Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Muspel
Indlæg: 3881
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10761

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Muspel » 22. mar 2018, 17:24

Guilded_Lily skrev:
Muspel skrev:
Guilded_Lily skrev:Her til morgen. Jeg skal lave fordybelsesområder til historieprøven i folkeskolen for første gang, og selvom jeg har lavet overskrifterne (som jeg har forstået, er det eneste, der skal være klar til 3.april), så er prøven så bredspektret, at jeg slet ikke kan overskue det. Vi når kun lige at blive færdige med 2. verdenskrig, så to forløb må skrottes. Jeg føler mig SÅ dum og utilstrækkelig! :whine:



Hjælper det dig, at dit indlæg om danskeksamen i går var et totalt wake-up Call for mig- der har brugt dagen på at finde ud af, hvad de nye regler i bekendtgørelsen er... fordi jeg er en ny utjekket dansklærer uden kollegaer. OG jeg kommer til at skrive ting på pensumlisten vi kun når at se på engang lige inden eksamen?

Altså; forstå det sådan her; de der afgangseksaminer i folkeskolen er sku da så indviklede, at det halve burde være nok... :kaffe:


Det hjælper at vide, at jeg og mine kolleger ikke er alene om frustrationerne.
Mit sidste forløb bliver jeg også nødt til at skrive på pensumlisten, selvom jeg ikke er helt sikker på, at alt bliver brugt/at vi når det hele. Jeg har været lærer i 16 år, det er tredje gang, jeg har udskolingsklasser, dog kun anden gang med eksamen grundet en barsel. Sidst, jeg førte op, var danskprøven som i gamle dage, og historie var på forsøgsbasis, og dengang kun skriftlig.

I princippet kan jeg godt lide de nye prøveformer, hvor eleverne fordyber sig i et emne, det har jeg prøvet med engelsk, men det er jo fandme snart en hel doktorafhandling, de skal levere - og så de forpulede formuleringer i bekendtgørelserne. Vi mangler graphic novels, Instagram, YouTube og reklamer, som IKKE må indeholde andet sprog end dansk - sgu da svært at finde danske reklamer uden et engelsk slogan eller varenavn. Røv-UVM!



Wow - jeg kan høre jeg vist ikke er færdig med at læse bekendtgørelser ... :shock:

.. eller også er 10. Klasse lidt mindre specifikt. Der står der bare mindst fire ‘ikke tekster’ - hvilket er lidt forvirrende, da jeg altid har lært at alt er tekst i dansk. Også billeder. Nå Well.

... det var sku nemmere at være erhvervsskolelærer :-D
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12725
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Guilded_Lily » 22. mar 2018, 17:38

Muspel skrev:

Wow - jeg kan høre jeg vist ikke er færdig med at læse bekendtgørelser ... :shock:

.. eller også er 10. Klasse lidt mindre specifikt. Der står der bare mindst fire ‘ikke tekster’ - hvilket er lidt forvirrende, da jeg altid har lært at alt er tekst i dansk. Også billeder. Nå Well.

... det var sku nemmere at være erhvervsskolelærer :-D


Jeg mangler et område i ikke fiktion-tekster, fiktion-ikke tekster og ikke-fiktion-ikke tekster. De betegnelser er simpelthen så....øretæveindbydende!

Jeg har masser af fiktion-tekster og billeder til fiktion-ikke tekster.
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Wizzze » 26. mar 2018, 15:17

Nu her, har brugt 10min med at panikke over at bilnøglen var væk, og stæset lejligheden rundt, og tjekket under sofaen osv. Indtil det gik op for mig at kæresten har bilen i dag, og af samme grund også har nøglen :rulle: :genert:
16
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 667
Likede indlæg: 7375

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Neenah » 26. mar 2018, 17:01

Vi er på spontan ferie i Danmark, så jeg ville bestille et hotelværelse til på tirsdag. Jeg endte med at booke ikke-afbestillingsværelse en tirsdag... I april :rulle:
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Kalimsofie » 26. mar 2018, 19:02

Neenah skrev:Vi er på spontan ferie i Danmark, så jeg ville bestille et hotelværelse til på tirsdag. Jeg endte med at booke ikke-afbestillingsværelse en tirsdag... I april :rulle:


Træls! :s

I efteråret lavede min mand næsten samme nummer, da han fik et godt tilbud på nogle orange-billetter til Jylland med toget. 5 minutter efter at have brugt 250 kr. på billetter til os begge, opdagede han, at han havde bestilt dem "omvendt", dvs. udrejse på hjemrejsedagen og omvendt. Siden orange-billetter ikke kan refunderes eller byttes, måtte han bestille nye til de rigtige strækninger, og det endte med at blive ligeså dyrt som almindelige billetter :lol: :lol:

Han følte sig så dum, at jeg ikke måtte fortælle historien til nogen, og han er ellers ikke normalt så sart med den slags. Så for at gøre ham i godt humør fortalte jeg ham om dengang, jeg bestilte en flyttevogn og hyrede alle mine venner og familie til en flytning. Og da alle mand så er samlet og klar til at tage fat... ja, så fandt vi ud af, at jeg havde bestilt flyttebilen til ugen efter :gisp:
8
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Nicolait » 27. mar 2018, 00:13

Da jeg idag på trods af kyndig vejledning fra min gps i min telefon ikke kunne finde fra gågaden i Hillerød og hen til Hillerød station.
2
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf PaleSeptember » 27. mar 2018, 13:05

Lige nu. Har lige sendt en mail til min gmail fra min arbejdsmail, og da min telefon siger mail-lyden, tænker jeg straks "gad vide, hvem der har sendt mig mail?" :rulle:
9
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Ghattner » 27. mar 2018, 13:22

PaleSeptember skrev:Lige nu. Har lige sendt en mail til min gmail fra min arbejdsmail, og da min telefon siger mail-lyden, tænker jeg straks "gad vide, hvem der har sendt mig mail?" :rulle:


Den laver jeg også ofte :)
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf PaleSeptember » 27. mar 2018, 13:25

Ghattner skrev:
PaleSeptember skrev:Lige nu. Har lige sendt en mail til min gmail fra min arbejdsmail, og da min telefon siger mail-lyden, tænker jeg straks "gad vide, hvem der har sendt mig mail?" :rulle:


Den laver jeg også ofte :)


Det er det samme, hvis jeg scanner noget ind til min mail på arbejde. Så snart jeg kommer tilbage på min plads, undrer jeg mig straks over, hvem der mon har sendt mig mail. 'Amen altså :rulle: :rulle:
5
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf milisa » 27. mar 2018, 13:33

PaleSeptember skrev:
Ghattner skrev:
PaleSeptember skrev:Lige nu. Har lige sendt en mail til min gmail fra min arbejdsmail, og da min telefon siger mail-lyden, tænker jeg straks "gad vide, hvem der har sendt mig mail?" :rulle:


Den laver jeg også ofte :)


Det er det samme, hvis jeg scanner noget ind til min mail på arbejde. Så snart jeg kommer tilbage på min plads, undrer jeg mig straks over, hvem der mon har sendt mig mail. 'Amen altså :rulle: :rulle:


Det der laver jeg hver arbejdsdag. Flere gange dagligt.
0
Tally-ho
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11594
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18650

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf PaleSeptember » 27. mar 2018, 14:40

milisa skrev:
PaleSeptember skrev:
Ghattner skrev:
PaleSeptember skrev:Lige nu. Har lige sendt en mail til min gmail fra min arbejdsmail, og da min telefon siger mail-lyden, tænker jeg straks "gad vide, hvem der har sendt mig mail?" :rulle:


Den laver jeg også ofte :)


Det er det samme, hvis jeg scanner noget ind til min mail på arbejde. Så snart jeg kommer tilbage på min plads, undrer jeg mig straks over, hvem der mon har sendt mig mail. 'Amen altså :rulle: :rulle:


Det der laver jeg hver arbejdsdag. Flere gange dagligt.


Godt det ikke kun er mig :-D
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Bøtte » 27. mar 2018, 14:54

Jeg manglede den ene rullemadras til tremmesengen. Ledte alle vegne og den var bare væk. Da vi ikke kan undvære den kørte jeg i Jysk og købte en ny.
En time senere fandt jeg rullemadrassen i vaskemaskinen :genert:
13
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Juki » 31. mar 2018, 10:19

Da jeg for nogle dage siden skulle købe dagligvarer på nettet og undrede mig over "mandelæg" i deres sortiment. End ikke billedet af et chokoladeæg gjorde forvirringen mindre.

Ja, det var ikke lige mit stolteste øjeblik.. Billede
6
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Juki » 2. apr 2018, 10:46

Min hjerne brillerer igen.

Jeg undrede mig over en tv-reklame for Gillette, hvor man kunne få en oplevelse med en god skrotum-barbering Billede

.. Der var dog blevet sagt "skånsom barbering" i stedet for.
5
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Aviva » 2. apr 2018, 13:19

Da jeg vaskede en 60 graders vask på 40 grader..

Opdagede det først da jeg stod og hængte tøjet til tørre :blush:
Var stadig syg, så min hjerne var vist blevet til grød
Orkede ikke lige at vaske det igen, da tøjet var rent nok og lugtede fint
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini

Tilbage til "Generelt"