Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10026

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf FruKuk » 13. aug 2022, 07:56

Da jeg læste en overskrift om “varmechecken” og straks undrede mig over, at man fik penge, fordi det pludseligt var blevet varmt :stoned:
12
Finidut
Indlæg: 1171
Tilmeldt: 26. feb 2016, 12:32
Kort karma: 142
Likede indlæg: 1790

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Finidut » 13. aug 2022, 09:16

I morges, da jeg troede, at jeg havde fået en slags eksem i den ene mundvig. Det viste sig at være indtørret savl. Jeg er åbenbart blevet sådan en, der savler i søvne.
9
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30158

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 22. aug 2022, 07:32

Da jeg her til morgen, gik helt i panik over, at kun kunne finde to af plejekillingerne.
Jeg nåede også at få vækket min søn og rene ud i haven og lede, inden jeg opdagede at hun var smuttet mellem benene på mig og rendte rundt ude i køkkenet.
0
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10059
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1209
Likede indlæg: 18080

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf .Magic. » 25. aug 2022, 13:04

Jeg har endnu ikke forstået hvad woke egentlig betyder. Jo mere jeg Googler jo mere forvirret bliver jeg.
Jeg troede det betød at man var anti-racist. Men det er åbenbart ikke helt rigtigt.
0
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Muspel » 25. aug 2022, 19:46

.Magic. skrev:Jeg har endnu ikke forstået hvad woke egentlig betyder. Jo mere jeg Googler jo mere forvirret bliver jeg.
Jeg troede det betød at man var anti-racist. Men det er åbenbart ikke helt rigtigt.


Det er lidt det samme som politisk korrekt. Hvis man er woke, går man fx ind for dyrevelfærd, passer på klimaet, siger ikke nedsættende ting om kvinder, accepterer at alle ikke passer ned i mand eller kvinde boksen. Fx.

Mit indtryk er, at det mest bruges nedsættende af dem, der ikke er særlig woke
6
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Tibbler » 28. aug 2022, 21:00

Da jeg lige kom til at slå bluetooth fra på min computer - min mus er trådløs og fungerer kun med bluetooth :genert:

Måtte lige google mig frem til, hvordan jeg så lige fik det slået til igen
1
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2347
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2304

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Elverpigen » 29. aug 2022, 14:13

Da jeg "støttede" Deutche Bahn med ca en tudse, fordi jeg ikke fik øje på, at jeg havde klikket på den forkerte og helt ubrugelige rejsetid for nogle billetter, der ikke kan refunderes. Godt at jeg kan finde ud af at spare andre steder :rulle:

* prøver at trøste mig med, at det i det mindste var en relativt klimavenlig transportform, jeg "støttede" :lol: *
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12996
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55862
Kontakt:

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Ado » 5. sep 2022, 14:53

Jamen for fanden ...

Jeg falder i søvn med earbuds i om aftenen, fordi det hjælper mig til at kunne falde i søvn, når jeg lytter til en bog eller dokumentar. Om morgenen vågnede jeg og kunne ikke finde den ene earbud. Jeg trak sengen ud, lå på alle fire på gulvet, tjekkede i dyne- og pudebetræk. Væk var den. Så jeg konkluderede, at hunden havde ædt den.
I løbet af de næste timer fik jeg flere gange notifikationer på min mobil om at mine earbuds var connected til mobilen, hvilket undrede mig meget.

Fast forward til senere på dagen, hvor jeg var i kælderen efter rengøringsmidler. (Jeg var i gang med den store rengøring af hytten). Da jeg går forbi et spejl, bider jeg mærke i, at min højre brystvorte godt nok er meget strittende.
Men øhm...det var så den forsvundne earbud, der havde lagt sig til rette nede i min bh. Imponerende at jeg ikke har kunnet mærke det. Men så giver det jo god mening med de notifikationer på min mobil.
18
Donna Martin Graduates!
Oak123
Indlæg: 2140
Tilmeldt: 26. okt 2018, 15:40
Kort karma: 106
Likede indlæg: 3994

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Oak123 » 5. sep 2022, 15:42

Jeg var ved at piske æg og sukker sammen til drømmekage, og jeg undrede mig over at sukkeret ikke blev ordentligt opløst, på trods af at have pisket længe.

Jeg besluttede at det måtte være som det var og ville så lige fjerne de remedier jeg lige har brugt og finder så 2 udslåede æg i koppen - som jo så ikke var kommer ned til sukkeret endnu :fløjt: :rulle:
17
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17173
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3570
Likede indlæg: 41724

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf LaMariposa » 5. sep 2022, 16:01

Min mand og jeg skulle ud og spise en is, mens svigermor passede babyen. Vi skulle (hold nu fast) to km væk.

Mig: Jeg synes, vi skal tage bilen, så vi kan komme hurtigt hjem, hvis der er noget
Mand: Øhm, vi kunne også bare tage cyklerne

:stoned: Vi har i øvrigt elcykler, så jeg følte mig rimelig dum :D
4
:lun: Be brave
avdotja
Indlæg: 4945
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 538
Likede indlæg: 14767

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf avdotja » 5. sep 2022, 17:39

Muspel skrev:
.Magic. skrev:Jeg har endnu ikke forstået hvad woke egentlig betyder. Jo mere jeg Googler jo mere forvirret bliver jeg.
Jeg troede det betød at man var anti-racist. Men det er åbenbart ikke helt rigtigt.


Det er lidt det samme som politisk korrekt. Hvis man er woke, går man fx ind for dyrevelfærd, passer på klimaet, siger ikke nedsættende ting om kvinder, accepterer at alle ikke passer ned i mand eller kvinde boksen. Fx.

Mit indtryk er, at det mest bruges nedsættende af dem, der ikke er særlig woke

Enig i at det er være woke i høj grad handler om at man (betingelsesløst) accepterer og støtter op om et allerede etableret (venstreorienteret) normsæt.

Men jeg ville aldrig betegne nogen som woke, udelukkende fordi vedkommende var en feministisk dyreven som aktivt begrænsede sin miljøbelastning. For det første fordi det at være woke (i min bog) betyder at man abonnerer på hele pakken og ikke kun har de “rigtige” holdninger på nogen af områderne, men også fordi det, for mig, indebærer en ukritisk og ureflekteret adoptering af hvad-der-nu-trender-i-øjeblikket.

Jeg synes man kommer tættest på, hvis man beskriver woke, som en slags kult for politisk korrekthed.

Som man nok kan fornemme, er jeg en af dem, for hvem woke er et negativt ladet ord - og jeg er ellers en af dem der ofte har de “rigtige” holdninger (man er vel radikal :lol: )
6
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Muspel » 5. sep 2022, 17:58

avdotja skrev:
Muspel skrev:
.Magic. skrev:Jeg har endnu ikke forstået hvad woke egentlig betyder. Jo mere jeg Googler jo mere forvirret bliver jeg.
Jeg troede det betød at man var anti-racist. Men det er åbenbart ikke helt rigtigt.


Det er lidt det samme som politisk korrekt. Hvis man er woke, går man fx ind for dyrevelfærd, passer på klimaet, siger ikke nedsættende ting om kvinder, accepterer at alle ikke passer ned i mand eller kvinde boksen. Fx.

Mit indtryk er, at det mest bruges nedsættende af dem, der ikke er særlig woke

Enig i at det er være woke i høj grad handler om at man (betingelsesløst) accepterer og støtter op om et allerede etableret (venstreorienteret) normsæt.

Men jeg ville aldrig betegne nogen som woke, udelukkende fordi vedkommende var en feministisk dyreven som aktivt begrænsede sin miljøbelastning. For det første fordi det at være woke (i min bog) betyder at man abonnerer på hele pakken og ikke kun har de “rigtige” holdninger på nogen af områderne, men også fordi det, for mig, indebærer en ukritisk og ureflekteret adoptering af hvad-der-nu-trender-i-øjeblikket.

Jeg synes man kommer tættest på, hvis man beskriver woke, som en slags kult for politisk korrekthed.

Som man nok kan fornemme, er jeg en af dem, for hvem woke er et negativt ladet ord - og jeg er ellers en af dem der ofte har de “rigtige” holdninger (man er vel radikal :lol: )



…. Så i virkeligheden bekræfter du bare min pointe :-D
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11295
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23351

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Mani » 6. sep 2022, 18:02

Da jeg lå og rodede på jorden 200 m efter min løbetur startede…
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Posedamen
Indlæg: 382
Tilmeldt: 22. mar 2022, 19:24
Kort karma: 46
Likede indlæg: 912

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Posedamen » 8. sep 2022, 18:37

Lige nu. Står og koger hyldebærsaft med en grydeske af træ :rulle: Nogle gange tænker jeg ikke ret langt.
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lucia » 8. sep 2022, 18:47

Da jeg havde spænet gennem lufthavnen for at nå mit næste fly, skyndte mig hen til skranken og spurgte om jeg kom for sent, og så fik at vide at de slet ikke var begyndt at boarde endnu. Og der viste sig at være problemer med fly/personale/et eller andet, så det endte med at være mere end 2 timer forinket...
1

Tilbage til "Generelt"