Hvad har påvirket din dag negativt

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 22. jan 2018, 10:22

Daine skrev:Min chef har lige kontaktet med vedr sygesamtale. Jeg vidste godt den ville komme nu her, og jeg har givet besked om at jeg kigger ind på torsdag efter et ærinde (psykolog) jeg har i byen alligevel. Ville ønske jeg ikke behøvede det, men jeg skal aflevere en sygeerklæring fra lægen ved samme lejlighed og den skal jeg i første omgang selv lægge ud for hos lægen - og de penge vil jeg ikke vente med at få retur til sidste i februar.

Men nu sidder jeg her med en klump i maven og stresshovedpine under anmarch. Jeg har virkelig ikke lyst til at delagtiggøre min chef i noget som helst lige nu. Ikke så længe jeg stadig kun er i opstarten af behandling og knap nok ved hvordan jeg har det :(


Formodentlig og forhåbentlig er det allermest en formssag med den sygesamtale. Jeg synes som oftest, at den slags handler mindre om, hvordan man har det end AT man har det (skidt) - både egen erfaring og hvad jeg har hørt fra andre. Hvis det giver mening.

Det er skidegodt, du kommer til en psyk. Vil tænke på dig torsdag og håber meget, du møder en person, du klikker med og føler dig tryg ved!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 22. jan 2018, 10:22

Hoste, snot og almen utilpashed.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf ManicNinja » 22. jan 2018, 10:25

mulledit skrev:At der altid skal gå tøse fnidder i at arrangere polterarbend... :stoned: :puke: :rulle:


Jeg var til polterabend sidste weekend - og den skulle arrangeres meget hurtigt, da brylluppet kom meget spontant. Den planlægning gik hep, hep, hepsasa! Og jeg har faktisk aldrig været ude for, at der gik fnidder i den slags. Heldigvis. Faktisk har polterabender for mig altid været helt enormt vellykkede!
Senest rettet af ManicNinja 22. jan 2018, 13:49, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Hewlett » 22. jan 2018, 12:57

At min ene hund har haft racermave siden kl. 04 i nat. Hun var inde og vække mig 3 gange inden jeg skulle op, fordi hun ville lukkes ud i haven. Den stakkel :( Nu har hun fået et skud mælkesyrebakterier og så håber jeg, at hun kan holde sig til jeg kommer hjem fra arbejde i aften.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 22. jan 2018, 13:55

En dårlig nats søvn og hovedpine :mellow:
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Planten » 22. jan 2018, 14:42

Daine skrev:
Lemonella skrev:
Daine skrev:Min chef har lige kontaktet med vedr sygesamtale. Jeg vidste godt den ville komme nu her, og jeg har givet besked om at jeg kigger ind på torsdag efter et ærinde (psykolog) jeg har i byen alligevel. Ville ønske jeg ikke behøvede det, men jeg skal aflevere en sygeerklæring fra lægen ved samme lejlighed og den skal jeg i første omgang selv lægge ud for hos lægen - og de penge vil jeg ikke vente med at få retur til sidste i februar.

Men nu sidder jeg her med en klump i maven og stresshovedpine under anmarch. Jeg har virkelig ikke lyst til at delagtiggøre min chef i noget som helst lige nu. Ikke så længe jeg stadig kun er i opstarten af behandling og knap nok ved hvordan jeg har det :(


Husk du har ret til at have en bisidder med. Eventuelt en Tillidsrepræsentant.
Her står lidt gode råd: http://sygeguide.dk/hvis-du-er-blevet-s ... bejdsgiver

:kram:

Vi har ingen tillidsrepræsentant, ellers ville det have været oplagt. Men der er heldigvis et par dage til, så jeg kan nå at få nerverne lidt under kontrol. Og det bliver forhåbentlig en kort samtale, det bliver først aktuelt med en mulighedserklæring næste gang/slut februar, så der er pt ikke så meget at snakke om.

Og tak :kys:

Du må tage hvem du vil med som bisidder - det kan sagtens være en veninde. Ofte er det en rigtig god idé, især når man er sygemeldt med stress, da man så ofte ikke høre alt.

Håber du får en rigtig god samtale. Hos os hedder de omsorgssamtaler, da det netop skal handle om omsorg for medarbejderen.
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 22. jan 2018, 18:48

Min hjerne kører på højtryk med bekymringer. Er konstant bange for, at mine forældre skal se mig, når jeg går tur (de ved ikke jeg er sygemeldt), om jeg bliver fyret fordi jeg tager med op til min farmors fødselsdag i morgen, at der skal ske et eller andet, så min psykologtid på onsdag bliver aflyst. Og hvad min læge siger på torsdag.,,,

Argh stop, jeg vil af!
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 22. jan 2018, 21:26

Lemonella skrev:
Muddi skrev:Min hjerne kører på højtryk med bekymringer. Er konstant bange for, at mine forældre skal se mig, når jeg går tur (de ved ikke jeg er sygemeldt), om jeg bliver fyret fordi jeg tager med op til min farmors fødselsdag i morgen, at der skal ske et eller andet, så min psykologtid på onsdag bliver aflyst. Og hvad min læge siger på torsdag.,,,

Argh stop, jeg vil af!


Du har en stress-relateret sygdom. Du skal ikke være indendørs, eller sengeliggende. Du har ret til at gå udenfor og tage på besøg hos folk. Du har ret til at få afledt tankerne fra det der gør dig syg. :kram:

Nu kender jeg ikke dit forhold til dine forældre, men det ville måske lette tingene for dig, hvis du fortalte dem at du ikke er rask.


De synes bare altid de ved bedst, så hvis jeg fortæller dem det, skal jeg bare høre på at det er noget pjat, og at jeg skal tage mig sammen. Det gider jeg ikke.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Studsgaard » 22. jan 2018, 21:51

Min far.

Han ringede for at høre hvordan det går med mig.
Jeg skal firmaoverdrages den 15/2, da et rengøringsfirma overtager rengøringen i børnehaven, så dem skal jeg ansættes af istedet for at være direkte ansat af børnehaven. Reglerne er at de skal overtage mig med de vilkår jeg er ansat på nu, og så om x antal tid (jeg har ikke lige tjek på hvornår) må de ændre i min ansættelse.

Min far begynder så at snakke om det jo ikke er smart at starte i et nyt firma med at være sygemeldt - no shit :nerve: det ved jeg sku da godt selv! Og om ikke jeg er bange for hvad det kommer til at betyde for jobbet fremover hvis ikke jeg raskmelder mig inden jeg skal over til det nye firma.

Jo jeg er da pisse bekymret for fremtiden, og jeg ved ligemeget hvad, at lige så snart de må, så fjerner de nogen af mine timer, så min fremtid i det job er usikker, det her gør det jo bestemt ikke bedre.

Men for helvede, tror han bare jeg er sygemeldt for sjov. Det er da ikke fordi jeg ligefrem syntes det her er pisse fedt at have det sådan her. Det er skrækkeligt, jeg vil da hellere føle mig som mig selv og arbejde end at side her hele dagen og være trist, træt og ked. Det vil da være fedt at kunne gå ud af døren uden at det tager vildt mange kræfter, og bare det at kunne planlægge og huske ortenligt - ja tak. Det vil sku også være ret lækkert, med tanke på vi har en kommende konfirmation om godt tre måneder.

Der skal faktisk en del til for jeg bliver sur, men det gjorde jeg, med tårene løbende ned af kinderne - nar!
0
Brugeravatar
Prosperity74
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 30. apr 2016, 17:08
Kort karma: 235
Likede indlæg: 2580

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Prosperity74 » 23. jan 2018, 08:11

Rigtig mange spændinger i min nakke og skuldrene, hvilket giver mig smerter og hovedpine :trist:
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Annione » 23. jan 2018, 09:21

Jeg skulle have lave MR scan i lukket scanner i dag.
Lørdag tog jeg til piercer for at få min navlepiercing ud. I dag havde jeg planlagt alt med en veninde, der ville følge mig derud, vente og køre mig hjem.
Jeg er virkelig klaustrofobisk, så min læge havde lovet mig en lækker rus, så jeg intet fattede...
var hospitalet så klar over det? Nej.
Måtte jeg melde fra og bede om en ny tid? Ja! Så latterligt, at de skal bruge midler til en scanner, der så står ledig i min tid, mens jeg “udebliver” fordi afdelingerne ikke kan snakke sammen. Suk! Fucking suk!!

Nårh ja, og jeg var blevet sygemeldt i dag og har gået på væggene af nerver.
0
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 23. jan 2018, 12:32

At min psykolog tid i morgen lige er blevet aflyst. Har ikke været der i snart to måneder, og jeg har hårdt brug for det. For helved altså! Nu går der sikkert en måned mere :(
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12655
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Guilded_Lily » 23. jan 2018, 18:55

Endnu en dag, hvor jeg ikke har haft forberedelsestid nok og derfor hænger på arbejde her til aften. Jeg sov ad h til i nat og var på arbejde til kl. 16 (måtte endda køre før tid), så jeg er grydeklar. Men nej. Jeg skal undervise i morgen.
0
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf mulledit » 25. jan 2018, 12:20

Annione skrev:Jeg skulle have lave MR scan i lukket scanner i dag.
Lørdag tog jeg til piercer for at få min navlepiercing ud. I dag havde jeg planlagt alt med en veninde, der ville følge mig derud, vente og køre mig hjem.
Jeg er virkelig klaustrofobisk, så min læge havde lovet mig en lækker rus, så jeg intet fattede...
var hospitalet så klar over det? Nej.
Måtte jeg melde fra og bede om en ny tid? Ja! Så latterligt, at de skal bruge midler til en scanner, der så står ledig i min tid, mens jeg “udebliver” fordi afdelingerne ikke kan snakke sammen. Suk! Fucking suk!!

Nårh ja, og jeg var blevet sygemeldt i dag og har gået på væggene af nerver.


Jeg skulle selv have det med :p Så forbi egen læge og få det udskrevet, hente på apoteket og så på OUH. Det fandt jeg ud af et par dage før. FLOOT. Med til historien hører at jeg skulle scannes 2. januar, så alle de der helligdage kom ikke lige så belejligt. Men det lykkedes, men nemt var det ikke. De sagde også til mig at det ville være klar på afdelingen, det var det bare ikke.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Muddi
Indlæg: 3431
Tilmeldt: 8. nov 2015, 13:34
Kort karma: 411
Likede indlæg: 2503

Re: Hvad har påvirket din dag negativt

Indlægaf Muddi » 25. jan 2018, 14:24

At jeg idag har fået konstateret at jeg har en depression, og har fået medicin. Det positive ved det er så, at jeg nu har noget at sige, til sygesamtalen på arbejdet, på mandag. Og lægen siger, at den fulde virkning af medicinen, først viser sig inden for seks uger, så jeg er fortsat sygemeldt. Det er en lettelse, men samtidig et hårdt slag, at få sat et mærkat på, og få medicin.
0

Tilbage til "Generelt"