Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.

Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Afstemning sluttede 28. apr 2020, 10:17

Dronning Margrethe
18
20%
Kronprins Frederik
33
37%
Prins Joachim
12
13%
Kronprinsesse Mary
22
24%
Prinsesse Marie
5
6%
 
Afgivne stemmer: 90
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf zembra1986 » 21. apr 2020, 20:14

Havde egentlig valgt Kronprins Frederik, men ligesom andre her i tråden, så mistænker jeg ham for at skrue højt op for musikken jævnligt. Og så forstiller jeg mig han ville være sådan en nabo, der gerne vil snakke med alt og alle, og det gider jeg ikke virkelig ikke :genert: Heller ikke selvom Kronprinsen er rar og interessant. Jeg snakker af princip ikke med mine naboer.......andet end et "hej" og "puha, der er godt nok varmt i dag, hvaaa" og lignende, når man lige mødes i opgangen.

Så jeg vælger i stedet Dronningen. Tænker hun ville være ret privat og holde sig nogenlunde for sig selv. mht. larm så tror jeg at hvis hun endelig høre musik, så er det på helt lavt niveau.......faktisk slår hun mig ikke som en der høre musik til hverdag. Forstiller mig hun sidder helt fordybet og nørkler med hendes håndarbejde og det larmer jo ikke, så ville elske at have hende som nabo.
0
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf Selma156 » 22. apr 2020, 07:32

Frede. Jeg vil gerne inviteres til nogle gode fester. Og så kunne vi måske træne sammen.
Mødte ham en gang på én af de mest trashy barer i København (Floss), hvor han var i jeans, t-shirt og stod og drak flaskeøl med en ven. Mine venner og jeg lod dem selvfølgelig være, men trods vi alle var rimelig uinteresserede i Kongehuset, var vi ret meget oppe og køre over det!
0
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf Akehurst2 » 22. apr 2020, 07:37

Queen Molly skrev:Joachim. Men kun fordi han virker kedelig og stivstikker agtig, så han holder sikkert ikke de vilde larmende fester.


Så er han bare blevet lokket i fordærv af Marie her: https://www.bt.dk/royale/naboerne-fik-n ... -paa-uvent :-D
2
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf Queen Molly » 22. apr 2020, 07:56

Akehurst2 skrev:
Queen Molly skrev:Joachim. Men kun fordi han virker kedelig og stivstikker agtig, så han holder sikkert ikke de vilde larmende fester.


Så er han bare blevet lokket i fordærv af Marie her: https://www.bt.dk/royale/naboerne-fik-n ... -paa-uvent :-D

Så er det godt at de ikke skal bo sammen i denne afstemning. :D
2
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf Prosperity74 » 22. apr 2020, 08:41

Ingen af dem. Kongehuset siger mig ikke rigtig noget
0
MOGA
Indlæg: 4052
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 525
Likede indlæg: 7381

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf MOGA » 22. apr 2020, 08:55

Mary. Hun er vokset op som et hvilket som helst andet menneske, så jeg formoder, at hun vil være mest naturlig/nede på jorden.
Sådan er Marie selvfølgelig også vokset op, men hun er ikke umiddelbart min kop the.
Henri,tror jeg, også godt kunne have været en fin nabo.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf Lisva » 22. apr 2020, 09:18

TinaW skrev:Giver jo ikke megen mening at dele Frederik/Mary og Marie/Joakim op, eftersom de vel vil bo på samme adresse.


Man skal nok ikke forholde sig alt for nøgternt til dette tankeeksperiment. :P
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf KIM K » 22. apr 2020, 09:26

Akehurst2 skrev:
Queen Molly skrev:Joachim. Men kun fordi han virker kedelig og stivstikker agtig, så han holder sikkert ikke de vilde larmende fester.


Så er han bare blevet lokket i fordærv af Marie her: https://www.bt.dk/royale/naboerne-fik-n ... -paa-uvent :-D


Der synes jeg tilgengæld det er naboerne der udviser mangel på storsind og opfører sig som de kedelige tørvetrillere og overklasseløg jeg forestiller mig mange af dem er i det kvarter.
Jeg tænker det ikke er hver dag man afholder rund fødselsdagsfest, en fest der oven i købet slutter tidligt (kl. ca. 00.40) så de allerfleste kan få deres nattesøvn.

Jeg synes det er respektløst såfremt man hver anden dag spiller høj musik eller holder fest nær sagt hver weekend mens man lader musikken køre ud gennem åbenstående døre og vinduer. Men en fest fra tid til anden må der være plads til.
Hvis det var noget der udfoldede sig relativt sjældent på adressen ville jeg ikke gå over og bede dem skrue ned for musikken, men snarere finde et par ørepropper frem hvis jeg havde svært ved at falde i søvn.
4
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4885
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6472

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf Stars » 22. apr 2020, 09:40

KIM K skrev:
Akehurst2 skrev:
Queen Molly skrev:Joachim. Men kun fordi han virker kedelig og stivstikker agtig, så han holder sikkert ikke de vilde larmende fester.


Så er han bare blevet lokket i fordærv af Marie her: https://www.bt.dk/royale/naboerne-fik-n ... -paa-uvent :-D


Der synes jeg tilgengæld det er naboerne der udviser mangel på storsind og opfører sig som de kedelige tørvetrillere og overklasseløg jeg forestiller mig mange af dem er i det kvarter.
Jeg tænker det ikke er hver dag man afholder rund fødselsdagsfest, en fest der oven i købet slutter tidligt (kl. ca. 00.40) så de allerfleste kan få deres nattesøvn.

Jeg synes det er respektløst såfremt man hver anden dag spiller høj musik eller holder fest nær sagt hver weekend mens man lader musikken køre ud gennem åbenstående døre og vinduer. Men en fest fra tid til anden må der være plads til.
Hvis det var noget der udfoldede sig relativt sjældent på adressen ville jeg ikke gå over og bede dem skrue ned for musikken, men snarere finde et par ørepropper frem hvis jeg havde svært ved at falde i søvn.



De havde nok ikke været så kedelige tørvetrillere, hvis de havde været inviteret med til festen :-D

Ellers plejer det at være god stil at informere naboerne om en forestående fest, så de er forberedte på larm - det giver normalt noget goodwill.
1
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf KIM K » 22. apr 2020, 12:36

fisken80 skrev:Joachim, jeg tror han er meget flinkere end man skulle tro. Og så virker han oprigtigt interesseret i Danmarks historie, jeg så de programmer der var på DR2 med ham hvor han fortalte om forskellige ting fra historien, og jeg synes han var hyggelig at lytte til og fint nede på jorden når han snakkede med folk.
Jeg tror vi kunne få en fin sludder over hækken.

Frederik ville spille rockmusik hele natten og holde fester med de gamle venner fra frømandskorpset og siriuspatruljen, der ville jeg hurtigt bliver træt af...


Dit indlæg fik mig til at streame de første to afsnit af Prins Joachim fortæller.
Det var faktisk nogle rigtig gode og berigende tv-udsendelser synes jeg, hvor man så en uformel lidt uhøjtidelig side af ham, som i hvert fald jeg ikke har set før.

Historie har altid interesseret mig.
Grunden til jeg oprindeligt valgte denne serie fra var dels at jeg næsten lige havde set Erik Kjersgaards fremragende danmarkshistorie, og tænkte det nok var meget af det samme der gik igen.
Men en anden og mere fordomsfuld var at det netop var ham der var tv-vært, som kun blev bekræftet af en dårlig anmeldelse jeg læste i avisen.
Jeg skal ærligt indrømme jeg var forudindtaget og troede hans ”arrogante fremtoning” ville irritere mig i samme øjeblik han trådte ind i stuen. Det gjorde den imidlertid ikke, manden virkede jo næsten helt menneskelig og nede på jorden.
Jeg skal helt sikkert se de resterende fire afsnit når jeg en dag får tid. Udsendelserne er ikke lige så omfangsrige som Erik Kjersgaards stort anlagte serie, men det lægges der heller ikke op til.

For dem der foretrækker en let fordøjelig og mindre tung serie (og såmænd også for alle andre) kan den klart anbefales. Jeg glæder mig allerede til at se de næste fire afsnit. :)

https://www.dr.dk/drtv/serie/prins-joac ... ler_144005
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7757
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 595
Likede indlæg: 11471

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf Kerrigan » 22. apr 2020, 15:11

KIM K skrev:Go’ Morgen Danmark havde et indslag omhandlende de to prinsesser for et par måneder siden hvor de havde inviteret to journalister der fulgte de kongelige i studiet til en snak om dem (vistnok fra Billedbladet).
Der udtalte den ene, at i modsætning til hvad mange tror virker Prinsesse Marie mere åben og udadvendt, mens Mary lader til at være en lidt mere indelukket og genert type.

Jeg havde den stik modsatte opfattelse af de to, men begge prinsesser har gjort et godt indtryk på mig.

Det er nu også den opfattelse jeg har. Jeg er vild med Marie, mens Mary giver mig knopper på samme måde som Lise Rønne. :tie:

Min liste ville være Marie, Joakim, Margrethe, Frederik og så Mary.

Hvis Prins Henrik stadig var i live og i godt helbred, tror jeg nu godt at jeg kunne finde på at sætte ham ind foran Dronningen. Jeg kunne rigtig godt lide ham, tror det er fordi han mindede om min morfar (som også var franskmand).
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf Panton » 23. apr 2020, 19:36

Ingen af dem!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf dgd2007 » 23. apr 2020, 19:41

Frederik & Mary har 61% tilsammen, så der er måske håb for kongehuset :)

Men det bliver nok lidt akavet når han skal holde nytårstaler. :gruble:
0
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Afstemning: Hvilken kongelig ville i helst have som nabo

Indlægaf zembra1986 » 23. apr 2020, 19:51

dgd2007 skrev:Frederik & Mary har 61% tilsammen, så der er måske håb for kongehuset :)

Men det bliver nok lidt akavet når han skal holde nytårstaler. :gruble:


Hvorfor skulle det blive det? :gruble: Jeg synes da fint han kan holde tale til gallamiddage f.eks.
0

Tilbage til "Generelt"