Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5400
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13928

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf RavenClaw » 14. aug 2019, 14:58

Jeg er ikke som sådan påvirket af det, men jeg har lige mødt en blotter på vej gennem parken på vej hjem. Jeg havde læst en artikel om ham i går, så jeg ringede naturligvis til politiet. De kom med en patrulje, og de er ret sikre på det er den samme mand. Der var tre kvindelige løbere, der også så ham, men de valgte ikke at reagere overhovedet. Der kom fire betjente og to hunde for at afsøge området, men de har vist ikke opsporet ham.

Altså, heldigvis for mig er jeg ikke sart på de områder, og det påvirker mig som sådan heller ikke. Jeg er bare glad for, at det ikke gik ud over nogle af de børn, som rendte og legede på samme sti.
3
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 14. aug 2019, 18:42

Noget udslæt på min venstre kind :sur:
0
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 14. aug 2019, 18:48

Muddi skrev:Min farmor er ved at dø. Min mor ringede ved middagstid, og fortalte at min farmor var blevet indlagt. Hendes kropstemperatur var meget lav, og hun er underernæret. Hun er ikke til at komme i kontakt med.

Min far er kørt derop, og min mor sagde, at alt afhængigt af hvordan det går, vil de køre derop i morgen, og være hos hende. For hun skal ikke sø alene.

:trist:



Hun er vågnet og rimelig klar, så det ser ud til at vi beholder hende. Dog med tanke på, at vi ikke ved hvor længe, da hun ER gammel, og at det i forvejen var begyndt at gå meget den forkerte vej med hende.
2
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf IrmaPigen » 14. aug 2019, 20:10

Vandvarmeren er stået af. Så det bliver iskoldt bad i morgen tidlig. Godt jeg vaskede hår i morges.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf cola » 15. aug 2019, 12:43

Det regner så nu kan jeg ikke få taget nye billeder, det er SÅ unfair ... læs indlæg med glimt i øjet :-)
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Chatsy » 16. aug 2019, 05:43

Et par kollegaer, der har overbevist hinanden om, at lige præcis de to har det hårdt på arbejdet og andre der ikke er enige eller forstår dem har bare selv alt for lidt at lave.
Så sådan en som mig, som ikke forstår, hvad det er der gør at de har haft det så særligt ekstra hårdt kontra os andre, trods jeg selv har arbejdet nonstop de sidste fem uger - de to har haft deres tre ugers ferie og har derfor kun arbejdet de sidste to-tre uger - har åbenbart intet haft at lave og skal egentlig bare blande mig udenom.

Det må da også være forfærdeligt at have det så hårdt her i livet, at man har behov for at negligere andres arbejdsbyrde for at bevise hvor hårdt man selv har det. Hvad sker der for den selvynksfest i det hele taget?

Jeg skal på min sidste uges sommeferie efter i dag, men øv hvor har det påvirket mig at høre på de to de sidste par dage. Især når jeg netop har undladt at holde de små pauser for at få det til at løbe rundt, medens de selv har sørget for at få de pauser, de har ret til og følt behov for. Og så skal jeg ellers bare høre på, at jeg ikke har løbet stærkt (sandsynligvis fordi jeg ikke piver over det) og at de har ofret ALT for at få det til at løbe rundt. Jeg har ikke engang interesse i at fokusere på, hvem der yder mest eller ej og hvem det er mest synd for eller ej, men nu er jeg bare så irriteret over den unuancerede udtale, de er kommet med og bliver selv alt for opmærksom på, hvor de tager godt for sig af pauser kontra mig. Det er åndssvagt.

Det hjælper ikke, at de 'joker' med, at min sidste uges ferie burde droppes, fordi jeg "trænger jo slet ikke til den".
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf billiebean » 16. aug 2019, 08:30

Nogle lidt tågede dage, da min mands søster døde i forgårs efter mange års kamp mod kræft. Vi var jævnaldrende. Jeg kom ikke med ned til familien i Marokko for at sige farvel. Det skulle gå super stærkt pga de begraver samme dag. Det piner mig sgu lidt. Men nok bedst at blive hjemme med baby og bedst for manden at få god tid med sine forældre og søskende. Det er så trist det hele. Ingen børn skal dø fra deres forældre og ingen mennesker bør lide så meget som hun har gjort.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf billiebean » 16. aug 2019, 08:34

DenSyngendeLussing skrev:At min hud i ansigtet spasser ud fordi den har været snadret til i et tykt lag solcreme hele sidste uge, da jeg var i Rom. Det kunne den åbenbart ikke tåle, så nu har jeg bumser over det hele! :sur:


Hvis du finder en solcreme der ikke stopper huden til og giver bumseattack og får en til at glinse og skinne, må du gerne dele. Jeg har de sidste par år brugt en solstift på udsatte områder (næseryg, pande, kindben) i ansigtet for at undgå creme fordi min hud spasser.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 16. aug 2019, 08:47

billiebean skrev:
DenSyngendeLussing skrev:At min hud i ansigtet spasser ud fordi den har været snadret til i et tykt lag solcreme hele sidste uge, da jeg var i Rom. Det kunne den åbenbart ikke tåle, så nu har jeg bumser over det hele! :sur:


Hvis du finder en solcreme der ikke stopper huden til og giver bumseattack og får en til at glinse og skinne, må du gerne dele. Jeg har de sidste par år brugt en solstift på udsatte områder (næseryg, pande, kindben) i ansigtet for at undgå creme fordi min hud spasser.


Jeg bruger ansigtssolcreme fra Rudolph Care og den fedter eller stopper ikke huden til. Men prisen er lidt hamper.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Undtagelsen » 16. aug 2019, 08:55

Pandesteg skrev:
billiebean skrev:
DenSyngendeLussing skrev:At min hud i ansigtet spasser ud fordi den har været snadret til i et tykt lag solcreme hele sidste uge, da jeg var i Rom. Det kunne den åbenbart ikke tåle, så nu har jeg bumser over det hele! :sur:


Hvis du finder en solcreme der ikke stopper huden til og giver bumseattack og får en til at glinse og skinne, må du gerne dele. Jeg har de sidste par år brugt en solstift på udsatte områder (næseryg, pande, kindben) i ansigtet for at undgå creme fordi min hud spasser.


Jeg bruger ansigtssolcreme fra Rudolph Care og den fedter eller stopper ikke huden til. Men prisen er lidt hamper.


Jeg skulle lige til at anbefale den samme.
Og nu, hvor sæsonen for decideret solcreme er ved at være slut, så bruger jeg den bare som alm ansigtscreme.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 16. aug 2019, 08:58

Undtagelsen skrev:
Pandesteg skrev:
billiebean skrev:
DenSyngendeLussing skrev:At min hud i ansigtet spasser ud fordi den har været snadret til i et tykt lag solcreme hele sidste uge, da jeg var i Rom. Det kunne den åbenbart ikke tåle, så nu har jeg bumser over det hele! :sur:


Hvis du finder en solcreme der ikke stopper huden til og giver bumseattack og får en til at glinse og skinne, må du gerne dele. Jeg har de sidste par år brugt en solstift på udsatte områder (næseryg, pande, kindben) i ansigtet for at undgå creme fordi min hud spasser.


Jeg bruger ansigtssolcreme fra Rudolph Care og den fedter eller stopper ikke huden til. Men prisen er lidt hamper.


Jeg skulle lige til at anbefale den samme.
Og nu, hvor sæsonen for decideret solcreme er ved at være slut, så bruger jeg den bare som alm ansigtscreme.


Det gør jeg også i perioder :gogo:
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf FrøkenM » 16. aug 2019, 09:32

Min hund gennem snart 10 år har gigt og min mor har derfor besluttet at han skal have fred. Det får han den 27. august. De næste 10 dage bliver hårde indtil vi kan sende vores bedste ven over regnbuebroen :whine: :trist:
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2019, 11:21

Dagen startede med at vi fik tildelt vores psykiatri praktiksted. Psykiatrien er den eneste praktik hvor vi må bytte internt, og det skulle vi finde ud af til mandag morgen.
Får man tildelt et demensafsnit bliver praktikken delt op i to så man også kommer i socialpsykiatrien.
Demensafsnit er generelt i lav kurs, og altså, mit udgangspunkt har hele tiden været at skal jeg på demensafdeling så bliver jeg nødt til at droppe ud og tage en HF i stedet, da det står mig meget imod at være på sådan en afdeling, både af hensyn til mig og beboerne. Selvfølgelig har jeg fået tildelt en demensafdeling, endda med et dårligt ry.
Jeg gør en indsats og bruger dagen på at få den byttet, endda til det der ville være min anden hvis jeg selv kunne vælge. Omkring frokost kommer skolelederen op og fortæller de har lavet en fejl og skal lave det hele om, jeg spørger så om de vil prøve at tage hensyn til os der har byttet, da vi jo er enige, men det nægter hun at svare på.

Nu vil de så ryste posen, og vi får svar mandag, og meget kort tid til at bytte. Med mit held kommer både hende jeg byttede med og jeg på demensafdeling, og så bliver det svært at finde en anden :wacko: :(
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46096

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf LadyFox » 16. aug 2019, 13:43

Smiling_Goat skrev:
LadyFox skrev:Dagen startede med at vi fik tildelt vores psykiatri praktiksted. Psykiatrien er den eneste praktik hvor vi må bytte internt, og det skulle vi finde ud af til mandag morgen.
Får man tildelt et demensafsnit bliver praktikken delt op i to så man også kommer i socialpsykiatrien.
Demensafsnit er generelt i lav kurs, og altså, mit udgangspunkt har hele tiden været at skal jeg på demensafdeling så bliver jeg nødt til at droppe ud og tage en HF i stedet, da det står mig meget imod at være på sådan en afdeling, både af hensyn til mig og beboerne. Selvfølgelig har jeg fået tildelt en demensafdeling, endda med et dårligt ry.
Jeg gør en indsats og bruger dagen på at få den byttet, endda til det der ville være min anden hvis jeg selv kunne vælge. Omkring frokost kommer skolelederen op og fortæller de har lavet en fejl og skal lave det hele om, jeg spørger så om de vil prøve at tage hensyn til os der har byttet, da vi jo er enige, men det nægter hun at svare på.

Nu vil de så ryste posen, og vi får svar mandag, og meget kort tid til at bytte. Med mit held kommer både hende jeg byttede med og jeg på demensafdeling, og så bliver det svært at finde en anden :wacko: :(


Det lyder rimeligt irriterende..

Må man spørge, hvordan det kan være, at du har det sådan med demensafsnit?


Fordi.. Dels så matcher min personlighed og demens rigtig dårligt, og dels så har jeg ikke tålmodigheden. Jeg har været på demensafsnit før og udover jeg synes det er et sindssygt trist sted at være, så irriterer de fleste demente mennesker mig helt vildt. Jeg er ellers både rummelig og tålmodig i forhold til folk med komplekse psykiske problematikker, men lige demens der har jeg enormt svært ved at være professionelt i.
Man kan sige at hvis jeg helt selv valgte var min praktik i retspsykiatrien og så er der jo ret langt til plejehjem.

De sidste praktikker har også været i ældreområdet og det har fra min side bare skulle overstås. Så mere af det ville også være ærgerligt.
1
...
Muddi
Indlæg: 3433
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 16. aug 2019, 15:51

At min depression er blusset op igen, og at lægen vurderede at jeg skal have hjælp NU
0

Tilbage til "Generelt"