Stormtråd februar 2020

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25610

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf Delfin » 9. feb 2020, 19:22

Falstria skrev:
Delfin skrev:Også i den grad, havde det ikke været for det nye dige, var der for alvor kommet vand ind https://naturstyrelsen.dk/naturoplevels ... mfloderne/

. I december 1999 fik den kraftigste orkan nogensinde i Danmark måleren i Ribe til at bryde sammen ved 5,12 m. Vandstanden var sandsynligvis oppe på ca. 5,50 meter over normalen. Hvad der er mere fantastisk: Vandstanden blev målt ved ebbe. Havde orkanen ramt ved højvande, ville vandstanden være 1-1½ meter højere, og både have slået rekorden fra 1634 og være tæt på at kravle over de 7 meter høje diger ved Ribe. Flere diger ved Rejsby og Ballum blev gennembrudt.


De sidste mange år har der kørt en stor digesag her, fordi kommunen vil tillade cykelturisme på diget, hvilket ødelægger det, uden at tage ansvar for at vedligeholde det.
Diget er bygget af private, det ejes og vedligeholdes af private, for at beskytte deres private ejendomme.
Tilfældigvis ligger DK's bedste badestrand så også langs med det dige, så der er mange turister.


Kommuner er såå kloge.

Her ved Roskilde fjord har man i de lavere områder ønsket sig diger i mange år, men de forskellige kommuner langs kysten lukker øjnene.
Det er så heller ikke livsfarligt i det område, men det er da ikke så hyggeligt med vand inde husene den ene gang efter den anden.

I det mindste er der sat penge af på finansloven til et nyt vikingeskibsmuseum, hvis man elleres kan skaffe resten af finansieringen af andre kanaler.
0
14 11 14
Brugeravatar
Danseprinsesse
Indlæg: 3723
Tilmeldt: 18. aug 2015, 09:57
Kort karma: 652
Likede indlæg: 11266

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf Danseprinsesse » 9. feb 2020, 20:01

Vi har været fanget på Fanø, men vi sejler hjemad nu.
Der var jo ikke noget at stille op, så vi har bare udnyttet de ekstra timer, det gav.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29901

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf TinaW » 9. feb 2020, 20:05

Nå, det er blæst op igen, her i det sydfynske og regner så meget at parabol antennen pt ikke kan modtage signal.
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf kidkomb » 9. feb 2020, 20:30

Vi er stadig ved at blæse væk.
Men altså, vi må vænne os til det. Ingen skov eller andet til at tage vinden og vi er det sidste hus i en lille by, omkranset af marker. Her er så rigeligt god plads til en ordentlig omgang vind, skulle jeg hilse at sige :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf Summer » 9. feb 2020, 20:36

Det har og blæser stadig rigtig meget her hos os. Det har faktisk været så slemt, at vores hegn hele dagen har været ved at flyve væk, og vores lille hund næsten har lettet lidt fra jorden når hun skulle ud og tisse. :ninja:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41314

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf LaMariposa » 9. feb 2020, 20:38

Det rusker godt her nord for Kbh, men synes ikke, at det er værre end så mange andre gange. Det regner ret meget, men det er der jo heller ikke noget usædvanligt i :-D
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf DenBruneMunk » 9. feb 2020, 20:51

Så er den rigtige storm kommet til lolland-falster :) Nu er det ikke bare træer men huset og regnen som man tydeligt hører det rammer, og øv vejr at skulle ud med hunde i ;(

edit: Det var lige ved de skulle have haft lov til at tisse ude i badet :) , de løb ud og tissede og sprang super hurtigt tilbage til døren og ville ind igen. Hunde kan godt genkende dårligt vejr.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf Studsgaard » 9. feb 2020, 21:23

DenBruneMunk skrev:Så er den rigtige storm kommet til lolland-falster :) Nu er det ikke bare træer men huset og regnen som man tydeligt hører det rammer, og øv vejr at skulle ud med hunde i ;(

edit: Det var lige ved de skulle have haft lov til at tisse ude i badet :) , de løb ud og tissede og sprang super hurtigt tilbage til døren og ville ind igen. Hunde kan godt genkende dårligt vejr.

Ha ha. Vores store hund gider heller ikke regn og blæst. Så her i eftermiddag da der blæste en del, skulle hun ud at gå, men hun kom kun ned for enden af vores grund, og satte sig til at tisse midt på grusvejen, hvorefter hun gik hjem til døren igen. :lol:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32426

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf icelady » 9. feb 2020, 21:39

Øresundsbroen er lukket, så noget vind må der vel være :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf Artem » 9. feb 2020, 22:36

Det har da blæst pænt i dag. Ved ikke ligefrem om jeg vil kalde det storm.
Men fascinerede at se hvor skævt redningshelikopteren skulle flyve for at kunne flyve ligeud.

Men virkelig en dum sag fra Vorupør med kvinden og barnet ude på moler som blev skyllet i havet, og 4 reddere efterfølgende sprang i og fik dem op, men hvor en af redderne har slået hovedet og fået hjernerystelse.
https://www.tvmidtvest.dk/thisted/oejen ... d-fra-mole
1
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf hthy » 10. feb 2020, 01:19

Artem skrev:Det har da blæst pænt i dag. Ved ikke ligefrem om jeg vil kalde det storm.
Men fascinerede at se hvor skævt redningshelikopteren skulle flyve for at kunne flyve ligeud.

Men virkelig en dum sag fra Vorupør med kvinden og barnet ude på moler som blev skyllet i havet, og 4 reddere efterfølgende sprang i og fik dem op, men hvor en af redderne har slået hovedet og fået hjernerystelse.
https://www.tvmidtvest.dk/thisted/oejen ... d-fra-mole




Det er da også topmålet af idioti at gå helt ud på enden af den mole i det vejr og så med et barn.
8
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf Muddi » 10. feb 2020, 03:40

Her på Bali er der ikke skyggen at storm, kun en lille brise. Og varmt!

Men helt hyggeligt at ligge og læse om stormvejret derhjemme :lun:

Jeg er spændt på at høre hvordan det har været hos mine forældre. De har sommerhus ved Hirtshals, hvor de er lige nu, sammen med min søster + familie. Ifølge DMI er der stadig godt gang i den deroppe.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf Pandesteg » 10. feb 2020, 06:59

Det stormede virkelig meget ved os i går aftes, det var virkelig ikke rart. Er altid bange for at der vælter nogle træer ned i stråtaget. Min søster skrev, at deres flagstang var braget ned i deres tag, så en tagplade var knækket. Og de kunne jo ikke rigtig gøre noget ved det, så de måtte kikke på det i dag.
Ej jeg synes bare slet ikke der er noget hyggeligt ved det, overhovedet.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23204

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf Mani » 10. feb 2020, 17:23

Jeg sidder i Vestjylland og er blevet ringet op af teknisk forvaltning i den kommune, hvor vores sommerhus ligger (i Østjylland), da der er varsel om forhøjet vandstand. Og vi ligger i 1. række.

Vi har kun ejet 1 år så ved ikke helt hvad vi skal forvente. Vores nabo i sommerhuset mener det er ok, da vores 2 huse ligger højere end resten af rækken og vi begge gik fri sidst der var oversvømmelse + de ikke lover så høje vandstande som sidst. Men stadig :kryds: :kryds:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Stormtråd februar 2020

Indlægaf bluetof1 » 10. feb 2020, 21:18

Jeg måtte ud og pille trampolinen fra hinanden mens det var værst i går. Normalt står den så vinden ikke kan få fat i den, men i går kom vinden fra en anden retning. Da jeg pludselig så den rejse henover græsplænen, blev jeg enig med mig selv selvom at pille dugen af, så den i hvert fald ikke ville tage turen ud over hækken.
Vinden er kommet stik vest her i går, for mine skraldespande er bare blevet skubbet op mod stakittet ind til haven. Normalt, når det blæser, så ender de i naboens have hvis jeg ikke får dem hevet op i læ eller ind i carporten. Min carport er normalt også tør lige meget hvor meget det regner, men i går var der vådt helt op til hoveddøren.
Det blæste meget her i går, og der var også nogle temmelig kraftige vindstød, men det var ikke så slemt som jeg havde frygtet. Samtidig kom vinden fra den rigtige side for mig. Jeg har nemlig ingen vinduer på vestsiden af huset, men kun en dør og en carport. Så det vildeste her, var at se hvordan vandet stod vandret hen over vejen når det regnede. På en normal blæsende dag her, står vinden lige ind på havedøren og et stort vinduesparti i stuen.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.

Tilbage til "Generelt"