Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 4. nov 2018, 00:56

Og så var politiet her lige og banke på og jeg fik et kæmpe shock.
Og selvom jeg råbte på kæresten, så hørte han bare ingenting.
Det kan godt være at han kom fuld hjem fra koncert, men helt ærligt, vi bor i ingenmandsland og så kommer han ikke og hjælper når jeg er bange og råber på ham.
Shit, en lortenat det er det her.

Politiet ville i øvrigt bare vide om vi havde set noget (der er begået hærværk herude i området i nat) men vi kom først hjem halv et og der var der spredt smadrede affaldsspande over det hele allerede. Vi tjekkede og det var ikke vores, så vi ville vente til i morgen med at besigte og kontakte relevante myndigheder. Men de var klar over det i forvejen åbenbart.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 4. nov 2018, 22:42

Nå, men her er jeg igen :rulle:
Jeg har virkelig ondt i mine hænder og fingre i dag.
Jeg skal til røntgen i næste uge igen, med fødderne, men altså, de finder vel lige nøjagtig ingenting. Lige som de gjorde sidst.
Og hvad skal jeg så bruge det til? Bare læne mig tilfreds tilbage mens min krop af en eller anden årsager gør så ondt at jeg har svært ved at arbejde?
Seriøst, jeg arbejder 15 timer om ugen. Hvor skvattet kan man være som 40-årig?
Hold nu kæft, hvor er jeg træt af det.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 5. nov 2018, 07:48

Jeg har tømmermænd - drak 1,5 kop gløgg og 1/2 glas rødvin i går. Vidste godt jeg var svagdrikker, men alligevel!!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 5. nov 2018, 07:49

kidkomb skrev:Og så var politiet her lige og banke på og jeg fik et kæmpe shock.
Og selvom jeg råbte på kæresten, så hørte han bare ingenting.
Det kan godt være at han kom fuld hjem fra koncert, men helt ærligt, vi bor i ingenmandsland og så kommer han ikke og hjælper når jeg er bange og råber på ham.
Shit, en lortenat det er det her.

Politiet ville i øvrigt bare vide om vi havde set noget (der er begået hærværk herude i området i nat) men vi kom først hjem halv et og der var der spredt smadrede affaldsspande over det hele allerede. Vi tjekkede og det var ikke vores, så vi ville vente til i morgen med at besigte og kontakte relevante myndigheder. Men de var klar over det i forvejen åbenbart.


Kom de midt om natten og bankede på? Ej det synes jeg sgu ikke er i orden. Selvfølgelig skal der forhøres i området, men jeg var fanme også blevet bange hvis jeg blev banket op kl 2 om natten.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf kidkomb » 5. nov 2018, 07:53

Pandesteg skrev:
kidkomb skrev:Og så var politiet her lige og banke på og jeg fik et kæmpe shock.
Og selvom jeg råbte på kæresten, så hørte han bare ingenting.
Det kan godt være at han kom fuld hjem fra koncert, men helt ærligt, vi bor i ingenmandsland og så kommer han ikke og hjælper når jeg er bange og råber på ham.
Shit, en lortenat det er det her.

Politiet ville i øvrigt bare vide om vi havde set noget (der er begået hærværk herude i området i nat) men vi kom først hjem halv et og der var der spredt smadrede affaldsspande over det hele allerede. Vi tjekkede og det var ikke vores, så vi ville vente til i morgen med at besigte og kontakte relevante myndigheder. Men de var klar over det i forvejen åbenbart.


Kom de midt om natten og bankede på? Ej det synes jeg sgu ikke er i orden. Selvfølgelig skal der forhøres i området, men jeg var fanme også blevet bange hvis jeg blev banket op kl 2 om natten pga noget hærværk.

Nej, nej, de bankede mig ikke op. De kunne se at der var lys og at jeg sad ved computeren. Hende der bankede på var super sød, det var helt fint. Men jeg er lidt utryg herude endnu (jeg skal lige vende mig til at bo på landet) så bare det at nogen bankede forsigtigt på gjorde mig vildt forskrækket :blush:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pandesteg » 5. nov 2018, 07:57

kidkomb skrev:
Pandesteg skrev:
kidkomb skrev:Og så var politiet her lige og banke på og jeg fik et kæmpe shock.
Og selvom jeg råbte på kæresten, så hørte han bare ingenting.
Det kan godt være at han kom fuld hjem fra koncert, men helt ærligt, vi bor i ingenmandsland og så kommer han ikke og hjælper når jeg er bange og råber på ham.
Shit, en lortenat det er det her.

Politiet ville i øvrigt bare vide om vi havde set noget (der er begået hærværk herude i området i nat) men vi kom først hjem halv et og der var der spredt smadrede affaldsspande over det hele allerede. Vi tjekkede og det var ikke vores, så vi ville vente til i morgen med at besigte og kontakte relevante myndigheder. Men de var klar over det i forvejen åbenbart.


Kom de midt om natten og bankede på? Ej det synes jeg sgu ikke er i orden. Selvfølgelig skal der forhøres i området, men jeg var fanme også blevet bange hvis jeg blev banket op kl 2 om natten pga noget hærværk.

Nej, nej, de bankede mig ikke op. De kunne se at der var lys og at jeg sad ved computeren. Hende der bankede på var super sød, det var helt fint. Men jeg er lidt utryg herude endnu (jeg skal lige vende mig til at bo på landet) så bare det at nogen bankede forsigtigt på gjorde mig vildt forskrækket :blush:


Ah okay. Men jeg var sgu også stadig blevet forskrækket så forstår dig godt!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf TinaW » 5. nov 2018, 13:17

Prisen på de to seneste dyrlæge regninger.... Dyrlægens estimat på en blodprøve lød på 600-800 kr., den kostede så 1400 kr.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 5. nov 2018, 19:56

Min lillesøster fylder rundt i dag, og hun er så langt væk (UK) :(
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 6. nov 2018, 08:07

Jeg har virkelig fucket op på arbejdet. Vi skal lave syv forskningsinterviews, og vi havde det første interview i går. Det var en enormt god interviewperson, hun var virkelig velreflekteret og fik sagt mange gode ting. Jeg havde allerede fortalt mine to kollegaer (som også var medinterviewere), at jeg syntes det ville være en god idé med mindst to optagere, i tilfælde af, at den ene går ud/der sker en fejl. I går skriver min kollega så at hun ikke kan finde sin dikatfon, og om vi ikke bare kan bruge min telefon. Jeg skriver så ja, og det går egentlig fint. Den optager interviewet; jeg holder løbende øje med, at den ikke stopper, men da interviewet så er færdigt trykker min kollega på et eller andet på telefonen og siger, "nu skal den vist stoppes" og giver den videre til mig. Jeg kigger overalt på skærmen for at finde en "gem"-knap, og kan ikke se den. Jeg trykker derfor på 'pause' for at pause optagelsen indtil jeg finder knappen, og dér finder jeg så ud af, at den har slettet hele interviewet. Lige dér, mens jeg sidder med min kollega og informanten.

Jeg har ikke fortalt dem det endnu, og hele dagen i går lå jeg bare og græd og havde det meget dårligt. Jeg reagerer meget kraftigt på sådan nogle ting, for jeg føler virkelig jeg har fucket det hele op. Min kollega var SÅ glad for den informant og hendes udtalelser. Jeg følte virkelig ikke jeg gjorde noget forkert, og jeg ved heller ikke om det er mig, der har gjort noget forkert. Jeg har jo ikke slettet optagelsen, og det kan ligeså godt være, at det var hende der slettede den, da hun trykkede på telefonen.

Men jeg har en følelse af, at nu kan de rigtig blive bekræftet i, at jeg ikke kan finde ud af noget. :( Jeg gjorde virkelig alt jeg kunne, og jeg vidste, at iPhones' optagere er kendte for at være skod og totalt utilregnelige. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal sige det. Resten af interviewene ligger i løbet af ugen, og jeg ved det simpelthen ikke. Sidder på arbejdet med en lortefølelse. Tænk, at jeg fucker det allerførste interview op så meget. Og interviewet gik bare virkelig godt. Jeg følte virkelig, at jeg havde bevist, at jeg også er dygtig. Sikke noget lort. :(
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Charly » 6. nov 2018, 08:28

lillebjoern skrev:Jeg har virkelig fucket op på arbejdet. Vi skal lave syv forskningsinterviews, og vi havde det første interview i går. Det var en enormt god interviewperson, hun var virkelig velreflekteret og fik sagt mange gode ting. Jeg havde allerede fortalt mine to kollegaer (som også var medinterviewere), at jeg syntes det ville være en god idé med mindst to optagere, i tilfælde af, at den ene går ud/der sker en fejl. I går skriver min kollega så at hun ikke kan finde sin dikatfon, og om vi ikke bare kan bruge min telefon. Jeg skriver så ja, og det går egentlig fint. Den optager interviewet; jeg holder løbende øje med, at den ikke stopper, men da interviewet så er færdigt trykker min kollega på et eller andet på telefonen og siger, "nu skal den vist stoppes" og giver den videre til mig. Jeg kigger overalt på skærmen for at finde en "gem"-knap, og kan ikke se den. Jeg trykker derfor på 'pause' for at pause optagelsen indtil jeg finder knappen, og dér finder jeg så ud af, at den har slettet hele interviewet. Lige dér, mens jeg sidder med min kollega og informanten.

Jeg har ikke fortalt dem det endnu, og hele dagen i går lå jeg bare og græd og havde det meget dårligt. Jeg reagerer meget kraftigt på sådan nogle ting, for jeg føler virkelig jeg har fucket det hele op. Min kollega var SÅ glad for den informant og hendes udtalelser. Jeg følte virkelig ikke jeg gjorde noget forkert, og jeg ved heller ikke om det er mig, der har gjort noget forkert. Jeg har jo ikke slettet optagelsen, og det kan ligeså godt være, at det var hende der slettede den, da hun trykkede på telefonen.

Men jeg har en følelse af, at nu kan de rigtig blive bekræftet i, at jeg ikke kan finde ud af noget. :( Jeg gjorde virkelig alt jeg kunne, og jeg vidste, at iPhones' optagere er kendte for at være skod og totalt utilregnelige. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal sige det. Resten af interviewene ligger i løbet af ugen, og jeg ved det simpelthen ikke. Sidder på arbejdet med en lortefølelse. Tænk, at jeg fucker det allerførste interview op så meget. Og interviewet gik bare virkelig godt. Jeg følte virkelig, at jeg havde bevist, at jeg også er dygtig. Sikke noget lort. :(

Skynd dig at fortælle dine kollegaer det, som det er, så du kan få det ud af verden. Det er noget skidt, men ikke nødvendigvis din skyld, og selvom det var, så er det jo menneskeligt at fejle :ae: Men sig det nu, så I kan finde en god løsning til de næste interviews.

Alle laver fejl, men det betyder jo ikke at du slet ikke kan finde ud af noget eller er dårlig til dit job.
4
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf sigge » 6. nov 2018, 08:40

Charly skrev:
lillebjoern skrev:Jeg har virkelig fucket op på arbejdet. Vi skal lave syv forskningsinterviews, og vi havde det første interview i går. Det var en enormt god interviewperson, hun var virkelig velreflekteret og fik sagt mange gode ting. Jeg havde allerede fortalt mine to kollegaer (som også var medinterviewere), at jeg syntes det ville være en god idé med mindst to optagere, i tilfælde af, at den ene går ud/der sker en fejl. I går skriver min kollega så at hun ikke kan finde sin dikatfon, og om vi ikke bare kan bruge min telefon. Jeg skriver så ja, og det går egentlig fint. Den optager interviewet; jeg holder løbende øje med, at den ikke stopper, men da interviewet så er færdigt trykker min kollega på et eller andet på telefonen og siger, "nu skal den vist stoppes" og giver den videre til mig. Jeg kigger overalt på skærmen for at finde en "gem"-knap, og kan ikke se den. Jeg trykker derfor på 'pause' for at pause optagelsen indtil jeg finder knappen, og dér finder jeg så ud af, at den har slettet hele interviewet. Lige dér, mens jeg sidder med min kollega og informanten.

Jeg har ikke fortalt dem det endnu, og hele dagen i går lå jeg bare og græd og havde det meget dårligt. Jeg reagerer meget kraftigt på sådan nogle ting, for jeg føler virkelig jeg har fucket det hele op. Min kollega var SÅ glad for den informant og hendes udtalelser. Jeg følte virkelig ikke jeg gjorde noget forkert, og jeg ved heller ikke om det er mig, der har gjort noget forkert. Jeg har jo ikke slettet optagelsen, og det kan ligeså godt være, at det var hende der slettede den, da hun trykkede på telefonen.

Men jeg har en følelse af, at nu kan de rigtig blive bekræftet i, at jeg ikke kan finde ud af noget. :( Jeg gjorde virkelig alt jeg kunne, og jeg vidste, at iPhones' optagere er kendte for at være skod og totalt utilregnelige. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal sige det. Resten af interviewene ligger i løbet af ugen, og jeg ved det simpelthen ikke. Sidder på arbejdet med en lortefølelse. Tænk, at jeg fucker det allerførste interview op så meget. Og interviewet gik bare virkelig godt. Jeg følte virkelig, at jeg havde bevist, at jeg også er dygtig. Sikke noget lort. :(

Skynd dig at fortælle dine kollegaer det, som det er, så du kan få det ud af verden. Det er noget skidt, men ikke nødvendigvis din skyld, og selvom det var, så er det jo menneskeligt at fejle :ae: Men sig det nu, så I kan finde en god løsning til de næste interviews.

Alle laver fejl, men det betyder jo ikke at du slet ikke kan finde ud af noget eller er dårlig til dit job.


Hep! Fejl sker, og en måde at vise ansvar på er at erkende fejlen og hjælpe med at få rettet op på den hurtigst muligt. Så skynd dig at få det sagt. Det er ikke rart lige i momentet, men bagefter kan I forhåbentlig hjælpe hinanden med at finde en løsning.

Et lille teknisk kiks med en telefon siger ikke noget om, hvor god eller dårlig, du er til dit job generelt. Og det, at det går dig sådan på, viser bare, at du er en samvittighedsfuld medarbejder.

Pøj pøj med det. :kram:
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf billiebean » 6. nov 2018, 08:41

lillebjoern skrev:Jeg har virkelig fucket op på arbejdet. Vi skal lave syv forskningsinterviews, og vi havde det første interview i går. Det var en enormt god interviewperson, hun var virkelig velreflekteret og fik sagt mange gode ting. Jeg havde allerede fortalt mine to kollegaer (som også var medinterviewere), at jeg syntes det ville være en god idé med mindst to optagere, i tilfælde af, at den ene går ud/der sker en fejl. I går skriver min kollega så at hun ikke kan finde sin dikatfon, og om vi ikke bare kan bruge min telefon. Jeg skriver så ja, og det går egentlig fint. Den optager interviewet; jeg holder løbende øje med, at den ikke stopper, men da interviewet så er færdigt trykker min kollega på et eller andet på telefonen og siger, "nu skal den vist stoppes" og giver den videre til mig. Jeg kigger overalt på skærmen for at finde en "gem"-knap, og kan ikke se den. Jeg trykker derfor på 'pause' for at pause optagelsen indtil jeg finder knappen, og dér finder jeg så ud af, at den har slettet hele interviewet. Lige dér, mens jeg sidder med min kollega og informanten.

Jeg har ikke fortalt dem det endnu, og hele dagen i går lå jeg bare og græd og havde det meget dårligt. Jeg reagerer meget kraftigt på sådan nogle ting, for jeg føler virkelig jeg har fucket det hele op. Min kollega var SÅ glad for den informant og hendes udtalelser. Jeg følte virkelig ikke jeg gjorde noget forkert, og jeg ved heller ikke om det er mig, der har gjort noget forkert. Jeg har jo ikke slettet optagelsen, og det kan ligeså godt være, at det var hende der slettede den, da hun trykkede på telefonen.

Men jeg har en følelse af, at nu kan de rigtig blive bekræftet i, at jeg ikke kan finde ud af noget. :( Jeg gjorde virkelig alt jeg kunne, og jeg vidste, at iPhones' optagere er kendte for at være skod og totalt utilregnelige. Jeg aner ikke, hvordan jeg skal sige det. Resten af interviewene ligger i løbet af ugen, og jeg ved det simpelthen ikke. Sidder på arbejdet med en lortefølelse. Tænk, at jeg fucker det allerførste interview op så meget. Og interviewet gik bare virkelig godt. Jeg følte virkelig, at jeg havde bevist, at jeg også er dygtig. Sikke noget lort. :(


Du er hundrede procent sikker på opagelsen er slettet? På min iPhone SE/5 lægges slettede memoer i en mappe hvor man kan hente dem i 30 dage.. men ved ikke om det er det samme på andre iphones?
3
Brugeravatar
MissHindenburg
Indlæg: 1470
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:33
Kort karma: 157
Likede indlæg: 1865

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf MissHindenburg » 6. nov 2018, 08:58

Kaos i tiderne på sygehuset. Mit hoved kan ikke rigtigt rumme det i øjeblikket!

- til trods for at jeg har breve i eboks på at jeg har 2 tider på torsdag, har jeg istedet en tid i dag kl 8 - hvilket jeg var noget forvirret over da de ringer.
Istedet for at de måske kunne erkende en fejl i systemet eller et eller andet, så er det så 100% sikkert mig der har misforstået og er skyld i alle problemerne, føler jeg,at jeg er nødt til at sige/agere udfra for at vi ligesom kan komme videre og forsøge at få stablet et nyt forløb op, med de her 2 tider som skal være i en bestemt rækkefølge.
Hvilket, ifølge lægesekretæren, er meget besværligt fordi den ene er totalt booket ud resten af måneden, så hvis nu jeg var dukket op i dag havde det hele været meget nemmere.
No shit Sherlock?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12653
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 6. nov 2018, 08:58

Jeg har fået halsbetændelse. Min klasse skriger af grin, når jeg siger noget.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5380
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 698
Likede indlæg: 10394

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf lillebjoern » 6. nov 2018, 18:03

Mange tak for alle jeres tanker :lun: Nu kan jeg jo godt se, at det bare er en dum fejl - og at det måske ikke engang er min skyld. Jeg siger det i morgen (mine kollegaer var der ikke i dag). Så må jeg se, hvordan de tager det, men jeg er sikker på, at det nok skal gå. Det vigtigste er, at jeg ikke gjorde det med vilje, og at gjorde mit bedste for at gemme det ordentligt. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Generelt"