Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Kirstenkp
Indlæg: 587
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Kirstenkp » 28. mar 2020, 06:12

hotlips skrev:Vores nabo, en flink og meget korrekt gammel mand er død idag.

Vi var på vej til købmanden og så så jeg der stod en og klamrede sig til et skilt med husnumre på den sti, jeg tror ikke jeg rigtig nåede at tænke, jeg vidste bare det så forkert ud, da jeg så går hen til ham imens jeg spørger om ikke jeg skal hjælpe med noget løfter han hovedet lidt så jeg kan se hvem det er, han svarer tydeligt jo og så forsøger han at gå men han svajer og går sidelæns et par skridt før han falder, med hovedet halvt ind i en hæk.
Jeg ved der er noget galt så jeg ringer til alarm centralten og siger jeg skal have en ambulance nu før jeg begynder at undersøge ham, han ligger med halvt åbne øjne der bimler rundt og holder krampagtigt fast i sin stok endnu, jeg siger jeg tror han har haft en hjerneblødning, og da han ikke kan svare på andet end nummeret på sit hus så siger de at de kommer med det samme, de spørger om jeg føler jeg kan klare det, om jeg vil prøve at finde en pude til ham, og det er så det, og det passer mig egentlig fint jeg ikke skal hænge i røret.
Benjamin får besked på at blive siddende, mens jeg henter pude og et mindre bjerg af tæpper og manden løfter selv hovedet så jeg kan få en pude under ham og så pakker vi ham ind i lag af tæpper og putter dem godt ind under ben og helt op under hagen, jeg spørger om det er rart at få lidt varme og han gentager rart, jeg ved ikke om det er bevidst eller en refleks.
Der går ikke længe 5-7 minutter, så kan vi høre sirenen og Benjamin bener op for at vise vej, det er ikke altid så smart at have flere veje med samme begyndelsesord, blomster vej, blomster vænget, blomster stien og det er mere reglen end undtagelsen at folk incl ambulancer kører forkert.
Men de kommer, vi pakker ham ud, lægger tæpperne hen i vores have og så går vi, han er ved at blive læsset ind i ambulancen da vi passerer igen.

Så vi går til købmanden, på apoteket, og vi kan høre en sirene og taler om at de nok er kørt afsted med ham nu. Men da vi skal hjem holder ambulancen der stadig, jeg når at tænke at de måske ikke vil tage ham med, og bliver irriteret over det, men da vi når helt op forbi så kan vi se der også holder en akut læge, og så tænker jeg shiit.. Men jeg kan se de arbejder stille og roligt onde i ambulancn, døren står på klem og jeg kan også høre der er rolige stemmer så jeg tænker nok lidt igen at man har valgt at behandle ham her i stedet for at indlægge ham. Men vi skal ud igen og så kan jeg se akut lægen stå dernede så jeg skynder mig afsted for at høre om den gamle mand skal blive hjemme for så vil jeg prøve at finde et nummer til hans søn.. Det er en meget selvstændig herre der ikke selv har været god til at sige til når den var gal.

Men lægen fortæller at den gamle mand fik hjertestop i samme øjeblik de kørte båren på plads i ambulancen og at de har arbejdet med at genoplive i det meste af en halv time før de gav op, så han er jo død lige efter vi drejede om hjørnet og troede alt var fint.

Det er ikke fordi jeg er vildt ked af det, men det har dog været vores nabo i ti år og det ærgrer mig sq lidt at jeg ikke vidste det var nu det var hans tid så jeg kunne have gjort et eller andet bedre for ham, hvor irrationelt det end er.


Hvor var han dog heldig at I kom forbi lige der. Tænkt hellere på at I gjorde hans sidste minutter mere behagelige og han ikke lå alene og bange. Det vil også være en stor trøst for hans søn at vide, hvordan det hele er foregået og at I var hos ham til ambulancen kom.
5
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf hotlips » 28. mar 2020, 09:05

Kirstenkp skrev:
hotlips skrev:Vores nabo, en flink og meget korrekt gammel mand er død idag.

Vi var på vej til købmanden og så så jeg der stod en og klamrede sig til et skilt med husnumre på den sti, jeg tror ikke jeg rigtig nåede at tænke, jeg vidste bare det så forkert ud, da jeg så går hen til ham imens jeg spørger om ikke jeg skal hjælpe med noget løfter han hovedet lidt så jeg kan se hvem det er, han svarer tydeligt jo og så forsøger han at gå men han svajer og går sidelæns et par skridt før han falder, med hovedet halvt ind i en hæk.
Jeg ved der er noget galt så jeg ringer til alarm centralten og siger jeg skal have en ambulance nu før jeg begynder at undersøge ham, han ligger med halvt åbne øjne der bimler rundt og holder krampagtigt fast i sin stok endnu, jeg siger jeg tror han har haft en hjerneblødning, og da han ikke kan svare på andet end nummeret på sit hus så siger de at de kommer med det samme, de spørger om jeg føler jeg kan klare det, om jeg vil prøve at finde en pude til ham, og det er så det, og det passer mig egentlig fint jeg ikke skal hænge i røret.
Benjamin får besked på at blive siddende, mens jeg henter pude og et mindre bjerg af tæpper og manden løfter selv hovedet så jeg kan få en pude under ham og så pakker vi ham ind i lag af tæpper og putter dem godt ind under ben og helt op under hagen, jeg spørger om det er rart at få lidt varme og han gentager rart, jeg ved ikke om det er bevidst eller en refleks.
Der går ikke længe 5-7 minutter, så kan vi høre sirenen og Benjamin bener op for at vise vej, det er ikke altid så smart at have flere veje med samme begyndelsesord, blomster vej, blomster vænget, blomster stien og det er mere reglen end undtagelsen at folk incl ambulancer kører forkert.
Men de kommer, vi pakker ham ud, lægger tæpperne hen i vores have og så går vi, han er ved at blive læsset ind i ambulancen da vi passerer igen.

Så vi går til købmanden, på apoteket, og vi kan høre en sirene og taler om at de nok er kørt afsted med ham nu. Men da vi skal hjem holder ambulancen der stadig, jeg når at tænke at de måske ikke vil tage ham med, og bliver irriteret over det, men da vi når helt op forbi så kan vi se der også holder en akut læge, og så tænker jeg shiit.. Men jeg kan se de arbejder stille og roligt onde i ambulancn, døren står på klem og jeg kan også høre der er rolige stemmer så jeg tænker nok lidt igen at man har valgt at behandle ham her i stedet for at indlægge ham. Men vi skal ud igen og så kan jeg se akut lægen stå dernede så jeg skynder mig afsted for at høre om den gamle mand skal blive hjemme for så vil jeg prøve at finde et nummer til hans søn.. Det er en meget selvstændig herre der ikke selv har været god til at sige til når den var gal.

Men lægen fortæller at den gamle mand fik hjertestop i samme øjeblik de kørte båren på plads i ambulancen og at de har arbejdet med at genoplive i det meste af en halv time før de gav op, så han er jo død lige efter vi drejede om hjørnet og troede alt var fint.

Det er ikke fordi jeg er vildt ked af det, men det har dog været vores nabo i ti år og det ærgrer mig sq lidt at jeg ikke vidste det var nu det var hans tid så jeg kunne have gjort et eller andet bedre for ham, hvor irrationelt det end er.


Hvor var han dog heldig at I kom forbi lige der. Tænkt hellere på at I gjorde hans sidste minutter mere behagelige og han ikke lå alene og bange. Det vil også være en stor trøst for hans søn at vide, hvordan det hele er foregået og at I var hos ham til ambulancen kom.


Jeg tænker jeg skriver en seddel om hvad der skete og smider den ind i huset så familien ved det, der er også et barnebarn et år eller to yngre end min dreng, de har leget sammen et par gange, og han har sikkert også spørgsmål.

Og tak, i er meget søde, også dem der har skrevet i kort. :kys:
1
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Santa » 30. mar 2020, 09:35

Jeg har rockerondt af menses, bløder en helvedes masse og lorte-aula vil ikke virke. Har nået at besvare alle mails/afleveringer i morges, alle opgaver og planer blev lagt ud i fredags, så selvom det føles forkert, holder jeg altså fri nu.
Kald det en "gået syg hjem dag", hvis det giver nogen ondt i røven!
0
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 30. mar 2020, 09:37

Santa skrev:Jeg har rockerondt af menses, bløder en helvedes masse og lorte-aula vil ikke virke. Har nået at besvare alle mails/afleveringer i morges, alle opgaver og planer blev lagt ud i fredags, så selvom det føles forkert, holder jeg altså fri nu.
Kald det en "gået syg hjem dag", hvis det giver nogen ondt i røven!

Det lyder bestemt som en fuld ud berettiget fridag/sygedag. Pas på dig selv :kram:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
gro71
Indlæg: 913
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3246

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf gro71 » 30. mar 2020, 09:56

Vores ene kat, Mille, slap ud af transportkassen i forbindelse med et dyrlægebesøg her til formiddag og forsvandt. Vores dyrlæge har klinik i en naboby, så hun kender overhovedet ikke området. Hun er i forvejen lidt sky af sig, og man kan umiddelbart ikke kalde hende til sig, så det er sq lidt op ad bakke lige nu :(

Min mand og en af hans kammerater er nu taget ud for at lede efter hende igen, og jeg håber virkelig, at de kan indfange hende.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 30. mar 2020, 12:09

Jeg har en knaldende hovedpine og sidder alene på arbejde. Det havde jeg også i går eftermiddags, men den gik væk, efter jeg havde taget 2 Panodil og 3 Ipren og lagt mig lidt. Det har jeg også taget nu, men jeg skal jo stadig arbejde og tage tlf. osv.
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29901

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 30. mar 2020, 12:44

gro71 skrev:Vores ene kat, Mille, slap ud af transportkassen i forbindelse med et dyrlægebesøg her til formiddag og forsvandt. Vores dyrlæge har klinik i en naboby, så hun kender overhovedet ikke området. Hun er i forvejen lidt sky af sig, og man kan umiddelbart ikke kalde hende til sig, så det er sq lidt op ad bakke lige nu :(

Min mand og en af hans kammerater er nu taget ud for at lede efter hende igen, og jeg håber virkelig, at de kan indfange hende.


Håber I finder hende.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf billiebean » 30. mar 2020, 13:02

Er træt som en gammel krikke. Og også lidt sur og gnaven.
Tror muligvis det er cyklusbetinget. Men klart forværret af at være indespærret i familiehjulets jerngreb.

Selvom de er rigtig søde (på bunden), skal jeg så meget have et par dages fri fra familieliv på den anden side af det her!
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 30. mar 2020, 13:43

Lemonella skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har en knaldende hovedpine og sidder alene på arbejde. Det havde jeg også i går eftermiddags, men den gik væk, efter jeg havde taget 2 Panodil og 3 Ipren og lagt mig lidt. Det har jeg også taget nu, men jeg skal jo stadig arbejde og tage tlf. osv.


Altså, først og fremmest rigtig god bedring til dig :kram: og så er jeg altså lidt nysgerrig, tager du de 5 piller på én gang?


Tak, og ja det gør jeg. Aner ikke, om man ikke må det, men det er ret effektivt, når jeg har sådan en hovedpine (den er også allerede væk).
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Bøtte » 30. mar 2020, 13:54

PaleSeptember skrev:
Lemonella skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har en knaldende hovedpine og sidder alene på arbejde. Det havde jeg også i går eftermiddags, men den gik væk, efter jeg havde taget 2 Panodil og 3 Ipren og lagt mig lidt. Det har jeg også taget nu, men jeg skal jo stadig arbejde og tage tlf. osv.


Altså, først og fremmest rigtig god bedring til dig :kram: og så er jeg altså lidt nysgerrig, tager du de 5 piller på én gang?


Tak, og ja det gør jeg. Aner ikke, om man ikke må det, men det er ret effektivt, når jeg har sådan en hovedpine (den er også allerede væk).


Hvis ipren er 200 mg svarer det til 600 mg ibumetin. Så det burde man godt måtte. Det har jeg i hvert fald fået ordineret af lægen mod smerter.
0
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11502
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 909
Likede indlæg: 18523

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf PaleSeptember » 30. mar 2020, 14:11

Bøtte skrev:
PaleSeptember skrev:
Lemonella skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har en knaldende hovedpine og sidder alene på arbejde. Det havde jeg også i går eftermiddags, men den gik væk, efter jeg havde taget 2 Panodil og 3 Ipren og lagt mig lidt. Det har jeg også taget nu, men jeg skal jo stadig arbejde og tage tlf. osv.


Altså, først og fremmest rigtig god bedring til dig :kram: og så er jeg altså lidt nysgerrig, tager du de 5 piller på én gang?


Tak, og ja det gør jeg. Aner ikke, om man ikke må det, men det er ret effektivt, når jeg har sådan en hovedpine (den er også allerede væk).


Hvis ipren er 200 mg svarer det til 600 mg ibumetin. Så det burde man godt måtte. Det har jeg i hvert fald fået ordineret af lægen mod smerter.


Præcis. De findes jo også i 600 mg som Ibumetin, så jeg tænker, at det går fint at tage 3 Ipren á 200 mg. Det er heller ikke noget, jeg bliver sløv eller andet af.
2
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Primerose » 30. mar 2020, 14:24

Alt for mange ting. Jeg er så træt af det hele, og orker ikke andet end at sove og græde.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf zembra1986 » 30. mar 2020, 14:25

Primerose skrev:Alt for mange ting. Jeg er så træt af det hele, og orker ikke andet end at sove og græde.


Den her tilslutter jeg mig :(
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6445

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Mulan » 30. mar 2020, 15:59

Mine forældre fik at vide i dag, at min far har en malign tumor på bugspytkirtlen. Han er svækket pga. anden sygdom og derfor er de usikre på, om han kan opereres eller om han vil kunne tåle kemo. Problemet er bare, at tumoren sidder meget tæt på en arterie, som ikke må rammes af tumoren.
Jeg er så ked af det og vi tør ikke komme og besøge ham pga. lorte corona.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 30. mar 2020, 16:04

Lemonella skrev:
Bøtte skrev:
PaleSeptember skrev:
Lemonella skrev:
PaleSeptember skrev:Jeg har en knaldende hovedpine og sidder alene på arbejde. Det havde jeg også i går eftermiddags, men den gik væk, efter jeg havde taget 2 Panodil og 3 Ipren og lagt mig lidt. Det har jeg også taget nu, men jeg skal jo stadig arbejde og tage tlf. osv.


Altså, først og fremmest rigtig god bedring til dig :kram: og så er jeg altså lidt nysgerrig, tager du de 5 piller på én gang?


Tak, og ja det gør jeg. Aner ikke, om man ikke må det, men det er ret effektivt, når jeg har sådan en hovedpine (den er også allerede væk).


Hvis ipren er 200 mg svarer det til 600 mg ibumetin. Så det burde man godt måtte. Det har jeg i hvert fald fået ordineret af lægen mod smerter.


Okay, så er min læge nok bare en “hønemor”. “Kun 2 piller af gangen, hver 4 time”!


Det lyder mærkeligt. Det er ellers meget brugt at praktiserende læger ordinere, at man gerne må kombinere Ipren og Panodil. Det giver bedre og længer smertedækning.
8
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:

Tilbage til "Generelt"