Hvad vil du spørge Debatten om?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16949
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Misantropen » 11. mar 2021, 01:43

sigge skrev:Kender I nogen, der tager kokain på hverdage bare for at få lidt ekstra pep til at klare sig igennem dagligdagen og få tiden til at række lidt længere?

Spørgsmålet er affødt af en snak, jeg havde med min veninde, som havde talt med en anden veninde om netop det: At det i visse kredse blandt yngre karrieremennesker (måske især mænd) var en ganske almindelig ting lige at få lidt mere ud af tiden ved at tage kokain. Min veninde havde så spurgt sin eks-mand, som er i et netværk med unge, mandlige karriere-typer, om han kendte nogen, der tog kokain af den grund, og han sagde "ja, mere end en". Hverken min veninde eller jeg kender (så vidt vi ved) nogen, der har taget eller tager kokain, så vi er lidt himmelfaldne over, at det åbenbart kan opfattes som helt "normalt" nærmest på linje med at bælle 2 energidrikke. Men jeg har også selv levet et ret "beskyttet" liv på den måde - jeg har aldrig rigtigt gået i byen, og hverken i gymnasiet eller på mit studium var der nogen, der åbent brugte stoffer rekreativt. Altså jeg kender ikke engang nogen, der har røget hash.

Mikrodosering af LSD har i hvert fald været ganske udbredt og anerkendt, hvis man kan sige det sådan. Ikke kun i Danmark.

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med kokain, om det er mere eller mindre udbredt, men når andre former for medicin og stoffer bruges præstationsfremmende vil det undre mig hvis kokain ikke også er i den høje ende af hvad der tages og bruges.
2
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12249

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Smiling_Goat » 14. mar 2021, 14:07

Vi har fundet et billede i vores hus, og vi er blevet lidt nysgerrige på kunstneren. Det er signeret ThRass. Er der nogle kunsteksperter til stede? :D

Er der måske et register eller sådan noget man kan slå signaturer op i?
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf paint » 14. mar 2021, 14:27

Smiling_Goat skrev:Vi har fundet et billede i vores hus, og vi er blevet lidt nysgerrige på kunstneren. Det er signeret ThRass. Er der nogle kunsteksperter til stede? :D

Er der måske et register eller sådan noget man kan slå signaturer op i?


Jeg er ikke kunstekspert, men jeg gætter på der er tale om Carl Th. Rasmussen. Ét af hans billeder fik hammerslag på fyrstelige 300 kr på Lauritz.com :D

https://www.lauritz.com/da/auktion/carl ... 05/?ver=2c
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Smiling_Goat
Indlæg: 2725
Tilmeldt: 25. aug 2015, 16:29
Kort karma: 1282
Likede indlæg: 12249

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Smiling_Goat » 14. mar 2021, 14:45

paint skrev:
Smiling_Goat skrev:Vi har fundet et billede i vores hus, og vi er blevet lidt nysgerrige på kunstneren. Det er signeret ThRass. Er der nogle kunsteksperter til stede? :D

Er der måske et register eller sådan noget man kan slå signaturer op i?


Jeg er ikke kunstekspert, men jeg gætter på der er tale om Carl Th. Rasmussen. Ét af hans billeder fik hammerslag på fyrstelige 300 kr på Lauritz.com :D

https://www.lauritz.com/da/auktion/carl ... 05/?ver=2c


Jeg har også fundet hr. Rasmussen, men det er altså ikke ham :D

Carl har et "C" og det har den her signatur ikke. S'erne på mit billede er desuden ret karakteristiske.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4927
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7920

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Nicolait » 18. mar 2021, 19:26

Er der nogen, der har prøvet et onewheel og kan fortælle lidt om fordele og ulemper. Jeg overvejer et som erstatning for en cykel.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Tibbler » 18. mar 2021, 19:42

Smiling_Goat skrev:Vi har fundet et billede i vores hus, og vi er blevet lidt nysgerrige på kunstneren. Det er signeret ThRass. Er der nogle kunsteksperter til stede? :D

Er der måske et register eller sådan noget man kan slå signaturer op i?


Må vi se et billede af maleriet og signaturen?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf lillebjoern » 20. mar 2021, 11:54

Hvilken dessert ville I lave, hvis I lige nu fandt ud af, at der kom gæster hos jer i aften? :D Ikke alt for fancy, men heller ikke Amo bradepande.

Til mad skal vi have dhal.

Hov, skal måske nævne at vi bliver 5 i alt.
Senest rettet af lillebjoern 20. mar 2021, 12:33, rettet i alt 2 gange.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Spjaerten » 20. mar 2021, 12:23

lillebjoern skrev:Hvilken dessert ville I lave, hvis I lige nu fandt ud af, at der kom gæster hos jer i aften? :D Ikke alt for fancy, men heller ikke Amo bradepande.

Til mad skal vi have dhal.


Trifli et eller andet lignende med lag af bær og noget fløde/creme og sprødt kiks/makron noget
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf lillebjoern » 20. mar 2021, 12:34

Spjaerten skrev:
lillebjoern skrev:Hvilken dessert ville I lave, hvis I lige nu fandt ud af, at der kom gæster hos jer i aften? :D Ikke alt for fancy, men heller ikke Amo bradepande.

Til mad skal vi have dhal.


Trifli et eller andet lignende med lag af bær og noget fløde/creme og sprødt kiks/makron noget


Tænkte også på noget trifli/chokolade eller citronmousse :gruble:

Men skal det ikke stå længe i køleskabet?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Petrix
Indlæg: 3752
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3646

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Petrix » 20. mar 2021, 12:39

Hvem bringer stafetten videre?

F9CEE087-3C55-4A40-B585-F381E320E3A3.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
27102021
Brugeravatar
47114711
Indlæg: 171
Tilmeldt: 17. okt 2015, 09:07
Kort karma: 23
Likede indlæg: 353

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf 47114711 » 24. mar 2021, 11:16

:gruble: Jeg har en iphone 11 pro, jeg sætter den på lydløs, jeg kan se, at den ER på lydløs, men alligevel ringer den ved opkald. Det er ikke favoritnumre, der ringer (jeg har ikke lagt nogen ind som favorit) er der andre, der har oplevet det?
0
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Tilly » 26. mar 2021, 14:04

Her til april skal jeg betale sidste afdrag på min bil. Jeg kan se jeg bliver opkrævet et gebyr på 500 kr i den forbindelse, er det normalt? Jeg mener bestemt ikke det fremgår af min låneaftale, men er ikke hjemme lige nu til at tjekke det.

Jeg skal bare lige vide om jeg skal ringe og brokke mig. Ved godt det “kun" er 500 kr, men jeg gider ikke betale penge, som selskabet ikke har ret til.
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Spjaerten » 26. mar 2021, 16:42

Tilly skrev:Her til april skal jeg betale sidste afdrag på min bil. Jeg kan se jeg bliver opkrævet et gebyr på 500 kr i den forbindelse, er det normalt? Jeg mener bestemt ikke det fremgår af min låneaftale, men er ikke hjemme lige nu til at tjekke det.

Jeg skal bare lige vide om jeg skal ringe og brokke mig. Ved godt det “kun" er 500 kr, men jeg gider ikke betale penge, som selskabet ikke har ret til.

Tror det er normalt, du slipper billigt :D
Jeg snakkede med banken bag min finansieringsaftale, igår, omkring præcis det samme. Jeg skal bare af med 950kr :(
1
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5084
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 503
Likede indlæg: 9836

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Tilly » 26. mar 2021, 19:38

Spjaerten skrev:
Tilly skrev:Her til april skal jeg betale sidste afdrag på min bil. Jeg kan se jeg bliver opkrævet et gebyr på 500 kr i den forbindelse, er det normalt? Jeg mener bestemt ikke det fremgår af min låneaftale, men er ikke hjemme lige nu til at tjekke det.

Jeg skal bare lige vide om jeg skal ringe og brokke mig. Ved godt det “kun" er 500 kr, men jeg gider ikke betale penge, som selskabet ikke har ret til.

Tror det er normalt, du slipper billigt :D
Jeg snakkede med banken bag min finansieringsaftale, igår, omkring præcis det samme. Jeg skal bare af med 950kr :(

Så må jeg jo glæde mig over at jeg slipper billigt :D Men jeg synes godt nok det er lidt strengt at de lige opkræver et slutgebyr!
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9843
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad vil du spørge Debatten om?

Indlægaf Spjaerten » 26. mar 2021, 20:00

Tilly skrev:
Spjaerten skrev:
Tilly skrev:Her til april skal jeg betale sidste afdrag på min bil. Jeg kan se jeg bliver opkrævet et gebyr på 500 kr i den forbindelse, er det normalt? Jeg mener bestemt ikke det fremgår af min låneaftale, men er ikke hjemme lige nu til at tjekke det.

Jeg skal bare lige vide om jeg skal ringe og brokke mig. Ved godt det “kun" er 500 kr, men jeg gider ikke betale penge, som selskabet ikke har ret til.

Tror det er normalt, du slipper billigt :D
Jeg snakkede med banken bag min finansieringsaftale, igår, omkring præcis det samme. Jeg skal bare af med 950kr :(

Så må jeg jo glæde mig over at jeg slipper billigt :D Men jeg synes godt nok det er lidt strengt at de lige opkræver et slutgebyr!

Helt enig jeg brokkede mig også en del :)
0
Tryk på * :slem:

Tilbage til "Generelt"