Hvor længe ligge en pakke sendt med DAO i pakkeshoppen?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Hvor længe ligge en pakke sendt med DAO i pakkeshoppen?

Indlægaf fisken80 » 23. jun 2020, 12:37

Jeg har modtaget en pakke, men jeg ved ikke om jeg når at hente den før på lørdag. Og der står ikke noget i sms’en om, hvor længe den bliver liggende. Med GLS er det 10 dage ved jeg, men er der nogen der ved, hvor hurtigt man skal hente når det er DAO?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
filur
Indlæg: 1096
Tilmeldt: 3. feb 2020, 18:43
Kort karma: 37
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 656

Re: Hvor længe ligge en pakke sendt med DAO i pakkeshoppen?

Indlægaf filur » 23. jun 2020, 12:59

"2.6 dao forbeholder sig retten til at levere til en anden dao Pakkeshop end én af kunden valgt. Hvis dao leverer pakken i en dao Pakkeshop, får modtager information om dette. Efter 10 dage returnerer dao pakken til afsender."

Kilde: https://www.dao.as/handelsbetingelser
1
- unpredictable
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvor længe ligge en pakke sendt med DAO i pakkeshoppen?

Indlægaf fisken80 » 23. jun 2020, 13:16

filur skrev:"2.6 dao forbeholder sig retten til at levere til en anden dao Pakkeshop end én af kunden valgt. Hvis dao leverer pakken i en dao Pakkeshop, får modtager information om dette. Efter 10 dage returnerer dao pakken til afsender."

Kilde: https://www.dao.as/handelsbetingelser


Tak, jeg rodede rundt på deres hjemmeside uden at kunne finde det.
Men 10 dage er rigeligt, hvis jeg henter den på lørdag.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7322
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23130

Re: Hvor længe ligge en pakke sendt med DAO i pakkeshoppen?

Indlægaf Aragorn » 23. jun 2020, 16:05

fisken80 skrev:
filur skrev:"2.6 dao forbeholder sig retten til at levere til en anden dao Pakkeshop end én af kunden valgt. Hvis dao leverer pakken i en dao Pakkeshop, får modtager information om dette. Efter 10 dage returnerer dao pakken til afsender."

Kilde: https://www.dao.as/handelsbetingelser


Tak, jeg rodede rundt på deres hjemmeside uden at kunne finde det.
Men 10 dage er rigeligt, hvis jeg henter den på lørdag.


Det er noget af en afstikker fra emnet, men I får den alligevel:

Den Samsung telefon de har liggende i butikken med deres app på, kalder en pakke retur efter 10 dage, men det er forudsat at funktionen virker... De har lavet det hjernedødt åndssvagt. Eksempelvis kan der ske fejl hvor en pakke scannes og deres app melder den er scannet. Den bliver så lagt på lager af butikkens personale, men hvis der ikke er kontakt til backend, så timer forbindelsen ud og de gemmer ikke en lokal cachet database.

Det betyder, at medarbejderne i butikken så kan se på telefonen at en pakke mangler at blive scannet, men de viser ikke adressen på den label der er på, kun stregkoden. En butik må så scanne samtlige pakker igen, hvis de ikke kan få øje på stregkoderne der er temmeligt meget mere vanskelig at se på afstand end Dimsevej 123 der står med store typer.

Et andet retur spørgsmål består også i, om butikken rent faktisk besværer sig med at scanne retur, da det er en menu der skal aktiveres manuelt i app'en. Det foregår ikke med push, og derfor kan en butik sagtens have en pakke til at ligge for evigt, hvis den er scannet forkert ved modtagelse og butikken i sig selv ikke tager fat i pakken og undersøger hvorfor den har ligget meget længe.

Det er således muligt den returneres efter 10 dage, men jeg har kendskab til i hvert fald én butik hvor pakker der ikke var afhentet blev en del af pakkespillet til firmaets julefrokost.

Sidst jeg snakkede med dem, havde de kun én mand til softwareudvikling, og det håber jeg de har ændret. Det sagt, så har jeg aldrig selv mistet en pakke med DAO. I betragtning af at de har polakker der ikke kan et ord dansk eller engelsk til at køre for sig, så er jeg egentlig imponeret over at det ikke er sket endnu.

Jeg har dog oplevet at en pakke ikke blev scannet ind i en butik. På grund af min baggrundsviden om måden de arbejder på, kørte jeg bare hen til butikken og spurgte om de havde scannet pakker den dag. Det havde de ikke. Jeg fik min pakke, og jeg sendte en klage til DAO efterfølgende.

DAO vil aflevere til Gud og hver mand der vil åbne en pakkebiks, og kvaliteten er virkelig derefter.

Post Nord har en helt anden kontrol. Hvis et posthus ikke scanner en pakke, bliver de ringet op og bedt om at lede efter pakken. De har ligeledes numre på deres hylder så man centralt kan se, hvilken hylde en pakke ligger på.

Når man kender begge parters måde at arbejde på, kan det undre at Post Nord er dem, der er lagt for had.


PS: Jeg arbejder ikke hos Post Nord eller DAO eller et udleveringssted, så det er ikke reklame for den ene, eller det modsatte for den anden.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Generelt"