Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4585
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21021

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf catnip » 30. mar 2019, 13:17

Jeg er eddermaneme ond i sulet i dag. Og jeg ved faktisk ikke hvorfor?
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Purple Haze » 30. mar 2019, 16:14

Spjaerten skrev:Har så mange tømmermænd og skal til rund fødselsdag og afsted om lidt over 3 timer.



At gæsterne har tømmermænd :sur:

Ej, det går nok ;)


Kom herind for at beklage mig over at jeg skal holde den største (og ikke mindst dyreste) fest jeg nogensinde har holdt.
Og så kan kæresten ikke besvære sig med at være færdig til tiden. Så nu må jeg klare de (heldigvis) få forberedelser der er alene.

Og kommer selv “for sent” fordi jeg ventede på at han skulle blive færdig, inden jeg opgav ham og tog afsted alene.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf MissIce » 30. mar 2019, 17:51

At vores hund ikke er på toppen, og vi kan ikke rigtig gennemskue, hvad der er galt. Han virker ikke til at have ondt noget bestemt sted, men han hænger med mulen og orker ingenting. Dog spiser han normalt (når han orker gå ud til madskålen) og kommer også af med det han skal. Han er bare en rigtig hængemule :( Hvis ikke det bliver bedre må vi en tur omkring dyrlægen :(
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 30. mar 2019, 17:58

MissIce skrev:At vores hund ikke er på toppen, og vi kan ikke rigtig gennemskue, hvad der er galt. Han virker ikke til at have ondt noget bestemt sted, men han hænger med mulen og orker ingenting. Dog spiser han normalt (når han orker gå ud til madskålen) og kommer også af med det han skal. Han er bare en rigtig hængemule :( Hvis ikke det bliver bedre må vi en tur omkring dyrlægen :(


Hvor gammel er hunden?
Vores den ældste havde enten en lille blodprop eller mindre hjerneblødning her for en måneds tid siden.
Kendte man hende ikke, så ville man ikke vide, at der var noget galt, andet end hun virkede uoplagt, ikke rigtigt gad gå tur osv.
Hun fik en binyrebarkhormon indsprøjtning og kom på piller i 4 dage og allerede nogle timer efter hun fik indsprøjtningen, var hun væsentligt friskere.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 30. mar 2019, 18:02

TakeAChanceOnMe skrev:Min kollega har lige beskyldt mig for at fake min sygemelding i vores arbejdsgruppechat som alle er med i.
Jeg tager 16 piller om dagen oven i min eksisterende medicin for IBS og jeg har stadig ondt. De har ændret mit smertestillende til noget stærkere, opioid baseret. Jeg har brugt 20 minutter ude at handle i dag og derefter stået op og lavet mad. Med siddepauser. Alligevel har jeg nu så ondt at jeg knap kan sidde fladt og de smertestillende ingen effekt har mere.

Jep, jeg faker. Fordi jeg elsker at tage piller og knap kunne sidde på min røv uden at føle at jeg bliver stukket med en kniv mellem ilium og sacrum. Det er også for sjov at skadestuelægen har sagt min. 1 uge fri fra arbejde og at det er muligt at vi er nødt til at CT/MR scanne fordi der stadig er indikationer på brud og nerveskade.

Det har faktisk gjort mig lidt ked af det.. Selvfølgelig kan jeg godt lide at have fri fra arbejde, men det er sgu da ikke værd at have fri når man ikke kan lave noget som helst...


Det var dog en modbydelig ting at gøre - hvad er hans/hendes basis for at udtale sig om det?
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf MissIce » 30. mar 2019, 18:59

TinaW skrev:
MissIce skrev:At vores hund ikke er på toppen, og vi kan ikke rigtig gennemskue, hvad der er galt. Han virker ikke til at have ondt noget bestemt sted, men han hænger med mulen og orker ingenting. Dog spiser han normalt (når han orker gå ud til madskålen) og kommer også af med det han skal. Han er bare en rigtig hængemule :( Hvis ikke det bliver bedre må vi en tur omkring dyrlægen :(


Hvor gammel er hunden?
Vores den ældste havde enten en lille blodprop eller mindre hjerneblødning her for en måneds tid siden.
Kendte man hende ikke, så ville man ikke vide, at der var noget galt, andet end hun virkede uoplagt, ikke rigtigt gad gå tur osv.
Hun fik en binyrebarkhormon indsprøjtning og kom på piller i 4 dage og allerede nogle timer efter hun fik indsprøjtningen, var hun væsentligt friskere.


Han er 12 år.
Han nøs temmelig mange gange torsdag og fredag (han kan ikke tåle korn i foderet pga. allergi, så vi tror at nyseriet var pga noget i luften). Så vi hælder til, at han har fået hold i nakken. Han løfter ikke hovedet, og kan ikke rigtig finde hvile... Det virker som om, at han ikke kan finde den rigtige stilling at ligge i. Han vil helst ikke hoppe ned, men har ikke noget problem med at hoppe op. Vi ser lige tiden an, og bliver det ikke bedre, må han undersøges af dyrlægen.

Men tak for tippet - det vil jeg lige have i baghovedet :gogo:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 30. mar 2019, 19:10

MissIce skrev:
TinaW skrev:
MissIce skrev:At vores hund ikke er på toppen, og vi kan ikke rigtig gennemskue, hvad der er galt. Han virker ikke til at have ondt noget bestemt sted, men han hænger med mulen og orker ingenting. Dog spiser han normalt (når han orker gå ud til madskålen) og kommer også af med det han skal. Han er bare en rigtig hængemule :( Hvis ikke det bliver bedre må vi en tur omkring dyrlægen :(


Hvor gammel er hunden?
Vores den ældste havde enten en lille blodprop eller mindre hjerneblødning her for en måneds tid siden.
Kendte man hende ikke, så ville man ikke vide, at der var noget galt, andet end hun virkede uoplagt, ikke rigtigt gad gå tur osv.
Hun fik en binyrebarkhormon indsprøjtning og kom på piller i 4 dage og allerede nogle timer efter hun fik indsprøjtningen, var hun væsentligt friskere.


Han er 12 år.
Han nøs temmelig mange gange torsdag og fredag (han kan ikke tåle korn i foderet pga. allergi, så vi tror at nyseriet var pga noget i luften). Så vi hælder til, at han har fået hold i nakken. Han løfter ikke hovedet, og kan ikke rigtig finde hvile... Det virker som om, at han ikke kan finde den rigtige stilling at ligge i. Han vil helst ikke hoppe ned, men har ikke noget problem med at hoppe op. Vi ser lige tiden an, og bliver det ikke bedre, må han undersøges af dyrlægen.

Men tak for tippet - det vil jeg lige have i baghovedet :gogo:


Vores ville heller ikke rigtigt løfte hovedet.
Om natten vågnede jeg ved, at hun kom med et “skrig”.
Håber det bare er hold i nakken, måske metacam kan hjælpe?
0
Brugeravatar
MissIce
Indlæg: 471
Tilmeldt: 17. dec 2015, 20:01
Kort karma: 123
Likede indlæg: 1396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf MissIce » 30. mar 2019, 19:19

TinaW skrev:
MissIce skrev:
TinaW skrev:
MissIce skrev:At vores hund ikke er på toppen, og vi kan ikke rigtig gennemskue, hvad der er galt. Han virker ikke til at have ondt noget bestemt sted, men han hænger med mulen og orker ingenting. Dog spiser han normalt (når han orker gå ud til madskålen) og kommer også af med det han skal. Han er bare en rigtig hængemule :( Hvis ikke det bliver bedre må vi en tur omkring dyrlægen :(


Hvor gammel er hunden?
Vores den ældste havde enten en lille blodprop eller mindre hjerneblødning her for en måneds tid siden.
Kendte man hende ikke, så ville man ikke vide, at der var noget galt, andet end hun virkede uoplagt, ikke rigtigt gad gå tur osv.
Hun fik en binyrebarkhormon indsprøjtning og kom på piller i 4 dage og allerede nogle timer efter hun fik indsprøjtningen, var hun væsentligt friskere.


Han er 12 år.
Han nøs temmelig mange gange torsdag og fredag (han kan ikke tåle korn i foderet pga. allergi, så vi tror at nyseriet var pga noget i luften). Så vi hælder til, at han har fået hold i nakken. Han løfter ikke hovedet, og kan ikke rigtig finde hvile... Det virker som om, at han ikke kan finde den rigtige stilling at ligge i. Han vil helst ikke hoppe ned, men har ikke noget problem med at hoppe op. Vi ser lige tiden an, og bliver det ikke bedre, må han undersøges af dyrlægen.

Men tak for tippet - det vil jeg lige have i baghovedet :gogo:


Vores ville heller ikke rigtigt løfte hovedet.
Om natten vågnede jeg ved, at hun kom med et “skrig”.
Håber det bare er hold i nakken, måske metacam kan hjælpe?


Jeg tager lige vores snak over i småsnak-tråden i kæledyr, så vi ikke "forurener" denne tråd ;)
0
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14689

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 30. mar 2019, 20:16

lillebjoern skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Min kollega har lige beskyldt mig for at fake min sygemelding i vores arbejdsgruppechat som alle er med i.
Jeg tager 16 piller om dagen oven i min eksisterende medicin for IBS og jeg har stadig ondt. De har ændret mit smertestillende til noget stærkere, opioid baseret. Jeg har brugt 20 minutter ude at handle i dag og derefter stået op og lavet mad. Med siddepauser. Alligevel har jeg nu så ondt at jeg knap kan sidde fladt og de smertestillende ingen effekt har mere.

Jep, jeg faker. Fordi jeg elsker at tage piller og knap kunne sidde på min røv uden at føle at jeg bliver stukket med en kniv mellem ilium og sacrum. Det er også for sjov at skadestuelægen har sagt min. 1 uge fri fra arbejde og at det er muligt at vi er nødt til at CT/MR scanne fordi der stadig er indikationer på brud og nerveskade.

Det har faktisk gjort mig lidt ked af det.. Selvfølgelig kan jeg godt lide at have fri fra arbejde, men det er sgu da ikke værd at have fri når man ikke kan lave noget som helst...


Det var dog en modbydelig ting at gøre - hvad er hans/hendes basis for at udtale sig om det?


Jeg haltede i torsdags da jeg var på arbejde - det var selvvalgt fordi at når jeg gik normalt var smerten værre. Ved at halte kunne jeg tage noget af smerten væk. Da jeg gik til min bil havde jeg en smule travlt og gik normalt (hvilket ikke var behageligt overhovedet) og derved hurtigere. Det bemærkede to af kollegaerne og jeg fortalte at jeg godt kan gå normalt, men at det gør smerten værre.
Jeg har gået normalt siden lørdag fordi at det nu ikke gør nogen forskel om jeg halter eller går normalt i forhold til smerten. Den er der alligevel.. men har været sygemeldt siden tirsdag.

Han skrev torsdag aften hvordan det gik og jeg sagde ar jeg stadigvæk havde ret mange smerter, men at de lige har justeret mine smertestillende og det har hjulpet lidt. Derefter indikerede han at jeg faker .. det kunne have været en joke, men der var bare ingen smileys eller hon som han normalt bruger så det føltes som en direkte “det gør du” statement.
Jeg skrev bare tilbage at de stadig mistænker at der er et brud og har givet mig smertestillende hver 4 time og sagt at jeg skal have relativt ro (som i ro, men lad være med at sidde stille hele tiden) og hvis der stadig er problemer tirsdag bliver jeg sendt til videre udredning.

Der er ikke nogen grund til at blive ked af det for jeg ved jo hvordan jeg har det. I dag har jeg været til frokost med min faster og fætter + til fodboldkamp. Det vil sige at jeg har stået op, gået og derudover siddet ned regelmæssigt over længere perioder. Altså ikke meget anderledes end jeg ville gøre herhjemme, men meget mindre end jeg ville på arbejdet. Da jeg kom hjem begyndte mine ben at ryste voldsomt og jeg følte at de ville give efter under mig. Min ryg er så øm, men jeg må kun lige tage smertestillende igen om en times tid. Så jeg ved jo godt at jeg ikke faker og lægen har stadig ikke udelukket brud/nerveskade. Men den ramte bare virkelig hårdt den kommentar fra ham for jeg føler nu at han sidder og snakker om mig mens jeg er sygemeldt...
1
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf achillaxedprune » 31. mar 2019, 07:38

Vores gamle hankat Leif er kommet ind med dårligt bagben. Så nu skal vi akut til vagtdyrlægen for at få tjekket ham. Heldigvis kan min mor passe min søn imens, men det var slet ikke sådan jeg forestillede mig søndagen forløbe! :(
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LadyFox » 31. mar 2019, 07:45

Jeg vågnede ved tolvtiden i nat pga. Menstruationssmerter og kunne ikke sove igen før ved en 5 tiden, og så vågnede jeg af samme grund igen klokken halv 8... Det er ikke fair.
0
...
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf achillaxedprune » 31. mar 2019, 14:34

achillaxedprune skrev:Vores gamle hankat Leif er kommet ind med dårligt bagben. Så nu skal vi akut til vagtdyrlægen for at få tjekket ham. Heldigvis kan min mor passe min søn imens, men det var slet ikke sådan jeg forestillede mig søndagen forløbe! :(


Positivt: Han havde kun forstuvet en del af foden/poten! :banan: Så vi fik ham med hjem igen. Jeg havde frygtet, han skulle aflives... Men nej, vores elskede gamle bøllemis er her stadig! :love:
Negativt: Der skulle tages røgten og de fandt og behandlede et kææææmpe bidsår. Pris: 8500 kr. :8:
8
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Kattefjæs » 1. apr 2019, 08:49

Saa er det mandag morgen og jeg er paa work. Men jeg har ikke vaeret i bad siden torsdag da vi har haandvaerkere paa badevaerelset og derfor kan vi kun bruge toilettet. Saa kan det da i det mindste vaere at folk holder sig langt vaek. :lol: :slem:
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 1. apr 2019, 09:03

achillaxedprune skrev:
achillaxedprune skrev:Vores gamle hankat Leif er kommet ind med dårligt bagben. Så nu skal vi akut til vagtdyrlægen for at få tjekket ham. Heldigvis kan min mor passe min søn imens, men det var slet ikke sådan jeg forestillede mig søndagen forløbe! :(


Positivt: Han havde kun forstuvet en del af foden/poten! :banan: Så vi fik ham med hjem igen. Jeg havde frygtet, han skulle aflives... Men nej, vores elskede gamle bøllemis er her stadig! :love:
Negativt: Der skulle tages røgten og de fandt og behandlede et kææææmpe bidsår. Pris: 8500 kr. :8:


Det var da godt nok også en voldsom pris.
Men dejligt at katten trods alt, ikke var kommet værre til skade.
0
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf achillaxedprune » 1. apr 2019, 16:27

TinaW skrev:
achillaxedprune skrev:
achillaxedprune skrev:Vores gamle hankat Leif er kommet ind med dårligt bagben. Så nu skal vi akut til vagtdyrlægen for at få tjekket ham. Heldigvis kan min mor passe min søn imens, men det var slet ikke sådan jeg forestillede mig søndagen forløbe! :(


Positivt: Han havde kun forstuvet en del af foden/poten! :banan: Så vi fik ham med hjem igen. Jeg havde frygtet, han skulle aflives... Men nej, vores elskede gamle bøllemis er her stadig! :love:
Negativt: Der skulle tages røgten og de fandt og behandlede et kææææmpe bidsår. Pris: 8500 kr. :8:


Det var da godt nok også en voldsom pris.
Men dejligt at katten trods alt, ikke var kommet værre til skade.


Ja, det er helt åndssvagt. 3000 kr. plus moms i vagttillæg. :rulle: ... Bah.
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.

Tilbage til "Generelt"