Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 10. mar 2018, 10:30

kidkomb skrev:
Juki skrev:
kidkomb skrev:
LadyFox skrev:
kidkomb skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
kidkomb skrev:Haha, hvor er I søde :lun:

Jeg er i Gentofte. I morgen er jeg dog hjemme, for jeg har ferie :banan:

Sørens også. Men okay, jeg ville kigge indforstået på alle og se om der var noget debat telepati, for jeg aner heller ikke hvordan du ser ud.

:lol:
Jeg er vild med tanken om tilfældige mennesker der går rundt i Ikea Gentofte og kigger en anelse mistroisk på alle ansatte og leder efter et glimt af indforståethed i deres øjne :klap:

Det er vel også snart på tide at nogen spotter dig derude. :ninja:

Didas spottede mig for nogle år siden faktisk (eller jeg spottede hende)
Og så har jeg engang givet et eller andet væk til en debattør, som kom ud og hentede det. Jeg husker det som om det var Juki (muligvis med et andet brugernavn) men jeg er ikke sikker :blush:

Hvad?? :panik:

Jeg har kun været i Ikea i Århus og en enkelt gang i Ikea i Odense og/eller i Taastrup.

Men hvordan så jeg ud og hvad hentede jeg? :D

Haha, jamen så var det jo ikke dig :D
Åh, så kan jeg ikke huske hvem det var. Jeg kan huske at hun var mørkhåret og havde to hunde. Måske kun en hund.
Og krøller. Og ca 45 år på det tidspunkt (dvs over 50 nu) Jeg aner faktisk ikke hvordan du ser ud eller hvor gammel du er. Jeg tror det var hunden jeg gættede ud fra :lol:

Øv, så har det ikke engang været en dobbeltgænger :lol:

Jeg er kun 30 år og har lysebrunt, glat og typisk skandinavisk hår.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 12. mar 2018, 06:44

Jeg synes det er barnligt (af mangel på andet ord) at dele et billede af Christiansborg med skriften: “denne børnehave lukker ikke under lockouten”.

(Jeg sympatiserer med de ansatte men synes at det er svært at finde hoved og hale i. Mange stedet deles grundløn til forargelse. Men dertil kommer pension, tillæg osv, det gør det lidt svært reelt at gennemskue :/ )
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. mar 2018, 12:57

BlueBunny skrev:[...] Mange stedet deles grundløn til forargelse. [...]

:gruble:
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 12. mar 2018, 13:00

dgd2007 skrev:
BlueBunny skrev:[...] Mange stedet deles grundløn til forargelse. [...]

:gruble:

Jeg tror det betyder, at det er grundlønnen, der oplyses (deles), men der ikke nævnes hvad pensionssatsen, tillæg etc. er.

Fx. havde jeg 18% i pension, da jeg var offentligt ansat og 6% i det private - begge steder med 1/3 egen betaling. Min løn i det offentlige blev altid omtalt som beløbet efter egen delen pension var trukket. I det private bliver den altid omtalt før. Det gør det ret svært at sammenligne :)
2
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. mar 2018, 13:02

Mani skrev:[...] oplyses (deles) [...]

Ah, på dæj måde! :gogo: :fløjt:
0
Brugeravatar
Tobywan
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 1. sep 2015, 18:12
Kort karma: 74
Likede indlæg: 1965

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Tobywan » 12. mar 2018, 13:07

Mani skrev:
dgd2007 skrev:
BlueBunny skrev:[...] Mange stedet deles grundløn til forargelse. [...]

:gruble:

Jeg tror det betyder, at det er grundlønnen, der oplyses (deles), men der ikke nævnes hvad pensionssatsen, tillæg etc. er.

Fx. havde jeg 18% i pension, da jeg var offentligt ansat og 6% i det private - begge steder med 1/3 egen betaling. Min løn i det offentlige blev altid omtalt som beløbet efter egen delen pension var trukket. I det private bliver den altid omtalt før. Det gør det ret svært at sammenligne :)


Det er ikke relevant hvem der betaler pension når man tale løn som sammenligning. Kun det samlede beløb, når alt er talt med (grundløn, tillæg, pension osv.). Jeg bliver også bare så træt at at se disse lønsedler som ingen kan bruges til noget, når der skal sammenlignes.

Der kan jo nemt være en forskel på 10-20% alt efter om pension er med eller ej. Uanset hvem der betaler dem, skal de da tælles med for at man kan sammenligne noget som helst.

De 18% som man "automatisk" får i det offentlig, skal mange steder forhandles som reel løn i det private. Eller der skal indbetales ekstra, da den arbejdesgiverbetalte del, ofte er mindre.
4
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 12. mar 2018, 13:11

Tobywan skrev:
Mani skrev:
dgd2007 skrev:
BlueBunny skrev:[...] Mange stedet deles grundløn til forargelse. [...]

:gruble:

Jeg tror det betyder, at det er grundlønnen, der oplyses (deles), men der ikke nævnes hvad pensionssatsen, tillæg etc. er.

Fx. havde jeg 18% i pension, da jeg var offentligt ansat og 6% i det private - begge steder med 1/3 egen betaling. Min løn i det offentlige blev altid omtalt som beløbet efter egen delen pension var trukket. I det private bliver den altid omtalt før. Det gør det ret svært at sammenligne :)


Det er ikke relevant hvem der betaler pension når man tale løn som sammenligning. Kun det samlede beløb, når alt er talt med (grundløn, tillæg, pension osv.). Jeg bliver også bare så træt at at se disse lønsedler som ingen kan bruges til noget, når der skal sammenlignes.

Der kan jo nemt være en forskel på 10-20% alt efter om pension er med eller ej. Uanset hvem der betaler dem, skal de da tælles med for at man kan sammenligne noget som helst.

Det har du du ret i - det var bare et eksempel på hvorfor det er relevant, med det samlede beløb.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. mar 2018, 13:21

^^ Jeg er enig i, at det kan være svært at sammenligne direkte, hvis lønnen er konstrueret forskelligt.
Man kan jo heller ikke bare regne alle tillæg med ved en lønsammenligning. Hvis det fx er en sygeplejerske, der arbejder om søndagen eller om natten, yder hun jo rent faktisk noget ekstra for de tillæg - i.e. hun giver afkald sin weekend eller nattesøvn.
2
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf BlueBunny » 12. mar 2018, 13:27

dgd2007 skrev:^^ Jeg er enig i, at det kan være svært at sammenligne direkte, hvis lønnen er konstrueret forskelligt.
Man kan jo heller ikke bare regne alle tillæg med ved en lønsammenligning. Hvis det fx er en sygeplejerske, der arbejder om søndagen eller om natten, yder hun jo rent faktisk noget ekstra for de tillæg - i.e. hun giver afkald sin weekend eller nattesøvn.


Det job jeg har haft gennem 11 år har jeg haft bruttoløn. Dvs alt inkl. i min grundløn. En forventning om overarbejde, weekend, mv hvis nødvendigt. Egenbetaling af evt pension.

Jeg synes det mest rimelige er at sammenligne en totalpakke. En jordmoder kan ikke sige de kun får feks 24k og gøre opmærksomme på presset over aften og weekendarbejde. 24k stiller ikke de ekstra krav som jeg forstår det? Hvis der er aften og weekend så er der ekstra tillæg. Ydermere kommer der nogen 1000kr i pension.

Derfor synes jeg det er svært at vide om lønnen er fair.

Umiddelbart tænker de fleste, jeg selv inkl, at de får for lidt. Men jeg har et indtryk af at det ikke gælder alle over en kam?
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23202

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Mani » 12. mar 2018, 13:29

dgd2007 skrev:^^ Jeg er enig i, at det kan være svært at sammenligne direkte, hvis lønnen er konstrueret forskelligt.
Man kan jo heller ikke bare regne alle tillæg med ved en lønsammenligning. Hvis det fx er en sygeplejerske, der arbejder om søndagen eller om natten, yder hun jo rent faktisk noget ekstra for de tillæg - i.e. hun giver afkald sin weekend eller nattesøvn.

Jo, det gør man vel i flere tilfælde? Rådighedsvagt, jobløn, weekend tillæg etc.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. mar 2018, 14:57

Mani skrev:Jo, det gør man vel i flere tilfælde? Rådighedsvagt, jobløn, weekend tillæg etc.

Hmm, jeg er ikke helt klar obver, om vi taler forbi hinanden ...
Jeg mener bare, at hvis A og B laver sammenligneligt arbejde (mht. kvalifikation og sådan noget), skal man sammenligne lønnen uden fx weekendtillæg, for det er noget ekstra den ene gør og den anden ikke.
Men altså lønsedler er tit lige så uigennemskuelige som regninger fra tlf.-selskaber. Det gør det unægteligt svært at sammenligne direkte i mange tilfælde. :fløjt:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf paint » 12. mar 2018, 15:33

For min skyld, måtte de gerne 'tabe' Peter Madsen ud af et vindue på femte sal, inde i Vestre Fængsel.

Det må man garanteret ikke sige.
6
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15614
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20989

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 12. mar 2018, 15:47

paint skrev:For min skyld, måtte de gerne 'tabe' Peter Madsen ud af et vindue på femte sal, inde i Vestre Fængsel.

Det må man garanteret ikke sige.

Det må man med garanti godt sige. Jeg vil endda mene det er i den milde ende af hvad folk ønsker sig der sker med ham
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf PaleSeptember » 12. mar 2018, 16:10

2SHY skrev:
paint skrev:For min skyld, måtte de gerne 'tabe' Peter Madsen ud af et vindue på femte sal, inde i Vestre Fængsel.

Det må man garanteret ikke sige.

Det må man med garanti godt sige. Jeg vil endda mene det er i den milde ende af hvad folk ønsker sig der sker med ham


Jeg kunne godt ønske værre ting for PM. Og jeg er imod dødsstraf! Men en tilværelse som grøntsag er jo heller ikke det samme som dødsstraf....
9
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Guilded_Lily » 12. mar 2018, 19:56

Jeg glæder mig lidt over, jeg med 99% sikkerhed må blive hjemme med sygt barn i morgen.
5

Tilbage til "Generelt"