Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 1. apr 2019, 17:31

achillaxedprune skrev:
TinaW skrev:
achillaxedprune skrev:
achillaxedprune skrev:Vores gamle hankat Leif er kommet ind med dårligt bagben. Så nu skal vi akut til vagtdyrlægen for at få tjekket ham. Heldigvis kan min mor passe min søn imens, men det var slet ikke sådan jeg forestillede mig søndagen forløbe! :(


Positivt: Han havde kun forstuvet en del af foden/poten! :banan: Så vi fik ham med hjem igen. Jeg havde frygtet, han skulle aflives... Men nej, vores elskede gamle bøllemis er her stadig! :love:
Negativt: Der skulle tages røgten og de fandt og behandlede et kææææmpe bidsår. Pris: 8500 kr. :8:


Det var da godt nok også en voldsom pris.
Men dejligt at katten trods alt, ikke var kommet værre til skade.


Ja, det er helt åndssvagt. 3000 kr. plus moms i vagttillæg. :rulle: ... Bah.


Så sætter jeg endnu større pris på vores dyrlæger, sidste jeg var ude med den gamle hund, efter normal åbningstid (en mandag aften klokken 20) tog han kun penge for medicinen.
Selv da jeg kom med den ene hund en nat ved 2-tiden pga. forstoppelse, tog han kun alm. Konsultation.
Men okay, i 2018 var vi minimum ved dyrlægen eller havde en af dem ude til hesten, een gang om måneden. Flere måneder var det både to og tre gange og da den gamle hund havde livmoderbetændelse og måtte havde den fjernet, løb det også op i 6500 kr. alt i alt.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Nicolait » 1. apr 2019, 19:00

At min allergilæge gør på pension 5 måneder før jeg er færdig med mit vaccineprogram.
Jeg har gået hos ham siden 1995. Dog ikke kun i vaccineprogrammet.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 1. apr 2019, 21:12

Alt. Alle. Fuck dig! Og dig! Og diiiiiig!
ARGH!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Chatsy » 2. apr 2019, 09:25

SMS'er.
Jeg plejer ikke at få SMS'er, det er yderst sjældent. Jeg har ferie i denne uge og tager mig god tid til at rykke min døgnrytme efter sommertid, så jeg lå og sov længe her til morgen.
Så vågnede jeg ved en SMS der tikkede ind. Det var fra PostNord, der ligger en pakke klar til mig. Ok, bevares, jeg vendte mig om på den anden side og sov videre. Så tikkede der en ny SMS ind. Det var fra banken, jeg havde overtræk på min konto. Lysvågen og panisk over potentiel hacking hastede jeg ind på min mobilbank og så, at der bare var tale om en standardbetaling, jeg ellers havde oprettet med virkning fra den 1. maj, fordi jeg allerede havde foretaget overførslerne for denne måned, allerede var trådt i kraft, så jeg havde dobbelte overførsler. Nå, rolig igen fik jeg ført de dobbelte overførsler tilbage igen og så ville jeg ellers slappe af ved at sove lidt videre.
Så tikkede der endnu en SMS ind. Det var fra tandlægen, jeg skulle huske min tid i morgen.

Fuck it, nu står jeg op.
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 2. apr 2019, 10:19

Irriterende nabo med to haner har valgt at købe sig en schæferhvalp....
Jeg har lige præcis 0 tiltro til at de magter den opgave og jeg frygter en gøende pestilens-hund som kommer rendende over i vores have i tide og utide :( De har fritgående gæs og høns og jeg er ikke sikker på hvor god en idé det er sammen med en schæfer :stoned:

Tilføjelse: Samme nabo har lige været rundt med en underskriftindsamling fordi de vil have fartgrænser eller vejbump i byen (miniby på landet med 26 huse). Det er hvad det er, men det er slet ikke muligt at køre stærkt i denne her by fordi der er så mange sving. De har tilsyneladende en idé om at børn skal kunne lege på vejen uden at det er farligt.
De burde virkelig flytte til Sverige med den holdning. Der er andre ligesindede.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Minionine
Indlæg: 1165
Tilmeldt: 7. sep 2015, 18:28
Kort karma: 207
Likede indlæg: 3302

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Minionine » 2. apr 2019, 11:11

Chatsy skrev:SMS'er.
Jeg plejer ikke at få SMS'er, det er yderst sjældent. Jeg har ferie i denne uge og tager mig god tid til at rykke min døgnrytme efter sommertid, så jeg lå og sov længe her til morgen.
Så vågnede jeg ved en SMS der tikkede ind. Det var fra PostNord, der ligger en pakke klar til mig. Ok, bevares, jeg vendte mig om på den anden side og sov videre. Så tikkede der en ny SMS ind. Det var fra banken, jeg havde overtræk på min konto. Lysvågen og panisk over potentiel hacking hastede jeg ind på min mobilbank og så, at der bare var tale om en standardbetaling, jeg ellers havde oprettet med virkning fra den 1. maj, fordi jeg allerede havde foretaget overførslerne for denne måned, allerede var trådt i kraft, så jeg havde dobbelte overførsler. Nå, rolig igen fik jeg ført de dobbelte overførsler tilbage igen og så ville jeg ellers slappe af ved at sove lidt videre.
Så tikkede der endnu en SMS ind. Det var fra tandlægen, jeg skulle huske min tid i morgen.

Fuck it, nu står jeg op.


Derfor har jeg aaaltid min telefon på lydløs!
3
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 3. apr 2019, 05:34

Elendig søvn og smerter. Det er dage som disse jeg er mest bitter over ikke at være kvalificeret til operation når alle andre alternativer er afprøvet, selvom det selvfølgelig er positivt at jeg har det "for godt" endnu.
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pjeps » 3. apr 2019, 08:03

At jeg i nat fik losset til et dørtrin, og neglen på fucktåen var gået helt i smadder, så jeg måtte amputere neglen helt, det gjorde sgu nas at flå det sidste stykke af.
0
:ninja:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ina » 4. apr 2019, 19:07

At det åbenbart er normalt og helt fint at læse en besked der efterspørger svar, men ikke svare.

Jeg har oplevet i to tilfælde indenfor to dage at jeg har sendt beskeder til nogen med hhv. spørgsmål efter råd til noget og invitation til noget andet. Og folk læser beskederne, men svarer ikke.

Altså, hvor svært kan det være at skrive “jeg vender lige tilbage”, “det arrangement er ikke noget for mig”, “jeg overvejer lige” eller noget i den stil?

Jeg sidder og føler mig helt tåbelig over at forvente råd fra en der har tilbudt hjælp og at invitere nogen til et arrangement de kunne have stor interesse i at deltage i.
7
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Ghattner » 5. apr 2019, 06:24

ina skrev:At det åbenbart er normalt og helt fint at læse en besked der efterspørger svar, men ikke svare.

Jeg har oplevet i to tilfælde indenfor to dage at jeg har sendt beskeder til nogen med hhv. spørgsmål efter råd til noget og invitation til noget andet. Og folk læser beskederne, men svarer ikke.

Altså, hvor svært kan det være at skrive “jeg vender lige tilbage”, “det arrangement er ikke noget for mig”, “jeg overvejer lige” eller noget i den stil?

Jeg sidder og føler mig helt tåbelig over at forvente råd fra en der har tilbudt hjælp og at invitere nogen til et arrangement de kunne have stor interesse i at deltage i.


Det er også min kæphest for tiden. Jeg bruger især Messenger der har den der "Set"-funktion og det er blot en kilde til frustrationer. Både når jeg kan se at en person har set beskeden, men ikke svaret. Men også når jeg har sendt en besked og kan se at den blot er leveret, men ikke set. Selv flere dage efter På trods af at personen er konstant online og aktiv på Facebook. HVORDAN KAN DU OVERSE MIN BESKED!? Om det er folk der er nogle hatte eller en elektronik der fejler ved jeg ikke, men det er ofte de samme folk der "synder".

Fx skulle jeg i mandags aftale en kaffedate med en tidligere kollega. Jeg foreslog så onsdag eftermiddag, men kunne se at han ikke åbnede beskeden. Da det bliver onsdag middag har jeg stadig ikke hørt fra ham og han har heller ikke åbnet beskeden. Jeg spørger så om han ikke har fået min besked. Han spørger så "Hvilken besked" og jeg screenshotter vores korrespondance. "Nåhhh ja, den har jeg set". WTF! Hvorfor svarer du så ikke din ogginok!
2
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf RavenClaw » 5. apr 2019, 06:40

Jeg har glemt, at min søster skulle til Berlin i weekenden, så jeg kan ikke få tapet min nakke op, inden jeg skal sidde 8 timer på en stol, som jeg ikke holder til. Jeg kommer til at dø langsomt.
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf sigge » 5. apr 2019, 11:51

En god kollega har sagt op i frustration over sine arbejdsforhold.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 5. apr 2019, 18:43

Jeg skulle bare liiiige give kattene mad, lukke til hønsene og give karantænehønen medicin, så passede det med at lande i sofaen med aftensmad kl 20. Og så var fyret fucking gået ud og fyrpasseren er ikke hjemme, så jeg blev lige en halv time forsinket med det hele og nåede at blive megasulten og gå glip af den første halve time af X-Factor...
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Sophies-mor » 6. apr 2019, 06:34

At det bliver min bil der skal sælges i flg mand og bank.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6931

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf MrMister » 7. apr 2019, 06:01

At vågne før kl 06 gennemvædet i vores yngstes pis. Så mærker man at man er i live...
4
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill

Tilbage til "Generelt"