Hvad vil du spørge Debatten om?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
K.toldam
Indlæg: 4076
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1764

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf K.toldam » 21. nov 2022, 14:04

icelady skrev:
K.toldam skrev:
icelady skrev:
Mani skrev:
icelady skrev:
Mani skrev:
icelady skrev:Jeg synes ikke lige google hjalp, så prøver herinde.

Er det passe at en budgetkonto ikke må gå i minus, hvis man står i RKI? :gruble:


Havde en samtale idag, hvor en mente, at det var derfor at især folk på sociale ydelser havde svært ved at håndtere deres regninger. At deres budgetkonto ikke måtte gå i minus, hvis de stod i RKI.

Man skal vel ha’ en aftale med banken om kontoen må gå i minus og det er nok svært at få hvis man er i RKI.


Man har jo en aftale, men personen påstod hårdnakket, at det var vedtaget ved lov. :gruble:

Det tror jeg ikke. Men mange banker vil nok ikke tilbyde det.




Jeg er med på at man ikke kan låne hvis man er i RKI (Hvilket mange låneselskaber så skider højt og flot på).

Jeg synes bare det er underligt at ens budget ikke må gå i minus med så meget som een krone på en lukket budgetkonto.

Fordelen ved en budgetkonto er at man indbetaler det samme hver måned, selvom udgifterne kan svinge meget pr måned.

Men hvis ens budget slet ikke må gå i minus, så kan det være et stort beløb man skal indbetale hver måned.

Så kan jeg godt forstå folk med meget få midler kan få svært ved at klare deres regninger, når de selv skal prøve at holde styr på hvornår der skal betales regninger.


Hvis ens budget konto går i minus har man indbetalt for lidt på den


Som en anden skriver: så kan der være måneder, hvor man har mange regninger som kun betales feks kvartalsvis eller en gang årligt.

I de måneder er der større udgift på budgetkontoen, hvorved der kommer minus. Men i de efterfølgende måneder vil der komme overskud på budgettet igen, fordi der ikke er de store udgifter. Dvs regner man det ud over en 12-mdrs basis vil der være overskud på kontoen, på trods af der i enkelte måneder vil være minus.


Det kan sagtens ske at banker er gået helt bort fra det, men jeg har selv tidligere haft måneder med minus på budget, netop fordi der var en måned hvor der var kvartals/årsregninger. Der var ingen fra banken der sagde "Hov hov. Det må du ikke."


Og det er netop for at udligne de månedlige udgifter at man har en budget konto, så de måneder hvor man ikke har så mange udgifter indsætter man mere end man har at udgifter for så kontoen ikke går i minus de måneder med mange udgifter.
1
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 4076
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1764

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf K.toldam » 21. nov 2022, 14:10

Nesnay skrev:Jeg fik først en budgetkonto som 28-årig, da jeg skiftede bank. Det var aldrig et problem ikke at have én, heller ikke som studerende, da jeg aldrig kom så langt ned i beløb, at der ikke var til forbrug og regninger. Jeg havde bare en buffer stående på lønkontoen (hvor jeg betalte regninger fra) og flyttede så over på en opsparingskonto, efterhånden som beløbet på kontoen voksede.

Da jeg så satte min budgetkonto op, startede jeg med at indbetale lidt ekstra, netop så den ikke ville gå i minus pga. "skæve" måneder - det ville jeg på ingen måde bryde mig om. Jeg kører ikke med månedlige (eller for den sags skyld årlige) justeringer. I de seneste år har jeg bygget overskud op på budgetkontoen (fordi jeg ikke længere betaler for telefoni, og fordi min forsikring nu trækkes via mit dankort), og så har jeg bare flyttet lidt over på opsparingen ind imellem. Med de højere elpriser går det nok bedre op p.t.


Har du overvejet at få et Dankort til din budget konto, så din forsikring igen kan trækkes over budget kontoen
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 4076
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1764

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf K.toldam » 21. nov 2022, 14:18

Sofakartoflen skrev:Aldrig at gå i minus på sin budgetkonto er en luksus, som ikke alle mennesker har. Folk har heller ikke nødvendigvis en buffer på 3 måneders løn.

Der findes jo mennesker, der ikke har mulighed for at spare så meget, at de kan oparbejde sådan en buffer.

Jeg kan nævne flere situationer, hvor man ikke har den mulighed; du er på overførselsindkomst/ du er ufaglært forælder, der betaler børnebidrag til 3 børn/ i lever af en løn, mens børnene er små (og den arbejdende ægtefælle har ikke en høj indkomst)

At betale få penge i renter for at slippe for at skulle have penge bundet på en budgetkonto, er måske ikke det mest anbefalelsesværdige set med en bankmands øjne, men familiemæssigt og trivselsmæssigt kan det nu være en udmærket prioritering, hvis man ser på helheden.


Du skal ikke spare op, du skal finde ud at de årlige udgifter er også undsætte en 12. del at det på kontoen hver måned.

Du har ikke penge bundet på en budgetkonto, du slipper for at tænke på hvordan du skal betale store regninger der måske kun kommer en gang i kvartalet eller halvårligt.
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Nesnay
Indlæg: 7635
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:51
Kort karma: 760
Likede indlæg: 21314

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Nesnay » 21. nov 2022, 14:19

K.toldam skrev:
Nesnay skrev:Jeg fik først en budgetkonto som 28-årig, da jeg skiftede bank. Det var aldrig et problem ikke at have én, heller ikke som studerende, da jeg aldrig kom så langt ned i beløb, at der ikke var til forbrug og regninger. Jeg havde bare en buffer stående på lønkontoen (hvor jeg betalte regninger fra) og flyttede så over på en opsparingskonto, efterhånden som beløbet på kontoen voksede.

Da jeg så satte min budgetkonto op, startede jeg med at indbetale lidt ekstra, netop så den ikke ville gå i minus pga. "skæve" måneder - det ville jeg på ingen måde bryde mig om. Jeg kører ikke med månedlige (eller for den sags skyld årlige) justeringer. I de seneste år har jeg bygget overskud op på budgetkontoen (fordi jeg ikke længere betaler for telefoni, og fordi min forsikring nu trækkes via mit dankort), og så har jeg bare flyttet lidt over på opsparingen ind imellem. Med de højere elpriser går det nok bedre op p.t.


Har du overvejet at få et Dankort til din budget konto, så din forsikring igen kan trækkes over budget kontoen
Nej, det er ikke noget stort problem for mig, at det bliver trukket fra lønkontoen, der kører jeg også med en stor buffer :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Æble » 21. nov 2022, 14:27

Men hvis man går i minus på budgetkontoen så er man sårbar både overfor uventede regninger (fx stigende el og gaspriser) samt ændringer i ens indkomst. Hvis man går i minus i februar og mister sit job, så er man jo på røven. Så det er da sund fornuft at betale forud frem for bagud på sit budget.
5
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Delfin » 21. nov 2022, 14:58

Jeg forstår heller ikke ideen i at gå i minus. Med lidt god vilje ville jeg acceptere at den nogle måneder gik i nul, men jeg foretrækker, at sætte mere end 1/12 af årets udgifter af, så der også er plads til prisstigninger. Jeg sparer ikke decideret op på den, men den skal kunne dække faste udgifter, herunder også lidt prisstigninger og en ekstra varmeregning. Det er ikke strengt nødvendigt for mig, jeg ville sagtens kunne dække en 'uforudset' fast udgift fra en anden konto, men jeg foretrækker, at budgettet lever et selvstændigt liv

Måske kan det være nødvendigt at gå i minus nogle måneder, hvis man ikke har en startkapital til rådighed, når man starter op med en sådan konto, men skulle det være tilfældet ville det for mig være mest logisk at indregne underskuddet i budgettet, så der bliver sat lidt mere af hver måned end 1/12 af årets samlede udgifter, så den med tiden kommer til altid at være i plus.
Og lad nu være med at overfalde mig i flok. Jeg er helt med på, at nogle mennesker ikke har mange penge at gøre med, men hvis man ikke kan få årsregnskabet til at balancere, så er der nogle poster man er nødt til at justere på, selvom det kan være en sur - og for nogle meget svær/tæt på umulig - opgave.
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Sofakartoflen
Indlæg: 3817
Tilmeldt: 28. sep 2020, 12:32
Kort karma: 428
Likede indlæg: 9017

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Sofakartoflen » 21. nov 2022, 15:08

K.toldam skrev:
Sofakartoflen skrev:Aldrig at gå i minus på sin budgetkonto er en luksus, som ikke alle mennesker har. Folk har heller ikke nødvendigvis en buffer på 3 måneders løn.

Der findes jo mennesker, der ikke har mulighed for at spare så meget, at de kan oparbejde sådan en buffer.

Jeg kan nævne flere situationer, hvor man ikke har den mulighed; du er på overførselsindkomst/ du er ufaglært forælder, der betaler børnebidrag til 3 børn/ i lever af en løn, mens børnene er små (og den arbejdende ægtefælle har ikke en høj indkomst)

At betale få penge i renter for at slippe for at skulle have penge bundet på en budgetkonto, er måske ikke det mest anbefalelsesværdige set med en bankmands øjne, men familiemæssigt og trivselsmæssigt kan det nu være en udmærket prioritering, hvis man ser på helheden.


Du skal ikke spare op, du skal finde ud at de årlige udgifter er også undsætte en 12. del at det på kontoen hver måned.

Du har ikke penge bundet på en budgetkonto, du slipper for at tænke på hvordan du skal betale store regninger der måske kun kommer en gang i kvartalet eller halvårligt.


Hvis jeg aldrig må have underskud, og jeg skal indbetale samme beløb hver måned, så vil jeg skulle kunne sætte et større beløb ind til at starte op med, eller også skal jeg sætte et højere beløb ind, end gennemsnittet for udgifter er.

Hvis jeg starter kontoen op 1. januar og jeg i februar og marts har to store regninger, der forfalder, og januar bare var gennemsnitlig, vil jeg enten skulle betale et stort beløb ind som start, betale et meget højt beløb ind om måneden eller sørge for kassekredit.

Hvis vi antager at jeg betaler 8000 ind om måneden, og februar og marts er henholdsvis 2000 og 3000 over gennemsnittet, så kommer der til at mangle penge i en periode, selvom de 8000 dækker på årsbasis, hvis der f.eks. er meget lavere udgifter i juni og september.

Hvis der aldrig må være minus, vil man skulle regne budgettet ud måned for måned for at se, hvor der kom minus og så regne ud, hvad der minimum skulle sættes ind for at undgå minus. For det vil ikke være 8000.
0
K.toldam
Indlæg: 4076
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1764

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf K.toldam » 21. nov 2022, 15:45

Sofakartoflen skrev:
K.toldam skrev:
Sofakartoflen skrev:Aldrig at gå i minus på sin budgetkonto er en luksus, som ikke alle mennesker har. Folk har heller ikke nødvendigvis en buffer på 3 måneders løn.

Der findes jo mennesker, der ikke har mulighed for at spare så meget, at de kan oparbejde sådan en buffer.

Jeg kan nævne flere situationer, hvor man ikke har den mulighed; du er på overførselsindkomst/ du er ufaglært forælder, der betaler børnebidrag til 3 børn/ i lever af en løn, mens børnene er små (og den arbejdende ægtefælle har ikke en høj indkomst)

At betale få penge i renter for at slippe for at skulle have penge bundet på en budgetkonto, er måske ikke det mest anbefalelsesværdige set med en bankmands øjne, men familiemæssigt og trivselsmæssigt kan det nu være en udmærket prioritering, hvis man ser på helheden.


Du skal ikke spare op, du skal finde ud at de årlige udgifter er også undsætte en 12. del at det på kontoen hver måned.

Du har ikke penge bundet på en budgetkonto, du slipper for at tænke på hvordan du skal betale store regninger der måske kun kommer en gang i kvartalet eller halvårligt.


Hvis jeg aldrig må have underskud, og jeg skal indbetale samme beløb hver måned, så vil jeg skulle kunne sætte et større beløb ind til at starte op med, eller også skal jeg sætte et højere beløb ind, end gennemsnittet for udgifter er.

Hvis jeg starter kontoen op 1. januar og jeg i februar og marts har to store regninger, der forfalder, og januar bare var gennemsnitlig, vil jeg enten skulle betale et stort beløb ind som start, betale et meget højt beløb ind om måneden eller sørge for kassekredit.

Hvis vi antager at jeg betaler 8000 ind om måneden, og februar og marts er henholdsvis 2000 og 3000 over gennemsnittet, så kommer der til at mangle penge i en periode, selvom de 8000 dækker på årsbasis, hvis der f.eks. er meget lavere udgifter i juni og september.

Hvis der aldrig må være minus, vil man skulle regne budgettet ud måned for måned for at se, hvor der kom minus og så regne ud, hvad der minimum skulle sættes ind for at undgå minus. For det vil ikke være 8000.


Ja, det er rigtige at første år, vil du skulle indbetale 10.000 februar og 11.000 marts, men næste gang det bliver februar og marts, skal du ikke gøre noget fordi der nu er nok penge på konto til at betale de to måneder.
4
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Delfin » 21. nov 2022, 16:27

K.toldam skrev:
Sofakartoflen skrev:
K.toldam skrev:
Sofakartoflen skrev:Aldrig at gå i minus på sin budgetkonto er en luksus, som ikke alle mennesker har. Folk har heller ikke nødvendigvis en buffer på 3 måneders løn.

Der findes jo mennesker, der ikke har mulighed for at spare så meget, at de kan oparbejde sådan en buffer.

Jeg kan nævne flere situationer, hvor man ikke har den mulighed; du er på overførselsindkomst/ du er ufaglært forælder, der betaler børnebidrag til 3 børn/ i lever af en løn, mens børnene er små (og den arbejdende ægtefælle har ikke en høj indkomst)

At betale få penge i renter for at slippe for at skulle have penge bundet på en budgetkonto, er måske ikke det mest anbefalelsesværdige set med en bankmands øjne, men familiemæssigt og trivselsmæssigt kan det nu være en udmærket prioritering, hvis man ser på helheden.


Du skal ikke spare op, du skal finde ud at de årlige udgifter er også undsætte en 12. del at det på kontoen hver måned.

Du har ikke penge bundet på en budgetkonto, du slipper for at tænke på hvordan du skal betale store regninger der måske kun kommer en gang i kvartalet eller halvårligt.


Hvis jeg aldrig må have underskud, og jeg skal indbetale samme beløb hver måned, så vil jeg skulle kunne sætte et større beløb ind til at starte op med, eller også skal jeg sætte et højere beløb ind, end gennemsnittet for udgifter er.

Hvis jeg starter kontoen op 1. januar og jeg i februar og marts har to store regninger, der forfalder, og januar bare var gennemsnitlig, vil jeg enten skulle betale et stort beløb ind som start, betale et meget højt beløb ind om måneden eller sørge for kassekredit.

Hvis vi antager at jeg betaler 8000 ind om måneden, og februar og marts er henholdsvis 2000 og 3000 over gennemsnittet, så kommer der til at mangle penge i en periode, selvom de 8000 dækker på årsbasis, hvis der f.eks. er meget lavere udgifter i juni og september.

Hvis der aldrig må være minus, vil man skulle regne budgettet ud måned for måned for at se, hvor der kom minus og så regne ud, hvad der minimum skulle sættes ind for at undgå minus. For det vil ikke være 8000.


Ja, det er rigtige at første år, vil du skulle indbetale 10.000 februar og 11.000 marts, men næste gang det bliver februar og marts, skal du ikke gøre noget fordi der nu er nok penge på konto til at betale de to måneder.


.. og hvis man ikke har de 5000 kr ekstra i de dyre måneder, kan man starte med at dele det op over et år - 5000 kr : 12 = 450 kr (oprundet til buffer og renter af overtræk). Har man heller ikke 450 kr ekstra pr måned, må man dele det yderligere op. I så fald går der flere år, før den kommer til at balancere. Der dukker jo et nyt underskud op i de første to måneder af år 2, som der endnu ikke er sparet helt op til, hvis man vælger at dele det ud over længere tid, men på et eller andet tidspunkt, som jeg ikke gider regne på, når man i mål. Det er lidt som at låne af sig selv
1
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Neverkont
Indlæg: 1888
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2943

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Neverkont » 21. nov 2022, 16:46

Æble skrev:Vi har i øvrigt en budgetkonto for nemt at kunne se på min forbrugskonto hvad jeg kan bruge. Kan slet ikke forstå dem der kun har 1 konto til det hele, så skal man holde styr på i hovedet hvilket beløb der er afsat til regninger, opsparing og forbrug hhv.


Jeg har 2 konti, Nemkonto og opsparing.

På min pc har jeg et dokument, hvor jeg hvert år (og ved større varige ændringer) opdaterer mit budget, så jeg hver måned kan gå ind og se hvad der bliver trukket fra Nemkontoen.
Jeg har hverken hus eller bil, så mit budget er rimeligt simpelt.
For år tilbage blev mine forsikringer betalt én gang årligt, og da fik jeg det bevidst planlagt, så de ikke kom samtidig med andre større udgifter som f.eks. strøm eller Licens, nu er de fordelt ud over årets 12 måneder. De eneste ting, der bliver betalt kvartalsvis er strøm og antenneforening (internet), og de bliver ikke betalt i de samme måneder.

De fleste ting bliver betalt enten første eller sidste dag i måneden, jeg er på førtidspension, som bliver udbetalt sidste hverdag i måneden, så det er enkelt nok. Jeg mener, at Netflix eller Spotify trækkes på et andet tidspunkt, men det beløb er så lavt, at det ikke gør den store forskel.
0
Iforbifarten
Indlæg: 569
Tilmeldt: 23. aug 2017, 09:33
Kort karma: 37
Likede indlæg: 993

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Iforbifarten » 21. nov 2022, 22:06

Kan man få kontanter ved indlevering af tomme SodaStream patroner eller er der kun pant hvis man køber en ny? Har søgt på internettet uden at kunne finde svar.

Har et par stykker til at stå og flagre og maskinen er for længst væk, så hvis de kun kan veksles til nye vil jeg høre om andre kan bruge dem til ombytning.
0
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1096

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Mivsen » 22. nov 2022, 08:22

Vi var inviteret til min venindes 40 års fødselsdag sidste måned, men blev desværre syge og måtte aflyse.
På fredag skal vi ned til hende og hendes kæreste og spise aftensmad fordi vi ikke kunne den dag. Vi har aldrig inviteret hinanden før til noget hvor man har en gave med, så er lidt itvivl om jeg skal tage en gave med eller bare en buket blomster . Var vi kommet til fødselsdagen ville jeg selvfølgelig ha købt en gave , men nu er jeg lidt itvivl om hvad jeg lige gør :gruble:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 22. nov 2022, 08:37

Mivsen skrev:Vi var inviteret til min venindes 40 års fødselsdag sidste måned, men blev desværre syge og måtte aflyse.
På fredag skal vi ned til hende og hendes kæreste og spise aftensmad fordi vi ikke kunne den dag. Vi har aldrig inviteret hinanden før til noget hvor man har en gave med, så er lidt itvivl om jeg skal tage en gave med eller bare en buket blomster . Var vi kommet til fødselsdagen ville jeg selvfølgelig ha købt en gave , men nu er jeg lidt itvivl om hvad jeg lige gør :gruble:

En buket blomster er fint når der ikke er tradition for andet.

I sådanne situationer tænker jeg altid at hvis jeg meldte afbud på dagen, eller dagen før, ville jeg have nået at købe en gave, og så er det naturligt at give den på et andet tidspunkt. Medmindre der ikke er udsigt til at man ses indenfor nærmeste fremtid.
1
Brugeravatar
Mivsen
Indlæg: 1167
Tilmeldt: 3. sep 2021, 07:39
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1096

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Mivsen » 22. nov 2022, 09:13

Misantropen skrev:
Mivsen skrev:Vi var inviteret til min venindes 40 års fødselsdag sidste måned, men blev desværre syge og måtte aflyse.
På fredag skal vi ned til hende og hendes kæreste og spise aftensmad fordi vi ikke kunne den dag. Vi har aldrig inviteret hinanden før til noget hvor man har en gave med, så er lidt itvivl om jeg skal tage en gave med eller bare en buket blomster . Var vi kommet til fødselsdagen ville jeg selvfølgelig ha købt en gave , men nu er jeg lidt itvivl om hvad jeg lige gør :gruble:

En buket blomster er fint når der ikke er tradition for andet.

I sådanne situationer tænker jeg altid at hvis jeg meldte afbud på dagen, eller dagen før, ville jeg have nået at købe en gave, og så er det naturligt at give den på et andet tidspunkt. Medmindre der ikke er udsigt til at man ses indenfor nærmeste fremtid.


Vi var syge flere dage op til så derfor havde jeg endnu ikke købt en gave, da jeg havde på fornemmelsen vi ikke blev friske. Havde udset mig hvad jeg skulle købe så det kunne hurtigt hentes hvis vi blev klar :)
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16226
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1406
Likede indlæg: 30205

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf TinaW » 22. nov 2022, 09:20

Mivsen skrev:
Misantropen skrev:
Mivsen skrev:Vi var inviteret til min venindes 40 års fødselsdag sidste måned, men blev desværre syge og måtte aflyse.
På fredag skal vi ned til hende og hendes kæreste og spise aftensmad fordi vi ikke kunne den dag. Vi har aldrig inviteret hinanden før til noget hvor man har en gave med, så er lidt itvivl om jeg skal tage en gave med eller bare en buket blomster . Var vi kommet til fødselsdagen ville jeg selvfølgelig ha købt en gave , men nu er jeg lidt itvivl om hvad jeg lige gør :gruble:

En buket blomster er fint når der ikke er tradition for andet.

I sådanne situationer tænker jeg altid at hvis jeg meldte afbud på dagen, eller dagen før, ville jeg have nået at købe en gave, og så er det naturligt at give den på et andet tidspunkt. Medmindre der ikke er udsigt til at man ses indenfor nærmeste fremtid.


Vi var syge flere dage op til så derfor havde jeg endnu ikke købt en gave, da jeg havde på fornemmelsen vi ikke blev friske. Havde udset mig hvad jeg skulle købe så det kunne hurtigt hentes hvis vi blev klar :)


Når nu det var en rund fødselsdag, ville jeg have gave med.
4

Tilbage til "Generelt"