Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jun 2018, 07:09

Det har været en hård måned på mange måder, både med afgangsprøver for mit vedkommende (som eksaminator, that is) og mandens afsluttende eksamen, to børn, der trods deres unge alder opfører sig som fullblown teenagere, en hund, der fik forstuvet en pote, en masser aftaler, der både blev glemt og overholdt, et team der har travlt med at få styr på detaljeplanlægningen til skolestarten efter sommerferien og bla-bla.

I morges var jeg træt, som jeg sjældent har oplevet, men vi kom op og børnene blev losset af ved skolen - og så gik gassen af ballonen. Jeg har siden siddet og kæmpet med tårerne. I aften er der dimission for min klasse. Jeg ved, det bliver hyggeligt, men - jeg gider virkelig ikke. Jeg har virkelig nydt denne klasse i seks år, og jeg kommer virkelig til at savne dem, men puha. Jeg magter ikke at skulle sige farvel - det er fjorten dage siden, jeg har set dem pga. prøverne, så jeg føler på én eller anden måde, jeg har sagt farvel.

Jeg plejer hvert år at sige, jeg trænger til ferie, men i år er det værre end nogensinde før i min 16 år lange lærerkarriere.

Sorry, det blev en længere smøre. Jeg glæder mig bare sådan til at slappe af og blive rigtig glad igen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Bøtte » 27. jun 2018, 15:13

Min lillesøster er tilsyneladende den ‘evige 2’er’ når det kommer til jobs. Hun er til mange samtaler og får altid ‘lige ved og næsten, men manglende erfaring’ afvisningen. Det er SÅ synd for hende.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14465

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Pjeps » 27. jun 2018, 19:55

3 weekendvagter i træk, og jeg er kun nået til nr 2 :rulle:
0
:ninja:
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Tata » 28. jun 2018, 18:38

Jeg har modtaget en indkaldelse til en ny kikkertoperation sidst i august (ikke det, Skejby prøver at hjælpe mig) , men at jeg er bange for at blive opereret igen, og at min kærestes reaktion var 'nå' , ved godt operationer er hverdag for ham, men hey - jeg er hans kæreste - så lidt mere end 'nå' ville være passende. Især når han ved, hvor nervøs jeg er. Nervøs for om jeg bliver tiptop til at passe mine gamle katte, der indimellem skal have en pille, som han ikke kan give, alt muligt.

Men ja... han har også aspergers og det er altid mig, der skal undvære, empatisere og forstå (ikke for at være en martyr, vel), men kunne altså godt bruge et knus og høre, at han nok skulle passe på mig :mellow: og hvis jeg siger det, får jeg at vide, at det sagde han, den ene gang, så det burde jeg vide :stoned: (så det er jo selvfølgelig også mig). NT problemer. Bigtime.
0
Timian :lun:
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf HappyQ » 28. jun 2018, 19:04

At min ene datter har skrevet, hendes svigermor blev opereret for brystkræft i går :trist:

Glade, skønne J jeg krydser alt for dig
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Velvet-Goldmine » 28. jun 2018, 19:59

bluetof1 skrev:Nope. Mere i retning af "så ukvalificeret som du er så må du da have kunnet regne ud at det ikke blev dig :rulle: "
Jeg påpegede at de jo altså selv havde taget mig ind til samtale og at der stod præcis hvad jeg kunne og ikke kunne i ansøgningen. Så blev jeg bedt om tale ordentlig og røret blev knaldet på.
Jeg skrev derefter en mail til HR-chefen. Den har jeg aldrig fået svar på. Så... stadig arbejdsløs :gogo:


Her bliver jeg nødt til at citere min mormor: Det er simpelthen uartigt!
4
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DifferentGirl » 29. jun 2018, 14:13

Prosperity74 skrev:Slem migræne agtig hovedpine :mellow:


This og en generel sygdomsfølelse :syg:
0
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Buffy » 29. jun 2018, 18:41

Jeg har et gammelt hus, der tit skal laves noget på, så spurgte mine forældre om de ville hjælpe i dag. Far hjælper mig med at klippe hæk, kører i XL, blande cement, skifte et par lamper osv. Mor skal bare lave mad, alt er købt ind, det er en ret hun elsker og har lavet tit. Mit køkken ligner et bombet lokum, intet er ryddet væk. Jeg er vold tæt efter at have knoklet med min far. Toppen er hendes sidste kommentar inde de kørte: det kan du vist ikke overkomme selv.... :whine:
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf bluetof1 » 29. jun 2018, 18:56

Min kærestes eks. Hun er syg i potten.
Han betaler alt til deres børn når de er hos ham og sørger for vintertøj, idrætstøj, skoletasker, medicin ect. ect. Nu har hun bestemt at hun vil have ham sat i bidrag, hvilket hans økonomi på ingen måde kan holde til når han samtidig skal sørge for alt det andet. Hans eks sørger ikke for vintertøj mv, men undlader at sørge for det indtil han ordner det og det ved han jo så nu ordner han det bare så de ikke skal undvære nødvendige ting.
Hun har meddelt ham at hun er totalt ligeglad med hvordan han prioriterer ("så må du jo undlade samvær hvis du ikke har råd til at bo et sted hvor børnene kan være!"), han har bare at betale.
Han har samme boligudgifter som hende, den halve løn og børnene ønsker at være mest hos ham, men deres mor vil ikke være med til det og SF har givet hende ret (nej, det her er faktisk en af de sager hvor bopælsforælderen får sin vilje ved at chikanere og ikke bare en dead beat dad, der ikke gider betale til sine børns forsørgelse).

Shit, hvor kan den her verden bare rende mig langt ind i Helvede.
1
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
DifferentGirl
Indlæg: 359
Tilmeldt: 20. jun 2016, 21:51
Kort karma: 42
Likede indlæg: 525

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf DifferentGirl » 29. jun 2018, 20:51

At min blodprocent er nede på 4,6 og skal først have blod søndag. Jeg føler mig som en zombie, der går rundt i en bobbel og ingenting fatter. Jeg har ingen energi og bliver stakåndet af alting :trist: :whine: :træt3:
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jun 2018, 23:36

mit arbejde - det fylder alt for meget på den dårlige måde, og det dræner bare på energi kontoen.

Jeg startede hos en gammel kollega i oktober sidste år.
Jeg har i den tid IKKE oplevet at der var styr på vores arbejdsplan (døgndækket botilbud) vi har overenskomstmæssigt krav på at kende vores arbejdstid mindst 4 uger før. Vi har alle et fast 4 dages rul, og arbejder hver 4. weekend.
Det har hele tiden fungeret sådan at der sidst på ugen kommer skema ud for kommende uge, og der kan sagtens være afvigelser fra vores normale 4 dages rul.

Jeg har flere gange tilbudt at hjælpe med at lave en plan for sommeren, men får at vide at den er igang.
Sidste uge, tirsdag, får vi at vide at den er næsten færdig,der mangler lige lidt detaljer, og så vil den komme ud mandag denne uge.
Jeg rykkede efter den idag kl. 15.30 og fik at vide at den ville komme senere på aftenen.
Den kom 18.00 - og kun med de første 3 uger nu - uge 30 kunne ikke laves pga. udfordringer...

Der var også flere fejl, og jeg var sat til at arbejde på tider jeg normalt ikke kan arbejde. jeg har endda for 14 dage siden afleveret en oversigt over mine muligheder for at være fleksibel. Jeg er enlig mor, så jeg er begrænset, men jeg vil naturligvis gerne byde ind når og hvis muligt, og det har jeg gjort.

jeg har lige været oppe på plus 80 timer ifht uge normen, uden at min chef havde styr på det. Han så lidt forkert ud i hovedet da jeg fortalte hvor mange mer-timer jeg havde. Og så fik han sat dem i system og talt op, kom frem til at jeg havde plus 40 ca. - han havde så bare glemt en masse søgne-helligdage bl.a.

Sidste måned fik jeg ingen at mine tillæg, og jeg fik en sviner da jeg på vores beboerferie nævnte dette "hold da kæft, gider du bruge kræfter på det nu" - JA, det gider jeg når det handler om 3-4000 kr. Den blev så smurt af på vores bogholder, for han er en gammel nisse og bla bla bla.
Chefen havde så glemt jeg manglede mine tillæg, jeg havde sagt det godt kunne vente til næste løn...
Han fandt ud af at det var HAM der havde nosset i det - ikke så meget som en undskyldning :sarkasme:

I onsdags fik jeg lønseddel.
I dag fredag skulle lønnen være gået ind... der er gået nul og niks ind...


Mine ledere siger at det er svært at få mennesker til et job som vores - fis og humbug
De siger det er svært at skaffe vikarer - fis og humbug
De siger der er meget der skal ordnes, ryddes op i, etableres, startes op og forfra. De har ikke styr på en skid, og de pisser os andre op og ned af ryggen. Vi får ikke lov til at byde ind med vores kompetancer og kvalifikationer, alt skal "blåstemples" fra deres side.
Jeg har oplevet dem tale decideret grim til- og om- en specifik kollega, decideret været modbydelige.

Jeg har kendt mine ledere i 9.5 år
Jeg vidste godt der var ting ved særligt ham jeg ville have det svært ved, som kunne være en udfordring.
Men jeg havde ved den sødeste grød ikke troet at jeg, der er et stærkt, robust, fleksibelt mennesker - der er alt for dygtig til at sige pyt. Skulle sidde her og tænke fuck, føle mig slidt, presset, brugt - være vred og frustreret.

Er bare glad for at jeg havde en pæn slat på opsparingskontoen, der nu har dækket overtrækket på kontoen, fordi der selvfølgelig skulle betales termin og flere store regningen denne måned.
Jeg er sikker på jeg nok skal få min løn, det er ikke det - det er bare pisse irriterende at skulle bøvle med alt der, effin HELE tiden.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 29. jun 2018, 23:46

Madam Pomfrey skrev:mit arbejde - det fylder alt for meget på den dårlige måde, og det dræner bare på energi kontoen.

Jeg startede hos en gammel kollega i oktober sidste år.
Jeg har i den tid IKKE oplevet at der var styr på vores arbejdsplan (døgndækket botilbud) vi har overenskomstmæssigt krav på at kende vores arbejdstid mindst 4 uger før. Vi har alle et fast 4 dages rul, og arbejder hver 4. weekend.
Det har hele tiden fungeret sådan at der sidst på ugen kommer skema ud for kommende uge, og der kan sagtens være afvigelser fra vores normale 4 dages rul.

Jeg har flere gange tilbudt at hjælpe med at lave en plan for sommeren, men får at vide at den er igang.
Sidste uge, tirsdag, får vi at vide at den er næsten færdig,der mangler lige lidt detaljer, og så vil den komme ud mandag denne uge.
Jeg rykkede efter den idag kl. 15.30 og fik at vide at den ville komme senere på aftenen.
Den kom 18.00 - og kun med de første 3 uger nu - uge 30 kunne ikke laves pga. udfordringer...

Der var også flere fejl, og jeg var sat til at arbejde på tider jeg normalt ikke kan arbejde. jeg har endda for 14 dage siden afleveret en oversigt over mine muligheder for at være fleksibel. Jeg er enlig mor, så jeg er begrænset, men jeg vil naturligvis gerne byde ind når og hvis muligt, og det har jeg gjort.

jeg har lige været oppe på plus 80 timer ifht uge normen, uden at min chef havde styr på det. Han så lidt forkert ud i hovedet da jeg fortalte hvor mange mer-timer jeg havde. Og så fik han sat dem i system og talt op, kom frem til at jeg havde plus 40 ca. - han havde så bare glemt en masse søgne-helligdage bl.a.

Sidste måned fik jeg ingen at mine tillæg, og jeg fik en sviner da jeg på vores beboerferie nævnte dette "hold da kæft, gider du bruge kræfter på det nu" - JA, det gider jeg når det handler om 3-4000 kr. Den blev så smurt af på vores bogholder, for han er en gammel nisse og bla bla bla.
Chefen havde så glemt jeg manglede mine tillæg, jeg havde sagt det godt kunne vente til næste løn...
Han fandt ud af at det var HAM der havde nosset i det - ikke så meget som en undskyldning :sarkasme:

I onsdags fik jeg lønseddel.
I dag fredag skulle lønnen være gået ind... der er gået nul og niks ind...


Mine ledere siger at det er svært at få mennesker til et job som vores - fis og humbug
De siger det er svært at skaffe vikarer - fis og humbug
De siger der er meget der skal ordnes, ryddes op i, etableres, startes op og forfra. De har ikke styr på en skid, og de pisser os andre op og ned af ryggen. Vi får ikke lov til at byde ind med vores kompetancer og kvalifikationer, alt skal "blåstemples" fra deres side.
Jeg har oplevet dem tale decideret grim til- og om- en specifik kollega, decideret været modbydelige.

Jeg har kendt mine ledere i 9.5 år
Jeg vidste godt der var ting ved særligt ham jeg ville have det svært ved, som kunne være en udfordring.
Men jeg havde ved den sødeste grød ikke troet at jeg, der er et stærkt, robust, fleksibelt mennesker - der er alt for dygtig til at sige pyt. Skulle sidde her og tænke fuck, føle mig slidt, presset, brugt - være vred og frustreret.

Er bare glad for at jeg havde en pæn slat på opsparingskontoen, der nu har dækket overtrækket på kontoen, fordi der selvfølgelig skulle betales termin og flere store regningen denne måned.
Jeg er sikker på jeg nok skal få min løn, det er ikke det - det er bare pisse irriterende at skulle bøvle med alt der, effin HELE tiden.

Du tror ikke det er på tide, at nævne overfor din chef at du ser dig nødsaget til at involvere fagforeningen pga de gentagne problemer omkring arbejdsplan, timer og løn? At du har tilbudt din hjælp, men er blevet afvist - og nu vil du ikke længere finde dig i rod i regnskabet. Det naturligvis kun, hvis du har en fagforening der går op i sådan noget og vil/kan hjælpe. Det kunne måske hjælpe, hvis han havde en ‘myndighed’ der pustede ham lidt ned af nakken. Det er selvfølgelig også konfliktoptrappende, så det skal også tages med ... men helt ærligt, jeg kan sgu godt forstå det dræner dig, det er ekstremt useriøst af arbejdsgiver.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Madam Pomfrey » 29. jun 2018, 23:57

Daine skrev:Du tror ikke det er på tide, at nævne overfor din chef at du ser dig nødsaget til at involvere fagforeningen pga de gentagne problemer omkring arbejdsplan, timer og løn? At du har tilbudt din hjælp, men er blevet afvist - og nu vil du ikke længere finde dig i rod i regnskabet. Det naturligvis kun, hvis du har en fagforening der går op i sådan noget og vil/kan hjælpe. Det kunne måske hjælpe, hvis han havde en ‘myndighed’ der pustede ham lidt ned af nakken. Det er selvfølgelig også konfliktoptrappende, så det skal også tages med ... men helt ærligt, jeg kan sgu godt forstå det dræner dig, det er ekstremt useriøst af arbejdsgiver.


Vi har haft et møde med fagforening, foranlediget af en kollega med samme frustationer, ifht arbejdsplaner, timeopgørelser etc.
Og han er dygtig, han formåede at glide af på langt det meste, gøre dem glade og tilfredse, få dem til at se det meningsfyldte i måden han gør tingene på, og samtidig få italesat at det er os der er besværlige, gerne vil bytte dage etc (vi har meget lav mulighed for at bytte indbyrdes, eller få sat vikar på)
Jeg skal have gennemgået alle mine tillæg, tilbage til nytår, for der er helt sikkert også fejl i dem.
Jeg har gemt ALT i mails, så jeg har dokumentation på hvor sent jeg reelt kender min arbejdstid eller afvigelser i den.

Jeg har tænkt mig lige at snakke med kollegaen der har haft fat i vores fagforening, inden jeg får videre, får vi står stærkere hvis vi står sammen.
De øvrige af vores kollegaer er desværre ikke organiseret - eller jeg tror den ene af de helt nye er, men ellers ikke.
uagtet det skal loven og arbejdstidsregler dog overholdes, hvilket jeg har sagt utallige gange.

Vores fagforening tager os meget seriøst, og bakker op om os, det er der ingen tvivl om
De blev bare "smurt" sidst - og det kan man jo godt blive uagtet hvor professionel man ellers er.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Daine » 30. jun 2018, 00:18

Madam Pomfrey skrev:
Daine skrev:Du tror ikke det er på tide, at nævne overfor din chef at du ser dig nødsaget til at involvere fagforeningen pga de gentagne problemer omkring arbejdsplan, timer og løn? At du har tilbudt din hjælp, men er blevet afvist - og nu vil du ikke længere finde dig i rod i regnskabet. Det naturligvis kun, hvis du har en fagforening der går op i sådan noget og vil/kan hjælpe. Det kunne måske hjælpe, hvis han havde en ‘myndighed’ der pustede ham lidt ned af nakken. Det er selvfølgelig også konfliktoptrappende, så det skal også tages med ... men helt ærligt, jeg kan sgu godt forstå det dræner dig, det er ekstremt useriøst af arbejdsgiver.


Vi har haft et møde med fagforening, foranlediget af en kollega med samme frustationer, ifht arbejdsplaner, timeopgørelser etc.
Og han er dygtig, han formåede at glide af på langt det meste, gøre dem glade og tilfredse, få dem til at se det meningsfyldte i måden han gør tingene på, og samtidig få italesat at det er os der er besværlige, gerne vil bytte dage etc (vi har meget lav mulighed for at bytte indbyrdes, eller få sat vikar på)
Jeg skal have gennemgået alle mine tillæg, tilbage til nytår, for der er helt sikkert også fejl i dem.
Jeg har gemt ALT i mails, så jeg har dokumentation på hvor sent jeg reelt kender min arbejdstid eller afvigelser i den.

Jeg har tænkt mig lige at snakke med kollegaen der har haft fat i vores fagforening, inden jeg får videre, får vi står stærkere hvis vi står sammen.
De øvrige af vores kollegaer er desværre ikke organiseret - eller jeg tror den ene af de helt nye er, men ellers ikke.
uagtet det skal loven og arbejdstidsregler dog overholdes, hvilket jeg har sagt utallige gange.

Vores fagforening tager os meget seriøst, og bakker op om os, det er der ingen tvivl om
De blev bare "smurt" sidst - og det kan man jo godt blive uagtet hvor professionel man ellers er.

Helt sikkert, sådan en veltalende chef har jeg også haft. Pissefrustrerende, når der ikke er indhold bag snakken.
Men godt I allerede har haft fat i dem, det gør det måske lettere? Hvis du og kollega kan holde et møde med dem, med henvisning til den sidste fællessamtale og I så kan sige: “Vi sagde det og det, han sagde sådan og sådan, men det var altså ikke korrekt/der blev ikke fulgt op/han gav en sludder for en sladder. Så vi vil gerne, at I til næste møde er mere obs på x, y og z, så han ikke igen kan snakke sig ud af det, som han gjorde sidst.”
Og så håber jeg virkelig, du (I) kan få den hjælp der er brug for. Når hjemmefronten ofte kræver mere overskud, så skal arbejdspladsen helst fungere upåklageligt. Ihf ledelsesmæssigt, så der ikke også er en bekymring om, hvornår lønnen kommer, om alt er i orden mht tillæg og timer og om aftaler bliver overholdt. Det er simpelthen dybt upassende af en chef - lidt “you had one job ...”.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12376

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 30. jun 2018, 07:14

Jeg føler mig som en vandballon. Mit ansigt er puffet helt op, huden føles stram og småbrændende, fødderne summer en lille smule og jeg kan ikke få min ene ring på. Jeg drikker den ene liter vand efter den anden, intet hjælper.

Skru så ned for den varme!
0

Tilbage til "Generelt"