Hvor meget betaler du for din bank?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor meget betaler du for din bank?

Indlægaf DenBruneMunk » 12. okt 2019, 14:41

fisken80 skrev:
DenBruneMunk skrev:
Stars skrev:
DenBruneMunk skrev:vil du betale FOA 500kr i kontingent om måneden for de 3% i rente? Det må være det rigtige spørgsmål.

Nu er det jo ikke alle FOA medlemmer, der betaler 500 kr om måneden ;)

Klart, der er andre som er på deltid, studerende og andet men det er da ikke en grund til at skifte fagforening for 3%. Og det er ikke alle som er i FOA :) Så nogle betaler mere andre mindre. Hvis man føler man får noget for de 500kr, så er det jo præcis som folk der i kirken lægger penge eller smider penge afsted på mobilepay hver uge, de føler også de bidrager bare til andre områder eller gerninger som hjælper.


Hvorfor bliver du egentlig ved med at snakke om FOA? Det gælder også for en lang række andre fagforeninger. Fagforeninger som folk ofte alligevel er medlemmer af.

Pointen var
Stars skrev:Sønnen får, når han skifter til PenSam bank, 3% af de første 25.000.


Fik svar på andre fagforeninger, de findes så.
0
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvor meget betaler du for din bank?

Indlægaf fisken80 » 12. okt 2019, 14:56

DenBruneMunk skrev:
fisken80 skrev:
DenBruneMunk skrev:
Stars skrev:
DenBruneMunk skrev:vil du betale FOA 500kr i kontingent om måneden for de 3% i rente? Det må være det rigtige spørgsmål.

Nu er det jo ikke alle FOA medlemmer, der betaler 500 kr om måneden ;)

Klart, der er andre som er på deltid, studerende og andet men det er da ikke en grund til at skifte fagforening for 3%. Og det er ikke alle som er i FOA :) Så nogle betaler mere andre mindre. Hvis man føler man får noget for de 500kr, så er det jo præcis som folk der i kirken lægger penge eller smider penge afsted på mobilepay hver uge, de føler også de bidrager bare til andre områder eller gerninger som hjælper.


Hvorfor bliver du egentlig ved med at snakke om FOA? Det gælder også for en lang række andre fagforeninger. Fagforeninger som folk ofte alligevel er medlemmer af.

Pointen var
Stars skrev:Sønnen får, når han skifter til PenSam bank, 3% af de første 25.000.


Fik svar på andre fagforeninger, de findes så.


Det er mange indlæg siden jeg skrev, at jeg ikke er medlem af FOA, men af en anden fagforening, hvor man også får 3%.

Det er ligeledes flere indlæg siden, at jeg påpegede for dig, at jeg ville være i fagforeningen også uden de 3%. Det er utroligt så dårlig du er til at læse og forstå.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
DenBruneMunk
Indlæg: 5046
Tilmeldt: 8. jun 2017, 19:25
Kort karma: 69
Geografisk sted: Syd på i Danmark
Likede indlæg: 2263

Re: Hvor meget betaler du for din bank?

Indlægaf DenBruneMunk » 12. okt 2019, 15:52

fisken80 skrev:
DenBruneMunk skrev:
fisken80 skrev:
DenBruneMunk skrev:
Stars skrev:
DenBruneMunk skrev:vil du betale FOA 500kr i kontingent om måneden for de 3% i rente? Det må være det rigtige spørgsmål.

Nu er det jo ikke alle FOA medlemmer, der betaler 500 kr om måneden ;)

Klart, der er andre som er på deltid, studerende og andet men det er da ikke en grund til at skifte fagforening for 3%. Og det er ikke alle som er i FOA :) Så nogle betaler mere andre mindre. Hvis man føler man får noget for de 500kr, så er det jo præcis som folk der i kirken lægger penge eller smider penge afsted på mobilepay hver uge, de føler også de bidrager bare til andre områder eller gerninger som hjælper.


Hvorfor bliver du egentlig ved med at snakke om FOA? Det gælder også for en lang række andre fagforeninger. Fagforeninger som folk ofte alligevel er medlemmer af.

Pointen var
Stars skrev:Sønnen får, når han skifter til PenSam bank, 3% af de første 25.000.


Fik svar på andre fagforeninger, de findes så.


Det er mange indlæg siden jeg skrev, at jeg ikke er medlem af FOA, men af en anden fagforening, hvor man også får 3%.

Det er ligeledes flere indlæg siden, at jeg påpegede for dig, at jeg ville være i fagforeningen også uden de 3%. Det er utroligt så dårlig du er til at læse og forstå.

Utroligt du gider blive ved, det gør jeg ikke, du er meget flabet og nedladende, sådan foregår det ikke. Så tak for snakken den var ikke hyggelig.

edit: Jeg gik lige tilbage, for at se hvad du svarer på, udover at blande dig, så påpegede du intet og du læste ikke mine svar til det som jeg skriver her men begyndte at blande dig i svar til en anden, og formode en masse, så man skal droppe formodninger, og vide og forstå, når man begynder at svare andre, og så yderligere begynde at sige andre ikke forstår, når du starter godt ud med ikke at forstå men formode, så tak, du skal lytte til dig selv her. Bare for slå fast, at du selv blev forvirret og ikke forstod hvad du læste men formodede:
fisken80 skrev:Jamen det gør jeg ikke. Jeg ved ikke om det er fordi du tror jeg er medlem af FOA, for det er jeg ikke.

Du ved ikke, og fattede det så meget sent i forløbet.
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Hvor meget betaler du for din bank?

Indlægaf RavenClaw » 12. okt 2019, 17:02

Jeg har Lån&Spar. Betaler ikke for noget. Har 5 % på min NemKonto, 2 % på min opsparing, og Mastercard er gratis gennem min fagforening.

Har desuden fået forhandlet kredit til 0 % i rente.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvor meget betaler du for din bank?

Indlægaf fisken80 » 12. okt 2019, 17:05

RavenClaw skrev:Jeg har Lån&Spar. Betaler ikke for noget. Har 5 % på min NemKonto, 2 % på min opsparing, og Mastercard er gratis gennem min fagforening.

Har desuden fået forhandlet kredit til 0 % i rente.


Har du stadig 5%? For de har ellers sat det ned til 3% tidligere i år.
Og hvordan hulen har du fået forhandlet 2% hjem på din opsparing? Jeg føler mig snydt nu... :genert:
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13927

Re: Hvor meget betaler du for din bank?

Indlægaf RavenClaw » 12. okt 2019, 17:12

fisken80 skrev:
RavenClaw skrev:Jeg har Lån&Spar. Betaler ikke for noget. Har 5 % på min NemKonto, 2 % på min opsparing, og Mastercard er gratis gennem min fagforening.

Har desuden fået forhandlet kredit til 0 % i rente.


Har du stadig 5%? For de har ellers sat det ned til 3% tidligere i år.
Og hvordan hulen har du fået forhandlet 2% hjem på din opsparing? Jeg føler mig snydt nu... :genert:


Jep, jeg har stadig 5 % (på de første 25.000) :D

Og de 2 % er gennem min fagforening, men tæller vist kun de første 50.000.

Begge rentesatser gælder, til jeg bliver 30, og jeg er 25 nu.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
fisken80
Indlæg: 22067
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvor meget betaler du for din bank?

Indlægaf fisken80 » 12. okt 2019, 17:25

RavenClaw skrev:
fisken80 skrev:
RavenClaw skrev:Jeg har Lån&Spar. Betaler ikke for noget. Har 5 % på min NemKonto, 2 % på min opsparing, og Mastercard er gratis gennem min fagforening.

Har desuden fået forhandlet kredit til 0 % i rente.


Har du stadig 5%? For de har ellers sat det ned til 3% tidligere i år.
Og hvordan hulen har du fået forhandlet 2% hjem på din opsparing? Jeg føler mig snydt nu... :genert:


Jep, jeg har stadig 5 % (på de første 25.000) :D

Og de 2 % er gennem min fagforening, men tæller vist kun de første 50.000.

Begge rentesatser gælder, til jeg bliver 30, og jeg er 25 nu.


Ah det giver mening. Men jeg er ret misundelig på dine 2% på opsparing.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"