Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Charly » 21. feb 2018, 12:51

Skorstenen skrev:Når jeg bliver inviteret til konfirmation tænker jeg altid at det bare er fordi ungen vil have mine penge.

Nu er jeg endda blevet inviteret til NONfirmation. :rulle:

Så nu skal jeg også forære penge væk fordi ungen ikke skal konfirmeres.

Overvejer at give ham Biblen. :devil:

Så håber jeg da, at du melder afbud til de konfirmationer/nonfirmationer, du bliver inviteret til?
11
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 21. feb 2018, 20:13

Charly skrev:
Skorstenen skrev:Når jeg bliver inviteret til konfirmation tænker jeg altid at det bare er fordi ungen vil have mine penge.

Nu er jeg endda blevet inviteret til NONfirmation. :rulle:

Så nu skal jeg også forære penge væk fordi ungen ikke skal konfirmeres.

Overvejer at give ham Biblen. :devil:

Så håber jeg da, at du melder afbud til de konfirmationer/nonfirmationer, du bliver inviteret til?


Nej, det gør jeg nu ikke. Hvorfor skulle jeg det? :gruble:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 21. feb 2018, 20:48

Når man bliver inviteret i god tid til en rund fødselsdag, så kommer man!
Man køber ikke rejser eller "har overset et arrangement på studiet, så jeg kan ikke komme alligevel".
Hold kæft hvor er folk (et par bekendte, men den ene troede jeg faktisk var min ven) dårligt opdragede!
7
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Straniera » 21. feb 2018, 22:18

Skorstenen skrev:Når jeg bliver inviteret til konfirmation tænker jeg altid at det bare er fordi ungen vil have mine penge.

Nu er jeg endda blevet inviteret til NONfirmation. :rulle:

Så nu skal jeg også forære penge væk fordi ungen ikke skal konfirmeres.

Overvejer at give ham Biblen. :devil:


Til den sidste konfirmation, jeg var til, ønskede konfirmanden sig stort set kun penge, og han deltog knap nok i festen.

Jeg sad med følelsen af, at han var ret ligeglad med festen og egentlig bare ville have penge. Jeg kunne i hvert fald godt have ønsket, at han sagde tak for gaverne og snakkede lidt med sine gæster i stedet for at stikke af med sin kammerat det meste af tiden.
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 21. feb 2018, 22:31

DetSorteCirkus skrev:
kidkomb skrev:
DetSorteCirkus skrev:Åh, jeg skal være enormt imødekommende for at kunne holde ud, hvordan Eugen Olsen taler.

Hvordan filan udtaler man det navn? Jugen? E-u-gen? Øj-gen? Jeg er helt lost :lol:


På DR siger de Oj-sjen med tryk på første stavelse.
Oj'et udtales som i fx. "Oj, det' for børn".

Det kan vist også udtales med tryk på sidste. Jge kender i hvert fald nogle, der kender en, der hedder det :lol: ... og de har sagt det med trykket på sidste, men ellers på samme måde som du siger.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9511
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 993
Likede indlæg: 26583

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Santa » 21. feb 2018, 22:35

Morfin føles altså lækkert søvndyssende og afslappende, selvom der er en god medicinsk grund til at man får dem.
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21829

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Purple Haze » 22. feb 2018, 05:49

Synes 50 skades og gray 1-3 er fint nok underholdning.
Det er en tand bedre end så meget andet ligegyldigt crap der findes.

Og folk der har et stort behov for at svine filmene og folk der kan lide dem til.... er er altså lidt taber og se-mig-se-mig-jeg-her-den-rigtige-holdning-agtigt. Fair nok man synes de er dårlige (hvis man altså har set dem), synes "plottet" er for dumt/tyndt, skuespillet er dårligt eller whatnot, men den der overdreven afstandtagen er pinlig.

Det er i samme kategori som folk der synes det kunne være rart at Justin Bieber kom til skade, fordi de synes han er en skabekrukke.
8
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Charly » 22. feb 2018, 06:40

Skorstenen skrev:
Charly skrev:
Skorstenen skrev:Når jeg bliver inviteret til konfirmation tænker jeg altid at det bare er fordi ungen vil have mine penge.

Nu er jeg endda blevet inviteret til NONfirmation. :rulle:

Så nu skal jeg også forære penge væk fordi ungen ikke skal konfirmeres.

Overvejer at give ham Biblen. :devil:

Så håber jeg da, at du melder afbud til de konfirmationer/nonfirmationer, du bliver inviteret til?

Nej, det gør jeg nu ikke. Hvorfor skulle jeg det? :gruble:

Fordi hvis det er din holdning til de unge mennesker, er det vel ingen grund til at være med til en fest for dem. Man deltager vel fordi man holder af den, festen er for, og det lyder ikke rigtigt sådan ud fra dit indlæg.
8
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Skorstenen » 22. feb 2018, 10:49

Charly skrev:
Skorstenen skrev:
Charly skrev:
Skorstenen skrev:Når jeg bliver inviteret til konfirmation tænker jeg altid at det bare er fordi ungen vil have mine penge.

Nu er jeg endda blevet inviteret til NONfirmation. :rulle:

Så nu skal jeg også forære penge væk fordi ungen ikke skal konfirmeres.

Overvejer at give ham Biblen. :devil:

Så håber jeg da, at du melder afbud til de konfirmationer/nonfirmationer, du bliver inviteret til?

Nej, det gør jeg nu ikke. Hvorfor skulle jeg det? :gruble:

Fordi hvis det er din holdning til de unge mennesker, er det vel ingen grund til at være med til en fest for dem. Man deltager vel fordi man holder af den, festen er for, og det lyder ikke rigtigt sådan ud fra dit indlæg.


Jeg kan da sagtens holde af barnet. Men holder barnet af mig?, eller synes barnet bare at festen skal være så stor som muligt = så mange penge som muligt?

Men nej, jeg melder bestemt ikke afbud. Det er jo ikke sådan, at jeg lige rejser mig op og holder en tale omkring dette emne vel? Vi er i en "det må man ikke sige"- tråd.

Og jeg synes bare at ideen om en NONfirmation er tåbelig.
13
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Stitch » 22. feb 2018, 11:02

Jeg synes, at nonfirmation er det mest mærkelige påfund. Skal jeg så til at holde nondåb, nonbryllup eller nonbegravelse?

Hvorfor ikke bare holde stor fødselsdag i stedet?
19
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf fisken80 » 22. feb 2018, 11:07

Jeg synes man er tåbelig, hvis man insisterer på, at ens barn kun må få en fest, hvis det bliver konfirmeret. Så er risikoen for, at barnet står og hykler i kirken dælme godt nok stor.
19
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
AndreaPetrea
Indlæg: 70
Tilmeldt: 5. nov 2015, 23:51
Kort karma: 7
Likede indlæg: 197

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf AndreaPetrea » 22. feb 2018, 14:06

DenSyngendeLussing skrev:Lige nonfirmation forstår jeg nu godt. Vi er udpræget kulturkristne her til lands, så religion og tradition er ofte svært at skille ad. Det er jo også langtfra alle, der tror på Gud, selvom de fejrer jul. Konfirmationen er ikke bare en religiøs ceremoni, den er også en familiefest og et kulturelt overgangsritual fra barn til voksen.

Når man er 13-14 år gammel, så forstår jeg godt behovet for at markere den "overgang" og ønsket om at være en del af kammeraternes fælleskab, også selvom man ikke er medlem af folkekirken, f.eks. Og jeg forstår godt de forældre, der holder nonfirmation for deres børn. :)


Præcis, jeg fik en “ungdomsfest”, da mine klassekammerater blev konfirmeret. Jeg valgte ikke at blive konfirmeret, da jeg ikke er religiøs og ikke havde lyst til at stå og lyve i kirken.

Mine forældre syntes, at det var længe siden, vi havde holdt fest for familien, og jeg var også glad for ikke at være den eneste i klassen, som ikke blev fejret. Jeg havde en virkelig dejlig dag, og jeg var glad for mine gaver, men de var ikke grunden til, at jeg ville “nonfirmeres”. Jeg elskede, og elsker stadig, at se hele min familie.

Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige, hvordan det er for andre.
1
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1620
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2676

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf KIM K » 22. feb 2018, 15:23

Pengene var den altoverskyggende årsag til jeg selv valgte at blive konfirmeret kan jeg huske.
Det var hverken festen eller overgangsritualet ”barn til voksen” der drev mig, og mindst af alt det kristne aspekt. Jeg kom ikke ikke engang til de minimum 8 gudstjenester præsten i forbindelse med forberedelserne krævede af os. Jeg mener jeg kom til 2, og løj mig til at have deltaget ved resten.

Jeg fik også tilbudt en stor fødselsdagsfest i stedet, men efter at have overvejet det lidt nåede jeg frem til der nok ville komme flere penge og gaver ind ved 2 separate fester frem for én stor.
Jeg var faktisk meget åben omkring dette til mine forældre og øvrige nære familiemedlemmer, og ingen syntes at tage anstød af det, men jeg kommer heller ikke fra en særlig religiøs familie.
Men selvfølgelig blev jeg til festen og sagde pænt tak til gaverne, hvilket var oprigtigt ment.

Mine børn blev i øvrigt tilbudt det samme, og jeg ved det for dem også mest handlede om penge, det behøvede de ikke lægge skjul på over for mig.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Juki » 23. feb 2018, 17:08

Jeg er kommet til at se et program fra DR3 der hedder "Fuckbois". Man følger tre teenagedrenge, der åbenbart er vældig smarte og populære, men jeg kan simpelthen ikke abstrahere fra hvor kiksedede er :blush:

De er ikke engang specielt lækre og attraktive på deres udseende(som vel er det man først ser i byen når man ikke kender dem osv.) De virker så teenagelade, med uren teenagehud og lidt dun hist og pist og den ene mumler på den der teenagemåde hvor man ikke forstår størstedelen af hvad der bliver sagt :lol: Og så kan jeg ikke tage det seriøst at de snakker om at de "boller med piger". Det lyder bare helt forkert når sådan nogle smarte, unge drenge siger "bolle" :genert:

Altså jeg siger ikke man skal være model for at kunne score eller være interessant. Jeg undrer mig bare over at det er det unge piger åbenbart vil have :genert:

"Jeg er en fuckboi og for pigeglad til at have en kæreste lige nu".. Slap nu af, du har lige fået hår på dilleren og fundet ud af hvad sex er. Der er ingen der forventer du vil forpligte dig :lol: :lol: :lol:
17
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 23. feb 2018, 17:36

Purple Haze skrev:Synes 50 skades og gray 1-3 er fint nok underholdning.
Det er en tand bedre end så meget andet ligegyldigt crap der findes.

Og folk der har et stort behov for at svine filmene og folk der kan lide dem til.... er er altså lidt taber og se-mig-se-mig-jeg-her-den-rigtige-holdning-agtigt. Fair nok man synes de er dårlige (hvis man altså har set dem), synes "plottet" er for dumt/tyndt, skuespillet er dårligt eller whatnot, men den der overdreven afstandtagen er pinlig.

Det er i samme kategori som folk der synes det kunne være rart at Justin Bieber kom til skade, fordi de synes han er en skabekrukke.


Jeg kan egentlig sagtens forstå hvorfor nogen finder filmene og bøgerne underholdende/gode. Og det dømmer jeg bestemt ikke :)

Men jeg må indrømme at jeg selv tager MEGET afstand til filmene og bøgerne - ikke så meget pga. den (i mine øjne) ringe kvalitet, men jeg tager afstand fra fiktion der skildrer et fuldkommen manipulerende og halv-psykotisk forhold som noget romantisk.
13
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.

Tilbage til "Generelt"