Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9015
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 7. jul 2018, 07:25

cola skrev:
Purple Haze skrev:Hvis man køber stort ind på tilbud og udsalg, så sparer man altså ikke - med mindre man køber ting man ville have købt uanset om de var nedsat eller ej.

Tilbudsugen.dk
Den er ret god for en som mig der skal have cola og kærgården... så ved jeg hvor jeg skal køre hen for at få dem billigt :-)


Ja?

Men hvis du køber 20 1,5l Fanta udover det du kom for at købe fordi de var billige, så har du ikke sparet x antal kr på at købe Fanta, så har du brugt x antal kr på at købe noget du ikke ville have købt ellers.
Du har ikke pludselig sparet en masse penge, fordi du har brugt flere penge.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sevii » 7. jul 2018, 07:49

Jeg er begyndt at glæde mig til efterår. Og jul :lun:
6
:banan: :banan:
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55654
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 7. jul 2018, 08:07

Sevii skrev:Jeg er begyndt at glæde mig til efterår. Og jul :lun:

Jaaa! Jeg talte med en kollega om det i forgårs. At det er skønt med sommerferie. Og at - når vi vender tilbage til jobbet igen efter ferien - er det snart efterår og dermed også jul. :lun:
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jul 2018, 08:15

^ Jeg ved ikke, hvordan vejret er hos jer, men kom til Als - her er nærmest efterårsstorm (godt nok med sol og næsten skyfrit, men blæsten. I må gerne få den!)
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Madam Pomfrey » 7. jul 2018, 08:19

Sevii skrev:Jeg er begyndt at glæde mig til efterår. Og jul :lun:




jeg glæder mig ALTID til jul :love:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 7. jul 2018, 08:31

Det her må man med garanti ikke sige: Jeg forstår ikke hypen omkring jul
11
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 7. jul 2018, 10:44

fisken80 skrev:Jeg har lyst til at slå folks telefoner ud af hånden på dem når de går og glor ned i dem uden at ænse deres omgivelser. To gange bare i formiddag har jeg måtte bremse op fordi de står midt på cykelstien eller er på vej ud på den uden så meget som at registrere min venlige ringen med klokken...

Og jeg har lyst til at slå så hårdt, at telefonen aldrig bliver telefon igen.


Der var en eller anden komiker, der sagde, at man bare skal råbe "smartphone!", når man ser det der.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 7. jul 2018, 13:18

LaScrooge skrev:
Juki skrev:...


Jeg tror ikke der er en eneste kultur i verden der ikke har normer for udvekslinger mellem gæst og vært. Høflighed og taknemmelighed på den ene side, imødekommenhed, omsorgsfuld opmærksomhed på den anden side. Inviterer man nogen behandler man dem pænt, bliver man inviteret til andres hjem behandler man dem pænt og med respekt.

Jeg synes ikke Selma forventer for meget. Hun indbyder en fremmed til at være gæst på hendes private enemærker. Til et rum, der er hendes, skabt at hende, og hvor folk udvælges til at have adgang. Det bør man som gæst have blik for og det tror jeg som sagt ikke er særegent for nogle kulturer, men generelt for alle kulturer.

Det kan man vel også sagtens vise uden at det involverer en fysisk ting. Jeg er ikke interesseret i hverken at give eller modtage et eller andet bare fordi. Hvis det er noget brugbart som modtager evt. mangler eller jeg ved vedkommende vil blive glad for er det noget andet.

Anyway, jeg citerer lige mig selv i stedet for at gentage igen.
Juki skrev:Men er det normalt at give/modtage en gave i den forbindelse?

Jeg ville som sagt ikke tænke på det umiddelbart og som udgangspunkt, men der er forskel på om det er en uskreven regel eller om det står under nogle informationer man kun kan læse hvis man er en del af det fællesskab/hjemmesiden. Hvis det bare forventes og din gæst har det som mig er det ikke sikkert han bevidst vil være uhøflig fx.

Hvis man rejser rundt og overnatter mange forskellige steder i den periode er det måske også svært at tage ting med fra ens hjemland eller have mulighed for at finde noget til en fremmed person, et fremmed sted, i et fremmed land.


Juki skrev:Jeg kan også finde på at give værtsgaver, hvis det er til nogen jeg kender eller har kendskab til. Hvis jeg selv er vært vil jeg hellere have at vi har hygget, vedkommende har været hjælpsom og jeg har følt mig tilpas i vedkommendes selskab. Jeg vil hellere have noget på den måde end en lille symbolsk gave.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Zombie » 8. jul 2018, 19:07

Hvis jeg ikke havde fået noget opioid lignende Medicin til at tage hosten, så jeg før første gang i en uge kan få sovet, så var jeg desperat nok til at tage en overdosis valproat. Enten får jeg slappet godt af, dør af det, eller de må tage alvorligt at jeg ikke kan fungere uden søvn.

Men selvom sygeplejersken i skranken hos lægevagten var et forfærdeligt møde, så var lægen mega sød. Jeg blev undersøgt og sad og skiftevis græd/hostede af mangel på søvn, og at jeg får så kraftige hosteanfald at jeg har haft kastet min valproat op, og så går det jo helt galt.

Så jeg fik meget empati og 4 piller, to til i nat og to til i morgen, og så kunne jeg snøfte hjem igen.

Jeg havde totalt gjort det, jeg var så desperat, men det må man ikke sige, for så er man jo mere tosset end man allerede er. (Kalder det selv handlekraftig og desperat).
Zzz.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 8. jul 2018, 19:08

kartoffelpizza skrev:
Confucius skrev:
2SHY skrev:Det her må man med garanti ikke sige: Jeg forstår ikke hypen omkring jul


En måned med klassiske genudsendelser, man rent faktisk gider se, kalorie-frås ad libitum, syndige julefrokoster på arbejdspladsen/studiet, syndige familiejulefrokoster, gaver, så meget slik, at det er integreret i kalenderen, kulde og på et godt år - sne. What's not to hype?

Kedelig mad, mørkt og koldt vejr, pres fra alle sider om hvor julen skal holdes, gaveræs, dårligt slik.

Plus alt for mange dage hvor man ikke kan undgå at skulle være sammen med alt for mange mennesker, folk der ikke kan finde ud af at respektere ønsker om at man ikke diskuterer politik eller religion, folk der bliver lige fulde nok, påmindelser om alle de mennesker man elsker men som ikke er her mere...
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 8. jul 2018, 19:22

Confucius skrev:
2SHY skrev:Plus alt for mange dage hvor man ikke kan undgå at skulle være sammen med alt for mange mennesker, folk der ikke kan finde ud af at respektere ønsker om at man ikke diskuterer politik eller religion, folk der bliver lige fulde nok, påmindelser om alle de mennesker man elsker men som ikke er her mere...


De ting er ikke jule-specifikke, men findes året rundt.

Men derfor må jeg vel stadig mene at de forpester julen og er en af grundene til at jeg ikke er fan af jul?
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15615
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20990

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 8. jul 2018, 19:54

Confucius skrev:
2SHY skrev:
Confucius skrev:
2SHY skrev:Plus alt for mange dage hvor man ikke kan undgå at skulle være sammen med alt for mange mennesker, folk der ikke kan finde ud af at respektere ønsker om at man ikke diskuterer politik eller religion, folk der bliver lige fulde nok, påmindelser om alle de mennesker man elsker men som ikke er her mere...


De ting er ikke jule-specifikke, men findes året rundt.

Men derfor må jeg vel stadig mene at de forpester julen og er en af grundene til at jeg ikke er fan af jul?


Det må du da gerne mene. Jeg forholdt mig til dit udsagn om hype. Ikke til at du mener de forpester julen og at du ikke er fan. Det har jo ikke noget med hype at gøre.

Næ men det var også mere en generel betragtning herinde fra. Det der med at tælle ned i månedsvis inden forstår jeg bare ikke. Fint at andre elsker julen. Jeg forstår bare ikke man kan gøre det så meget at man tilsyneladende ser frem til det størstedelen af året
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 8. jul 2018, 20:25

Kunne man ikke tage julen i egen hånd?

Min familie er sådan lidt op og ned, og et år gad min mand og jeg ikke - så vi havde booket til jul på et hotel. Det lød bare latterligt hygge - men vi kom aldrig af sted, endte hos familien alligevel.

Men det er da en løsning vi har i baghånden, skulle vi få lyst igen.

Personligt begynder jeg at glæde mig til jul omkring marts/april måned. Mest fordi julestellet skal frem, og julegardinerne op :lun:
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 8. jul 2018, 21:13

Mistermor skrev:Christine Feldthaus er ved at være anstrengende i længden.

Ved at være?
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 8. jul 2018, 21:59

Mistermor skrev:
kidkomb skrev:
Mistermor skrev:Christine Feldthaus er ved at være anstrengende i længden.

Ved at være?


For meget i tv og bare for meget - set ud fra min smag.

Den type livsstilsekspert hun er, hvor hun ikke kan sige eller udtale sig om noget uden at trække tendenser, observationer osv. ind i alle emner og alle sætninger er så belastende :tie:

Flemming Møldrup FTW :rock: :lol:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"