Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. maj 2018, 22:11

Delfin skrev:
kidkomb skrev:Og det er her hvor jeg synes at "en smule mere trætte" ikke hører sig til i visse typer erhverv. Kirurg er bestemt et af dem.


Ja kirurg er en af dem, men jeg har tillid til, at en kirurg, der dog må have en smule hjerne at gøre godt med, fint er i stand til at finde ud af, at det måske ikke er skidesmart at operere på 16. time uden vådt eller tørt. Jeg er næsten mere bekymret over, at kirurger opererer i så lange vagter.

Det er jeg så absolut også bekymret over. Jeg har aldrig været tilhænger af lægers og sygeplejerskers marathon-agtige vagter.
I det hele taget, hvis jeg var diktator, så ville tingene se meget anderledes ud i sundhedssystemet. Folk i livsvigtige erhverv bør have en bedre løn og langt bedre forhold end de har i dag. Det er slet ikke godt nok som det er nu.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. maj 2018, 22:13

Zinde skrev:
kidkomb skrev:Ja! Det kan kirurger godt. Men i forvejen er de, så vidt jeg hører, ofte pressede og arbejder for lange vagter og hvis de så oven i det ikke får vådt eller tørt er det virkelig ikke ok.
Det synes jeg virkelig ikke.
I siger så at de så ikke faster, for det kan de godt selv styre. Jeg siger at det håber jeg da, men at jeg i praksis har oplevet en kultur hvor der går sport i at strække den så langt som muligt og ofte for langt.
Disclaimer: Nej, jeg har ikke arbejdet sammen med kirurger. Det gør helt ærligt ikke min holdning anderledes. Jeg siger jo ikke at alle kirurger, der bekender sig til islam, bare faster og er helt ansvarsløse. Jeg siger at bekymringen vel er reel.


Her i tråden er ingen med reel erfaring fra sundhedsvæsnet bekymrede. Det har jeg heller ikke hørt om andetsteds. Så jeg tænker ikke, der er grund til bekymring.

Well, min svigermor er pædagog og oplever børn ned til 6-årsalderen der sidder og hænger i timerne fordi de faster.
Jeg har oplevet min del af slatne og sløve muslimer under ramadanen. Børn skal ikke faste. Min erfaring er at der går sport i den. Så jo, jeg synes at min bekymring er reel.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. maj 2018, 22:15

Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:Ja! Det kan kirurger godt. Men i forvejen er de, så vidt jeg hører, ofte pressede og arbejder for lange vagter og hvis de så oven i det ikke får vådt eller tørt er det virkelig ikke ok.
Det synes jeg virkelig ikke.
I siger så at de så ikke faster, for det kan de godt selv styre. Jeg siger at det håber jeg da, men at jeg i praksis har oplevet en kultur hvor der går sport i at strække den så langt som muligt og ofte for langt.
Disclaimer: Nej, jeg har ikke arbejdet sammen med kirurger. Det gør helt ærligt ikke min holdning anderledes. Jeg siger jo ikke at alle kirurger, der bekender sig til islam, bare faster og er helt ansvarsløse. Jeg siger at bekymringen vel er reel.


Her i tråden er ingen med reel erfaring fra sundhedsvæsnet bekymrede. Det har jeg heller ikke hørt om andetsteds. Så jeg tænker ikke, der er grund til bekymring.

Well, min svigermor er pædagog og oplever børn ned til 6-årsalderen der sidder og hænger i timerne fordi de faster.
Jeg har oplevet min del af slatne og sløve muslimer under ramadanen. Børn skal ikke faste. Min erfaring er at der går sport i den. Så jo, jeg synes at min bekymring er reel.


Men når både Delfin og jeg fortæller dig, at vores erfaring er, at det ikke er et problem blandt muslimsk sundhedspersonale, hvorfor tror du så ikke på det?

Jeg tror da gerne på at I aldrig har oplevet det? Og det er fint. Dejligt.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. maj 2018, 22:19

Børns faste er et helt nyt emne, det er jeg nok for træt til at tage fat i her på sengekanten.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 25. maj 2018, 22:21

Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:Ja! Det kan kirurger godt. Men i forvejen er de, så vidt jeg hører, ofte pressede og arbejder for lange vagter og hvis de så oven i det ikke får vådt eller tørt er det virkelig ikke ok.
Det synes jeg virkelig ikke.
I siger så at de så ikke faster, for det kan de godt selv styre. Jeg siger at det håber jeg da, men at jeg i praksis har oplevet en kultur hvor der går sport i at strække den så langt som muligt og ofte for langt.
Disclaimer: Nej, jeg har ikke arbejdet sammen med kirurger. Det gør helt ærligt ikke min holdning anderledes. Jeg siger jo ikke at alle kirurger, der bekender sig til islam, bare faster og er helt ansvarsløse. Jeg siger at bekymringen vel er reel.


Her i tråden er ingen med reel erfaring fra sundhedsvæsnet bekymrede. Det har jeg heller ikke hørt om andetsteds. Så jeg tænker ikke, der er grund til bekymring.

Well, min svigermor er pædagog og oplever børn ned til 6-årsalderen der sidder og hænger i timerne fordi de faster.
Jeg har oplevet min del af slatne og sløve muslimer under ramadanen. Børn skal ikke faste. Min erfaring er at der går sport i den. Så jo, jeg synes at min bekymring er reel.


Men når både Delfin og jeg fortæller dig, at vores erfaring er, at det ikke er et problem blandt muslimsk sundhedspersonale, hvorfor tror du så ikke på det?

Jeg tror da gerne på at I aldrig har oplevet det? Og det er fint. Dejligt.

Men alligevel vægter du din erfaring med muslimer, som ikke er sundhedspersonale, højere end vores, som ER med sundhedspersonale, og konkluderer på den baggrund, at der ER grund til bekymring mht. muslimsk sundhedspersonale. Det synes jeg er sært og søgt.

Det må du gerne synes. Jeg er kun ét menneske. Med 24 års arbejdserfaring. På alle tider min minimum 1 muslimsk kollega. De fleste tider mere end det. I er to mennesker. På tre mennesker kan man altså ikke bygge ret meget synes jeg. Det er jo ikke fordi jeg ligger søvnløs over det eller har en holdning om at kirurger aldrig må faste. Jeg mener at der reelt er grund til bekymring, eller om du vil, et vågent øje.
At man ikke må have den holdning fordi det handler om religion er noget andet. Havde jeg udtrykt bekymring over alle mulige andre menneskers vaner i forbindelse med deres job, så havde diskussionen været ikke-eksisterende. Dét er søgt.
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. maj 2018, 22:22

Zinde skrev:
kidkomb skrev:
Zinde skrev:
kidkomb skrev:Ja! Det kan kirurger godt. Men i forvejen er de, så vidt jeg hører, ofte pressede og arbejder for lange vagter og hvis de så oven i det ikke får vådt eller tørt er det virkelig ikke ok.
Det synes jeg virkelig ikke.
I siger så at de så ikke faster, for det kan de godt selv styre. Jeg siger at det håber jeg da, men at jeg i praksis har oplevet en kultur hvor der går sport i at strække den så langt som muligt og ofte for langt.
Disclaimer: Nej, jeg har ikke arbejdet sammen med kirurger. Det gør helt ærligt ikke min holdning anderledes. Jeg siger jo ikke at alle kirurger, der bekender sig til islam, bare faster og er helt ansvarsløse. Jeg siger at bekymringen vel er reel.


Her i tråden er ingen med reel erfaring fra sundhedsvæsnet bekymrede. Det har jeg heller ikke hørt om andetsteds. Så jeg tænker ikke, der er grund til bekymring.

Well, min svigermor er pædagog og oplever børn ned til 6-årsalderen der sidder og hænger i timerne fordi de faster.
Jeg har oplevet min del af slatne og sløve muslimer under ramadanen. Børn skal ikke faste. Min erfaring er at der går sport i den. Så jo, jeg synes at min bekymring er reel.


Men når både Delfin og jeg fortæller dig, at vores erfaring er, at det ikke er et problem blandt muslimsk sundhedspersonale, hvorfor tror du så ikke på det?


Min erfaring stammer dog primært fra pædagogisk sektor, selvom jeg også har været omkring sundhedsfag. Jeg er ikke sygeplejerske.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. maj 2018, 22:26

kidkomb skrev:Det må du gerne synes. Jeg er kun ét menneske. Med 24 års arbejdserfaring. På alle tider min minimum 1 muslimsk kollega. De fleste tider mere end det. I er to mennesker. På tre mennesker kan man altså ikke bygge ret meget synes jeg. Det er jo ikke fordi jeg ligger søvnløs over det eller har en holdning om at kirurger aldrig må faste. Jeg mener at der reelt er grund til bekymring, eller om du vil, et vågent øje.
At man ikke må have den holdning fordi det handler om religion er noget andet. Havde jeg udtrykt bekymring over alle mulige andre menneskers vaner i forbindelse med deres job, så havde diskussionen været ikke-eksisterende. Dét er søgt.


Der er heller ingen af os, der siger, at vi har det endegyldige svar. Jeg kan kun konstatere, at der ikke vrimler med død og ulykker omkring ramadan.
Du ved overhovedet ikke, hvad jeg ville mene, hvis diskussionen handlede om andre vaner. Jeg er jævnt ligeglad med religion, og der er mange andre ting i erhvervslivet, der bekymrer mig langt mere end fasten.
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 25. maj 2018, 22:28

Nå nu gider jeg ikke mere. Vi må vist bare sige, at vi ikke er enige, og så er den jo ikke så meget længere
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 25. maj 2018, 22:42

englishchannel skrev:Jeg forstår virkelig ikke, hvorfor barnet antages at være mere morens ansvar end farens?

Og ja, i teorien kan man godt smide barnet til pasning efter 6 mdr., men vi ved godt allesammen, hvem af forældrene, der bliver set skævest til i den sammenhæng. Og det er ikke faren, der med sine 14 dage anses for at have aftjent sin fulde barselspligt.


Argh bullshit ..
Børn har overlevet 12 ugers barsel - sådan var forholdene den gang - så der er intet skævt at se hos nogen.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Bimmerdyret » 25. maj 2018, 22:45

Sangius skrev:


Hvis man ønsker at amme efter anbefalingerne, skal man som kvinde minimum havde 8 måneders barsel.

Hvis min mand ville have halvdelen af barslen, ville jeg aldrig give ham lov. Det ville blive på bekostning af vores barns sundhed.

Jeg er all for at mænd får mere barsel, men de skal absolut ikke have en større del i den kvinderne får.


Det er 6 mdr
0
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 25. maj 2018, 23:56

Tux skrev:
Delvis amning er intet problem selv om manden tager barsel, og 6 måneders barsel til kvinden er selvfølgelig intet problem.. I andre lande med mindre barsel (en fulde 12 måneder), klarer børn sig også fint..


Hvordan vil du fuldamme et bsrn til 6 måneder, og samtidig starte på arbejde ved 6 måneder? O.o
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29282

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sangius » 25. maj 2018, 23:57

Bimmerdyret skrev:
Sangius skrev:


Hvis man ønsker at amme efter anbefalingerne, skal man som kvinde minimum havde 8 måneders barsel.

Hvis min mand ville have halvdelen af barslen, ville jeg aldrig give ham lov. Det ville blive på bekostning af vores barns sundhed.

Jeg er all for at mænd får mere barsel, men de skal absolut ikke have en større del i den kvinderne får.


Det er 6 mdr


Hvad?
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 26. maj 2018, 04:56

Joe skrev:Jeg glæder mig helt vildt til at tage næsten et års barsel. Jeg trænger til den pause fra arbejdslivet.

Jeg hænger stadig til dels fast i min rolle som elev på mit arbejde, trods jeg har været udlært i to år.
Jeg glæder mig til barsel, så min kollega selv kan lave alle de skodting hun sætter mig til, udelukkende fordi hun ikke selv gider.
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Tux
Indlæg: 3064
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:36
Kort karma: 182
Likede indlæg: 5795

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tux » 26. maj 2018, 05:15

Sangius skrev:
Tux skrev:
Delvis amning er intet problem selv om manden tager barsel, og 6 måneders barsel til kvinden er selvfølgelig intet problem.. I andre lande med mindre barsel (en fulde 12 måneder), klarer børn sig også fint..


Hvordan vil du fuldamme et bsrn til 6 måneder, og samtidig starte på arbejde ved 6 måneder? O.o

Det vil jeg ikke..

3 måneder til manden og der er rigeligt plads til at der kan fuld ammes i ikke bare 6 måneder men 8-9-10 måneder...
0
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6680

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 1234 » 26. maj 2018, 05:44

Nu er det muligt med det nuværende system at holde mere barselsorlov end man får løn og barselsdagpenge til.
Det regner vi med at gøre herhjemme, fordi jeg kan få fuldløn ret lang tid og jeg får højest løn, men for at min kæreste får ligeså meget barsel, så tager han nogle uger uden løn. Men den mulighed bliver sjældent nævnt, men det så tilbage til den opslag jeg lavede for flere måneder siden om, at folk sætter sig for hårdt i det økonomisk efter min mening.

Det er ligesom nyuddannede, der ikke afholder noget ferie, fordi de ikke selv vil betale. Altså de fleste er gået fra SU til fuldløn. Det burde være muligt, at have råd til lidt ferie, måske ikke nødvendigvis 6 uger, men mere end 0 i hvert fald.
2

Tilbage til "Generelt"