Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kruspersille
Indlæg: 679
Tilmeldt: 6. nov 2015, 14:13
Kort karma: 35
Likede indlæg: 770

Re: Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Indlægaf Kruspersille » 26. mar 2020, 09:47

Sof skrev:
Kruspersille skrev:Bloggere/influencers


Det er i hvert fald trættende at høre på hvor dårlig en situation de har sat sig selv i, ved at vælge det job. Virkelig mange af dem mangler en seriøs portion selvindsigt.

Har unfollowed nærmest alle jeg fulgte før. Det letter utroligt meget i ens feed.


Jeg tænker måske også, at folk bliver lidt trætte af deres halv-banaliteter og privilegeblindhed, og nogen vil måske bare forsvinde og så savner man dem ikke rigtigt. Jeg har dog en, jeg synes er rigtig sød og sjov, så hende har jeg lige været inde og give et par likes :) Jeg håber, hun klarer den.
2
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Indlægaf Sof » 26. mar 2020, 12:08

fisken80 skrev:
Sof skrev:
Det er i hvert fald trættende at høre på hvor dårlig en situation de har sat sig selv i, ved at vælge det job. Virkelig mange af dem mangler en seriøs portion selvindsigt.

Har unfollowed nærmest alle jeg fulgte før. Det letter utroligt meget i ens feed.


Er det fordi, der ikke længere er nogen firma, der vil reklamere på deres blogs?


Det er sådan lidt forskelligt hvordan det kommer ud fra de forskellige. Der er nogle der helt direkte taler om at de går ned i indtægt (hvilket så primært er reklame/spons-penge) og siger støt mig og andre bloggere, andre prøver at gemme det lidt bag “mangler du links til noget du har set hos mig???”, fordi de jo så tjener penge på at folk klikker sig ind på diverse affiliate links på den ene eller anden måde.

Der er også et par enkelte der virkelig burde se lidt på deres egen ageren før de løfter pegefingre og laver arbejde for politiet, omkring hele det der bliv hjemme ståhej. Mange af dem lever i hvert fald ikke efter de retningslinjer de prædiker om.
2
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Indlægaf LaMariposa » 26. mar 2020, 12:10

Mistermor skrev:
LaMariposa skrev:
Mistermor skrev:At Bauhaus deler rørepinde ud til folk, - som de så skal gå rundt med i hånden, - og som så skal sprittes af for at blive genbrugt, - istedet for at den der dele pinde ud, bare talte op og ned enten med streger på en blok eller brikker i to spande.



Jeg fatter ikke en bjælde af det her indlæg :genert:

Man bruger en rørepind til at røre i spanden med maling før man maler. Hvorfor i alverden render man rundt med dem i Bauhaus?? Og hvorfor genbruger man dem fra kunde til kunde? Og hvad betyder tælle op og ned med brikker i to spande?


Du har ret i, at man normalt bruger rørepinde til at røre maling med. Bauhaus havde så valgt at skrive numre på rørepindene og udlever en til hver kunde, der gik ind. Når man gik ud igen, skulle man aflevere sin pind, som den unge mand så sprittede af og efterfølgende kunne give til en anden kunde. - Som en anden har skrevet, er det virkelig upraktisk at skulle spritte ru træ af. Så jeg følte, jeg gik rundt med noget smittefarligt.

Mit forslag var, at man havde nogle brikker i en spand, når butikken åbnede. Så kunne den unge mand, tage en brik, hvergang der gik en kunde ind, og putte dem i "ind- spanden", når en kunde gik ud, kunne han tage en brik fra ind-spanden og lægge den tilbage i plads-til-kunder-spanden. På den måde skulle ingen kunder røre ved noget ekstra. Og intet skulle sprittes af.

Men det er bare én årsag til, at Bauhaus slet ikke burde have åbent. Deres streger på gulvet, rundt om kundeservice forhindrede, at folk kunne komme ind gennem de der låge-vinger, man skal igennem, fordi folk ikke var kloge nok til at flytte sig væk, så andre kunne komme forbi. Og kunderne hobede sig op omkring stedet, fordi medarbejderen ikke kunne finde ting, - og den unge mand forlod forøvrigt også sine pinde på et tidspunkt for at hente nogle varer. - Det var under al kritik, og jeg fortrød virkeligt, at jeg var gået derind. - Jeg havde troet, at jeg kunne undgå at gå ind i selv butikken, fordi der egentlig er adgang til kundeservice uden.

For øvrigt er antallet af kunder jo en forsvindende lille del af, om der bliver "handlet forsvarligt" i en butik.


Ah, jeg troede, at det havde noget med malingen at gøre. Tak for uddybningen :)
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Indlægaf billiebean » 26. mar 2020, 12:15

Jeg synes, vi finder ud af, at vi kan undvære virkelig mange ting:

- Ad hoc indkøb -> Laver madplan
- Take away, restaurant osv -> Madplan + portioner til fryseren
- Kaffe to go -> Termokop
- Nyt tøj -> Bruger hvad vi har

Well, i det hele taget er vores forbrug nærmest gået i nul bortset fra mad og husholdning.

Det vi IKKE trives uden, er at ses med venner og familie og genbrugspladsen!!
2
Sorenspige
Indlæg: 7068
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Indlægaf Sorenspige » 26. mar 2020, 21:38

Santa skrev:17 punkter på dagsordenen til et ugentligt møde.
Men det har jeg nu tænkt i mange år.
I det hele taget møder. Jeg mangler dem ikke.


Vi har det alligevel på min skole - gennem teams :tie:.
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Indlægaf Santa » 27. mar 2020, 07:06

Sorenspige skrev:
Santa skrev:17 punkter på dagsordenen til et ugentligt møde.
Men det har jeg nu tænkt i mange år.
I det hele taget møder. Jeg mangler dem ikke.


Vi har det alligevel på min skole - gennem teams :tie:.

Jamen, ditto.
Og det bliver de ikke sjovere af. Men heldigvis kortere!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Afskylia
Indlæg: 529
Tilmeldt: 7. jan 2016, 12:07
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1295

Re: Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Indlægaf Afskylia » 27. mar 2020, 07:57

Jeg håber vi finder ud af at hjemmearbejde kan fungere rigtigt fint og rent faktisk også kan være effektivt. Tænk hvor mange mennesker der transporteres ind i de store byer hver dag for at sidde på en masse storrumskontorer, som mange ikke trives i. JEg tænker at det vil betyde noget på CO2, trængsel på de store indfaldsveje og samtidig tror jeg det kunne have en positiv effekt på stress og pres som mange føler ved, at pendle, skulle hente børn, lave mad, køre til fodbold osv.
7
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10395

Re: Hvad finder vi ud af, at vi kan undvære pga. coronakrisen?

Indlægaf lillebjoern » 27. mar 2020, 22:56

Jeg hopper også med på vognen om færre forretningsrejser. Håber virkelig det kan få øjnene op for alle de unødvendige flyrejser.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"