert muligt


Du kan da bare lade være med at kikke på juletingene der er til salg i Fakta eller whatever. Ingen tvinger jo en til at stille sig op og bruge tid på det. Jeg går forbi masser af ting hver eneste dag, som jeg lukker øjnene for, fordi jeg synes det er åndssvagt :lol:

Øh.. Julepyntet kommer op i mange butikker de næste uger. Det er ikke det der er til salg, jeg snakker om.


Øh... ja det er jeg klar over, og? Jeg bruger nok bare ikke så meget tid i et supermarked eller butikker så det ligefrem kan drukne mig. Lad være med at fokusere på det. Brug energien til noget positivt. Det bliver ikke bedre af at brokke sig.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 3. okt 2018, 18:04

Man må da tydeligvis ikke juble over at julen varer lige til påske - og for min del starter i september.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"