Hvornår har du sidst følt dig dum?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Alphilia
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 22. dec 2015, 15:22
Kort karma: 272
Likede indlæg: 3060

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Alphilia » 5. mar 2018, 16:16

Da jeg lige før skvattede så lang som jeg var - og slog mig ad H... til
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Stitch » 5. mar 2018, 17:20

Da jeg skulle sætte kyllingen i ovnen og brændte mig på fingeren. Igen. Samme sted som sidst :rulle:
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Lucia » 6. mar 2018, 17:27

Da jeg troede at min kollega talte til mig svarede jeg ham selvfølgelig, men hans respons var godt nok lidt sær. Det var så fordi han talte i telefon og hans spørgsmål slet ikke var henvendt til mig :genert: Og det var ikke bare ét spørgsmål, men flere, jeg nåede at svare på, før jeg opdagede hvad der foregik...
24
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Muspel » 7. mar 2018, 18:50

Da jeg kom en dag for tidligt til min psykologsamtale i dag. Kunne ikke forstå, at der var låst, så tjekkede lige min kalender. ... og listede lige så stille ned af trapperne igen.
3
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16079
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29897

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf TinaW » 8. mar 2018, 13:22

Dittemus skrev:Min elskede oversize uldcardigan, som plejede at passe min plussize krop. :whine:
Den sneg sig med i en tyve-graders vask og er nu på størrelse med halvanden mælkekarton. :blush: SÅ forbandet nuttet, at jeg ikke engang kan være sur på den! :lol:



http://www.idenyt.dk/ovrigt/sadan-far-du-dit-krympede-toj-tilbage-til-rette-storrelse/
0
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf ina » 8. mar 2018, 20:34

Da jeg for lidt siden skulle sige “... kvinder og mænd”, men fik sagt “kvæn og minder”. :stoned:
6
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Studsgaard » 8. mar 2018, 21:54

Lige før.
Jeg har ikke kunne finde min nattøje (favoritten) jeg har ledt alle steder jeg kunne komme i tanke om. Lige før huskede jeg så at jeg havde været inde på datterens værelse, for at finde en trøje i ekstra skabet, i går. Så jeg havde så åbentbart lagt min nattrøje derinde. Hvorfor det forstår jeg ikke. Så den var blandet i dattterens vasketøjspose.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Bimmerdyret » 8. mar 2018, 22:05

Dittemus skrev:Min elskede oversize uldcardigan, som plejede at passe min plussize krop. :whine:
Den sneg sig med i en tyve-graders vask og er nu på størrelse med halvanden mælkekarton. :blush: SÅ forbandet nuttet, at jeg ikke engang kan være sur på den! :lol:



:ad!:

Seriøst, den ER nuttet...du kan sikkert sælge den videre som unika til børn.
1
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Kalimsofie » 15. mar 2018, 17:52

Jeg elsker den shampoo, jeg kan købe hos min frisør. Jeg synes bare, den er lidt dyr. Så jeg fik den ide, at finde den billigere på nettet. Og der var den skam til en ganske god pris. Fedt, tænker jeg og bestiller stort ind.
Tre dage efter kommer pakken, og da jeg åbner, har webshoppen altså sendt den forkerte shampoo! Hrmpf! :sur:

Så jeg skriver fluks til dem, de beklager og sender straks en ny. Tre dage efter igen åbner jeg forventningsfuld en pakke, og så har de sgu sendt den forkerte igen! Helt ærligt!

For ligesom lige at have mine facts i orden, tager jeg screenshots fra deres hjemmeside, fra min ordrebekræftelse, fra den tilsendte shampoo OG den gamle tomme flaske....

... og først her opdager jeg, at det er mig, der har bestilt den forkerte :blush:
12
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Sorenspige » 16. mar 2018, 08:33

Da jeg sagde aspest foran mine to øverste ledere. Ikke de klogeste ord fra min mund.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Juki » 19. mar 2018, 04:11

Dittemus skrev:Min elskede oversize uldcardigan, som plejede at passe min plussize krop. :whine:
Den sneg sig med i en tyve-graders vask og er nu på størrelse med halvanden mælkekarton. :blush: SÅ forbandet nuttet, at jeg ikke engang kan være sur på den! :lol:

Undskyld, men den er fandeme sød! Forstår godt du ikke kan være sur på den :lol:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Kedimifu
Indlæg: 309
Tilmeldt: 13. apr 2016, 04:36
Kort karma: 20
Likede indlæg: 356

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Kedimifu » 19. mar 2018, 17:42

Da jeg pga kommunikations mixup købte 6 billetter til Beyoncé. Og jeg skal ikke bruge dem, så skal nu gennem bøvlet med at sælge dem igen.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Guilded_Lily » 22. mar 2018, 08:47

Her til morgen. Jeg skal lave fordybelsesområder til historieprøven i folkeskolen for første gang, og selvom jeg har lavet overskrifterne (som jeg har forstået, er det eneste, der skal være klar til 3.april), så er prøven så bredspektret, at jeg slet ikke kan overskue det. Vi når kun lige at blive færdige med 2. verdenskrig, så to forløb må skrottes. Jeg føler mig SÅ dum og utilstrækkelig! :whine:
0
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Muspel » 22. mar 2018, 16:21

Guilded_Lily skrev:Her til morgen. Jeg skal lave fordybelsesområder til historieprøven i folkeskolen for første gang, og selvom jeg har lavet overskrifterne (som jeg har forstået, er det eneste, der skal være klar til 3.april), så er prøven så bredspektret, at jeg slet ikke kan overskue det. Vi når kun lige at blive færdige med 2. verdenskrig, så to forløb må skrottes. Jeg føler mig SÅ dum og utilstrækkelig! :whine:



Hjælper det dig, at dit indlæg om danskeksamen i går var et totalt wake-up Call for mig- der har brugt dagen på at finde ud af, hvad de nye regler i bekendtgørelsen er... fordi jeg er en ny utjekket dansklærer uden kollegaer. OG jeg kommer til at skrive ting på pensumlisten vi kun når at se på engang lige inden eksamen?

Altså; forstå det sådan her; de der afgangseksaminer i folkeskolen er sku da så indviklede, at det halve burde være nok... :kaffe:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12374

Re: Hvornår har du sidst følt dig dum?

Indlægaf Guilded_Lily » 22. mar 2018, 17:19

Muspel skrev:
Guilded_Lily skrev:Her til morgen. Jeg skal lave fordybelsesområder til historieprøven i folkeskolen for første gang, og selvom jeg har lavet overskrifterne (som jeg har forstået, er det eneste, der skal være klar til 3.april), så er prøven så bredspektret, at jeg slet ikke kan overskue det. Vi når kun lige at blive færdige med 2. verdenskrig, så to forløb må skrottes. Jeg føler mig SÅ dum og utilstrækkelig! :whine:



Hjælper det dig, at dit indlæg om danskeksamen i går var et totalt wake-up Call for mig- der har brugt dagen på at finde ud af, hvad de nye regler i bekendtgørelsen er... fordi jeg er en ny utjekket dansklærer uden kollegaer. OG jeg kommer til at skrive ting på pensumlisten vi kun når at se på engang lige inden eksamen?

Altså; forstå det sådan her; de der afgangseksaminer i folkeskolen er sku da så indviklede, at det halve burde være nok... :kaffe:


Det hjælper at vide, at jeg og mine kolleger ikke er alene om frustrationerne.
Mit sidste forløb bliver jeg også nødt til at skrive på pensumlisten, selvom jeg ikke er helt sikker på, at alt bliver brugt/at vi når det hele. Jeg har været lærer i 16 år, det er tredje gang, jeg har udskolingsklasser, dog kun anden gang med eksamen grundet en barsel. Sidst, jeg førte op, var danskprøven som i gamle dage, og historie var på forsøgsbasis, og dengang kun skriftlig.

I princippet kan jeg godt lide de nye prøveformer, hvor eleverne fordyber sig i et emne, det har jeg prøvet med engelsk, men det er jo fandme snart en hel doktorafhandling, de skal levere - og så de forpulede formuleringer i bekendtgørelserne. Vi mangler graphic novels, Instagram, YouTube og reklamer, som IKKE må indeholde andet sprog end dansk - sgu da svært at finde danske reklamer uden et engelsk slogan eller varenavn. Røv-UVM!
0

Tilbage til "Generelt"