Mistermor skrev:LaMariposa skrev:Mistermor skrev:At Bauhaus deler rørepinde ud til folk, - som de så skal gå rundt med i hånden, - og som så skal sprittes af for at blive genbrugt, - istedet for at den der dele pinde ud, bare talte op og ned enten med streger på en blok eller brikker i to spande.
Jeg fatter ikke en bjælde af det her indlæg
Man bruger en rørepind til at røre i spanden med maling før man maler. Hvorfor i alverden render man rundt med dem i Bauhaus?? Og hvorfor genbruger man dem fra kunde til kunde? Og hvad betyder tælle op og ned med brikker i to spande?
Du har ret i, at man normalt bruger rørepinde til at røre maling med. Bauhaus havde så valgt at skrive numre på rørepindene og udlever en til hver kunde, der gik ind. Når man gik ud igen, skulle man aflevere sin pind, som den unge mand så sprittede af og efterfølgende kunne give til en anden kunde. - Som en anden har skrevet, er det virkelig upraktisk at skulle spritte ru træ af. Så jeg følte, jeg gik rundt med noget smittefarligt.
Mit forslag var, at man havde nogle brikker i en spand, når butikken åbnede. Så kunne den unge mand, tage en brik, hvergang der gik en kunde ind, og putte dem i "ind- spanden", når en kunde gik ud, kunne han tage en brik fra ind-spanden og lægge den tilbage i plads-til-kunder-spanden. På den måde skulle ingen kunder røre ved noget ekstra. Og intet skulle sprittes af.
Men det er bare én årsag til, at Bauhaus slet ikke burde have åbent. Deres streger på gulvet, rundt om kundeservice forhindrede, at folk kunne komme ind gennem de der låge-vinger, man skal igennem, fordi folk ikke var kloge nok til at flytte sig væk, så andre kunne komme forbi. Og kunderne hobede sig op omkring stedet, fordi medarbejderen ikke kunne finde ting, - og den unge mand forlod forøvrigt også sine pinde på et tidspunkt for at hente nogle varer. - Det var under al kritik, og jeg fortrød virkeligt, at jeg var gået derind. - Jeg havde troet, at jeg kunne undgå at gå ind i selv butikken, fordi der egentlig er adgang til kundeservice uden.
For øvrigt er antallet af kunder jo en forsvindende lille del af, om der bliver "handlet forsvarligt" i en butik.