Hvilke podcasts kan du anbefale?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Karkluden » 26. jan 2016, 14:05

Lidt inspireret af wizzzes radiotråd vil jeg høre, hvilke podcast du kan anbefale?
Jeg er slet ikke til flowradio, men elsker podcasts, og måske har andre det også sådan.

Skriv gerne lidt om hvorvidt det er taleradio, musikradio eller lignende omkring din anbefaling.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Vaginetta » 26. jan 2016, 14:12

Det her er nok en elske/hade-ting, men "Det vi taler om" på Radio24syv. Sladder-magasin med populærkultur, kendis-sladder og kritiske indslag om kongehuset. Er klart bedst med Ditte Okman som vært men hun er på barsel et par måneder endnu. http://www.radio24syv.dk/programmer/det-vi-taler-om/
2
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Karkluden » 26. jan 2016, 14:30

Vaginetta skrev:Det her er nok en elske/hade-ting, men "Det vi taler om" på Radio24syv. Sladder-magasin med populærkultur, kendis-sladder og kritiske indslag om kongehuset. Er klart bedst med Ditte Okman som vært men hun er på barsel et par måneder endnu. http://www.radio24syv.dk/programmer/det-vi-taler-om/

Jeg elsker det også. Sådan helt pinligt meget, hvor jeg blev oprigtigt ked af, at jeg ikke kunne høre det fra i fredags før her mandag-tirsdag pga. dimission, dimissionsfest osv... :lol:

Jeg hører Det, vi taler om, Mads & Monopolet og Lena Dunhams podcasts fast.

Det, vi taler om er fint beskrevet ovenfor. Mads & monopolet er nok velkendt af de fleste med dilemmaer som kendte mennesker diskuterer.
Lena Dunham diskuterer forskellige temaer som kærlighed, venskab, udseende og sex med kendte som ukendte venner. Meget interessant. Hele lortet er taleradio (hvis man hører dem som podcast).
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Anilara » 26. jan 2016, 14:34

Jeg hører Fup i farvandet, som er to komikere (Morten Wickmann og Mikkel Malmberg), der hver uge (cirka) har en kollega eller anden sjov person på besøg. Det afhænger tit af hvem, som er gæst, hvor godt det er, men jeg synes der er en hyggelig stemning, og sommetider kommer man virkelig til at grine.
Det er ikke komik eller standup, men snak om hinandens liv, hvad de har oplevet og hvad de lige finder på.
Jeg hører det altid når jeg skal med toget til/fra Jylland.
2
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Æske » 27. jan 2016, 08:12

Anilara skrev:Jeg hører Fup i farvandet, som er to komikere (Morten Wickmann og Mikkel Malmberg), der hver uge (cirka) har en kollega eller anden sjov person på besøg. Det afhænger tit af hvem, som er gæst, hvor godt det er, men jeg synes der er en hyggelig stemning, og sommetider kommer man virkelig til at grine.
Det er ikke komik eller standup, men snak om hinandens liv, hvad de har oplevet og hvad de lige finder på.
Jeg hører det altid når jeg skal med toget til/fra Jylland.


Tusind tak for en god anbefaling, hold kæft, det er sjovt :lol:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Anilara » 27. jan 2016, 08:18

Æske skrev:
Anilara skrev:Jeg hører Fup i farvandet, som er to komikere (Morten Wickmann og Mikkel Malmberg), der hver uge (cirka) har en kollega eller anden sjov person på besøg. Det afhænger tit af hvem, som er gæst, hvor godt det er, men jeg synes der er en hyggelig stemning, og sommetider kommer man virkelig til at grine.
Det er ikke komik eller standup, men snak om hinandens liv, hvad de har oplevet og hvad de lige finder på.
Jeg hører det altid når jeg skal med toget til/fra Jylland.


Tusind tak for en god anbefaling, hold kæft, det er sjovt :lol:

Fedt! :) Hvem var gæsten du hørte det med?
0
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Æske » 27. jan 2016, 08:24

Anilara skrev:
Æske skrev:
Anilara skrev:Jeg hører Fup i farvandet, som er to komikere (Morten Wickmann og Mikkel Malmberg), der hver uge (cirka) har en kollega eller anden sjov person på besøg. Det afhænger tit af hvem, som er gæst, hvor godt det er, men jeg synes der er en hyggelig stemning, og sommetider kommer man virkelig til at grine.
Det er ikke komik eller standup, men snak om hinandens liv, hvad de har oplevet og hvad de lige finder på.
Jeg hører det altid når jeg skal med toget til/fra Jylland.


Tusind tak for en god anbefaling, hold kæft, det er sjovt :lol:

Fedt! :) Hvem var gæsten du hørte det med?


I går hørte jeg den med Martin Nørgaard og nu har jeg gang i en med Carsten Eskelund :lol:
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
momuh
Indlæg: 121
Tilmeldt: 24. sep 2015, 10:00
Kort karma: 3
Likede indlæg: 157

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf momuh » 27. jan 2016, 11:38

De podcast jeg hører ofte er:

Mads og Monopolet

NFL Showet - Dansk NFL podcast med Thomas Qvortrup og Claus Elming, som giver et godt overblik over hvad der rør sig i NFL på en hyggelig og sjov måde

Huddle Up DK - Dansk NFL podcast lavet af en gruppe nørdede (på den gode måde) danske NFL fans. Teknikken er noget mere spartansk en NFL showet, me tilgengæld går de oftere mere i dybden med enkelte emner, hvorimod NFL showet er mere overfladisk.

Fodbold FM - Radio 24syv fodbold debatprogram.

FC Københavns fanradio - Fodbolddebatprogram med hovedfokus på FC København.

P7 Mix Maraton - Er stor fan af P7 Mix Maraton hvor de går vældigt meget i dybden med popmusik og tager det seriøst. Ikke mange andre platforme i danske medieverden laver 7 timer om boybands hvor de tager det seriøst :fløjt: . Og deres Top 70 lister er næsten altid værd at lytte til.
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Rapfisk » 27. jan 2016, 19:27

The Lively Show - Timelange podcasts om livet og alt, hvad der foregår deri -familie, karriere, sundhed, kærlighed osv. behandlet grundigt og dybdegående.

Harvard Kennedy School PolicyCast - en nørdet podcast om samfundet og politik, som også kan høres af ikke-nørder. I disse dage sender de "best of", og jeg vil anbefale alle at høre "Somalia's first female president?", som var sidste uges udsendelse.

Music Popcast - timelangt ugentligt program om alt inden for (pop)musikkens verden

The Nerdist - interviews. Det med Paul McCartney er uovertruffet

How to live in Denmark - opdateres efterhånden sjældent, men bagkataloget er en guldgrube af sjove observationer af Danmark og danskerne.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf lillebjoern » 24. aug 2016, 10:55

Hov, jeg hiver lige denne op igen, da jeg også søger nye podcasts. Jeg har lige hørt Serial sæson 1, og den var jeg glad for, men sæson 2 lyder umiddelbart ikke som noget for mig, så nu leder jeg efter nyt. Kender I noget á la Serial?

Ellers hører jeg gerne Hjernekassen på P1.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. aug 2016, 11:29

lillebjoern skrev:Hov, jeg hiver lige denne op igen, da jeg også søger nye podcasts. Jeg har lige hørt Serial sæson 1, og den var jeg glad for, men sæson 2 lyder umiddelbart ikke som noget for mig, så nu leder jeg efter nyt. Kender I noget á la Serial?

Ellers hører jeg gerne Hjernekassen på P1.


Jeg ved ikke om det helt kan sammenlignes men jeg er lige selv begyndt på første sæson af denneher http://www.thenosleeppodcast.com/ som virker lovende :)
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. aug 2016, 11:32

Jeg har også bookmarket denne http://thisiscriminal.com/ men har ikke lyttet den endnu :)
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. aug 2016, 14:14

Jeg har lige fået anbefalet denne http://www.strangematterspodcast.com/ den skulle være ret underholdende, men jeg har ikke selv lyttet den endnu :)
1
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1423
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4864

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Patience » 24. aug 2016, 14:41

Jeg vil som altid gerne anbefale This American life http://www.thisamericanlife.org/radio-archives. Det er det program som Serial er udsprunget fra. Det er timelange radiomagasiner. Nogle er sjove andre sørgelige, underfundige, tankevækkende. Værten Ira Glass er fantastisk og der er simpelthen så mange mange timers fremragende underholdning.
De går tilbage til 1995, så der er nok at gå igang med.
1
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Hvilke podcasts kan du anbefale?

Indlægaf Rapfisk » 24. aug 2016, 14:41

Jeg har nogle nye på favoritlisten:

Politikens Poptillæg: Lucia Odoom og en række gæster nørder popkultur. Afsnittet om 90'erne er fantastisk.

Politiken Dokumentar: Gør jer den tjeneste at høre "Mads Fisker og Mads Fisker" (og læs ikke beskrivelsen af "Mads Fisker den tredje" først).

Kongerækken: Fra Netudgaven - én dansk regent ad gangen. Meget oplysende OG underholdende.

The Axe Files: Med David Axelrod, Obamas politiske rådgiver. Et must for alle, der interesserer sig for amerikansk politik

Album (fra P6) og Album 2016 (crowdfundet og tilgængelig via The Lake): Kristian Leth og Ralf Christensen nørder pop- og rock-albummer, ét per afsnit à 1-3 timer. For musiknørder og fans af P7 Maraton. I samme stil i øvrigt P6 Elsker, som i podcastversionen dog "kun" er ca 5 timer og 40 minutter.

Desert Island Discs: Interviewprogram fra BBC, hvor gæsten medbringer otte sange, de ville tage med på en øde ø. Der er virkelig mange interessante mennesker med. Hør fx Tom Hanks, Brian Cox, Louise Richardson eller Miranda Hart.

The Urbanist: Om byer, byers udvikling og livet i byer. En dansk pendant, Bylyd, er også værd at stifte bekendtskab med.

Burnt Toast: Madprogram fra folkene bag hjemmesiden Food52.com. Af andre madprogrammer hører jeg The Menu fra Monocle 24, America's Test Kitchen, The Splendid Table og BBCs Food Programme.
Senest rettet af Rapfisk 24. aug 2016, 14:51, rettet i alt 1 gang.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Generelt"