Hvad vil du spørge Debatten om?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf LadyFox » 30. jul 2022, 12:39

Min datter brækkede sig i sin slyngevugge for nogle uger siden - og den lugter stadig af bræk.
Jeg har håndvasket den flere gange, første gang lige efter - og så et par gange umildbart efterfølgende - nu har jeg så også vasket den i maskine og den lugter stadig :tie:

Er der nogle der har nogle tricks til af fjerne lugt af efterhånden gammelt opkast? :badr:
0
...
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Æble » 30. jul 2022, 12:54

LadyFox skrev:Min datter brækkede sig i sin slyngevugge for nogle uger siden - og den lugter stadig af bræk.
Jeg har håndvasket den flere gange, første gang lige efter - og så et par gange umildbart efterfølgende - nu har jeg så også vasket den i maskine og den lugter stadig :tie:

Er der nogle der har nogle tricks til af fjerne lugt af efterhånden gammelt opkast? :badr:


Rodalon
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf LadyFox » 30. jul 2022, 13:07

Æble skrev:
LadyFox skrev:Min datter brækkede sig i sin slyngevugge for nogle uger siden - og den lugter stadig af bræk.
Jeg har håndvasket den flere gange, første gang lige efter - og så et par gange umildbart efterfølgende - nu har jeg så også vasket den i maskine og den lugter stadig :tie:

Er der nogle der har nogle tricks til af fjerne lugt af efterhånden gammelt opkast? :badr:


Rodalon

Almindelig rodalon til indendørs brug, eller sportsvask?
0
...
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Æble » 30. jul 2022, 13:54

LadyFox skrev:
Æble skrev:
LadyFox skrev:Min datter brækkede sig i sin slyngevugge for nogle uger siden - og den lugter stadig af bræk.
Jeg har håndvasket den flere gange, første gang lige efter - og så et par gange umildbart efterfølgende - nu har jeg så også vasket den i maskine og den lugter stadig :tie:

Er der nogle der har nogle tricks til af fjerne lugt af efterhånden gammelt opkast? :badr:


Rodalon

Almindelig rodalon til indendørs brug, eller sportsvask?


Jeg har sådan en spray, men ellers indendørs. Det er muligt at sport også tager det. Hvis det var mig ville jeg bare bruge det jeg har.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16952
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21070

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 30. jul 2022, 14:34

LadyFox skrev:
Æble skrev:
LadyFox skrev:Min datter brækkede sig i sin slyngevugge for nogle uger siden - og den lugter stadig af bræk.
Jeg har håndvasket den flere gange, første gang lige efter - og så et par gange umildbart efterfølgende - nu har jeg så også vasket den i maskine og den lugter stadig :tie:

Er der nogle der har nogle tricks til af fjerne lugt af efterhånden gammelt opkast? :badr:


Rodalon

Almindelig rodalon til indendørs brug, eller sportsvask?

Sporstvask er beregnet til maskinvask, så det ville jeg helt sikkert vælge. Alternativt kan du prøve at lægge det i blød i indendørs rodalon(blandingsforholdet skulle gerne stå bagpå) eller eddikevand. Husk det skal være klar eddike.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Mani » 3. aug 2022, 11:24

Kan man få leveret en hilsen (chokolade, et blad eller ligne) på OUH? Altså via en leverandør der ellers ville kunne leverer hjem til? Eller kan man på anden vis?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16952
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21070

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 3. aug 2022, 11:35

Mani skrev:Kan man få leveret en hilsen (chokolade, et blad eller ligne) på OUH? Altså via en leverandør der ellers ville kunne leverer hjem til? Eller kan man på anden vis?

Diverse kæder der kører ud med blomster m.m. leverer også til sygehuse. Man skal bare være opmærksom på om det bliver afleveret i receptionen eller på afdelingen.
1
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Primerose » 9. aug 2022, 14:01

Er der nogen herinde, der har erfaring med airlaid duge? Det skulle føles lidt stofagtigt, selvom det er lavet af papir.

Vi holder kombineret bryllup og barnedåb næste måned, og jeg overvejer meget at bruge airlaid på bordene, da det er noget billigere end at købe hvide duge, som alligevel kun skal bruges en gang.
Men jeg vil ikke risikere at det ser ud som noget billigt, tyndt papir.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32467

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf icelady » 9. aug 2022, 16:37

Nogen herinde, der ved om man må tage sandwich med, når man skal flyve fra Billund med mellemlanding i München?


Datteren og svigersønnens rejse er blevet ombooket, så nu har de pludselig næsten 6 timers ophold i München, inden de kan komme med fly videre til Rumænien, så fremfor at bruge penge på mad i lufthavnen i Tyskland ville hun finde ud af om man måtte tage mad med her fra Danmark som de kunne spise.

Men google er ikke lige i det hjælpsomme hjørne. Any one?
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24912

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf sigge » 9. aug 2022, 16:48

icelady skrev:Nogen herinde, der ved om man må tage sandwich med, når man skal flyve fra Billund med mellemlanding i München?


Datteren og svigersønnens rejse er blevet ombooket, så nu har de pludselig næsten 6 timers ophold i München, inden de kan komme med fly videre til Rumænien, så fremfor at bruge penge på mad i lufthavnen i Tyskland ville hun finde ud af om man måtte tage mad med her fra Danmark som de kunne spise.

Men google er ikke lige i det hjælpsomme hjørne. Any one?


Det må man godt. Der er ingen regler om mad i håndbagage - det er kun væsker. Og ift. dyre-/plantesygdomme svarer det jo bare til at tage en sandwich med, hvis man kører til Tyskland i bil, og det ville vi jo ikke tænke to gange over. Så længe man holder sig indenfor EU, er der ingen ko på isen.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32467

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf icelady » 9. aug 2022, 16:54

sigge skrev:
icelady skrev:Nogen herinde, der ved om man må tage sandwich med, når man skal flyve fra Billund med mellemlanding i München?


Datteren og svigersønnens rejse er blevet ombooket, så nu har de pludselig næsten 6 timers ophold i München, inden de kan komme med fly videre til Rumænien, så fremfor at bruge penge på mad i lufthavnen i Tyskland ville hun finde ud af om man måtte tage mad med her fra Danmark som de kunne spise.

Men google er ikke lige i det hjælpsomme hjørne. Any one?


Det må man godt. Der er ingen regler om mad i håndbagage - det er kun væsker. Og ift. dyre-/plantesygdomme svarer det jo bare til at tage en sandwich med, hvis man kører til Tyskland i bil, og det ville vi jo ikke tænke to gange over. Så længe man holder sig indenfor EU, er der ingen ko på isen.



Dit svar er sendt til hende. "Hils og sige mange tusind tak. :gogo: :gogo: "
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30207

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf TinaW » 11. aug 2022, 08:47

Min søn har set en iphone 12 pro max på facebook marketplace.
Telefonen er 25 % billigere end stort set alle andre af samme type. Sælger er ikke ret informativ og hans profil er ikke specielt informerende heller. B.la bruger han ikke sit eget navn.
Jeg tror det ville være dumt at overføre penge, tror I ikke?
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf landsbytossen » 11. aug 2022, 08:53

TinaW skrev:Min søn har set en iphone 12 pro max på facebook marketplace.
Telefonen er 25 % billigere end stort set alle andre af samme type. Sælger er ikke ret informativ og hans profil er ikke specielt informerende heller. B.la bruger han ikke sit eget navn.
Jeg tror det ville være dumt at overføre penge, tror I ikke?

Defekt telefon eller forsøg på svindel.

Chancen for at sælger er i akut pengenød og sætter en lav pris for et hurtigt salg er minimal.
3
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30207

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf TinaW » 11. aug 2022, 08:56

landsbytossen skrev:
TinaW skrev:Min søn har set en iphone 12 pro max på facebook marketplace.
Telefonen er 25 % billigere end stort set alle andre af samme type. Sælger er ikke ret informativ og hans profil er ikke specielt informerende heller. B.la bruger han ikke sit eget navn.
Jeg tror det ville være dumt at overføre penge, tror I ikke?

Defekt telefon eller forsøg på svindel.

Chancen for at sælger er i akut pengenød og sætter en lav pris for et hurtigt salg er minimal.


Det er også min tanke. Han kan få en telefon fra en verficeret sælger på guloggratis for 500 kr. mere
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf zembra1986 » 14. aug 2022, 12:51

Jeg har et dilemma med mig selv.....

Er det ulækkert at vande ens tomat/agurkplante med vand fra et fodbad? :fløjt: Det er kun vand uden sæbe og mine fødder er ikke beskidte, men heller ikke nyvaskede.
Den ene del af mig tænker lidt ad. Den anden del af mig tænker herregud.....Når man spiser grøntsager fra supermarkedet er der jo ingen garanti for der ikke er en fugl der har skidt i jorden.
0

Tilbage til "Generelt"