Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Prosperity74 » 18. jun 2018, 06:52

Mavis skrev:Jeg har lige taget mig selv i at sidde og glæde mig til, at det bliver efterår :genert: .


Det glæder jeg mig også til. Jeg elsker efterårets smukke farver, indendørs hygge imens det regner og rusker udenfor, levende lys, hygge ( strik ) sokker :lun:
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 18. jun 2018, 07:18

Prosperity74 skrev:
Mavis skrev:Jeg har lige taget mig selv i at sidde og glæde mig til, at det bliver efterår :genert: .


Det glæder jeg mig også til. Jeg elsker efterårets smukke farver, indendørs hygge imens det regner og rusker udenfor, levende lys, hygge ( strik ) sokker :lun:

Me too. Efteråret er fantastisk :love:


Men for mig skal det helst være efter en bragende god varm sommer, så jeg er helt tanket op på sol og lyse timer. Så elsker jeg at kunne følge med i at dagene bliver kortere, luften bliver mere sprød og himlen får sin helt særlige blå farve. Jeg dur ikke til forår-semiefterår-efterår :)
12
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21206

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 18. jun 2018, 07:47

cola skrev:Cykellister der kører med hjernen i kurven fortjener at dø


Sikken en usmagelig og modbydelig ting at sige!
14
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21206

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf catnip » 18. jun 2018, 09:50

Confucius skrev:
catnip skrev:
cola skrev:Cykellister der kører med hjernen i kurven fortjener at dø


Sikken en usmagelig og modbydelig ting at sige!


Det falder vel fint i tråd med trådens tema?


Det må man sige
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 18. jun 2018, 10:33

Dmitra skrev:Jeg synes måske ikke ligefrem de pågældende cyklister fortjener at dø. Jeg forstår dog ikke, traffikregler eller ej, at de tager chancen når nu en hel masse lastbilchauffører har sagt de uanset hvor godt de orienterer sig har en blind vinkel. Om jeg traffikregelmæssigt har loven på min side eller ej, det hjælper mig ikke når jeg ligger under en 18 tons tung lastbils højre forhjul. Selvom loven er på min side vil jeg altid vælge at vente det halve minut på at lastbilen har drejet, har mit liv for kært til at tage chancen. Døden på den måde fortjener ingen, ville dog ønske flere lyttede og ventede den tid lastbilen tager om at dreje.

Københavnske cyklister er i hvert fald ofte forbløffende modige :genert:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 18. jun 2018, 12:53

Mistermor skrev:Det er udbredt til andre byer. :) Jeg gad nok vide, om de mest hensynsløse cyklister aldrig kører i bil. Jeg undrer mig over, at de ikke overvejer, at de f.eks. ikke kan cykle i en fodgængerovergang uden risiko.... at de ikke overvejer, at når de kommer susende, kommer de med en helt anden hastighed og ofte fra en anden vinkel, end bilisten forventer fodgængere fra. De risikerer dermed både deres liv og at ødelægge andres liv. Det virker så tankeløst.

Det er vist endda ulovligt at cykle over i fodgængerovergangen. Det var det i hvert fald tidligere. :)
3
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11307
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23380

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 18. jun 2018, 14:07

Som en, der har fået kørekort sent, tror jeg ofte ikke de er opmærksomme på det. Jeg prøver virkelig at vise mine dregne, hvordan man (ikke) ser dem som bilist og håber derved at banke lidt fornuft i deres teenage hoveder.
Jeg er selv blevet overrasket over hvor lidt synlig man er f.eks. i mørke, regn etc.
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17193
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41806

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LaMariposa » 18. jun 2018, 14:32

Dmitra skrev:Jeg har lyst til at oprette en Spotify-playliste med sange som Love hurts og deslige og dvæle i dem indtil jeg brækker mig af selvmedlidenhed.

Nej, det hjælper ikke, derfor her. Og for fanden hvor er tanken tiltalende lige nu.


Ellers har P7 Mix en hjerteskærende maraton om break-up sange, som jeg småtudede til, selvom jeg ikke havde kærestesorger.

https://www.dr.dk/playlister/p7mix/2015 ... nge-top-70
3
:lun: Be brave
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 18. jun 2018, 21:07

Jeg har set en gravid cirka midtvejs, der var lige så rund om bagdelen som om maven. Det så helt freaky ud. :tie:

Og ja, jeg kommer sikkert til at se ligesådan ud. Det ville være passende karma.
3
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9526
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7841

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophies-mor » 18. jun 2018, 21:12

Hvor er jeg dog glad for, at det med overvejende sandsynlighed IKKE bliver onsdag, men tidligst slutningen af denne uge.
Måske endda først slutningen af måneden.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vixen » 18. jun 2018, 21:26

Rapfisk skrev:Jeg har set en gravid cirka midtvejs, der var lige så rund om bagdelen som om maven. Det så helt freaky ud. :tie:

Og ja, jeg kommer sikkert til at se ligesådan ud. Det ville være passende karma.


Altsååå.... sådan her, eller hvad? Jeg var 25 uger henne på billedet :ninja: :-D
Senest rettet af Vixen 19. jun 2018, 08:07, rettet i alt 1 gang.
3
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Rapfisk » 18. jun 2018, 21:28

Vixen skrev:
Rapfisk skrev:Jeg har set en gravid cirka midtvejs, der var lige så rund om bagdelen som om maven. Det så helt freaky ud. :tie:

Og ja, jeg kommer sikkert til at se ligesådan ud. Det ville være passende karma.


Altsååå.... sådan her, eller hvad? Jeg var 25 uger henne på billedet :ninja: :-D

Din bagdel er ikke i nærheden af at være lige så stor som maven (og er i øvrigt smukt placeret). Dig havde jeg aldrig fået den tanke om.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Vixen » 18. jun 2018, 21:38

Rapfisk skrev:
Vixen skrev:
Rapfisk skrev:Jeg har set en gravid cirka midtvejs, der var lige så rund om bagdelen som om maven. Det så helt freaky ud. :tie:

Og ja, jeg kommer sikkert til at se ligesådan ud. Det ville være passende karma.


Altsååå.... sådan her, eller hvad? Jeg var 25 uger henne på billedet :ninja: :-D

Din bagdel er ikke i nærheden af at være lige så stor som maven (og er i øvrigt smukt placeret). Dig havde jeg aldrig fået den tanke om.


Orv, tak :P
Ej, det slog mig bare lige, at jeg da egentlig matchede din beskrivelse i løbet af min graviditet, og faktisk også lige omkring halvvejs.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 18. jun 2018, 22:37

dgd2007 skrev:
Dmitra skrev:Jeg synes måske ikke ligefrem de pågældende cyklister fortjener at dø. Jeg forstår dog ikke, traffikregler eller ej, at de tager chancen når nu en hel masse lastbilchauffører har sagt de uanset hvor godt de orienterer sig har en blind vinkel. Om jeg traffikregelmæssigt har loven på min side eller ej, det hjælper mig ikke når jeg ligger under en 18 tons tung lastbils højre forhjul. Selvom loven er på min side vil jeg altid vælge at vente det halve minut på at lastbilen har drejet, har mit liv for kært til at tage chancen. Døden på den måde fortjener ingen, ville dog ønske flere lyttede og ventede den tid lastbilen tager om at dreje.

Københavnske cyklister er i hvert fald ofte forbløffende modige :genert:


Jeg ville snarere kalde dem dumdristige. Forkortet til dum.

Jeg så i dag en dame køre over for rødt på det store kryds, hvor hun kom kørende af Jagtvej og skulle over Åboulevarden. Ift. Det er en flersporet vej, hvor der køres stærkt, forstår jeg slet ikke, at hun tør. Sådan en fortjener enten en bøde eller en forskrækkelse, så hun husker at overholde færdselsloven fremover.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Aima » 19. jun 2018, 02:28

Ellin skrev:
cola skrev:Cykellister der kører med hjernen i kurven fortjener at dø, hvordan kan de dog overhovedet tro at det er ok at køre op på siden af en svingende lastbil eller køre ud foran et tog, og så bagefter brokke sig over at de blev kørt ned... hvis de da overlever.
Kære cykellist, få nu din hjerne med på turen.


“Fortjener at dø”, ligefrem? Det var da lidt voldsomt at tænke sådan om andre mennesker. :tie:



catnip skrev:
cola skrev:Cykellister der kører med hjernen i kurven fortjener at dø


Sikken en usmagelig og modbydelig ting at sige!


For to sider siden, skrev nogen et indlæg om, at en eller anden politiker skulle smides ud fra et fly uden faldskærm. Ikke at jeg gider have nogen holdning til hverken det ene eller andet indlæg, men bare for at nævne det. Jeg ser ikke rigtigt forskellen, udover at det sidste indlæg fik nogle reaktioner som fik en masse likes, hvorimod det andet gik ubemærket hen. Lidt sært, synes jeg :)
2
I'll stick with hell no's and headphones...

Tilbage til "Generelt"